دامیننس تتر چیست و تحلیل نمودار آن چگونه است؟

برای تحلیل بازار ارزهای دیجیتال تربدرها و سرمایه‌گذاران باید چندبن فاکتور و مباحث مهم را در نظر داشته باشند. مباحث مهمی همچون نوسانگیری و دامیننس که توجه به آن‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اگر بخواهیم در خصوص دامیننس صحبت کنیم باید بگوییم دامیننس (Dominance) یکی از اصطلاحات رایج و کاربردی در بازار ارزهای دیجیتال می‌باشد که به عنوان سلطه و تسلط رمز ارزها در بازار کریپتوکارنسی شناخته می‌شود.

البته هر رمز ارز دامیننس مختص به خود را دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها دامیننس تتر و بیت کوین می‌باشد. زیرا این دو رمز ارزها نسبت به انواع ارزهای دیجیتال تاثیر زیادی در بازار کریپتوکارنسی دارند و در سال‌های گذشته توانسته‌اند سرمایه‌گذاران زیادی را به خود جلب کنند.. با در نظر داشتن این موضوع در ادامه مقاله قصد داریم شما را با مفهوم دامیننس تتر آشنا کنیم و همچنین به مباحث زیرا نیز بپردازیم تا درک بهتری از این مفهوم کاربردی داشته باشید.

  1. دامیننس تتر چیست؟
  2. آموزش دامیننس تتر چگونه است؟
  3. آیا تنها با دامیننس تتر می توان روند بازار را تشخیص داد؟
  4. چه رابطه ای میان دامیننس تتر و بیت کوین است؟

 

دامیننس تتر چیست؟

 

دامیننس تتر چیست؟

تتر یک استیبل کوین شناخته شده در بازار ارزهای دیجیتال می‌باشد که از پشتوانه دلار آمریکا برخوردار است و به دلیل داشتن ثبات قیمت توانسته توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب کند. از همین به طور کلی دامیننس تتر (USDT Dominance) نشانگر تسلط این رمز ارز در بازار ارزهای دیجیتال می‌باشد و از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا تحلیلگران زیادی با کمک دامیننس تتر سعی دارند روند بازار را تحلیل کنند.

البته باید در نظر داشته باشید که تسلط تتر و سایر رمز ارزها در بازار ارزهای دیجیتال متغیر است و هر زمان که USDT Dominance افزایش یابد یعنی حجم معاملات تتر در این بازار مالی افزایش یافته است که این موضوع نشان می‌دهد که از کل پول و سرمایه در گردش داخل بازار ارزهای دیجیتال چه مقدار به تتر تعلق دارد و سهم آن چقدر است.

 

آموزش دامیننس تتر چگونه است؟

 

آموزش دامیننس تتر چگونه است؟

همانطور که در بخش بالا به آن اشاره کردیم دامیننس تتر و سایر رمز ارزها متغیر است و عدد ثابتی برای آن‌ها مشخص نشده است. از همین رو سرمایه‌گذارانی که به دنبال تحلیل بازار ارزهای دیجیتال از طریق دامیننس می‌باشند باید به سایت‌های که به صورت لحظه قیمت و ارزش بازار یک رمز ارزها را مشخص می‌کنند مراجعه کنند. سایت‌هایی همچون Tradingview یا Coinmarketcap می‌توانند به صورت لحظه مقدار تسلط تتر را در بازار ارزهای دیجیتال به شما نشان دهند.

در این بین ما قصد داریم به بررسی نمودار دامیننس تتر در سایت تریدینگ ویو بپردازیم. برای انجام این کار کافیست وارد سایت Tradingview شوید و عبارت USDT.D را سرچ کنید و پس از گذراندن این مراحل برای شما نموداری نمایش داده می‌شود که در سمت راست نمودار، میزان دامیننس تتر را می‌توانید مشاهده کنید. البته در حال حاضر میزان USDT Dominance در بازار ارزها دیجیتال 6.45 می‌باشد

 

آیا تنها با دامیننس تتر می توان روند بازار را تشخیص داد؟

 

آیا تنها با دامیننس تتر می توان روند بازار را تشخیص داد؟

همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم برای تحلیل و بررسی روند بازار تحلیلگران و سرمایه‌گذاران از ابزارهای بسیار زیادی برای انجام این کار استفاده می‌کنند. حتی جالب است بدانید این روزها هوش مصنوعی و ربات ها برای بررسی بازار به کمک سرمایه‌گذاران شتافنتد و به عنوان دستیار تریدر در بازار ارزهای دیجیتال نیز شناخته می‌شوند. برهمین اساس دامیننس تتر، بیت کوین و سایر رمز ارزها یکی از ابزارهای تحلیل بازار می‌باشند.

البته می‌توان گفت تنها با کمک دامیننس نمی‌توان روند بازار را تحلیل کرد و در نظر گرفت که در آینده چه شرایطی برای رمز ارها رقم می‌خورد. با در نطر داشتن این موضوع اگر قصد تحلیل بازار ارزهای دیجیتال را دارید بهتر است به تمامی مسائل و موضوعاتی همچون شاخص ترس و طمع و موارد این چنینی توجه زیادی کنید تا در سرمایه‌گذاری با مشکلات و خطراتی زیادی روبرو نشوید. البته از آنجایی که بازار ارزهای دیجیتال با نوسانات زیادی روبرو است نمی‌توان به صورت صد در صد روند بازار را تشخیص داد.

 

چه رابطه ای میان دامیننس تتر و بیت کوین است؟

 

چه رابطه ای میان دامیننس تتر و بیت کوین است؟

همانطور که در بخش بالا به آن اشاره کردیم مقدار تسلط بیت کوین و تتر در بازار ارزهای دیجیتال از اهمیت زیادی برخوردار است. البته بهتر است بدانید دامیننس این دو رمز ارز رابطه عکس با یکدیگر دارند، زیرا زمانی که بازار با روند نزولی روبرو می‌شود سرمایه‌گذاران سعی می‌کنند برای ثابت نگه داشتن دارایی‌های خود رمز ارزها را به تتر تبدیل کنن تا ارزش دارایی‌ها کاهش پیدا نکند.

در این صورت دامیننس بیت کوین (Bitcoin Dominance) با کاهش روبرو می‌شود و دامیننس تتر افزایش پیدا می‌کند. اما زمانی که بازار روندی صعودی را در پیش می‌گیرد سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند به جای ثابت نگه داشتن دارایی‌های خود آن‌ها را به رمز ارزها تبدیل کنند. در این زمان دامیننس تتر با کاهش روبرو می‌شود و در قبال آن دامیننس بیت کوین افزایش پیدا می‌کند.

 

جمع بندی

بهتر است بدانید در بازار ارزهای دیجیتال هر زمان که بخواهید از طریق دامیننس روند بازار را تحلیل کنید باید به بررسی دامیننس تتر، بیت کوین و سایر رمز ارزها نیز بپردازید. از همین رو ما در این مقاله سعی داشتیم شما را با مفهوم دامیننس تتر و آموزش نمودار آن آشنا کنیم تا بتوانید با کمک این فناوری به تشخصی شرایط بازار بپردازید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها