توقف برداشت بیت کوین در بایننس

عده زیادی از معامله گران بر این باور بودند که شرایط نابسامان بانک های ایالات متحده می تواند باعث رشد بیت کوین و عبور از قیمت 30000 دلار شود. اما براساس گزارش های به دست آمده روز 7 می برداشت بیت کوین در صرافی بایننس با مشکلاتی بزرگی مواجه شد. زیرا شبکه BTC در آن روز شاهد شلوغی بی سابقه ای بود و تعداد تراکنش های تایید نشده بیت کوین در بایننس به سرعت افزایش پیدا می کرد. شلوغی بی سابقه شبکه بیت کوین و تعداد تراکنش های تاییده نشده باعث شد که صرافی بایننس به دنبال چاره ای برای برطرف کردن این مشکلات باشد. برهمین اساس بایننس تصمیم گرفت در روز 7 می برداشت بیت کوین را متوقف کند.

اما از توقف برداشت بیت کوین زمان زیادی نگذشت و پس از چند ساعت بایننس مشکلات به وجود آمده را کنترل کرد و تراکنش ها را به حالت عادی بازگرداند. برهمین اساس کاربران مجددا توانستند بدون هیچگونه مشکلی برداشت BTC خود را در این صرافی انجام دهند. البته طبق گزارش های سایت کوین دسک بایننس 2 بار برداشت بیت کوین را متوقف کرد. کاربران پس از توقف اولیه فکر می کردند که مشکل حل شده زیرا تمامی برداشت ها دوباره صورت گرفت. اما پس از گذشت چند ساعت برای دومین بار بایننس برداشت بیت کوین را به مدت دو ساعت متوقف کرد.

 

ازدحام برداشت بیت کوین

 

ازدحام برداشت بیت کوین به خاطر چه بود؟

پیش از اینکه بایننس تصمیم بگیرد برداشت بیت کوین را متوقف کند، تعداد تراکنش های تایید نشده در بلاک چین بیت کوین حدود ۴۰۰٬۰۰۰ بود. پس از دومین توقف تعداد تراکنش های تایید نشده افزایش یافت و به چیزی حدود ۵۰۰٬۰۰۰ تراکنش نیز رسید. البته در زمان نوشتن این مقاله تعداد تراکنش ها حدود ۴۲۳٬۰۰۰ می باشد. اما اکنون باید به دنبال دلایل اصلی ازدحامات به وجود آمده برداشت بیت کوین باشیم.

طبق گزارش های به دست آمده علت اصلی ازدحامات برداشت بیت کوین افزایش تراکنش های شبکه BRC-20 می باشد. زیرا میم کوین هایی همچون Pepe ،Piza و Punk بر روی بستر این شبکه فعالیت می کنند. البته به تازگی بعضی از فعالیت های جدید این میم کوین ها باعث شده است تا تریدرها با هیجانات بالاتری به معاملات آن ها روی بیاورند. برهمین اساس کارمزد تراکنش ها در شبکه BTC در چند روز گذشته به بالاترین حد خود نسبت به دو سال اخیر رسیده است.

همچنین در تاریخ 3 می یا همان 13 اردیبهشت با در نظر داشتن اعلام نرخ بهره، جمع کارمزد تراکنش های پرداخت شده به ماینر هایی که در شبکه بیت کوین فعالیت می کنند به 3.5 میلیون دلار رسیده است. این رقم نسبت در اواخر ماه آوریل تقریبا با 400% افزایش روبرو شد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها