ریزش شدید بیت کوین پس از 2 ماه

در ماه جاری بازار ارز دیجیتال دچار نوسانات زیادی بود که این نوسانات توانست باعث افزایش قیمت بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال شود. با این وضعیت بازار ارز دیجیتال، دیگر خبری از ریزش شدید بیت کوین و دیگر رمز ارزها نبود. رشد قیمتی ارزها به حدی بود که در اوایل ماه فوریه بیت کوین توانست مرز 24 هزار دلار را هم رد کند.

بسیاری از کاربران این شرایط بازار را شروعی دوباره برای دنیای ارزهای دیجیتال می دانستند و اعتقاد داشتند روند صعودی بازار ادامه دار خواهد بود. اما نظر تحلیلگران بر این بود که روند صعودی بیت کوین ادامه دار نیست و یک جا ممکن است سرمایه گذاران را غافلگیر کند. در 48 ساعت گذشته، پس از دو ماه شاهد ریزش شدید بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال بودیم که در ادامه مقاله آن را به طور دقیق تر مورد بررسی قرار می دهیم.

 

دلایل ریزش شدید بیت کوین

 

دلایل ریزش شدید بیت کوین چه بود؟

همانطور که در قسمت بالا به آن اشاره شد، بازار گاوی ارزهای دیجیتال پس از دو ماه به پایان رسیده و شاهد ریزش شدید بیت کوین هستیم. این ریزش شدید بیت کوین به حدی بود که در روز جمعه قیمت آن به محدوده 19 هزار دلار رسید و این مقدار در دو ماه گذشته بی سابقه بود. البته نه تنها بیت کوین بلکه دیگر رمز ارزها همچون اتریوم نیز با این ریزش شدید مواجه شدند. با نگاهی به دلایل ریزش شدید بیت کوین، اطلاعات بهتری درباره این اتفاق پیدا می کنیم.

طبق داده های به دست رسیده یکی از مهم ترین دلایل ریزش شدید قیمت بیت کوین می تواند اعلام جرم لتیتا جیمز دادستان کل نیویورک، علیه صرافی مشهور کوکوین باشد. روز پنجشنبه اعلام شد که دلیل این اتهامات می تواند، خرید و فروش دارایی های غیر ثبتی دیجیتال در خاک ایلات متحده آمریکا باشد.

این بیانیه مهم دادستان نیویورک در همان ساعات اولیه، توانست منجر به ریزش شدید بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال شود و طبق داده های سایت کوین مارکت کپ ساعاتی قیمت بیت کوین به زیر 20 هزار دلار نیز رسید. که در زمان نوشتن این مقاله قیمت آن 20,410.15$ می باشد. البته یکی از دلایل ریزش شدید بیت کوین می تواند مشکلاتی باشد که به تازگی برای ماینر های ایالاته متحده به وجود آمده که در بخش بعدی به آن می پردازیم.

 

ماینرها با افزایش زیاد مالیات مواجه شدند

جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که برای سال 2024 بودجه جدیدی در نظر دارد. این بودجه جدید شامل یک پیشنهاد مالیاتی جدیدی برای استخراج کریپتو می باشد. نظریه ای که جو بایدن برای بودجه جدید خود در نظر دارد می تواند ماینرها را دچار مشکل کند. زیرا این نظریه نشان می دهد که قرار است مالیات ماینرها افزایش پیدا کند.

دولت در این باره ادعا کرد که فعالیت ماینرها می تواند مستلزم مصرف زیاد برق شود و می تواند آسیب های زیادی به محیط زیست برساند. بر همین اساس ماینرها شامل مالیات 30 درصدی می شوند. این مشکلات ماینرها یکی از دلایل ریزش شدید بیت کوین می باشد که باید به این موضوع توجه بسیاری کرد. زیرا ممکن است به دلیل افزایش مالیات، فعالیت ماینرها کاهش پیدا کند. اکنون باید ببینیم که ماینرهای آمریکایی چه واکنشی به مالیات 30 درصدی نشان می دهند و روند ریزش شدید بیت کوین تا کجا ادامه دارد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها