ارز کاوا چیست؛ معرفی کامل ارز دیجیتال KAVA

بازار ارزهای دیجیتال از پروژه‌های متفاوتی تشکیل شده است که هر یک از آن‌ها ویژگی‌ها و کاربردهای بسیار زیادی را با خود به همراه دارد که پلتفرم‌های وام دهی نیز یکی از همین پروژه‌ها می‌باشد که برای کاربران شرایطی فراهم کرده است تا آن‌ها بتوانند بدون واسطه‌هایی همچون بانک یا موسسات مختلف وام دریافت کنند. برهمین اساس پلتفرم‌های وام دهی از ابتدای راه‌اندازی با استقبال بسیار زیادی روبرو شدند.

که همین موضوع باعث ظهور پروژه‌های بسیار زیاد وام دهی شد. برهمین اساس ارز کاوا یکی از این پلتفرم‌های وام دهی می‌باشد که با نماد اختصاری KAVA نیز شناخته می‌شود. این رمز ارز به صورت یک پلتفرم غیرمتمرکز در حوزه دیفای (DeFi) فعالیت می‌کند و از کاربردهای زیادی برخوردار است که در ادامه مقاله قصد داری به توضیح کامل‌تری در خصوص این رمز ارز و پروژه آن بپردازیم.

  1. ارز کاوا چیست؟
  2. تاریخچه ارز دیجیتال KAVA
  3. ویژگی‌ های ارز کاوا
  4. قیمت ارز دیجیتال KAVA
  5. خرید ارز کاوا
  6. بهترین کیف پول‌ های ارز KAVA

 

ارز کاوا چیست؟

 

ارز کاوا چیست؟

در چندین سال اخیر پروژه‌های وام دهی زیادی راه‌اندازی شد که یکی از پروژه‌های محبوب و کاربردی در صنعت وام دهی غیرمتمرکز کاوا (Kava) می‌باشد که بر روی بلاک جین نسل چهارم کازماس راه‌اندازی شد. جالب است بدانید این پروژه از توکن حاکمیتی به نام ارز کاوا برخوردار است و با هدف از میان برداشتن واسطه‌هایی همچون بانک‌ها و موسسات به کاربران وام می‌دهد. همچنین این پروژه به عنوان یک پلتفرم غیرمتمرکز و منبع باز سعی دارد عملکردهای حاکمیتی، سهامداری و ابزارهای مفید را برای شرکت کنندگان در شبکه فراهم سازد.

البته از آنجایی که کاوا توسط EVM و شبکه کازماس تقویت شده است می‌تواند مقیاس پذیری، سرعت، امنیت و پشتیبانی از توسعه دهندگان را به حداکثر برساند. جالب است بدانید کاوا در کنار داشتن رمز ارز بومی از استیبل کوین USDX نیز بهره‌مند است که کاربران می‌توانند با گذاشتن وثیقه USDX را به عنوان وام دریافت کنند.

 

تاریخچه ارز دیجیتال KAVA

 

تاریخچه ارز دیجیتال KAVA

ایده اصلی پروژه کاوا برای اولین بار در سال 2018 توسط بنیانگذاران کارآمدی همچون برایان کر و اسکات استوارت راه‌اندازی شد که هر دوی آن‌ها از کارآفرینان مطرح و شناخته شده می‌باشد و تجربیات زیادی در خصوص بازار ارزهای دیجیتال دارند. به صورت کلی می‌توان گفت برایان کر که یکی از بنیانگذاران این پروژه است در حال حاضر به عنوان مدیر عامل آزمایشگاه کاوا در حال فعالیت است اسکات استورات نیز این روزها به عنوان رئیس آزمایشگاه پروژه کاوا مشغول به کار است. البته همانطور که گفته شد ایده این پروژه در سال 2018 مطرح شد اما پروژه KAVA در سال 2020 به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد.

 

ویژگی‌ های ارز کاوا

 

ویژگی‌ های ارز کاوا

بهتر است بدانید پروژه و ارز دیجیتال کاوا از کاربردها و ویژگی‌های بسیار زیادی برخوردار است که همین موضوع باعث محبوبیت این پروژه شده است. یکی از ویژگی‌های مهم کاوا اعطای وام به سرمایه گذاران می‌باشد. به همین منظور سرمایه گذاران می‌توانند با وثیقه گذاشتن رمز ارزهایی همچون بیت کوین، بایننس کوین و ریپل وام دریافت کنند.

البته وام دریافتی می‌تواند استیبل کوین پروژه کاوا یا همان USDX باشد. همچنین کاربران می‌توانند دارایی‌های خود را در پلتفرم کاوا قفل کنند و به کاربران واجد شرایط وام دهند که در این صورت می‌توانند از پلتفرم KAVA سود دریافت کنند. البته یکی دیگر از ویژگی‌های پلتفرم کاوا توکن حاکمیتی آن می‌باشد زیرا دارندگان این توکن‌ها می‌توانند با داشتن حق رای در آینده این پلتفرم تاثیر بگذارند و به پیشرفت‌های این پروژه کمک کنند.

 

قیمت ارز دیجیتال KAVA

 

قیمت ارز دیجیتال KAVA

ارز کاوا یکی از انواع ارزهای دیجیتال می‌باشد که از سال 2020 تا به امروز نوسانات زیادی را پشت سر گذاشته است. ابتدا این رمز ارز با قیمتی کمتر از 1 دلار وارد بازار شد اما پس از گذشت چند ماه با رشد قیمت مواجه شد. اما مجددا روند نزولی را در پیش گرفت که این موضوع باعث شد KAVA در تاریخ 13 مارس 2020 با پایین‌ترین قیمت خود یعنی 0.3 روبرو شود.

از آن زمان به بعد نیز این رمز ارز با روندهای نزولی و صعودی زیادی روبرو شد و همین موضوع باعث شد یک سال پس از ورود کاوا به بازار ارزهای دیجیتال یعنی 9 سپتامبر 2021 شاهد بالاترین قیمت تاریخی خود بود که در آن زمان KAVA با قیمت 9.19 دلار معامله می‌شد. اکنون نیز پس که چهار سال از ظهور این رمز ارز می‌گذرد ارز کاوا با قیمت 0.7188 دلار معامله می‌شود و جایگاه 83 بازار را نصیب خود کرده است.

 

خرید ارز کاوا

 

خرید ارز کاوا

برای هریک ارز دیجیتال کاوا یا سایر رمز ارزها کاربران ابتدا باید به دنبال یک پلتفرم معاملاتی مطمئن باشند تا بتوانند خرید و فروش ارزهای دیجیتال خود را در یک محیط امن و مطمئن انجام دهند. از همین رو برای خرید ارز کاوا صرافی های زیادی وجود دارد که می‌توان از طریق آن‌ها اقدام کرد. اما از شناخته‌تری پلتفرم های معاملاتی ارز دیجیتال برای خرید KAVA می‌توان به صرافی ارز دیجیتال بایننس، بیت هامب، کراکن و غیره اشاره کرد.

البته کاربران به زودی می‌توانند ارز کاوا را تنها با گذراندن روند ثبت نام و احراز هویت از صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن نیز خریداری کنند. زیرا بیت ایمن به زودی قصد دارد تغییراتی در پلتفرم خود اضافه کند که پشتیبانی از چندین رمز ارز متفاوت نیز جزو همین تغییرات می‌باشد

 

بهترین کیف پول‌ های ارز KAVA

 

بهترین کیف پول‌ های ارز KAVA

برای نگهداری از ارز دیجیتال کاوا یا سایر ارزهای دیجیتال دو روش متفاوت وجود دارد. در روش اول کاربران می‌توانند رمز ارزهای خود را درون صرافی مورد نظر خود نگهداری کنند زیرا بیشتر پلتفرم‌های معاملاتی ارز دیجیتال ر زمان ثبت نام کیف پولی را در اختیار شما قرار می‌دهند. اما روش دوم برای نگهداری از ارزهای دیجیتال تهیه کیف پول ارز دیجیتال می‌باشد.

البته این کیف پول‌ ها به دو صورت سخت افزاری و نرم افزاری ارائه می‌شود و برای کاربرانی که قصد دارند رمز ارزهای خود را در بازه زمانی طولانی مدت نگهداری کنند استفاده از یک کیف پول جداگانه کار مناسب‌تری است. برهمین اساس قصد داریم چند مورد از بهترین کیف پول‌های سخت افزاری و نرم افزاری را برای نگهداری از ارز کاوا به شما معرفی کنیم تا بتوانید به ساخت کیف پول ارز دیجیتال بپردازید.

  1. کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor)
  2. کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)
  3. کیف پول سخت افزاری و نرم افزاری سیف پال safepal
  4. کیف پول نرم افزاری کوینومی (Coinomi)
  5. کیف پول نرم افزاری تراست ولت (Trust Wallet)

 

جمع بندی

پروژه‌های وام دهی غیرمتمرکز با هدف از میان برداشتن واسطه‌هایی همچون بانک‌ها راه‌ادنازی شده‌اند. زیرا کاربران می‌توانند با استفاده از این پلتفرم‌ها با وثیقه‌گذاری ارزهای دیجیتال را وام بگیرند. که یکی از این پروژه‌ها کاوا می‌باشد که با داشتن رمز از بوکی به نام ارز کاوا از ویژگی‌های بسیار زیادی برخوردار است. برهمین اساس ما در این مقاله سعی کردیم در این مقاله به توضیح کامل‌تری در خصوص این پروژه بپردازیم. البته بهتر است بدانید پروژه‌های دیگری نیز در حوزه وام دهی غیرمتمرکز راه‌اندازی است که از توکن حاکمیتی بهره‌مند است پروژه‌هایی همچون ارز جاست که از محبوبیت و ویژگی‌های بسیار زیادی نیز برخوردار است

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها