ارز منتل چیست؛ معرفی کامل ارز دیجیتال MNT

اتریوم یکی از پروژه‌های بلاک چینی است که در چندین سال گذشته به دلیل برخورداری طیف گسترده‌ای از امکانات نوین در میان فعالان حوزه ارزهای دیجیتال محبوبیت کسب کرده است. باعث شده توسعه دهندگانی که از بلاک چین اختصاصی برخوردار نیستند پروژه‌های خود را بر روی بلاک چین اتریوم پیاده سازی کنند. اما باید در نظر داشت که اتریوم نیز مانند هر فناوری دیگری در کنار داشتن مزایای متعدد از معایبی نیز برخوردار است.

به صورت کلی از گذشته تا به امروز شبکه اتریوم با مشکلاتی همچون مقیاس پذیری روبرو بوده است از همین رو در چندین سال گذشته تعداد زیادی از پروژه‌های بلاک چینی برای برطرف کردن مشکلات اتریوم راه اندازی شده است که یکی از این پروژه‌ها شبکه منتل (Mantle Network) می‌باشد. منتل یک راه حل مقیاس پذیر لایه دو است که با ماشین مجازی اتریوم (EVM) سازگار است. این پروژه با داشتن رمز ارز بومی به نام ارز منتل برای تسهیل تراکنش‌های ارزان و سریع راه اندازی شده است.

 

ارز منتل چیست؟

 

ارز منتل چیست؟

شبکه منتل (Mantle Network) یک پروژه محبوب بلاک چینی است که برای برطرف کردن مشکلات اتریوم از جمله مقیاس پذیری راه اندازی شده است که با ماشین مجازی اتریوم (EVM) سازگار است. سازگاری منتل با ماشین مجازی اتریوم به این معنی است که تمام قراردادها و ابزارهایی که بر روی شبکه اتریوم کار می‌کنند، با تغییرات کمی در شبکه منتل نیز اجرا می‌شود. همچنین پروژه منتل سعی دارد با استفاده از رول آپ‌های آپتیمیستیک (Optimistic Rollups) مشکلات و چالش‌های شبکه اتریوم را بهبود ببخشد و باعث ارتقا این شبکه شود.

به صورت کلی رول آپ‌ها یک فناوری لایه دوم می‌باشند و می‌توانند اطلاعات تراکنش‌ها را از بلاک چین اصلی خارج کنند و در بلاک چین دوم پیاده سازی کنند. از همین رو انجام این مراحل منجر به افزایش سرعت تراکنش‌ها کاهش هزینه آن‌ها می‌شود. البته منتل برای برای پرداخت هزینه‌های شبکه، مشارکت در حاکمیت و دسترسی به اپلیکیشن غیرمتمرکز (DApp) رمز ارز بومی به نام ارز منتل را راه اندازی کرد که این رمز ارز در بازار کریپتوکارنسی با نماد اختصاری MNT نیز شناخته می‌شود و در حال حاضر رتبه 33 بازار کریپتو را به خود اختصاص داده است.

 

تاریخچه ارز منتل

تاریخچه ارز منتل

اکنون که با شبکه و ارز منتل آشنا شدید بهتر است اطلاعی در خصوص تاریخچه و توسعه دهندگان این پروژه نیز داشته باشید. منتل یکی از شبکه های محبوب و شناخته شده در دنیای بلاک چین و بازار ارزهای دیجیتال است که در سال 2022 توسط BitDAO راه اندازی شد. BitDAO یکی از بزرگی‌ترین سازمان‌های غیرمتمرکز است که بر روی دیفای (DeFi) طراحی شده است و توسط دارندگان توکن BIT مدیریت می‌شود. همچنین این سازمان قصد دارد اقتصاد غیرمتمرکز را در سراسر دنیا پیاده سازی کند.

 

ویژگی‌ های ارز منتل چیست؟

 

ویژگی‌ های ارز منتل چیست؟

همانطور که در بخش‌های قبلی به آن اشاره کردیم منتل برای برطرف کردن مشکل مقیاس پذیری شبکه اتریوم راه اندازی شده است. اما باید به این نکته توجه کرد که ویژگی‌ها و کاربردهای این پروژه تنها به این مورد خلاصه نمی‌شود، بلکه شبکه و ارز منتل از ویژگی‌ها و کاربردهای متعددی برخوردار است از همین رو ما در این بخش قصد داریم به چند مورد از بهترین ویژگی‌های این پروژه بپردازیم.

یکی از ویژگی‌های مهم شبکه منتقل کاهش هزینه گس فی است، این پروژه شرایطی فرام کرده تا هزینه کارمزدها تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کند و ادعا دارد که به لطف تراکنش‌های دسته‌ای و طراحی ماژولار می‌تواند هزینه‌های تراکنش‌ها را تا بیش از 80 درصد کاهش دهد. همچنین از آنجایی که تراکنش‌های شبکه منتقل از مجموعه اعتبارسنجی و فرآیند اجماع مشابه اتریوم استفاده می‌کند اعتبارسنج های اتریوم تمام تراکنش‌های منتقل را به اتریوم اضافه می‌کنند و به آن‌ها این اجازه را می‌دهند از امنیت شبکه اتریوم بهره‌مند شوند.

 

قیمت ارز MNT

 

قیمت ارز MNT

بازار ارزهای دیجیتال نسبت به سایر بازارهای مالی از نوسانات بسیار زیادی برخوردار است و همین موضوع باعث محبوبیت بازار کریپتو شده است. با در نظر داشتن این موضوع سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری بر روی این بازار مالی باید عوامل متعددی همچون تحلیل تکنیکال، فاندامنتال و حتی اخبارها و رویدادهای مهم را مورد بررسی قرار دهند تا بتوانند معاملات بهتری را برای خود به ارمغان بیاورند. ارز منتل نیز یکی از انواع ارزهای دیجیتال می‌باشد که از ابتدای فعالیت تا به امروز نوسانات متفاوتی را پشت سر گذاشته است.

البته این رمز ارز در اولین سال فعالیت خود یعنی سال 2023 با ریزش شدیدی مواجه شد که این موضوع باعث شد منتل در 18 اکتبر 2023 با پایین‌ترین قیمت تاریخی خود یعنی 0.3136 دلار مواجه شود. با در نظر داشتن این موضوع بهتر است به این نکته توجه کنید که در سال 2024 شرایط قیمتی منتل با تغییراتی روبرو بود و این رمز ارز روند صعودی را در پیش گرفت و این روند صعودی تا جایی ادامه داشت که سرمایه گذاران بازار کریپتوکارنسی در 8 آپریل 2024 شاهد ATH منتل بودند. که در آن زمان این رمز ارز با قیمت 1.51 دلار به فروش می‌رفت.

 

خرید رمز ارز منتل

 

خرید رمز ارز منتل

همانطور که در بخش‌های قبلی به آن اشاره کردیم منتل یک رمز ارز نوپا و تازه کار است که در مدت زمان کوتاهی توجه سرمایه گذاران زیادی را به خود جلب کرده است. از همین رو بیشتر صرافی های شناخته شده همچون بای بیت، کوکوین (KuCoin)، بیت هامب (Bithumb)، آپ بیت (Upbit) و غیره پشتیبانی می‌شود. البته صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن نیز به زودی قصد دارد آپشن‌های متفاوتی به پلتفرم معاملاتی خود اضافه کند که پشتیبانی از ارز منتل یکی از این آپشن‌ها می‌باشد. برهمین اساس کاربران به زودی می‌توانند به خرید و فروش ارز منتل در صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن بپردازند.

 

بهترین کیف پول های ارز MNT

 

بهترین کیف پول های ارز MNT

در چندین سال اخیر کیف پول های متفاوتی وارد بازار شدند که هر یک از ویژگی‌ها و کاربردهای مختلفی بهره‌مند بودند از همین رو انتخاب بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای کاربران دشوار شد. زیرا مافراد زیادی با هدف کلاهبردار پروژه و کیف پول های متفاوتی را به بازار ارزهای دیجیتال معرفی کردند تا بتوانند دارایی‌های سرمایه گذاران را تصاحب کنند. از همین رو قصد داریم چند مورد از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال را برای نگهداری از منتل به شما معرفی کنیم که این کیف پول ها عبارت اند از:

  1. کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)
  2. کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)
  3. کیف پول نرم افزاری تراست ولت (Trust Wallet)
  4. کیف پول نرم افزاری ترزور ولت (Trezor Wallet)
  5. کیف پول نرم افزاری متامسک (MetaMask)

 

جمع بندی

با پیشرفت هر چه بیشتر بازار کریپتوکارنسی پروژه‌ای بلاک چینی متفاوتی وارد بازار شد که هر یک از ویژگی‌ها و کاربردهای متعددی برخوردار بودند با در نظر داشتن این موضوع بهتر است بدانید که منتل یکی از انواع پروژه‌های بلاک چینی است که با هدف برطرف کردن مشکلات شبکه اتریوم همچون مقیاس پذیری، هزینه گس فی و غیره راه اندازی شده است. همچنین باید به این نکته توجه کرد که این پروژه از رمز ارز بومی به نام منتل برخوردار است که با نماد اختصاری MNT نیز شناخته می‌شود. از همین رو ما در این مقاله به معرفی کامل پروژه و ارز منتل پرداختیم تا شما با این پروژه بیشتر آشنا شوید.

 

سوالات متداول

 

مارکت کپ ارز منتل چقدر است؟

در 1 خرداد 1403 ارزش بازار منتل 3,449,291,659 دلار است؟

شبکه منتل چه کاربردهایی دارد؟

شبکه منتل با هدف برطرف کردن مشکلات اتریوم راه اندازی شده است. اما این پروژه از کاربردهای دیگری نیز برخوردار است که یکی از کاربردهای این شبکه فعالیت در صنعت بازی و برنامه های غیرمتمرکز و همچنین دیفای کاربرد دارد.

ارز منتل چه کاربردهایی دارد؟

ارز دیجیتال منتل برای پرداخت هزینه‌های شبکه، مشارکت در حاکمیت و دسترسی به اپلیکیشن های غیرمتمرکز (DApp) در شبکه منتل استفاده می‌شود.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها