پکس گلد چیست؛ معرفی ارز دیجیتال پکس گولد (PAXG)

طلا یکی از دارایی‌های گران‌‌بها می‌باشد که از محبوبیت خاصی برخوردار است و عده‌ای آن را به عنوان کالایی برای سرمایه‌گذاری استفاده می‌کنند. اما افراد زیادی برای سرمایه‌گذاری بر روی طلا نگران نگهداری از آن‌ها می‌باشند. برهمین اساس بازار ارزهای دیجیتال در سال‌‌‌های گذشته راهکاری برای برطرف کردن این نگرانی سرمایه‌گذاران طراحی کرده است.

با در نظر داشتن این موضوع بهتر است بدانید استیبل کوین ها یکی از انواع ارزهای دیجیتال می‌باشند که به کمک سرمایه‌گذاران طلا شتافتند و از همین رو شرکت Paxos رمز ارز جدیدی به نام ارز دیجیتال پکس گلد که با نماد اختصاری PAXG نیز شناخته می‌شود وارد بازار کرد. با در نظر داشتن این موضوع در ادامه مقاله قصد داریم به توضیح کامل‌تری در خصوص رمز ارز پکس گلد و مباحث زیر بپردازیم.

  1. ارز دیجیتال پکس گولد چیست؟
  2. تاریخچه ارز پکس گلد
  3. ویژگی‌ های ارز دیجیتال PAXG
  4. قیمت ارز پکس
  5. خرید ارز دیجیتال پکس گولد
  6. بهترین کیف پول‌ های PAXG

 

ارز دیجیتال پکس گولد چیست؟

 

ارز دیجیتال پکس گولد چیست؟

ارز پکس گلد (PAXG) یکی توکن ERC-20 می‌باشد که به صورت رمزنگاری شده و با پشتوانه طلای فیزیکی فعالیت می‌کند. همچنین این رمز ارز توسط وزارت خدمات مالی نیویورک (NYDFS) قانون‌گذاری شده است و این روزها به عنوان یکی از رایج‌ترین ابزار برای سرمایه‌گذاری شناخته می‌شود. زیرا هر توکن پکس گلد برابر با یک اونس طلا می‌باشد و برای سرمایه‌گذارانی که ریسک نگهداری از طلای فیزیکی را دارند بسیار کارآمد است.

به نوعی توسعه‌دهندگان با راه‌اندازی این توکن سعی داشتند علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران دارایی گران‌بهایی همچون طلا را به حوزه ارزهای دیجیتال علاقه‌مند کنند و تنوع زیادی در حوزه ارزهای دیجیتال به وجود آوردند. زیرا این فناوری سعی دارد با ورود به حوزه‌های متفاوت توجهات افراد بیشتری را به خود جلب کند.

 

تاریخچه ارز پکس گلد

 

تاریخچه ارز پکس گلد

ارز دیجیتال پکس گلد محصول شرکت پکسوس می‌باشد و توسط افراد زیادی که هر یک از بهترین متخصص‌های سرشناس بودند راه‌اندازی شد. البته بهتر است بدانید ارز پکس گلد تنها پروژه این شرکت نمی‌باشد بلکه پروژه‌های زیادی توسط کمپانی پکسوس راه‌اندازی شده است. که کارگزاری کریپتو (Crypto brokerage)، استیبل کوین پکسوس (Paxos Standard) و صرافی ایت بیت (itBit) جزو پروژه‌های شناخته شده و کار آمد این کمپانی است که در این بین محبوب‌ترین آن‌ها ارز دیجیتال PAXG می‌باشد.

البته بهتر است بدانید بنیان‌گذاران توکن پکس گلد همان بنیان‌گذاران کمپانی پکسوس می‌باشند. که یکی از آن‌ها چارلز کاساریلا (Charles Cascarilla) است که به عنوان مدیر عامل این دو پروژه شناخته می‌شود و سال‌ها تجربه زیادی درخصوص مدیریت سرمایه دارد. همچنین او مدرک مدیریت مالی خود را از دانشگاه نوتردام دریافت کرده است و از سال 2005 وارد حوزه مالی و مدیریت سرمایه شد. همچنین ریچ تئو (Rich Teo) یکی دیگر از بنیان‌گذاران این رمز ارز می‌باشد که به عنوان بنیان‌گذار شرکت پکسوس نیز شناخته می‌شود و همچون چارلز از تحصیلات مالی برخوردار است.

 

ویژگی‌ های ارز دیجیتال PAXG

 

ویژگی‌ های ارز دیجیتال PAXG

اکنون که با مفهوم ارز PAXG آشنا شدید بهتر است بدانید که این فناوری از ویژگی‌های بسیار زیادی برخوردار است. همانطور که در بخش‌های بالا به آن اشاره کردیم پکس گلد یک توکن ERC-20 می‌باشد. برهمین اساس این رمز ارز می‌تواند از تمام ویژگی‌های شبکه اتریوم همچون قرارداد هوشمند و امنیت بالا استفاده کند.

البته از آنجایی که هر یک توکن پکس گلد برابر است با هر اونس طلا دارندگان این توکن هر زمان که بخواهند می‌توانند رمز ارز خود را به طلای فیزیکی تبدیل کنند که این موضوع می‌تواند باعث جلب اعتماد کاربران شود. همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های ارز دیجیتال پکس گلد عرضه محدود آن می‌باشد و به دلیل قانون‌گذاری‌های محکم و سر سختانه از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است و سرمایه‌گذاران آینده خوبی را برای آن پیش‌بینی می‌کنند.

 

قیمت ارز پکس

 

قیمت ارز پکس

طبق داده‌های سایت coinmarketcap ارز پکس گلد ماه‌های اول راه‌اندازی شرایط خوبی را نمی‌گذراند و با روندی نزولی روبرو بود و این روند نزولی به حدی رسید که PAXG در اواخر اکتبر ۲۰۱۹ با پایین‌ترین قیمت خود که برابر با 1,387.98 دلار است روبرو شد. اما در سال 2020 شرایط بهتری برای این رمز ارز رقم خود و روند صعودی را در پیش گرفت که این موضوع نشان می‌دهد که طلا با رشد قیمتی خوبی را برای خود رقم زده است.

البته روند صعودی ارز دیجیتال پکس گلد به حدی نیست که این رمز در اواخر آپریل 2020 با بالاترین قیمت مواجه شد. که در این زمان پکس گلد با قیمت 3,487.68 معامله می‌شد، اما از آن سال تا به امروز این رمز ارز روندهای نزولی و صعودی زیادی را پشت سر گذاشت. که با در نظر داشتن این موضوع بهتر است بدانید در زمان نوشتن این مقاله ارز پکس با قیمت 1,983.75 دلار معاملاه می‌شود و در حال حاضر جایگاه 98 بازار را به خود اختصاص داده است.

 

خرید ارز دیجیتال پکس گولد

 

خرید ارز دیجیتال پکس گولد

اگر قصد خرید این رمز ارز را دارید باید به پلتفرم های معاملاتی مراجعه کنید که از ارز دیجیتال پکس گلد پشتیبانی می‌کنند. البته به دلیل محبوبیت این رمز ارز در سال‌های اخیر بسیاری از صرافی های ارز دیجیتال، این توکن را در لیست رمز ارزهای محبوب خود قرار دادند. البته برای خرید و فروش PAXG یا رمز ارزهای دیگر باید به دنبال پلتفرم‌های مطمئن و امن باشبد از همین رو صرافی های شناخته شده و محبوب نیز از این رمز ارز پشتیبانی می‌کنند. صرافی‌ هایی همچون بایننس (Binance)، یونی سواپ (Uniswap v2) و کوکوین توکن پکس گلد را در لیست رمز ارزهای خود قرار دادند.

اما بهتر است بدانید در این بین صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن نیز به زودی قصد دارد از ارز پکس گلد و رمز ارزهای دیگری همچون همچون ارز دیجیتال لیدو دائو پشتیبانی کنند. برهمین اساس به زودی می‌توانید تنها با گذراندن روند احراز هویت این رمز ارز را از صرافی بیت ایمن خریداری کنید.

 

بهترین کیف پول‌ های PAXG

 

بهترین کیف پول‌ های PAXG

پس از انتخاب پلتفرم معاملاتی برای خرید و فروش یکی از مباحث چالش برانگیز برای سرمایه‌گذاران نگهداری از رمز ارزها می‌باشد. از همین رو سرمایه‌گذاران باید به دنبال بک کیف پول ارز دیجیتال مطمئن باشند تا بتوانند رمز ارزهای خود را درون آن‌ها نگهداری کنند. همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم ارز دیجیتال پکس گلد بر روی بستر اتریوم راه‌اندازی شده است و از تمامی ویژگی‌های این شبکه نیز برخوردار است.

از همین کیف پول های بسیار زیادی از شبکه اتریوم پشتیبانی می‌کنند که می‌توانید به ساخت کیف پول ارز دیجیتال بپردازید و رمز ارزهای خود را درون آن‌ها نگهداری کنید. برهمین اساس ما در ادامه قصد داریم شما را با چند مورد از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال آشنا کنیم.

  1. کیف پول نرم افزاری تراست ولت (Trust Wallet)
  2. کیف پول نرم افزاری مای اتر ولت (MyEtherWallet)
  3. کیف پول نرم افزاری متامسک (MetaMask‌)
  4. کیف پول نرم افزاری اکسودوس (Exodus)
  5. کیف پول نرم افزاری و سخت افزاری سیف پال (Safepal)
  6. کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor)
  7. کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)

 

جمع بندی

ما در این مقاله شما را با مفهوم ارز دیجیتال پکس گلد آشنا کردیم و به توضیح کاملی در خصوص ویژگی‌ها و بهترین کیف پول های این رمز ارز پرداختیم. تا هر زمان قصد خرید ارز دیجیتال پکس گلد را داشتید با اطلاعات کامل رمز ارز خود را خریداری کرده و در یک کیف پول مطمئن نگهداری کنید. همچنین بهتر است بدانید که نه تنها برای خرید ارز پکس گلد بلکه برای انجام هرگونه عملیاتی در بازار ارزهای دیجیتال و فضای بلاک چین باید اطلاعات کامل در دست داشته باشید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها