سلر چیست؟ همه چیز درباره سلر (CELR)

شبکه سلر (CELR) یک راه حل مقیاس پذیر لایه 2 است که به طور هوشمندانه طراحی شده است که مدیریت تراکنش های خارج از زنجیره را فراهم می کند. پلتفرم Celer تراکنش های سریع، ساده و ایمن خارج از زنجیره را برای پرداخت ها و قراردادهای هوشمند ارائه می دهد. این پروژه جزو اولین پروژه هایی بود که با استفاده از چارچوب Substrate توسعه یافت و بخشی از اکوسیستم Polkadot است. در مورد هدف کلی این شبکه، بنیانگذاران آن متصور بودند که پتانسیل کامل بلاک چین را آزاد کنند و دپ‌ ها را با خروجی ‌های کارآمدتر و سازنده ‌تر تعویض کنند. در ادامه مقاله با celr و شبکه و ویژگی های آن بیشتر آشنا خواهید شد.

 

سلر (Celer) چیست؟

سلر یک توکن ERC-20 است که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است. همچنین توکن بومی شبکه Celer است که در طول ICO فروخته خواهد شد. مجموع عرضه توکن های CELR ، ۱۰ میلیارد است که حدود 6 درصد آن برای فروش توکن در دسترس خواهد بود. توکن‌ های CELR فقط از طریق توکن ‌های BNB در دسترس خواهند بود و حداکثر مبلغی که هر سرمایه‌ گذار می‌تواند سرمایه گذاری کند فقط 1500 دلار است.

شبکه celer در حال توسعه یک راه حل مقیاس‌ پذیری خارج از زنجیره است تا بلاک چین‌ های مختلفی را که روی پلتفرم آن اجرا می‌شوند، مقیاس‌بندی کند. راه ‌حل ‌های مقیاس ‌بندی خارج از زنجیره (دو لایه) از نظر تئوری برتر هستند زیرا به شبکه اجازه می ‌دهند تراکنش‌ های کوچکتر را خارج از بلاک چین پردازش کند، سپس آنها را در یک تراکنش واحد قرار دهد که On-Chain شناسایی شود. با انجام این کار، آنها می توانند کل تراکنش را که در زنجیره اصلی ایجاد می شود کاهش دهند و در عین حال ظرفیت عملیاتی سیستم را به طور کلی افزایش دهند.

معماری شبکه Celer (cStack) بر روی چهار عنصر ساخته شده است:

۱) cOs: هسته شبکه است که گردش کار را فراهم می کند.

۲) cRoute: مکانیزمی که با ساده ‌سازی مسیرهای درون شبکه، ظرفیت عملیاتی را افزایش می‌دهد.

۳) cChannel: کانال هایی برای انتقال تراکنش ها در داخل شبکه.

۴) cApps: یک لایه برنامه اکوسیستمی که برای مقیاس بندی و حفظ حریم خصوصی کاربر استفاده می شود.

این پلتفرم از یک تنوع توافقی Proof-of-Stake (PoS) به نام Delegated Proof of Stake (DPoS) استفاده می کند. با استفاده از این الگوریتم، شرکت‌ کنندگان می‌توانند سکه‌ های خود را برای یک جایزه استیک کنند در حالی که مسئولیت اعتبارسنجی تراکنش ‌ها را به نمایندگان منتقل می ‌کنند.

 

ویژگی های سلر

 

ویژگی های سلر

سلر (celer) یک سیستم شبکه ای است و نه یک بلاک چین مجزا. این پلتفرم بر روی بلاک چین های موجود و آینده اجرا می شود. توسعه دهندگان به منظور بهبود توان عملیاتی بلاک چین های کریپتو بر مقیاس پذیری تمرکز کردند. بنیانگذاران مطمئن هستند که راه حل های داخلی برای بلاک چین های غیرمتمرکز آینده (در سطح جهانی) نتیجه ای به همراه نخواهد داشت. در عوض، آنها پیشنهاد می کنند که مشکل را با پلت فرم خارج از زنجیره خود حل کنند.

چهار سطح معماری cStack به طور مساوی تقسیم شدند تا چندین مزیت منحصر به فرد را ارائه دهند. این مزایا عبارتند از: کاهش تاخیر در تراکنش، کاهش کمیسیون برای پرداخت های خرد، کارمزد صفر در قراردادهای هوشمند خارج از زنجیره  مقیاس بندی افقی در پیوستن به گره های جدید، در دسترس بودن یک مدل خارج از زنجیره اقتصاد رمزنگاری شده، ایجاد یک الگوریتم مسیریابی بهینه برای تراکنش ها، و پشتیبانی از بلاک چین های مختلف. cEconomy یک مدل رمزنگاری منحصر به فرد است که وظیفه حفظ نقدینگی و در دسترس بودن پایدار برای اکوسیستم را بر عهده دارد و در عین حال یک اثر شبکه ایجاد می کند. الگوریتم استخراج نیازی به استفاده از اثبات کار (PoW) ندارد. کاربران فقط باید نرم افزار را نصب کنند و CELR را در حساب خود نگه دارند تا به عنوان پاداش، آن را دریافت کنند.

 

قیمت CELR

 

قیمت CELR

قیمت سلر celr امروز و در زمان نگارش این مقاله 0.049028 دلار آمریکا با حجم معاملات 24 ساعته 67،192،027 دلار آمریکا است. ارز دیجیتال سلر در 24 ساعت گذشته 6.95 درصد کاهش قیمت داشته است. رتبه فعلی سلر در CoinMarketCap، رتبه 146 است و ارزش بازار واقعی آن 303,797,213 دلار است. سلر دارای عرضه در گردش 6,196,354,190 سکه CELR و حداکثر عرضه 10,000,000,000 سکه CELR می باشد.

 

خرید سلر (CELR)

بر خلاف تصور بسیاری از افراد، خرید ارز دیجیتال سلر کار سخت و دشواری نمی باشد. شما به راحتی و با چند کلیک می توانید خرید سلر را انجام دهید و توکن CELR را به جمع دارایی های خود اضافه کنید. به این منظور کافیست که در شروع به صفحه اصلی سایت بیت ایمن بروید و روی گزینه «ثبت نام» کلیک کنید. در این بخش می توانید با وارد کردن اطلاعات لازم، حساب کاربری شخصی خود را بسازید. بعد از ساخت حساب، به بخش اطلاعات کاربری بروید و احراز هویت خود را انجام دهید. اکنون شما یکی از کاربران بیت ایمن هستید و می توانید خرید و فروش سلر و چندین ارز دیجیتال دیگر ر به راحتی انجام دهید.

برای خرید توکن CELR، به صفحه خرید و فروش سلر وارد شوید. در این صفحه کادرهای خرید و فروش را می بینید که با رنگ های سبز (خرید) و قرمز (فروش) واضح اند. جهت خرید سلر باید مقادیر دلخواه را در کادر سبز رنگ وارد کنید و سپس دکمه ثبت سفارش را بزنید. حالا شما هم یکی از دارندگان سلر هستید و می توانید با تهیه یک کیف پول دیجیتالی شخصی، آن را نزد خود نگه داری کنید. در صورت عدم تمایل به تهیه کیف پول های غیر امانی، دارایی شما در حساب کاربری می ماند و هر زمان که بخواهید می توانید آن را مستقیما و بدون نیاز به انتقال بفروشید.

 

کیف پول های سلر (CELR)

 

کیف پول های CELR

کیف پول های مختلفی از ارز دیجیتال سلر پشتیبانی می کنند. با تهیه این کیف پول ها می توانید سلر را به راحتی ذخیره کنید. در این قسمت چند نمونه از ولت های پر طرفدار و مشهور سلر را فهرست کردیم تا بتوانید بین آن ها یک مورد را برای استفاده انتخاب کنید. نوع هر کیف پول را نیز می توانید در مقابل آن مشاهده کنید:

  • کیف پول Ledger nano s,x (سخت افزاری)
  • کیف پول trezor (سخت افزاری)
  • تراست ولت Trust Wallet (نرم افزاری)
  • کیف پول Atomic Wallet (نرم افزاری)
  • کیف پول MyEther Wallet (نرم افزاری)

 

جمع بندی

CELR یک توکن کاربردی غیر قابل استرداد است که برای پرداخت هزینه های تراکنش و حفاظت به ارائه دهندگان خدمات استفاده می شود. این توکن در دسترس بودن اطلاعات زنجیره ای را با یک مدل بیمه جدید فراهم می کند. این بدان معناست که از CELR به عنوان سهامی در شبکه نگهبان ایالتی (SGN) برای محافظت از در دسترس بودن کاربران آفلاین استفاده می شود.

Celer Network یک پلتفرم مقیاس‌بندی دو لایه است که تراکنش ‌های خارج از زنجیره سریع، آسان و ایمن را برای پرداخت ‌ها و قراردادهای هوشمند خارج از زنجیره تعمیم می‌دهد و به کاربران اجازه می‌دهد تا به سرعت برنامه‌ های غیرمتمرکز بسیار مقیاس ‌پذیر را از طریق نوآوری ‌ها در تکنیک‌های مقیاس‌گذاری خارج از زنجیره و طراحی مکانیسم ‌های اقتصاد رمزنگاری‌ شده را بسازد و مورد استفاده قرار دهد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها