تحلیل تکنیکال یونی سواپ؛ تاریخ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳

امروز 23 خرداد 1403 با تحلیل تکنیکال یونی سواپ در خدمت شما عزیزان هستیم. اگر آشنایی اندکی هم با بازار ارزهای دیجیتال داشته باشید نام یونی سواپ با نماد اختصاری uni برای شما آشنا خواهد بود. این رمز ارز در واقع توکن بومی صرافی غیرمتمرکز یونd سواپ می‌باشد که بر پایه شبکه اتریوم شکل گرفته است. یونی سواپ با حجم معاملات روزانه بالای ۳۵۰میلیون دلار در دسته ارزهای پر حجم جهت معامله قرار می‌گیرد.

نکته حائز اهمیت این است که توکن uni را از اکثر صرافی‌های معتبر می‌توانید خریداری کنید و برای خرید آن الزامی نیست به صرافی یونی سواپ مراجعه داشته باشید. روند رو به رشد توکن یونی سواپ به لطف فاندامنتال قوی این پروژه سبب شده که افراد زیادی به قصد سرمایه گذاری به سراغ توکن uni بروند. اگر شما هم در سبد سرمایه گذاری خود توکن یونی سواپ دارید یا قصد خرید آن را دارید تحلیل تکنیکال یونی سواپ را از دست ندهید.

 

روند قیمت uniswap

 

روند قیمت uniswap

توکن یونی نیز مانند سایر توکن‌های بازار پس از سقف تاریخی که در سال 2021 ثبت کردند دچار ریزش شد و از سقف تاریخی خود فاصله گرفت. اگر در سایت tradingview به نمودار uni دقت کنید مشاهده خواهید کرد که در تایم فریم 1d توکن یونی پس از رسیدن به قیمت 44 دلار شروع به ریزش کرده و یک روند نزولی پر قدرت را آغاز کرده است. شدت روند نزولی تا حدی بود که قیمت یونی سواپ از 44 دلار به 3 دلار نیز رسید!

در اینجا بار دیگر لازم است که از اهمیت تحلیل تکنیکال و روندهای قیمتی سخن بگوییم. چرا که اگر بدون توجه به تحلیل تکنیکال و روند قیمتی یونی سواپ اقدام به خرید آن می‌کردید سرمایه شما تا آستانه نابودی پیش می‌رفت. حالا بار دیگر به نمودار قیمت برگردیم تا مهم ترین محدوده‌های حمایت و مقاومت توکن uni را به دست آوریم.

با مشخص شدن این مناطق می‌توان محدوده‌های ارزنده جهت خرید توکن یونی سواپ را تعیین کرد. محدوده ۴ دلار به مدت ۲ سال وظیفه حمایت از یونی را برعهده داشت و طی این مدت تثبیت بسیار خوبی در این ناحیه صورت گرفت. توجه کنید که تثبیت زمانی در یک قیمت مشخص، آن ناحیه را به شدت معتبر می‌کند و محدوده 4 دلار برای یونی سواپ این وضعیت را دارد.

از ابتدای سال 2024 و با شروع موج مثبت بیت کوین، قیمت یونی سواپ نیز از محدوده 4 دلار خارج شد و در مدت زمانی کوتاه رشد 400 درصدی را تجربه کرد. طی این رشد قیمت uni به 16 دلار رسید. در حال حاضر روند قیمت یونی سواپ نزولی می‌باشد و در حال تکمیل اصلاح رشد انفجاری خود می باشد. اولین حمایت مهم در مسیر اصلاح یونی، قیمت 8 دلار می‌باشد و انتظار می‌رود uni در این ناحیه واکنش مثبتی از خود نشان دهد. در صورت برگشت قیمت نیز اولین محدوده‌های مقاومتی اعداد 12 و 16 دلار هستند.

 

چه زمانی uniswap بخریم؟

 

چه زمانی uniswap بخریم؟

توکن یونی سواپ به دلیل اعتبار و محبوبیت بالا پتانسیل رشد خوبی دارد و تحلیل تکنیکال این توکن نیز تا حد زیادی چنین موردی را نشان می دهد. اما توجه کنید که بازارهای مالی به خصوص بازار ارز دیجیتال قطعیت ندارند و هر اتفاقی ممکن است باعث سقوط یا رشد غیرمنتظره قیمت‌ها شود. پس اگر قصد خرید یونی سواپ دارید بهتر است عجله نکنید و اجازه دهید تا قیمت به مهم ترین مناطق حمایت و مقاومت خود واکنش نشان دهد و پس از دریافت تاییدیه ورود و اقدام به خرید کنید. همانطور که گفته شد اولین محدوده حمایت برای یونی سواپ، ناحیه 8 دلار و اولین مقاومت یونی سواپ نیز 12 دلار می‌باشند.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها