چرا بلاک چین سولانا در لیست بلاک چین های برتر قرار دارد؟

سولانا یک بلاک چین غیرمتمرکز با هدف افزایش مقیاس پذیری در سطح جهانی هم زمان با حفط غیرمتمرکز بودن و امنیت است. این بلاک چین از قراردادهای هوشمند نیز پشتیبانی می کند و بستر مناسبی برای نرم افزارهای غیرمتمرکز است. solana خیلی زود جایگاه خود را در میان کاربران و توسعه دهندگان حوزه ارزهای دیجیتال باز کرد. رمزارز سولانا (SOL) با رشد چشمگیری که در سال گذشته تجربه کرد، اکنون در میان 10 ارز دیجیتال برتر جهان است. solana با مقیاس پذیری و سرعت تراکنش بسیار بالا و در عین حال کارمزد بسیار پایین، خیلی زود به یکی از رقبای اصلی اتریوم تبدیل شد. کمی بعد سولانا به قاتل اتریوم شهرت یافت.

بلاک چین اتریوم میزبان بیش از 3,000 پروژه و اپلیکیشن غیرمتمرکز است. از این رو، solana هنوز راهی بسیار طولانی برای نزدیکی به این آمار دارد. اما وجود بیش از 350 پروژه روی بلاک چین سولانا که بسیاری از آنها موفق و دارای آینده روشن هستند، ارزش آن را در میان کاربران بالا بسیار بالا برد.

در این مقاله که بر اساس یکی از مقالات وب سایت بلاکونومی نوشته شده است، 5 پروژه برتر بلاک چین سولانا را معرفی کردیم. برای آشنایی با این پروژه ها با ما همراه باشید.

پروژه های برتر سولانا در سال 2022

 

پروژه های برتر سولانا در سال 2022 

سولانا در سال 2021 یکی از موفق ترین ها در حوزه ارزهای دیجیتال بود. این بلاک چین که در مارس سال 2020 تقریبا هم زمان با همه گیری ویروس کرونا راه اندازی شد، مجبور بود برای تاثیرگذاری سریع در بازار با این هم زمانی ناخوشایند مقابله کند. اما در نهایت موفق شد راه خود را به فهرست پنج ارز دیجیتال برتر از لحاظ ارزش بازار باز کند و سپس در میان 10 ارز دیجیتال برتر تثبیت شود.

پروتکل لایه اول سولانا در مدتی حدود دو سال پیش، انبوهی از توسعه دهندگان مستعد را جذب کرد و از بیش از 350 پروژه که بسیاری از آنها به امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، توکن های غیرمثلی (NFT) و وب 3.0 اختصاص دارند پشتیبانی می کند.

موفقیت solana توجه بزرگترین شرکت مدیریت دارایی دیجیتال جهان، یعنی گری اسکیل (Grayscale) را نیز به خود جلب کرد. اسن شرکت سال گذشته با تاسیس صندوق solana امکان سرمایه گذاری در ارز دیجیتال سولانا را برای مشتریان خود فراهم کرد. جالب است بدانید، ارزش ارز دیجیتال سولانا در سال 2021 بیش از 15,000 درصد رشد داشت.

سولانا موفقیت خود را مدیون امکان انجام تراکنش با سرعت بالا و همچنین هزینه پایین است. اکنون که بیش از دو سال از راه اندازی این بلاک چین می گذرد، بد نیست نگاهی به 5 پروژه برتر سال 2022، روی بلاک چین سولانا، بیاندازیم.

 

سولایس (Solice)

سولایس اولین متاورس واقعیت مجازی در بلاک چین سولانا است که شبکه های اجتماعی، بازی و ارزهای دیجیتال را با هم ترکیب می کند. بازیکنان می توانند در این جهان مجازی جذاب بازی های کوچک بسازند. همچنین می نوانند با انجام وظایف و ماموریت های خاص در قالب ارزهای دیجیتال پاداش دریافت کنند. همچنین می توانند دارایی های بدست آمده خود را از طریق بازار یکپارچه سولایس بفروشند.

سولایس یک کیت توسعه نرم افزار (SDK) دارد که کاربران را قادر می سازد توکن های غیرمثلی خود را بسازند و در بازی ها از آنها استفاده کنند. این در حالی است که پروژه های رقیب چنین امکاناتی ندارند. سولایس به تازگی موفق به جذب بیش از 4 میلیون دلار سرمایه از گروهی از شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر شد که از آینده ای روشن برای این پروژه حکایت دارد.

 

نووا (Nova) 

پروژه نووا یک چارچوب دارایی قابل برنامه نویسی است که به کاربران امکان می دهد پرتفوی دارایی های دیجیتال خود (شامل توکن های غیرمثلی) را بسازند و به صورت خودکار از طریق چندین مکانیسم مختلف سود کسب کنند. این پروژه در سال 2021 برنده هاکاتون تابستانی solana شد.

جامعه مخاطبان این لایه مدیریت غیرمتمرکز، آن دسته از سرمایه گذاران خرد هستند که از فرصت کسب سود در پروژه های امور مالی غیرمتمرکز بازماندند.نووا با اینکه روی بلاک چین سولانا است، قصد دارد برای افزایش سودآوری کاربران خود، از طیف وسیع تری از دارایی ها و بلاک چین ها پشتیبانی کند.

این پروژه عرضه اولیه صرافی غیر متمرکز (IDO) خود را در دسامبر سال گذشته در پلتفرم سولانیوم (Solanium) برگزار کرد و در طی آن موفق به فروش 200,000 دلار توکن شد.

ریشو فایننس (Ratio Finance)

هدف ریشو فایننس این است که به سرمایه گذاران کمک کند تا استفاده بیشتری از توکن های تامین نقدینگی که در پلتفرم های کشت سود قفل شدند کسب کنند، می توانند از این پروژه کمک بگیرند.

ریشو فایننس مجهز به صندوق های وثیقه ای است که یک استیبل کوین اختصاصی به نام USDr آنها را مدیریت می کند. این استیبل کوین برای بازپرداخت وام، سرمایه گذاری یا پوشش دهی خزانه های ریشو به کار می رود.

این پروژه امسال قصد دارد تجربه کاربری خود را بهبود دهد. همچنین امکان مشارکت در حاکمیت و محصولات مالی جدیدی را اضافه کند تا در کاهش ریسک دیفای به کاربران کمک کند.

 

کرونی (Crowny)

خیلی از افراد به دنبال راهی هستند که بتوانند در ازای همکاری با کسب وکارهای مورد علاقه شان پاداش بگیرند. از طرفی، خیلی از کسب وکارها هم هستند که علاقه مندند از برنامه های وفاداری واقعی و جذاب بهره مند شوند. پروژه کرونی که یک نرم افزار موبایلی است، این هدف را محقق کرد. کرونی یک راهکار حریم خصوصی هم برای شرکت ها وهم برای کاربران است. 

کاربران با استفاده از این نرم افزار می توانند نوع محتوایی که دوست دارند مشاهده کنند و زمان آن را تعیین کنند. همچنین شرکت ها هم می توانند از طریق ارسال اعلان های موبایلی، بازاریابی مبتنی بر موقعیت مکانی و کدهای QR به جامعه هدف خود دسترسی داشته باشند.

توکن کرونی با نماد CRWNY نقشی محوری در این نرم افزار دارد. کاربرانی که در رویدادهای مرتبط با کسب وکارهای مورد علاقه خود شرکت کنند، توکن کرونی دریافت می کنند.

 

دیفای لند (DeFi Land)

دیفای لند نیز یکی از برندگان هاکاتون های پیشین solana است. این پلتفرم در قالبی نوآورانه، کشت سود را با کشاورزی سنتی شبیه سازی کرد. دیفای لند در عین حال عناصر مرتبط با بازی مثل توکن‌های غیرمثلی تحت مالکیت کاربران و بازی برای کسب درآمد را نیز ارائه کرد.

مکانیسم بازی برای کسب درآمد دیفای لند به این شکل است که مشارکت‌ کنندگان می‌ توانند وظایفی مثل کشاورزی، ماهیگیری و دامداری را انجام دهند یا با دیگر بازیکنان رقابت کنند. چنین عناصری در پروتکل‌ های کشت سود اولیه وجود نداشت.

دیفای لند در حال حاضر با پروژه‌ های بسیاری ادغام شده است، از جمله با سولفارم (SolFarm)، اورکا (Orca) و ریدیوم (Raydium). فروش زمین مجازی دیفای لند به‌شکل توکن غیر مثلی در ماه فوریه سال جاری میلادی انجام شد. این پلتفرم قصد واگذاری حاکمیت به کاربران را نیز دارد. علاوه بر این، دیفای لند می‌ خواهد پشتیبانی از دیگر بلاک چین‌ ها را هم به امکانات خود اضافه کند.

 

بلاک چین سولانا در برابر بلاک چین اتریوم

 

بلاک چین سولانا در برابر بلاک چین اتریوم

سولانا در مسیر خود برای رقابت با اتریوم، با فراهم‌ سازی مقیاس‌ پذیری و سرعت بالا، فضایی را برای توسعه‌ دهندگان ایجاد کرد که بتوانند انواع مختلفی از نرم‌ افزارهای غیر متمرکز را روی این بلاک چین توسعه دهند. تاکنون بیش از 350 پروژه در حوزه‌ های مختلف مانند دیفای، صرافی‌ های غیرمتمرکز، وب 3، پخش آنلاین و دیگر حوزه‌ های مرتبط با بلاک چین و ارزهای دیجیتال روی سولانا ساخته شد.

در این میان پروژه‌ های سولایس، نووا، ریشو فایننس، کرونی، الدرین، ریس‌ فای، پورت فایننس، ران‌ نود، دیفای لند و ویل‌ مپ توانستند عنوان 10 پروژه برتر سولانا را به خود اختصاص دهند. اینها پروژه‌ هایی هستند که در سال 2022 ارزش رصد کردن را دارند.

بلاک چین سولانا در فرصت کمی بیش از دو سال توانست توجه بسیاری از توسعه‌ دهندگان را در دنیای ارزهای دیجیتال و دیفای جلب کند. وجود این پروژه‌ ها در سولانا و حضور ارز دیجیتال سولانا در میان 10 ارز دیجیتال برتر به‌ لحاظ ارزش بازار می‌ تواند نویدده آینده‌ ای روشن برای این بلاک چین باشد.

 

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شاهان
شاهان
2 سال قبل

واقعا این ارز بی نظیره من با هیچ ارزی عوضش نمیکنم

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  شاهان

آره واقعا سولانا خیلی ارز قابلی هست

ساناز
ساناز
2 سال قبل

منم ازش دارم امیدوارم دیگه پایین تر از این نره

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  ساناز

احتمال داره پایین بیاد خب بازار نزولیه ولی این ارز قابلیت های زیادی داره و طرح ها و هدف های زیادی داره واسه همین می شه تو بازار صعودی خودشو نشون بده

نفس
نفس
2 سال قبل

خیلی ارز خوبیه و به نظر من الان خیلی زمان خوبیه برای خریدش اگه پایین تر بره هم خیلی نیست شدت نزولی بودنش

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  نفس

بله ارز خوبی هست ولی خب نوسان نزولیش تو این مدت زیاد بوده ولی تو بازار گاوی قطعا جلو میزنه