آیا بازار گاوی بیت کوین ادامه دارد؟

در ابتدای سال 2023 شاهد بازار گاوی بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال هستیم که هرکدام نرخ رشد خوبی برای خود ثبت کرده اند. از سر گیری بازار گاوی بیت کوین پس از احیای موقعیت ۲۳۰۰۰ دلاری در سال ۲۰۲۳، خوش بینی دوباره ای به بازار کریتو را برگردانند. این دستاوردها منجر به ورود سرمایه جدید و سرمایه گذاران به این بازار شدند. این دارایی ارزش بازار حدود 440.799 میلیارد دلاری را کنترل می کند که نشان دهنده جریان ورودی تقریباً ۴۴ میلیارد دلاری در ۲۴ ساعت گذشته است.

آخرین حرکت قیمت بیت کوین با توجه به اینکه این ارز دیجیتال در ماه‌های اخیر تلاش کرده بود تا از سطح ۲۰۰۰۰ دلار عبور کند و گاوها برتری فنی خود را نسبت به خرس‌ها حفظ کردند، غافلگیر کننده بود.

علیرغم تأثیرات طولانی عوامل اقتصاد کلان که منجربه ورشکستگی بعضی از پروژهای کریپتویی شد، بازار گاوی بیت کوین نظر سرمایه گذاران را به نفع بیت کوین تغییر داد. بیت‌ کوین از پیک‌های چند ماهه جدید بهره می‌برد و با توجه به اینکه فضای کریپتو همچنان تکلیف مشخصی ندارد، تمرکز بر رفتار این ارز دیجیتال در هفته‌های آینده خواهد بود. در این راستا، یک تحلیلگر رمزارز با نام مستعار Crypto Zombie در یک ویدیوی YouTube در ۲۰ ژانویه اشاره کرد برای اینکه بازار گاوی بیت کوین بتواند روند صعودی خود را حفظ کند، این دارایی باید قیمت خود را بالای ۲۱۴۰۰ دلار نگه دارد.

او همچنین پیشنهاد کرد بیت کوین منطقه ۲۸۰۰۰ دلاری را هدف خود قرار داده است. با این حال، وی هشدار داد که سرمایه گذاران باید انتظار تلاطم هایی را در هفته آینده داشته باشند، اما تاکید کرد که باید روند قیمت ها را در روزهای آینده مدنظر قرار دهند.

 

مدت زمان بازار گاوی بیت کوین

مدت زمان بازار گاوی بیت کوین

در ابتدای هفته ثبات قیمت بیت کوین شکسته شد. اکنون قیمت بیت‌ کوین و سایر رمز ارزها رشد کرده است و اکثر کوین‌ها در محدوده سبز قرار دارند. ارزش بازار جهانی رمز ارزها در حال حاضر ۱.۰۴ تریلیون دلار است که ۶.۷۸ درصد رشد را نسبت به روزهای گذشته نشان می‌دهد. همچنین حجم کل معاملات در طول ۲۴ ساعت گذشته ۴۱ درصد افزایش یافته و به ۵۷.۱۹ میلیارد دلار رسیده است. از طرفی، ۲۳.۱۲ میلیون دلار موقعیت شورت در معاملات آتی بیت‌ کوین، در طول ۲۴ ساعت گذشته لیکویید شده است.

بیت کوین با جهش بیش از ۸ درصد به قیمت ۲۲ هزار و 901 دلار و اتریوم با رشد بیش از ۷ درصد به قیمت 1 هزار و 628 دلار معامله می‌شوند.

با از سرگیری بازار گاوی بیت کوین سایر رمز ارزهای مشهور مانند دوج‌ کوین، شیبا اینو، ریپل، کاردانو و باینس کوین نیز شاهد رشد قیمت بودند. تحولات بازارهای جهانی بیانگر این است که بیت‌ کوین پس از اتفاقات اخیر از جمله شکست کارگزاری جنسیس و همچنین سیاست‌های انقباضی از سوی فدرال رزرو، روزهای زمستانی خود را سپری کرده است و در حال ورود به فصل دیگری از قیمت‌ها است. بیت کوین در روزهای گذشته در بالاترین سطح ۴ ماهه خود قرار گرفت و برای ساعاتی از کانال ۲۳ هزار دلاری عبور کرد. اتریوم (ETH) نیز به عنوان دومین ارز دیجیتال مهم بازار، وارد کانال ۱۶۰۰ دلار شد و به میانه آن رسید.

با وجود بازار گاوی بیت‌ کوین و اتریوم، طلا نتوانست ‌مانند رمز‌ارزها صعود کند، بنابراین رشد بازار‌های پرریسک را می‌توان به اعتماد سرمایه‌گذاران این بخش در روز‌های اخیر نسبت داد. عوامل مذکور به سرمایه‌گذاران این سیگنال مثبت را می‌دهد که رمزارزها روزهای تلخ خود را گذرانده است و اکنون در حال پس‌گیری کانال‌های قیمتی سابق خود قبل از اعمال سیاست‌های انقباضی در اوایل سال ۲۰۲۲ است و می‌توانند برای سرمایه‌گذاری‌ وارد بازار گاوی بیت کوین شوند و معاملات خود را از سر بگیرند.

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که با ثبات شاخص دلار و افزایش ۲۵/ ۰ واحد درصدی نرخ بهره در روزهای آتی، بیت کوین به شیب صعودی خود ادامه خواهد داد و به کانال ۳۰ هزار دلاری نیز راه پیدا می‌کند.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها