دامیننس بیت کوین چیست و تحلیل نمودار آن چگونه است؟

یکی از اصطلاحات رایج و مهم در بازار ارزهای دیجیتال دامیننس (Dominance) می‌باشد که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به صورت کلی اگر بخواهیم این اصطلاح را توضیح دهیم باید بگوییم به میزان تسلط رمز ارزها در بازار ارزهای دیجیتال دامیننس گفته می‌شود. البته این فناوری برای تمامی رمز ارزها کاربرد دارد. که یکی از مهم‌ترین آن‌ها دامیننس بیت کوین (Bitcoin Dominance) می‌باشد که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

بیت کوین به عنوان اولین رمز ارز بازار ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود و تسط زیادی در بازار کریپتوکارنسی دارد. همچنین تحلیلگران و سرمایه‌گذاران برای شروع معاملات خود باید در خصوص این فناوری اطلاعات کافی داشته‌ باشند. زیرا با استفاده از آن تحلیلگران می‌توانند تا حدی روند حرکت بازار را مورد بررسی قرار دهند. برهمین اساس در ادامه مقاله قصد داریم به مفهوم دامیننس بیت کوین و مباحث زیر بپردازیم تا بتوانید شاخص دامیننس بیت کوین را مورد بررسی قرار دهید.

  1. دامیننس بیت کوین چیست؟
  2. آموزش دامیننس بیت کوین
  3. رابطه دامیننس بیت کوین و تتر چگونه است؟
  4. مزایا و معایب دامیننس بیت کوین

 

دامیننس بیت کوین چیست؟

 

دامیننس بیت کوین چیست؟

همانطور که در بخش بالا به آن اشاره کردیم دامیننس شاخص تسلط رمز ارزها را در بازار ارزهای دیجیتال نشان می‌دهد. برهمین اساس دامیننس بیت کوین نیز نشانگر تسلط بیت کوین در بازار رمز ارزها است. از گذشته تا به امروز بیت کوین نسبت به سایر رمز ارزها تسلط و تاثیر بسیار زیادی بر روی بازار ارزهای دیجیتال داشته است و از اهمیت بسیار زیادی نیز برخوردار است. فرض کنید اگر تسلط بیت کوین در بازار 30% باشد یعنی این رمز ارز 30% از تسلط بازار را به همراه دارد.

همچنین در این شرایط 70% تسلط دیگر بازار میان سایر رمز ارزها تقسیم می‌شود. البته جالب است بدانید Bitcoin Dominance تنها در تحلیل روند بیت کوین کاربرد ندارد بلکه این فناوری در تحلیل انواع ارزهای دیجیتال پرکاربرد است. برهمین اساس به دلیل اهمیت بیت کوین بر روی بازار ارزهای دیجیتال در ادامه قصد داریم شما را با آموزش نمودار دامیننس بیت کوین آشنا کنیم.

 

آموزش دامیننس بیت کوین

 

آموزش دامیننس بیت کوین

دامیننس بیت کوین و سایر رمز ارزها شاخصی مشخص و ثابت نمی‌باشد بلکه این شاخص ممکن است به صورت لحظه‌ای تغییر کند. البته اگر می‌خواهید این فناوری را بررسی کنید، باید به صورت لحظه‌ای آن را رصد کنید. برهمین اساس برای شناسایی شاخص دامیننس بیت کوین بهتر است به سایت‌هایی همچون Tradingview مراجعه کنید. پس از ورود به سایت Tradingview در قسمت سرچ سایت، لغت BTC.D را سرچ کنید.

سپس نموداری برای شما باز می‌شود و در سمت راست نمودار می‌توانید Bitcoin Dominance را مشاهده کنید. البته در زمان نوشتن این مقاله دامیننس بیت کوین 51.94 می‌باشد. با این روش به راحتی می‌توانید به دامیننس BTC و یاسر دامیننس ها دسترسی پیدا کنید. البته با مراجعه به سایت coinmarketcap نیز می‌توانید از میزان تسلط رمز ارزها بر بازار ارزهای دیجیتال مطلع شوید.

 

مزایا و معایب دامیننس بیت کوین

 

مزایا و معایب دامیننس بیت کوین

در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاران و معامله‌گران زیادی به استفاده از دامیننس بیت کوین روی آوردند و روز به روز این فناوری شناخته‌تر شد. زیرا با استفاده از آن می‌توانستند تا حدی روند بازار را تشخیص دهند که این موضوع به عنوان ویژگی و مزایای این فناوری شناخته می‌شود. اما بهتر است بدانید داستان همینجا تمام نمی‌شود بلکه Bitcoin Dominance نیز همچون سایر فناوری‌ها از مزایا و معایب زیادی برخوردار است. برهمین اساس در این بخش قصد داریم مزایا و معایب این شاخص را به شما معرفی کنیم.

 

مزایا

  • این فناوری می‌تواند آلت سیزن ها را مشخص کند.
  • دامیننس بیت کوین می‌تواند نقطه شروع بازار خرسی و گاوی را پیش‌بینی کند.
  • Bitcoin Dominance می‌تواند الگوی معکوس را شناسایی کند.

 

معایب

  • در بازار ارزهای دیجیتال گاهی ممکن است حجم معاملات آلت کوین ها با افزایش روبرو شود و حجم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص می‌دهد. برهمین اساس این موضوع می‌تواند تسلط بیت کوین را بر روی بازار رمز ارزها کاهش دهد.
  • دامیننس بیت کوین در سال‌های اخیر نقص‌های زیادی را به همراه داشته است. که این موضوع می‌تواند تاثیرات زیادی بر روی عملکرد سرمایه‌گذاران بگذارد.

 

رابطه دامیننس بیت کوین و تتر چگونه است؟

 

رابطه دامیننس بیت کوین و تتر چگونه است؟

همانطور که در بخش بالا به آن اشاره شد دامیننس بیت کوین دچار نقص‌های زیادی است. از همین رو نمی‌توان به صورت صد درصد به آن اکتفا کرد و باید برای تحلیل بازار دامیننس تتر را نیز مورد بررسی قرار داد. زیرا میان این دو دامیننس ارتباطی وجود دارد. برهمین اساس زمانی که تسلط بیت کوین بر روی بازار کاهش پیدا می‌کند تحلیلگران و سرمایه‌گذاران برای ثابت نگه‌داشتن دارایی خود آن‌ها را به استیبل کوینی همچون تتر تبدیل می‌کنند. اما زمانی که Bitcoin Dominance در حال افزایش است سرمایه‌گذاران استیبل کوین خود را می‌فروشند و دامیننس تتر کاهش پیدا می‌کند.

 

جمع بندی

ما در این مقاله سعی داشتیم شما را با مفهوم دامیننس بیت کوین آشنا کنیم تا درک بهتری از این فناوری داشته باشید. زیرا دامیننس BTC نشان می‌دهد تسلط بیت کوین بر روی بازار رمز ارزها چه مقدار است. همچنین به مزایا و معایب این فناوری و ارتباط آن با تتر پرداختیم. برهمین اساس پس از تحلیل و بررسی Bitcoin Dominance، بهتر است دامیننس تتر را نیز بررسی کنید تا بتوانید روند بازار را تحلیل کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها