ارز دیجیتال اینجکتیو پروتکل INJ چیست؟

با محبوب شدن پلتفرم های حوزه دیفای علاقه افراد به فعالیت در این حوزه و استفاده از صرافی های غیرمتمرکز یا همان DEX نیز بیشتر شد. به همین منظور به دلیل افزایش حجم تراکنش ها در صرافی های غیرمتمرکز، صرافی ها را با مشکلاتی مثل کمبود مقدار نقدینگی، شلوغ بودن شبکه و سرعت پایین مواجه کرد. هدف پروژه اینجکتیو تشکیل یک صرافی غیر متمرکز یا DEX است که بتواند مشکلات ذکره شده را برطرف کند و کاربران به راحتی بتوانند از خدمات صرافی غیرمتمرکز بهره ببرند. 

ارز دیجیتال اینجکتیو در واقع توکن پروژه اینجکتیو پروتکل است، که یک صرافی غیرمتمرکز می باشد و هیچ سازمان و دولتی به صورت مستقیم آن را کنترل نمی‌کند. این صرافی توسط سرمایه گذارانی که ارز دیجیتال اینجکتیو را داشته باشند اداره می شود. در این مقاله می خواهیم ارز دیجیتال اینجکتیو را معرفی و ویژگی های آن را بررسی کنیم.

 

 ارز دیجیتال اینجکتیو

 

ارز دیجیتال اینجکتیو پروتکل چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

ارز دیجیتال اینجکتیو توکن بومی صرافی یا اکسچنج اینجکتیو است که نماد اختصاصی آن INJ می باشد. توکن INJ در بستر دو شبکه اتریوم و بایننس چین با استانداردهای ERC20 و BEP20 ایجاد شده است. ارز دیجیتال اینجکتیو در عرضه اولیه خود 100 میلیون توکن ارائه کرد که این عرضه با استخراج کردن افزایش پیدا می کند. سرمایه گذاران با استیک کردن ارز دیجیتال اینجکتیو امنیت شبکه را افزایش می دهند و می توانند پاداش دریافت کنند. 

ارز دیجیتال اینجکتیو در پروتکل اینجکتیو به عنوان یک توکن حاکمیتی می باشد. در واقع افرادی که توکن INJ را در اختیار دارند، در تغییرات پلتفرم نقش مستقیم دارند و برای به روز رسانی پلتفرم حق رای دارند. در پلتفرم اینجکتیو کارمزد تراکنش ها با استفاده از توکن INJ پرداخت می شود. که 60 درصد از کارمزدهای دریافتی به منظور خرید دوباره و سوزاندن توکن اینجکتیو مورد استفاده قرار می گیرد.

 

قیمت اینجکتیو پروتکل

 

قیمت اینجکتیو پروتکل چقدر است؟

در حال حاضر ارز دیجیتال اینجکتیو با حجم معاملاتی 285,402,978 دلار در حال حاضر رتبه 135 در بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است و با قیمت 3.9 دلار معامله می شود. در سال 2022 ارز دیجیتال اینجکتیو توانست از پایین ترین قیمت خود یا به اصطلاح ATL که 1 دلار بود به 7 دلار نزدیک شود و رشد 7 برابری داشته باشد. سال 2022 با پیدا کردن روند نزولی بازار کریپتو ارز دیجیتال اینجکتیو مجدد به محدوده 1 دلار برگشت. اما در سال جدید 2023 در ماه فوریه مجدد روند صعودی برای این توکن ایجاد شد و توانست در طول یک ماه از قیمت 1 دلار خود را به 4 دلار برساند.

 

خرید ارز دیجیتال اینجکتیو پروتکل

 

خرید ارز دیجیتال اینجکتیو پروتکل از صرافی

خرید ارز دیجیتال اینجکتیو همانند خرید دیگر ارزهای دیجیتال باید در صرافی های معتبر انجام شود. توکن INJ را می توان در صرافی های متمرکز مثل بایننس، کوکوین، کوینکس، هیوبی گلوبال و صرافی های غیر متمرکز مثل یونی سواپ و پنکک سواپ و دیگر صرافی ها خریداری کرد.

بعد از خرید ارز دیجیتال اینجکتیو باید این توکن را در کیف پول مناسب نگهداری کنید. همانطور که گفته شد ارز دیجیتال اینجکتیو در بستر شبکه اتریوم و بایننس اسمارت چین عرضه شده است می توانید از کیف پول هایی که از این شبکه ها پشتیبانی می کنند، استفاده کنید. کیف پول های تراست ولت، متامسک، اتمیک و کیف پول سخت افزاری لجر از جمله کیف پول هایی هستند که می توانید علاوه بر ارز دیجیتال اینجکتیو ارزهای دیگر را نیز نگهداری کنید.

 

توکن های هوش مصنوعی

 

سایر توکن های هوش مصنوعی کدام اند؟

از ابتدای سال 2023 با معرفی چت GPT و ربات شرکت گوگل، بعضی از توکن های مربوط به حوزه هوش مصنوعی رشد قابل ملاحظه ای داشتند علاوه بر ارز دیجیتال اینجکتیو دیگر توکن های مربوط به هوش مصنوعی چه توکن هایی هستند؟

بر اساس داده های سایت کوین مارکت کپ، ارز دیجیتال گراف در رتبه 1 توکن های مربوط به هوش مصنوعی قرار دارد. این رمز ارز در حال حاضر با قیمت 0.16 دلار در حال معامله می باشد که از ابتدای سال 2023 روند صعودی قابل توجهی را طی کرده است. در واقع گراف یک نوع رمز ارز غیر متمرکز است که بر روی انواع شبکه‌های بلاک چین فعالیت می کند.  همچنین در بسیاری از پروژه های دیفای و وب 3 نقش مهمی ایفا می کند و همچنین بستر امنی برای ذخیره اطلاعات است.

ارز دیجیتال AGIX نیز یکی از پرطرفداران توکن ها حوزه هوش مصنوعی است که با قیمت 0.41 دلار در رتبه دوم قرار دارد. ارز دیجیتال AGIX نیز توکن پلتفرم Singularity NET است که به منظور پلی برای اتصال پروژه‌های مبتنی‌ بر هوش مصنوعی باشد و بتوانند تبادل اطلاعات کنند. 

دیگر ارزهای مربوط به این حوزه ارزهای دیجیتال FET و AGIX هستند. ارز دیجیتال FET در واقع توکن پلتفرم Fetch.Ai می باشد. پلتفرم Fetch.Ai با استفاده از قراردادهای هوشمند کاربران را به منبعی از اطلاعات که توسط عامل نرم افزاری جمع آوری می شود، وصل می کند. توکن FET در حال حاضر با قیمت 0.44 دلار در رتبه 5 توکن های هوش مصنوعی است که در یک ماه گذشته رشد بالای 50 درصدی را ثبت کرده است. 

بررسی آینده توکن INJ

در بازار ارزهای دیجیتال عوامل مختلفی در رشد یک ارز تاثیر دارند. پروتکل اینجکتیو پروژه در راستای بهبود اقتصاد غیرمتمرکز و سیستم های مالی آزاد است. اینجکتیو به دنبال ایجاد راهی است تا صرافی ها به یک ابزار عمومی غیرمتمرکز تبدیل شوند. شبکه اینجکتیو قصد دارد با کمک گرفتن از پروتکل فیوچرز از سوآپ (عوض کردن) دائمی و CFD به صورت غیرمتمرکز پشتیبانی کند. برای انجام این کارها نیازمند به خرید توکن INJ می باشد. بنابراین با فراگیر شدن پلتفرم و انجام کلیه کار در این صرافی،  نیازمند به داشتن توکن INJ می باشد.

تحلیلگران به پیشرفت این توکن در سال های آینده امیدوار هستند. بر اساس پیش بینی سایت DigitalCoin Price این توکن می تواند تا سال 2028 به قیمت 40 دلار نیز نزدیک شود. همچنین وب سایت دیگری قیمت INJ را در سال 2026 حدود 95 دلار تخمین زده است.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها