ارز تزوس چیست؟ همه چیز درباره تزوس (XTZ)

این که هر از چند گاهی اطلاعات خود درباره ارزهای دیجیتال را محک بزنید و افزایش دهید می تواند برای شما مفید باشد. در دسته معرفی ارز دیجیتال، برخی از رمز ارزهای مشهور بازار که همگی در لیست صرافی آنلاین بیت ایمن قرار دارند معرفی می شوند. امروز نوبت ارز دیجیتال تزوس می باشد که طرفداران زیادی در بازار ارز دیجیتال دارد. بسیاری از فعالان این بازار با ارز دیجیتال XTZ و ویژگی های آن آشنا هستند. در صورتی که شما هم مایل به آشنایی با این پروژه بلاکچینی جذاب هستید، این مقاله می تواند راهنمای جامعی برای شما باشد. به همین منظور سعی می کنیم که این تزوس را به زبان ساده به شما معرفی کنیم تا با ویژگی های آن بهتر و راحت تر آشنا شوید.

 

ارز تزوس چیست؟

بیشتر از 17 هزار ارز دیجیتال در بازار کریپتوکارنسی وجود دارد که شناخت و تحلیل همه آن ها بسیار دشوار است. به همین منظور درصد بالایی از این رمز ارزها ناشناخته و گمنام هستند و تنها تعداد محدودی مطرح می شوند. یکی از ارزهای دیجیتالی که توانست نام خود را در فهرست رمز ارزهای مطرح وارد کند تزوس بود. این ارز دیجیتال با نماد XTZ نشان داده می شود و مربوط به شبکه Tezos می باشد. شبکه تزوس یک شبکه بلاکچینی رو به تکامل است که برای انجام تغییرات خود نیازی به انجام فورک ندارد. همین عامل ما را مجاب می کند که بین این پروژه و رقیب بزرگ آن یعنی اتریوم تفاوت هایی قائل شویم.

شبکه Tezos یک شبکه پشتیبانی از قرارداد هوشمند و توکن های غیر مثلی (NFT) است. از این جهت می توان آن را هم ردیف شبکه هایی مانند اتریوم (Ethereum) و سولانا (Solana) قرار داد. وایت پیپر این شبکه و شروع پروژه آن در سال 2014 توسط Arthur Breitman صورت گرفت؛ با این حال راه اندازی شبکه تزوس سال ها به طول انجامید. هدف اصلی این پروژه بروز بودن در کنار حفظ امنیت می باشد و رفع برخی ایرادات بیت کوین نیز مورد توجه آن قرار دارد. به همین منظور می توانیم تزوس را یک نسخه پیشرفته تر و بروز تر از بلاکچین های قدرتمند لایه اول بدانیم.

 

ویژگی های تزوس

 

ویژگی های ارز تزوس چیست؟

پلتفرم تزوس ویژگی های کارآمد و گسترده ای دارد که آن را به پروژه ای منحصر بفرد تبدیل می کند. این شبکه علاوه بر پشتیبانی از قراردادهای هوشمند و توکن های غیر مثلی، امکان استیک کردن (Staking) را هم به شکل خاصی به کاربران خود می دهد. فعالان داخل شبکه Tezos می توانند 8000 کوین را در شبکه استیک یا به اصطلاح خاص خودش Bake کنند. انجام این کار به بیکرها (Bakers) امکان شرکت در نظرسنجی 23 روزه تزوس برای بروز رسانی را می دهد. این امر باعث می شود که آپدیت های این شبکه به صورت عادلانه و با مشارکت تمامی بیکرها انجام شود.

پس از انجام این نظرسنجی، ارتقا به صورت آزمایشی در تست نت (Testnet) اجرا می شود. در صورت موافقت یک جامعه بزرگ از بیکرها، بروز رسانی به صورت نهایی در زنجیره اصلی اجرا می شود. این مراحل باعث می شود که احتمال بروز اشتباه در انجام ارتقا کاهش یابد و امنیت شبکه در این حین حفظ شود.

 

قیمت XTZ

 

قیمت تزوس

ارز دیجیتال XTZ یا همان تزوس علی رغم قابلیت های جذابی که دارد در چند سال گذشته رشد چندانی را تجربه نکرده است. همین عامل می تواند باعث رشد ناگهانی آن در ماه های آینده شود. قیمت تزوس بر اساس روند عرضه و تقاضا تعیین می گردد و با انجام معاملات سرمایه گذاران تغییر می کند. هم اکنون و در زمان انتشار این مقاله قیمت تزوس معادل 2.91 دلار آمریکا می باشد. احتمالا زمانی که شما این مقاله را می خوانید XTZ قیمت جدیدی دارد؛ به همین دلیل بهتر است که قیمت لحظه ای آن را بررسی کنید. برای مشاهده قیمت لحظه ای تزوس می توانید به صفحه اصلی سایت صرافی آنلاین بیت ایمن بروید. در این صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال مختلف را به تومان و تتر در معرض نمایش قرار می گیرد.

با شرایط فعلی بازار، ارز دیجیتال تزوس دارای رتبه چهل و چهارم می باشد. میزان بزرگی بازار (Marketcap) رمز ارز XTZ در حال حاضر معادل 2,549,683,012 دلار است. این شرایط تزوس را در بین دو کوین مونرو (XMR) و الروند (EGLD) قرار می دهد. گرچه تزوس در گذشته ای نچندان دور رتبه های بسیار بهتری را هم دیده است و می تواند مجددا به صدر بازار برگردد.

 

خرید ارز تزوس

در صورتی که به پروژه Tezos علاقمند شده و قصد خرید تزوس را دارید، می توانید به راحتی و با سرعت بالا این کار را انجام دهید. لازمه انجام این کار ثبت نام و احراز هویت در صرافی آنلاین بیت ایمن است. می توانید این کار را در عرض چند دقیقه و به راحتی انجام دهید و سپس به خرید تزوس بپردازید. علاوه بر تزوس، چندین ارز دیجیتال دیگر از جمله بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، سولانا (SOL) و… هم برای خرید و فروش قرار دارند. همه این ها پس از تکمیل فرآیند ثبت نام در اختیار شما قرار می گیرند و به راحتی خرید و فروش می شوند.

بعد از پیمودن مراحل ثبت نام و احراز هویت، به صفحه خرید و فروش تزوس وارد شوید. در این صفحه دو کار سبز و قرمز رنگ را مشاهده می کنید؛ کادر سبز رنگ برای خرید و کادر قرمز برای فروش تزوس به کار می آید. برای خرید تزوس مقادیر دلخواه خود را در کادر سبز رنگ وارد کنید تا سفارش شما ثبت شود. ثبت سفارش به دو روش عادی و فوری امکان پذیر است که هر کدام کاربردهای خاص خود را دارند. در سفارش عادی قیمت توسط خود شما تعیین می شود و کارمزد کمتری کسر می شود. سفارش فوری نیز در لحظه و با قیمت فعلی بازار انجام می شود و برای انجام آن نیازی به صبر کردن ندارید.

 

کیف پول های تزوس (XTZ)

 

بهترین کیف پول ارز تزوس چیست؟

با توجه به این که Tezos یک پروژه مشهور و پر طرفدار در بازار رمز ارزها به شمار می رود، کیف پول های مختلفی از آن پشتیبانی می کنند. در این بخش تعدادی از این کیف پول های دیجیتالی که در فرمت های مختلف سخت افزاری و نرم افزاری قرار دارند را معرفی می کنیم. با انتخاب یکی از این کیف پول های غیر امانی می توانید با امنیت بیشتری ذخیره XTZ را انجام دهید. هر کدام از این کیف پول های تزوس ویژگی های خاص خود را دارند و باید پیش از انتخاب به این ویژگی ها توجه کنید.

  • کیف پول لجر – Ledger (سخت افزاری)
  • کیف پول ترزور – Trezor (سخت افزاری)
  • تراست ولت – Trust wallet (نرم افزاری)
  • کیف پول متامسک – MetaMask (نرم افزاری)
  • کیف پول اتمیک – Atomic wallet (نرم افزاری)

در این بین کیف پول های سخت افزاری مانند ترزور و لجر، امنیت بیشتری دارند. کیف پول های نرم افزاری یعنی تراست ولت، اتمیک ولت و متامسک نیز رایگان هستند و به راحتی تهیه می شوند. باید ببینید که کدام یک از این ویژگی ها برای شما اهمیت بیشتری دارد و بر حسب اولویت، کیف پول مناسبی را برای ذخیره تزوس انتخاب کنید.

 

جمع بندی

به طور کلی می توان گفت که تزوس یک پروژه چند کاره و آینده دار در بازار رمز ارزها می باشد. فکر کردن به سرمایه گذاری روی آن و کسب اطلاعات بیشتر در این باره، می تواند شما را در یک موقعیت مناسب سرمایه گذاری قرار دهد؛ به همین منظور پیشنهاد می شود که به این موضوع بیشتر فکر کنید. در صورت تمایل به خرید تزوس، صرافی بیت ایمن با سرعت، امنیت و سهولت استفاده بالا می تواند میزبان مناسبی برای شما باشد. با ورود به صفحه اصلی سایت می توانید XTZ را با سایر رمز ارزها نیز مقایسه کنید و یک ترکیب مناسب برای سرمایه گذاری خود جمع آوری کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جواد فراهی
جواد فراهی
2 سال قبل

تزوس سال قبلی خوب سود می داد چرا امسال اینجوری شده؟😐

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  جواد فراهی

الان بازار نزولیه و وقتی که سرمایه ها دوباره وارد بشن اون موقع این ارز خودشو نشون می ده