تحلیل تکنیکال یونی سواپ UNI؛ تاریخ ۸ شهریور ۱۴۰۳

به طورکلی در بازار ارزدیجیتال توکن‌هایی که توسط صرافی‌ها عرضه و پشتیبانی می‌شوند با اقبال مناسبی از سوی فعالین بازار مواجه شده‌اند. یکی از دلایل مهم این امر نیز اعتماد سرمایه‌گذاران به وضعیت فاندامنتال این پروژه‌ها می‌باشد. البته که نباید از این ریسک غافل شد که در صورت بروز حادثه برای صرافی امکان ریزش قیمت زیاد هم وجود دارد. یونی سواپ یکی از صرافی‌های غیرمتمرکز در دنیای بلامچین است که رمزارز بومی خود را با نام Uni روانه بازار کرده و توانسته است جای خود را میان فعالین باز کند.

امروز ۸ شهریور ۱۴۰۳ با تحلیل تکنیکال یونی سواپ همراه شما خواهیم بود تا ضمن تعیین روند قیمت این توکن، مناطقی که شاهد بیشترین واکنش قیمت در آن‌جا هستیم را مشخص کنیم.

در 24 ساعت گذشته قیمت یونی سواپ 3 درصد افت داشته و با مارکت کپ 3.45 میلیارد دلار رتبه 24 بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است. به نظر شما با توجه به وضعیتی که این رمزارز دارد می‌تواند مانند توکن‌هایی همچون BNB که از سوی یک صرافی خاص حمایت می‌شود رشد کند؟

 

تحلیل تکنیکال یونی سواپ UNI‌ در تایم فریم روزانه 1D

تحلیل تکنیکال یونی سواپ در تایم فریم روزانه کمک می‌کند تا روند کلی قیمت این رمزارز را تعیین کنیم. تحلیل در این تایم فریم باعث می‌شود دید وسیع‌تری نسبت به بازار داشته باشیم و به دلیل شکل‌گیری کندل‌ها در بازه زمانی طولانی‌تر تحلیل معتبری ارائه کنیم. توجه داشته باشید معامله و سرمایه‌گذاری بدون توجه به روند قیمت کاری پرریسک و غیراصولی بوده و از مهم‌ترین عوامل ضرر و زیان در بازارهای مالی محسوب می‌شود.

 

تحلیل تکنیکال یونی سواپ UNI‌ در تایم فریم روزانه 1D

 

یونی سواپ از اوایل فروردین ماه ۱۴۰۳ و پس از رسیدن به قیمت 17 دلار وارد فاز نزولی شد و در این کانال حرکت خود را ادامه داد. یونی طی ریزشی که داشت حمایت‌های استاتیک 9.5 و 6.5 دلار را هم از دست داد. در هفته گذشته و همزمان با اصلاح بیت کوین شرایط برای یونی سواپ مساعد نبود و پس از کراس خط EMA20 به سمت حمایت 6.5 دلار حرکت کرد و از این ناحیه پایین‌تر رفت. اندیکاتور RSI نیز همچنان در فاز منفی قرار دارد و با قیمت همگرایی دارد. به نظر می‌رسد اگر جو حاکم بر بازار کریپتو تغییر نکند روند ریزشی یونی سواپ ادامه‌دار باشد و تا رسیدن به حمایت‌های 4.8 دلار و سپس 4 دلار پیش برود.

امیدواری‌ها در خصوص آغاز روند صعودی زمانی شکل می‌گیرد که ابتدا یکی از مقاومت‌های استاتیک مانند 6.5 دلار را به سمت بالا کراس کند و سپس توانایی عبور از مقاومت داینامیک یا همان خط روند را داشته باشد و بالاتر از آن تثبیت بدهد.

 

تحلیل تکنیکال یونی سواپ UNI در تایم فریم 30 دقیقه 30m

برخی از افراد فعالیت در بازار ارزدیجیتال را صرفا به ترید و نوسان‌گیری به صورت روزانه معطوف می‌کنند و به دنبال سرمایه‌گذاری بلندمدت یا HOLD نیستند. این دسته از افراد از مواهبی چون معامله به صورت اهرم‌دار و امکان پوزیشن‌گیری در دو جهت خرید و فروش بهره می‌برند. شما هم به شرطی که تسلط کافی بر تحلیل تکنیکال و مدیریت سرمایه داشته باشید می‌توانید به انجام این کار بپردازید.

 

تحلیل تکنیکال یونی سواپ UNI در تایم فریم 30 دقیقه 30m

 

نمودار تحلیل تکنیکال یونی در این تایم فریم نشان می‌دهد که قیمت در حال تشکیل الگوی یک مثلث نزولی است. اگر به صورت حرفه‌ای ترید می‌کنید بهتر است اجازه دهید تا قیمت از این مثلث خارج شود و سپس در همان جهت وارد پوزیشن شوید. در حال حاضر احتمال خروج قیمت از سمت پایین بیشتر است چرا که اندیکاتور RSI‌ به سمت پایین کراس شده و کندل‌ها در حال تثبیت پایین‌تر از خط EMA20 هستند. چنانچه علائم مثبتی مشاهده نشد احتمال موفقیت در پوزیشن‌های sell بالاتر خواهد بود و اولین محدوده‌های حمایتی که به عنوان حد سود در نظر گرفته می‌شوند 5.5 و 5.1 دلار خواهند بود.

توجه داشته باشید که در صورت شکست مثلث از سمت بالا این تحلیل فاقد اعتبار خواهد بود و بهتر است اولویت‌های buy‌ را بیشتر مورد توجه قرار بدهید.

 

سخن آخر

نحلیل تکنیکال یونی سواپ نشان می‌دهد که توجه صرف به شرایط فاندامنتال کافی نبوده و حتما می‌بایست بررسی تحلیل تکنیکال را مورد توجه قرار دهید. روند قیمت یونی در حال حاضر نزولی است و خرید آن تضمین کننده افزایش سرمایه شما نخواهد بود. چنانچه به دنبال خرید در منطقه مناسب هستید بهتر است واکنش قیمت در محدوده‌های مهم عنوان شده در تحلیل را مورد بررسی قرار دهید و پس از دریافت تاییدیه و سیگنال مثبت اقدام به خرید کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها