ارز فچ FET چیست؛ معرفی ارز دیجیتال فچ (FET)

رمز ارزها در دهه گذشته به یکی از مهم‌ترین نوآوری‌های فناوری مالی تبدیل شده‌اند. زیرا ارزهای دیجیتالی که با استفاده از فناوری بلاک چین کار می‌کنند، توانسته‌اند تحولاتی عمیق در زمینه‌های مالی و اقتصادی ایجاد کنند. یکی از ارزهای دیجیتال  نوآورانه ارز فچ (Fetch) است این رمز ارز در بازار کریپتوکارنسی با نماد اختصاری FET شناخته می‌شود و در حال حاضر رتبه 58 بازار را به خود اختصاص داده است. همچنین ارز دیجیتال فچ با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، امکانات و کاربردهای جدیدی را در حوزه‌های مختلف فراهم می‌کند. با در نظر داشتن این موضوع در ادامه مقاله قصد داریم به توضیح کامل‌تری در خصوص ارز دیجیتال فچ و کاربردهای آن بپردازیم.

 

ارز فچ چیست؟

 

ارز فچ چیست؟

پروژه Fetch.Ai در فوریه سال 2019 در لانچ پد صرافی بایننس راه اندازی شده است. ایده شکل گیری این پروژه در ابتدا بر اساس تمرکز زدایی سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بود. از همین رو پلتفرم Fetch.Ai با استفاده از قراردادهای هوشمند کاربران را به منبعی از اطلاعات که توسط  سیستم عامل نرم افزاری جمع آوری می‌شود، وصل می‌کند. همچنین از آنجایی که این پروژه از نرم افزار منبع باز استفاده می‌کند و به توسعه دهندگان امکان مشارکت می‌دهد و می‌توانند متناسب با نیازهای خود در هر صنعتی از آن بهره ببرند. 

ارز دیجیتال FET توکن پلتفرم Fetch.Ai می‌باشد. ارز فچ بلاک چین اختصاصی ندارد و با استاندار ERC-20 در بستر بلاک چین اتریوم فعالیت می‌کند. تیم توسعه دهنده این رمز ارز، پروژه فچ را ایجاد کننده یک بازار غیرمتمرکز برای داده‌های دیجیتالی در آینده می‌دانند. پلتفرم Fetch.Ai درنظر دارد با استفاده از این پلتفرم وظایف و کارهای روزمره افراد توسط عوامل نرم افزاری خودمختار که قادر هستند به درستی فکر کنند و تصمیم بگیرند انجام خواهد شود. توسعه دهندگان با استفاده از ارز فچ می‌توانند به خدمات مبتنی بر یادگیری ماشینی دسترسی داشته باشند تا بتوانند یک هوش جمعی را گسترش دهند.

 تعداد کل توکن های ارز فچ در دسترس، مقدار 1.15 میلیارد توکن است که در مارس 2021، 65 درصد از کل تعداد توکن ها استخراج شده است. برای استخراج ارز دیجیتال FET از مکانیزم اجماع اثبات کار مفید (UPoW) استفاده می‌شود. با این روش، بلاک‌ها با روشی مشابه با مکانیزم اثبات سهام ایجاد می‌شوند، در حالی که ترتیب هر تراکنش بر اساس کاری که بین ایجاد دو بلاک انجام گرفته، تعیین می‌شود. همچنین مسائل پردازشی خاص به ترتیب سختی مرتب می‌شوند و در بسته‌های اثبات کار طبقه بندی می شوند تا نودهایی با قدرت پردازشی پایین هم بتوانند پاداش دریافت کنند.

 

ویژگی های ارز دیجیتال فچ

 

ویژگی های ارز دیجیتال فچ

پلتفرم Fetch.Ai با بهینه سازی ظرفیت در بسیاری از صنایع باعث ایجاد تحول و بهره‌وری در آن‌ها شده است. این پلتفرم منبع باز امکان دسترسی به همه توسعه‌دهندگان در زمینه‌های مختلف را می‌دهد. همچنین با اشتراک گذاری داده‌ها در زمینه‌های مختلف می‌توان از اطلاعات این پلتفرم در هر حوزه‌ای استفاده کرد. به طور مثال آژانس های مسافرتی می توانند از این پلتفرم استفاده بهینه کنند. آژانس‌ها به صورت سنتی اطلاعات مربوط به این حوزه را جمع آوری کرده و در اختیار یک سازمان قرار می‌دهند. اما با کمک بلاک چین تمام این داده‌ها در یک پایگاه غیرمتمرکز ذخیره می شود و واسطه‌ها حذف می‌شوند.

رمز ارز فچ برای رسیدن به نسل جدید اقتصاد بسیار ضروری است و قراردادهای هوشمند و اوراکل ها به این توکن نیاز دارند. با استفاده از ارز فچ، کاربران می‌توانند عامل نرم افزاری خود را بسازند و آن را توسعه دهند. همچنین توسعه دهندگان و کاربران می‌توانند با پرداخت کمی ارز دیجیتال FET به خدمات یادگیری ماشینی دسترسی داشته باشند و به گسترش هوش جمعی کمک کنند. طرفداران این ارز می‌توانند با استیکینگ ارز فچ را به یک نود اعتبار سنجی تبدیل شود و پاداش دریافت کنید.

 

قیمت ارز دیجیتال فچ

 

قیمت ارز دیجیتال فچ

ارز فچ در تاریخ 3 مارس سال 2019 در سطح قیمتی 0.3627 دلار به بازار ارز های دیجیتال عرضه شد و متاسفانه از همان تاریخ دچار روند نزولی شد. در ابتدای سال 2023 با جنجالی شدن اخبار در زمینه هوش مصنوعی و توسعه ربات ها و رونمایی از آنها صعود مجدد توکن های هوش مصنوعی آغاز شد. در حال حاضر ارز دیجیتال FET با قیمت 1.41 دلار معامله می شود که نسبت به ماه گذشته تقریبا رشد بالای 50 درصدی داشته است.

همچنین ارزش کل بازار ارز دیجیتال FET حدود 365 میلیون دلار است و رتبه 109 باراز را به خود اختصاص داده است. به دنبال خبر سرمایه گذاری گوگل در شرکت آنتروپیک ارز دیجیتال FET در طی یک روز 27 درصد رشد کرد. این توکن در بین دیگر توکن های هوش مصنوعی رتبه چهارم را دارد و در حال حاضر رتبه اول به ارز دیجیتال گراف مربوط می شود که رشد قیمتی زیادی را در هفته اخیر به همراه داشته است.

به دنبال توسعه و پیشرفت های گسترده در زمینه هوش مصنوعی به صورت روزانه به اعتبار و محبوبیت توکن های مربوط به این حوزه اضافه می شود که این امر باعث می شود سرمایه گذاران توکن های هوش مصنوعی را در واچ لیست خود قرار دهند. بنابر این ادامه دار بودن روند صعودی این رمز ارزها دور از ذهن نیست و می تواند در آینده رشد چشمگیری داشته باشد.

 

بهترین کیف پول ارز فچ چیست؟

 

بهترین کیف پول ارز فچ چیست؟

بعد از خرید ارز فچ نیازمند کیف پول برای نگهداری و ذخیره آن هستیم. از آنجایی که ارز دیجیتال FET یک توکن در بستر بلاک چین اتریوم است کیف پول هایی که از شبکه ERC 20 پشتیبانی می کنند گزینه مناسبی برای نگهداری آن هستند.

از جمله کیف پول هایی که می توانیم به آن ها اشاره کنیم کیف پول تراست ولت می باشد که از بیشتر شبکه ها پشتیبانی می کند و در بین کاربران شناخته شده است. از دیگر کیف پول ها، کیف پول متامسک و ولت سیف پل هستند که هر دوی آنها جز کیف پول های نرم افزاری می باشند. از بین ولت های سخت افزاری لجر هم می تواند انتخاب هوشمندانه ایی باشد چرا که علاوه بر ارز دیجیتال FET می توانید بسیاری از ارزهای دیگر را نیز در آن ذخیره کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها