سبد سرمایه گذاری ارز دیجیتال چیست؛ بهترین سبدگردانی ارز دیجیتال 2024

بازار ارزهای دیجیتال نسبت به سایر بازارهای مالی از نوسانات زیادی برخوردار است. برهمین اساس کاربران و سرمایه گذارانی که به فعالیت در این بازار مالی علاقه دارند باید از یک استراتژی معاملاتی مناسب برای معاملات خود استفاده کنند و همچنین در انتخاب رمز ارزها برای سرمایه گذاری خود دقت کنند. از همین رو بهتر با استفاده از استراتژی مناسب و داشتن اطلاعات کافی یک سبد ارز دیجیتال برای خود در نظر بگیرند تا بتوانند معاملات بهتری را برای خود به ارمغان آورند.

سبد ارز دیجیتال یا پورتفولیو یا همان پرتفوی (Portfolio) به مجموعه‌ای از رمز ارزها گفته می‌شود که براساس هدف و استراتژی معامله‌گر به میزان متفاوتی به خرید این رمز ارزها می‌‌پردازند. البته سبد گرانی تنها در بازار ارزهای دیجیتال کاربرد ندارد بلکه در بیشتر بازارهای مالی کاربرد دارد. برهمین اساس در ادامه مقاله قصد داریم به توضیح کامل‌تری در خصوص سبد گردانی ارز دیجیتال و موارد زیر بپردازیم.

  1. سبد ارز دیجیتال چیست؟
  2. سبد ارز دیجیتال چه ویژگی هایی دارد؟
  3. بهترین سبد ارز دیجیتال 2024
  4. انواع سبد ارز دیجیتال 

 

سبد ارز دیجیتال چیست؟

 

سبد ارز دیجیتال چیست؟

همانطور که در بخش بالا نیز به آن اشاره کردیم بازار ارزهای دیجیتال از نوسانات زیادی برخوردار است. برهمین اساس سرمایه گذاری بر روی یک رمز ارز ریسک زیادی به همراه دارد. برهمین اساس سبد ارزهای دیجیتال یا پرتفوی دیجیتال می‌تواند تا حدی ریسک‌ سرمایه گذاری را کاهش دهد. از همین رو سرمایه گذاران برای معاملات خود بهتر است از سبد سرمایه گذاری ارز دیجیتال استفاده کنند تا بتوانند از ضررهای زیادی جلوگیری کند. البته برای انتخاب بهترین سبد ارز دیجیتال باید در سبد سرمایه گذاری خود تنوع ایجاد کنند و از انواع ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری استفاده کنند.

البته سرمایه گذاران و کاربران باید براساس اهداف خود سبد سرمایه گذاری ارز دیجیتال را انتخاب کنند. زیرا تعداد زیادی از سرمایه گذاران و معامله گران دائما در حال معاملات ارزهای دیجیتال می‌باشند و تعدادی از سرمایه گذاران هولدر هستند و قصد دارند رمز ارزهای خود را در بازه زمانی طولانی مدت نگهداری کنند. برهمین اساس این عده باید به دنبال بهترین سبد هولد ارز دیجیتال باشند. با در نظر داشتن این موضوع کاربران باید سبد سرمایه گذاری خود را بر اساس استراتژی معاملاتی که در نظر دارند انتخاب کنند.

 

سبد ارز دیجیتال چه ویژگی هایی دارد؟

 

سبد ارز دیجیتال چه ویژگی هایی دارد؟

سبد سرمایه گذاری ارز دیجیتال باید از ویژگی‌های زیادی برخوردار باشد تا بتواند ریسک معاملات را تا حد زیادی کاهش دهد. برهمین اساس پیش از طراحی سبد سرمایه گذاری خود بهتر است اطلاعات خود را در خصوص این بازار مالی گسترش دهید. زیرا بررسی تحلیل تکنیکال و فاندامنتال در انتخاب رمز ارزهای سبد سرمایه گذاری شما تاثیر به سزایی می‌گذارد.

همچنین تنوع میان رمز ارزها یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که در زمان طراحی سبد ارزهای دیجیتال باید به آن دقت کنید. زیرا تنوع رمز ارزها در سبد سرمایه گذاری می‌تواند تا حد زیادی ریسک معاملات را کاهش دهد. البته توجه به تاریخچه و پروژه قوی رمز ارز نیز از ویژگی‌هایی است که در طراحی سبد سرمایه گذاری باید به آن دقت کرد.

 

بهترین سبد ارز دیجیتال 2024

 

بهترین سبد ارز دیجیتال 2024

در چندین سال اخیر رمز ارزهای متفاوتی وارد بازار کریپتوکارنسی شدند که هر یک از اهداف متفاوتی برخوردار بودند. اما برای انتخاب این رمز ارزها باید بسته به هدف، استراتژی مورد نظر و همچنین مواردی که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم، معیارهای متفاوتی را برای انتخاب سبد سرمایه گذاری ارز دیجیتال در نظر بگیرید. برهمین اساس برای انتخاب بهترین سبد ارزهای برای سرمایه گذاری قصد دارند در بازه زمانی کوتاه مدت سود کنند و دائما به معامله ارزهای دیجیتال بپردازند بهتر است براساس تایم فریم معاملات و نوسانات ارزهای دیجیتال سبد خود را انتخاب کنند.

اما یکی از معیارهای حائز اهمیت در انتخاب بهترین سبد ارز دیجیتال 2024 برای هودل یا هولد ارزهای دیجیتال توجه به مارکت کپ یا ارزش بازار می‌باشد. برهمین اساس برای بررسی مارکت کپ رمز ارزها می‌توانید به سایت‌هایی همچون Coinmarketcap مراجعه کنید. البته به صورت کلی ارزش بازار یکی از مهم‌ترین معیارها در مقایسه ارزهای دیجیتال است که حتما باید به آن‌ها دقت کنید. همچنین همانطور که در ابتدای این بخش به آن اشاره کردیم رمز ارزهای متفاوتی وارد بازار شدند که هر یک از ویژگی‌های متفاوتی بهره‌مند می‌باشند.

با در نظر داشتن این موضوع معامله گرانی که به دنبال سرمایه گذاری بلند مدتی می‌باشند یا از طبع ریسک پایین‌تری برخوردارند بهتر است 70 درصد سبد خود به رمز ارزهایی که مارکت کپ بالایی دارند اختصاص دهند. همچنین 30 درصد مابقی سبد خود را به میم کوین ها یا ارزهای متاورسی اختصاص دهند.

 

انواع سبد ارز دیجیتال

 

انواع سبد ارز دیجیتال

از آنجایی که بازار ارزهای دیجیتال یک بازار مالی گسترده است و از پیچیدگی‌های زیادی برخوردار است. که این موضوع باعث می‌شود کاربران از انواع متفاوت سبد سرمایه گذاری در معاملات خود استفاده کنند. برهمین اساس در ادامه مقاله قصد داریم چند مورد از بهترین انواع سبد ارز دیجیتال را معرفی کنیم.

 

سبد متعادل یا متوازن (Balanced Portfolio)

سبد سرمایه گذاری متعادل (Balanced Portfolio) یکی از انواع سبدهای سرمایه گذاری ارز دیجیتال است که تنوع زیادی به همراه دارد و شامل ارز پرریسک و کم ریسک است. این سبد باعث می‌شود کاربران با ریسک زیادی روبرو نشوند و بتوانند ریسک و ضررها را مدیریت کنند.

 

سبد محافظه‌ کار (Conservative Portfolio)

سبد سرمایه گذاری محافظه کار (Conservative Portfolio) برای کاربرانی که محافظه کار می‌باسند و دنبال ریسک نیستند گزینه مناسبی است. برهمین اساس می‌تتوانید برای طراحی این سبد از رمز ارزهایی همچون بیت کوین و اتریوم که نوسانات و ریسک زیادی به همراه ندارند استفاده کنند. البته باید به این نکته توجه کرد که در این سبد ارز دیجیتال تنوع رمز ارزها کمتر از ساید سبدها می‌باشد.

 

سبد ریسک‌ پذیر (Aggressive Portfolio)

بازار ارزهای دیجیتال از ریسک‌های زیادی برخوردار است و کاربرانی که با هدف کسب سود بالا وارد این بازار مالی می‌شوند بهتر است از سبد ریسک پذیر (Aggressive Portfolio) استفاده کنند. در این سبد پیشنهادی ارز دیجیتال باید رمز ارزهایی که از ریسک و نوسانات بالایی بهره‌مندند استفاده کنید.

 

جمع بندی

در بازار ارزهای دیجیتال روش‌ها و استراتژی‌‌های معاملاتی متفاوتی وجود دارد که کاربران براساس هدف خود می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. برهمین اساس سرمایه گذاران می‌توانند با کمک استراتژی‌های معاملاتی به طراحی سبد خرید ارز دیجیتال بپردازند. زیرا از آنجایی که بازار ارزهای دیجیتال از نوسانات زیادی برخوردار است سرمایه گذاری بر روی یک رمز ارز گزینه مناسبی نیست و برای دریافت سود و کنترل ریسک بهتر است بر روی رمز ارزهای متفاوت سرمایه گذاری کنید. برهمین اساس ما در این مقاله سعی داشتیم شما را با مفهوم سبد ارز دیجیتال آشنا کردیم.

 

سوالات متداول

آیا سبد ارز دیجیتال را می توان تهیه کرد؟

برای داشتن سبد ارز دیجیتال کاربران می‌توان از پلتفرم‎‌های سوشال تریدینگ استفاده کنند و براساس سبد سرمایه گذاری تریدرهای شناخته شده سبد خود را طراحی کنند.

تنوع در سبد ارز دیجیتال چه اهمیتی دارد؟

داشتن تنوع در سبد ارزهای دیجیتال می‌تواند تاثیرات زیادی بر روی ریسک‌ها و سود ضررهای کاربران بگذارد. همچنین سبد سرمایه گذاری را متعادل می‌کند و احتمال دریافت سود را افزایش می‌دهد.

آیا داشتن سبد ارز دیجیتال مهم است؟

سبد سرمایه گذاری ارز دیجیتال باعث می‌شود کاربران و سرمایه گذاران بتوانند ریسک‌های بازار ارزهای دیجیتال را مدیریت کنند و همچنین این امکان وجود دارد که بتوانند از رمز ارزهای متفاوت سود دریافت کنند.

کدام رمز ارزها برای ساخت سبد ارز دیجیتال مناسب است؟

در بازار ارزهای دیجیتال رمز ارزهای متفاوتی راه اندازی شده است که برای طراحی سبد ارز دیجیتال بهتر است بیشتر دارایی خود را بر روی رمز ارزهایی که مارکت کپ بالایی دارند سرمایه گذاری کنید. سپس به خرید استیبل کوین ها میم کوین ها  بپردازید.

آیا با استفاده از پلتفرم ها می توان سبد ارز دیجیتال را مدیریت کرد؟

در چندین سال اخیر برای مدیریت سبد ارزهای دیجیتال پلتفرم‌های متفاوتی همچون کوین مارکت کپ و راه اندازی شده است که کاربران می‌توانند با استفاده آن‌ها به مدیریت سبد سرمایه گذاری خود بپردازند.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها