رکورد جدید در هش ریت بیت کوین

هش‌ریت بیت‌کوین با نزدیک شدن به تعدیل سختی منفی به رکورد جدیدی رسید. علیرغم کاهش سریع سوددهی ماینر، هش بیت بیت کوین به بالاترین حد خود رسیده است.

بر اساس داده های ارائه شده توسط خولیو مورنو، رئیس تحقیقات CryptoQuant، هش ریت بیت کوین اخیرا به رکورد جدید 627 EH/s رسیده است.

اکنون از سقوط 8.5 درصدی که پس از آخرین رویداد هاوینگ رخ داد، شرایط بهبود یافته است. از همان زمان، درآمد جمع‌آوری شده توسط استخراج کنندگان بیت کوین اخیرا به پایین ترین سطح سال سقوط کرده است. در روز یکشنبه، ماینرها تنها 2.5 میلیون دلار درآمد داشتند.

انتظار می‌رفت که رویداد هاوینگ بر کیف پول ماینرها تأثیر بگذارد. با این حال، درآمد ماینرها در 20 آگوست، دومین روز پس از رویداد هاوینگ، به 107.7 میلیون دلار افزایش یافت. این سود بادآورده ناشی از محبوبیت کوتاه مدت پروتکل Rune بود که باعث افزایش موقت هزینه های استخراج شد.

به محض اینکه شور و شوق پیرامون پروتکل Rune از بین رفت، درآمد استخراج کنندگان بیت کوین سقوط کرد. بر اساس داده های ارائه شده توسط استخر استخراج F2Pool، پس از کاهش مداوم قیمت بیت کوین در ماه جولای، اکثر ماینرهای ASIC بی سود شدند. بر اساس داده‌های ارائه شده توسط هش‌ریت ایندکس، هش قیمت بیت کوین در حال حاضر 41 دلار است. در 5 آگوست، قیمت آن تا 36 دلار سقوط کرد. این معیار نشان می‌دهد که یک ماینر احتمالا در سطح معینی از قدرت محاسباتی چقدر می تواند درآمد کسب کند. برای مقایسه، قیمت هش روزانه بیت کوین در چرخه قبلی بازار صعودی که در سال 2021 اتفاق افتاد به اوج خود نزدیک به 400 دلار رسید.

قابل ذکر است که هش‌ریت بیت کوین علیرغم عدم سودآوری توانسته به اوج جدیدی برسد. در همین حال، انتظار می‌رود به‌روزرسانی بعدی سختی استخراج بیت‌کوین در 14 آگوست انجام شود. این یک تعدیل منفی تقریباً 4 درصدی خواهد بود.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها