ورلد کوین چیست؛ معرفی ارز دیجیتال WLD

توسعه‌دهندگان از سال‌های گذشته تا به امروز برای راحت‌تر کردن شرایط زندگی برای افراد جامعه ربات ها را راه‌اندازی کرده‌اند. یکی از ربات های کاربردی و محبوب چت جی پی تی (ChatGPT) می‌باشد که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. زیرا افراد می‌توانند در هر حوزه‌ای از این فناوری استفاده کنند حتی می‌توانند از آن به عنوان دستیار تریدر استفاده کرد.

برهمین اساس چت جی پی تی با استقبال زیادی از سوی کاربران و افراد جامعه روبرو شد. برهمین اساس توسعه‌دهندگان این فناوری به حوزه ارزهای دیجیتال نیز ورود کردند و پروژه‌ای را با نام ورلد کوین راه‌اندازی کرده‌اند. این پروژه از زمان راه‌اندازی تا به امروز مورد توجه کاربران زیادی قرار گرفته است با در نظر داشتن این موضوع در ادامه مقاله قصد داریم به توضیح کامل‌تری در خصوص پروژه و ارز دیجیتال ورلد کوین صحبت کنیم.

  1. ارز دیجیتال ورلد کوین چیست؟
  2. تاریخچه ارز WLD
  3. ویژگی‌ های ارز ورلد کوین
  4. قیمت ارز WLD
  5. خرید ارز دیجیتال ورلد کوین
  6. بهترین کیف پول‌ های ارز WLD

 

ارز دیجیتال ورلد کوین چیست؟

 

ارز دیجیتال ورلد کوین چیست؟

در چندین سال اخیر ربات ها پیشرفت‌های به‌سزایی داشته‌اند و این موضوع باعث نگرانی عده‌ زیادی از افراد شده است. زیرا بات ها به حدی پیشرفت کرده‌اند که تشخیص فعالیت و کار آن با افراد جامعه کار دشواری است. حتی گاهی اوقات ممکن است زمانی اینترنت نتواند تشخیص دهد که فردی که در حال فعالیت است شخص عادی است یا ربات است.

برهمین اساس توسعه‌دهندگان برای تشخیص هویت سنجی پروژه ورلد کوین را تاسیس کردند. البته این پروژه از رمز ارز بومی به نام ارز دیجیتال ورلد کوین نیز برخوردار است که بر روی شبکه اتریوم بنا شده است و به عنوان توکن ERC-20 نیز شناخته می‌شود. همچنین این توکن در بازار ارزهای دیجیتال با نماد WLD نیز شناخته می‌شود.

 

تاریخچه ارز WLD

 

تاریخچه ارز WLD

همانطور که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره کردیم ورلد کوین توسط توسعه‌دهندگان چت جی پی تی راه‌اندازی شد. اما اگر بخواهیم به صورت دقیق‌تر در خصوص تاریخچه و بنیانگذاران این پروژه صحبت کنیم باید بگوییم ورلد کوین در 24 جولای 2023 توسط مدیر عامل Open AI یعنی سم آلتمن تاسیس شد. البته آلتمن در راه‌اندازی این پروژه تنها نبود بلکه الکس بلانیا و مکس نووندسترن نیز در ساخت این پروژه دخیل بودند.

 

ویژگی های ارز ورلد کوین

 

ویژگی های ارز ورلد کوین

ویژگی‌ها و مزایای ارزهای دیجیتال باعث متمایز شدن آن‌ها می‌شود. برهمین اساس توسعه‌دهندگان زمانی که قصد دارند پروژه‌ای را در این حوزه راه‌اندازی کنند به ویژگی‌های متفاوتی توجه می‌کنند تا آن پروژه بتواند با رقبای خود وارد رقابت شوند. برهمین اساس برای آشنایی بیشتر با این پروژه قصد داریم شما را با ویژگی‌ها و مزایای آن آشنا کنیم.

برهمین اساس بهتر است بدانید این پروژه می‌تواند هویت سنجی کند که آیا ربات در حال فعالیت در اینترنت است یا شخص حقیقی. همچنین این پروژه می‌تواند امنیت سیستم‌هایی همچون وب 3 و شبکه‌های اجتماعی را تضمین کنند. البته به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های ورلد کوین می‌توان گفت این پروژه به شکلی طراحی شده است که می‌تواند اصالت توکن های NFT را مشخص کند.

 

قیمت ارز WLD

 

قیمت ارز WLD

با در نظر داشتن اینکه WLD تنها چند ماهی است که با به عرصه بازار ارزهای دیجیتال گذشته است ما توانسته در همین چند ماه نوسانات متفاوتی را پشت سر بگذارد. با در نظر داشتن این موضوع می‌توان گفت ورلد کوین در این مدت کوتاه توانسته در چند ماه به بالاترین قیمت تاریخی خود و پایین‌ترین قیمت دست پیدا کند.

پایین‌ترین قیمت این رمز در 13 سپتامبر 2023 بوده است که با قیمت 0.9758 دلار روبرو شد. که پس از گذشت چند ماه در آخرین ماه سال 2023 یعن 17 دسامبر 2023 این رمز ارز شاهد بالاترین قیمت تاریخی خود بود. که در آن زمان WLD با قیمت 4.70$ به فروش می‌رفت. البته در زمان نوشتن این مقاله ورلد کوین در جایگاه 158 بازار قرار دارد و با قیمت 2.76 معامله می‌شود.

 

خرید ارز دیجیتال ورلد کوین

 

خرید ارز دیجیتال ورلد کوین

با پیشرفت هر چه بیشتر بازار ارزهای دیجیتال پلتفرم های معاملاتی زیادی برای خرید و فروش رمز ارزها راه‌اندازی شد تا کاربران بتوانند بر اساس معیارهای مورد نظر خود بهترین صرافی ارز دیجیتال را برای خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتال انتخاب کنند. با در نظر داشتن این موضوع در اولین قدم کاربران باید به دنبال یک صرافی ارز دیجیتال مطمئن برای خرید و فروش ورلد کوین و سایر ارزهای دیجیتال باشند. البته با در نظر داشتن اینکه ارز WLD رمز ارزی تازه‌کار می‌باشد اما در همین مدت زمان کم توانسته اعتماد تعداد زیادی از صرافی های بزرگ ارز دیجیتال را به خود جلب کند.

برهمین اساس سرمایه‌گذاران می‌توانند با مراجعه به صرافی های شناخته شده‌ای همچون بایننس (Binance)، هیوبی (HTX)، اوککس (OKX)، بای بیت (Bybit)، کوکوین (KuCoin) خرید ورلد کوین خود را انجاام دهند. البته بهتر است بدانید که تنها صرافی های خارجی از این رمز ارز پشتیبانی نمی‌کنند بلکه تعدادی از اکسچنج های ایرانی نیز WLD را در لیست رمز ارزهای خود قرار داده‌اند. که صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن نیز جزو همین پلتفرم ها می‌باشد و می‌خواهد آپشن‌های زیادی را به این پلتفرم اضافه کنند که یکی از این ویژگی‌ها اضافه کردن چندین رمز ارز متفاوت همچون ورلد کوین می‌باشد.

 

بهترین کیف پول‌ های ارز WLD

 

بهترین کیف پول‌ های ارز WLD

انتخاب یک کیف پول ایمن برای نگهداری از ارز دیجیتال ورلد کوین کار سختی نیست زیرا از آنجایی که این رمز ارز بر روی بستر اتریوم بنا شده است بیشتر کیف پول های ارز دیجیتال از این شبکه پشتیبانی می‌کنند. برهمین اساس سرمایه‌گذاران تنها کافی است کمی با مفهوم کیف پول ارز دیجیتال آشنا شوند تا بتوانند بهترین والت را برای نگهداری از رمز ارزهای خود انتخاب کنند. البته برای راحتی بیشتر کار سرمایه‌گذاران ما در این بخش قصد داریم چند مورد از کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری را برای نگهداری از ارز دیجیتال WLD معرفی کنیم.

  • کیف پول نرم افزاری تراست ولت (Trust Wallet)
  • کیف پول نرم افزاری مای اتر ولت (MyEtherWallet)
  • کیف پول نرم افزاری متامسک (MetaMask)
  • کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor)
  • کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)

 

جمع بندی

بهتر است بدانید که ربات ها در این چند سال پیشرفت‌های زیادی در پیش داشتند و این موضوع باعث شده عده‌ زیادی از افراد جامعه نگران پیشرفت ربات ها باشند. زیرا پیش بینی می‌شود که در آینده بات ها بتوانند جای انسان‌ها را بگیرند حتی پیشرفت آن‌ها به حدی بوده است که تشخیص اینکه آیا شخص حقیقی در فضای وب فعالیت می‌کند یا بات ها کار سختی است. برهمین اساس توسعه‌دهندگان چت جی پی تی با راه‌اندازی پروژه ورلد سعی داشتند این مشکل را برطرف کنند. با در نظر داشتن این موضوع ما در این مقاله سعی کردیم شما را با پروژه ورلد کوین و ابعاد مختلف آن آشنا کنیم تا درک بهتری از این فناوری داشته باشید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها