معرفی ارز دیجیتال کوانتوم (QTUM)

یکی از خلاقیات‌های بشر که تأثیر به‌سزایی در گسترش علم و تکنولوژی داشته، ترکیب کردن‌است. غذای مورد علاقه خود را در نظر بگیرید. چه موادی در آن استفاده شده است؟ هیچ غذایی را پیدا نمی‌کنید که از ترکیب چند ماده به وجود نیامده‌باشد. حتی ساده‌ترین غذاها هم نیاز به ادویه یا آب دارند. این ترکیب‌کردن موجب گسترش دایره موجودات پیرامون انسان شده‌است.

رمز ارزها نیز دقیقا از همین شرایط برخوردارند و با ترکیب چند قابلیت متفاوت همچون امنیت، سرعت، تمرکز زدایی و حذف واسطه‌ها به وجود‌آمدند. ارز دیجیتال کوانتوم نیز یکی از این رمز ارزها می‌باشد که به عنوان یک ارز دیجیتال ترکیبی شناخته می‌شود زیرا از قابلیت‌های خاصی برخوردار است. اکنون ما در این مقاله قصد داریم به توضیح کامل‌تری در خصوص ارز دیجیتال کوانتوم بپردازیم

 

ارز دیجیتال کوانتوم (QTUM) چیست؟

احتمالا نام کوانتوم را بیشتر در دبیرستان‌ها و دانشگاه ها و در رابطه با فیزیک شنیده‌اید. حال می‌توانید با ارز دیجیتال آن که با نماد QTUM نشان داده می‌شود هم آشنا شوید. در ابتدا مقاله گفتیم که ارز دیجیتال کوانتوم تقریبا یک رمز ارز ترکیبی است. پس برای آشنایی با آن ابتدا باید مواد تشکیل دهنده‌اش را بشناسیم. مواد اولیه لازم برای تهیه ارز دیجیتال کوانتوم، اتریوم و بیت کوین هستند.

با استفاده از قابلیت‌های این دو، می‌توان به یک ارز دیجیتال جذاب به نام کوانتوم رسید. ارزی که مانند بیت کوین برای انتقال ارزش و پول مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچون اتریوم، از قراردادهای‌هوشمند و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز استفاده می‌کند. از همین رو قرارداد هوشمند با کمک بلاک چین به وجود می‌آید و واسطه‌ها را حذف می‌کند.

 

ارز دیجیتال کوانتوم

 

تاریخچه کوانتوم

یک شرکت سنگاپوری به نام QTUM در سال 2017 سعی در گسترش بلاک چین جذابی را داشت که بیت کوین و اتریوم را ترکیب کرده بود. این شرکت با گذشته زمان رمز ارز بومی به نام کوانتوم را به وجود آورد و پس از راه اندازی، این رمز ارز در کمتر از یک هفته، ارز دیجیتال کوانتوم توانست سرمایه ای 16 میلیون دلاری جمع آوری کرد.

زمانی که عرضه اولیه کوانتوم آغاز شد حدود نیمی از عرضه کلی توکنهای این رمز ارز، در همان مدت کوتاه به فروش رفت و تقسیم بندی کوانتوم‌های موجود عادلانه به نظر می‌رسد. در زمان پایان عرضه، احتمالا 80% از آن‌ها در اختیار کاربران قرار بگیرد و 20% بین توسعه دهندگان و سازندگان تقسیم شود. همچنین ارز دیجیتال کوانتوم با هدف بزرگی به وجود آمده‌است و ویژگی‌های بسیاری دارد که در ادامه مقاله به آن می‌پردازیم.

 

ویژگی های QTUM

ارز دیجیتال کوانتوم ویژگی‌های قابل توجهی دارد که آن را بسیار ارزشمند می‌کند. این شبکه از سیستم POS یا اثبات‌سهام استفاده می‌کند و با سیستم POW یا اثبات‌کار متفاوت است. این عامل باعث می‌شود که کوانتوم با محیط‌زیست سازگارتر باشد. زیرا مصرف انرژی آن کمتر از پلتفرم‌هایی است که از PoW استفاده می‌کنند.

این عامل می‌تواند باعث ارزشمندی بیشتر این پروژه شود. افرادی همچون ایلان‌ماسک که خود را حامی ارزهای دیجیتال پاک می‌دانند، می‌توانند از این ارز به جای اتریوم یا سایر پلتفرم‌های حامی قرارداد هوشمند استفاده کنند. توسعه دهندگان ارز دیجیتال کوانتوم ادعا کرده‌اند که در سیستم خود می‌توانند مشکلات شبکه اتریوم را نیز رفع کنند.

 

شبکه کوانتوم چه ایراداتی دارد؟

در دید عادلانه، باید علاوه بر مزایای این ارز، به معایب آن هم اشاره کنیم. یکی از دلایلی که بیت کوین را به ارزشمند‌ترین ارز دیجیتال تبدیل کرد، غیرمتمرکز بودن مطلق آن بود. به زبان‌ ساده‌تر یعنی هیچ فردی هدایت بیت کوین را در دست ندارد و پروژه‌های بیت کوین در گرو فعالیت هیچ شخص، حقیقی یا حقوقی نمی‌باشد. این عامل در شبکه کوانتوم متفاوت است و تیم سازنده آن کاملا شناخته‌شده‌است. همین موضوع می‌تواند مانع رشد بیش از حد ارز دیجیتال کوانتوم شود.

از طرفی دو رقیب بزرگ را می‌توان برای ارز دیجیتال کوانتوم متصور شد. اتریوم و نئو پروژه‌های بزرگی هستند که بر سر راه رمز ارز کوانتوم قرار دارند. اتریومی که زمان زیادی است که جایگاه دوم بازار کریپتوکارنسی نصیب خود کرده‌است و قصد عقب نشینی نیز ندارد. یکی‌دیگر از رقیب‌های ارز دیجیتال کوانتوم، نئو می‌باشد که در چند وقت اخیر مقداری افت کرده است اما با این وجود، همچنان حال و روزی بهتر از کوانتوم دارد.

 

ارز کوانتوم

 

قیمت ارز دیجیتال کوانتوم

ارز دیجیتال کوانتوم در ماه‌های گذشته با یک جهش ناگهانی توانست سود خوبی به سرمایه‌گذاران برساند. اما زمان زیادی از این جهش ناگهانی نگذشت که تمامی رمز ارزها دچار ریزش شدیدی شدند. در همین بین QTUM نیز با ریزش بازار هم سو شد و روندی نزولی را در پیش گرفت. البته قابل ذکر است که این افت به منزله نابودی ارزها نمی باشد و فقط فرصت خریدی برای خریداران است.

هنگامی که یک ارز با افزایش قیمت زیادی مواجه می‌شود، قدرت خرید برای خریداران کاهش می‌یابد. پس ارزها مجبور می‌شوند مدتی عقب نشینی کنند تا خریداران جدید خود را به بازار برسانند. اکنون QTUM رتبه 109 بازار ارز دیجیتال را به خود اختصاص داده است و طبق داده های سایت کوین مارکت کپ قیمت این رمز ارز در زمان نوشتن این مقاله حدود 2.74 دلار است. ارزش بازار کوانتوم نیز معادل 287,323,515 دلار می‌باشد. البته با‌توجه به تغییر مداوم قیمت‌ها، پیشنهاد می‌شود که برای اطلاع از قیمت لحظه‌ای، صفحه اصلی سایت بیت ایمن را چک کنید. در این صفحه قیمت هر ارز به صورت لحظه‌ای به شما نمایش داده می‌شود و می‌توانید تغییرات آن را بر حسب درصد مشاهده کنید.

 

ارز دیجیتال QTUM

 

خرید ارز دیجیتال کوانتوم

اکنون که با ارز دیجیتال کوانتوم آشنا شدید می‌توانید درباره خرید آن تصمیم بگیرید. شاید ندانید که ارز دیجیتال کوانتوم را باید از کجا و چگونه بخرید. برهمین اساس ما در این امر به صورت گام به گام به شما کمک خواهیم کرد. صرافی‌های ارز دیجیتال، معتبرترین فروشندگان کوانتوم هستند. تعداد زیادی از این صرافی‌ها در داخل و خارج کشور قرار دارند. اما به دلیل تحریم هاییی که برای کشور ایران در نظر گرفته شده است پیشنهاد می‌شود، کاربران ایرانی برای اطمینان از حفظ حقوق خود، با صرافی ایرانی کار کنند.

در بین صرافی‌های ایرانی، صرافی آنلاین بیت ایمن می‌تواند بهترین انتخاب شما برای خرید کوانتوم و سایر ارزهای دیجیتال باشد. دلیل این انتخاب، امنیت، سرعت، تنوع ارزی بالا، پشتیبانی آنلاین 24 ساعته، کیف‌پول ارز دیجیتال، مسابقات اینستاگرامی، قابلیت کسب درآمد از طریق دعوت دوستان با لینک معرف‌شخصی، ثبت‌نام و احراز هویت‌سریع، آموزش‌های تلگرامی و اینستاگرامی و اخبار مهم ارز دیجیتال می‌باشد. همه این امکانات در صرافی بیت ایمن موجود هستند و به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرند. کافی‌است در این صرافی ثبت‌نام کنید تا از تمامی این مزایا به صورت کاملا رایگان بهرمند شوید.

 

بهترین کیف پول های ارز دیجیتال کوانتوم

اکنون که با ارز دیجیتال کوانتوم و نحوه خرید آن آشنا شدید بهتر است بدانید قبل از انجام هرگونه معامله ای ابتدا باید یک صرافی ایمن برای انجام معاملات خود پیدا کنید و قدم دوم باید درجستجو بهترین کیف پول برای نگه داری رمز ارز خود باشید. زیرا زمانی که شما یک کیف پول ایمن را برای نگه داری رمز ارز خود انتخاب می کنید با خیال آسوده تر می توانید معاملات خود را انجام دهید. برهین اساس ما در ادامه این مقاله قصد داریم بهترین کیف پول های کوانتوم را به شما معرفی کنیم تا به راحتی بتوانید ارز دیجیتال کوانتوم را خریداری کنید و در یک کیف پول ایمن نگهداری کنید.

  1. کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس Ledger Nano S
  2. کیف پول بیت پای Bitpie Wallet
  3. کیف پول هسته ای کوانتوم (Qtum Core Wallet)
  4. کیف پول کیو بائو (Qbao Wallet)

  5. کیف پول کوانتوم الکتروم (Qtum Electrum Wallet)

  6. کیف پول جکس (Jaxx Liberty Wallet)

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها