استخراج بیت کوین چگونه انجام می شود؛ آموزش کامل استخراج

از ظهور بیت کوین (BTC) در بازار ارزهای دیجیتال سال‌هاست که می‌گذرد و به عنوان یکی از بهترین رمز ارزها در حوزه کریپتوکارنسی شناخته می‌شود. زیرا این رمز از محبوبیت و ویژگی‌های زیادی برخوردار است. البته در سال‌های اخیر پروژه‌های متفاوتی برای رقابت با BTC راه‌اندازی شدند اما هیچ یک نتوانستند جای بیت کوین را بگیرند. برهمین اساس این رمز ارز همچنان دامیننس بیت کوین سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص داده و در جایگاه اول بازار کریپتو قرار دارد.

با در نظر داشتن این موضوع معامله‌گران و تریدرهای زیادی به سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین علاقه‌مند شدند. اما بهتر است بدانید که تنها راه دستیابی به BTC خرید و فروش آن نیست بلکه در سال‌های اخیر استخراج بیت کوین نیز توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است. برهمین اساس در ادامه مقاله قصد داریم به توضیح کامل‌تری در خصوص آموزش استخراج بیت کوین تا دریابید که  استخراج بیت کوین چقدر طول میکشد و شرایط آن به چه شکل است.

  1. استخراج بیت کوین چیست؟
  2. ماینر بیت کوین چیست
  3. استخراج ابری بیت کوین چیست
  4. آموزش استخراج بیت کوین
  5. تجهیزات لازم برای استخراج بیت کوین
  6. قوانین استخراج بیت کوین در ایران

 

استخراج بیت کوین چیست؟

 

استخراج بیت کوین چیست؟

استخراج بیت کوین به فرایندی گفته می‌شود که در آن فعالان حوزه ارزهای دیجیتال با داشتن اطلاعاتی در خصوص برنامه‌نویسی به حل برخی معادلات پیچیده ریاضی در شبکه بیت کوین می‌پردازند. البته این کار نیازمند استفاده از تجهیزات متفاوتی همچون رایانه‌ها و پردازنده‌های زیادی می‌باشد. برهمین اساس در راستای انجام این فرآیند بلاک‌های جدیدی به زنجیره اصلی اضافه می‌شود و در صورتی که هر تراکنش با موفقیت تایید شد و بلاک جدیدی به وجود آمد به ماینرها پاداش تعلق می‌گیرد که آن پاداش بیت کوین می‌باشد.

پس از گذراندن این مراحل بیت کوین های جدیدی وارد بازار می‌شوند و کاربران می‌توانند به خرید و فروش آن‌ها بپردازند. البته ممکن است این سوال به وجود آید که استخراج بیت کوین تا چه زمانی ادامه دارد. در جواب این سوال بهتر است بدانید در زمان نوشتن این مقاله به صورت تقریبی 19 میلیون واحد بیت کوین در حال گردش است و نزدیک به 2 میلیون از این رمز ارز عرضه نشده است.

 

ماینر بیت کوین چیست؟

 

ماینر بیت کوین چیست؟

همانطور که در بخش‌های بالا به آن اشاره کردیم استخراج بیت کوین و انواع ارزهای دیجیتال توسط ماینر یا ماینینگ بیت کوین انجام می‌شود. از همین رو در این بخش قصد داریم شما را با ماینر بیت کوین آشنا کنیم. برهمین اساس بهتر است بدانید کاربران و افرادی که به دنبال استخراج رمز ارزها از جمله بیت کوین می‌باشند باید از دستگاه‌هایی به نام ماینینگ (Mining) استفاده کنند. زیرا استفاده از این دستگاه‌ها منجر به تایید تراکنش‌های بیت کوین شده و بلاک‌های جدید تولید می‌کند.

البته برای انجام تمامی این کارها ماینینگ باید از دستگاه سخت افزاری به نام ماینر استفاده کنند. که می‌توان گفت به طور کلی ماینر بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال ابزارهای سخت افزاری با قدرت بالا می‌باشند. البته تمامی این فرآیندها به صورت غیرمتمرکز فعالیت می‌کند و هیچ شخص یا ارگانی دخالتی بر روی استخراج بیت کوین ندارند.

 

 

استخراج ابری بیت کوین چیست؟

 

استخراج ابری بیت کوین چیست؟

همانطور که در بخش‌ قبلی به آن اشاره کردیم استخراج در بازار ارزهای دیجیتال نیازمند داشتن ماینر می‌باشد. برهمین اساس این سوال به میان می‌آید که افرادی که به ماینر دسترسی ندارند یا هزینه تهیه تجهیزات را ندارند نمی‌توانند به استخراج بیت کوین و سایر رمز ارزها بپردازند؟ جالب است بدانید توسعه‌دهندگان بازار کریپتوکارنسی برای این مشکل نیز راه‌حلی تعبیه کرده‌اند و استخراج کنندگان می‌توانند با استفاده از استخراج ابری یا استخر استخراج به کاوش ارزهای دیجیتال بپردازند.

برای انجام این کار متقاضیان باید به دنبال شرکت‌هایی باشند که در راستای استخراج ابری فعالیت می‌کنند. البته در چندین سال گذشته به دلیل پیشرفت بازار ارزهای دیجیتال شرکت‌ها و موسسات زیادی به استخراج ابری می‌پردارند اما کاربرانی که به دنبال این روش استخراج می‌باند باید در یک شرکت امن و مطمئن عضو شوند. با در نظر داشتن این موضوع بهتر است بدانید که استخراج ابری از سود کمتر نسبت به استخراج با ماینر برخوردار است اما مزایای بسیار زیادی با خود به همراه دارد.

 

تجهیزات لازم برای استخراج بیت کوین

 

تجهیزات لازم برای استخراج بیت کوین

استخراج در بازار کریپتو به تجهیزات و امکاناتی نیاز دارد و تنها توسط ماینرها انجام نمی‌شود. از همین رو ما در این بخش قصد داریم شما را با تجهیزاتی که برای استخراج یا کاوش بیت کوین مورد استفاده است آشنا کنیم. از همین رو سال‌های قبل کاربران برای استخراج BTC می‌توانستند به راحتی با کامپیوتر شخصی خود تعداد زیادی بیت کوین استخراج کنند. اما پس از گذشت مدتی شبکه بیت کوین با تغییرات زیادی به همراه داشت. که این موضوع استخراج از طریق رایانه یا کامپیوترهای خاتتگی و مبتدی را غیر ممکن ساخت. از همین رو افراد ابتدا برای انجام استخراج خود باید از دستگاه‌های مخصوص استفاده کنند.

در مرحله بعدی استخراج کنندگان باید به دنبال کیف پولی باشند که بتوانند بیت کوین های به دست آمده را درون آن‌ها نگهداری کنند. داشتن اینترنت یکی از دیگر تجهیزاتی است که در روند کار استخراج کننده کاربرد دارد، البته در این بین عده‌ای بر این باورند که تنها سرعت اینترنت است که می‌تواند به استخراج کمک کند. اما باید بدانید که قطع نشدن اینترنت در زمان استخراج تاثیر به‌سزایی دارد.

 

قوانین استخراج بیت کوین در ایران

 

قوانین استخراج بیت کوین در ایران

اکنون که با مفهوم کلی استخراج بیت کوین آشنا شدید باید بدانید که پیش از اقدام برای استخراج ارز دیجیتال بیت کوین یا سایر رمز ارزها باید در خصوص قوانین کشور خود در خصوص استخراج اطلاعاتی در دست داشته باشید. البته در چند سال گذشته در این ممنوعیتی برای خرید رمز ارزها وجود داشت اما این روزها قانون گذاری ارزهای دیجیتال در بیشتر کشورها اتفاق افتاد.

برهمین اساس با بررسی این قوانین می‌توان گفت مشکلی در خصوص استخراج رمز ارزها در ایران وجود ندارد. بلکه افرادی که قصد استخراج بیت کوین و سایر رمز ارزها را دارند باید از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز دریافت کنند. با در نظر داشتن این موضوع اگر انجام این فرآیند بدون داشتن مجوز انجام شود می‌تواند جرایم به شدت سنگینی را با خود به همراه داشته باشد.

 

جمع بندی

اکنون که با چگونگی استخراج بیت کوین آشنا شدید بهتر است پیش از استخراج Bitcoin و یه سری موضوعات دقت کنید. به طور کلی استخراج رمز ارزها نیازمند یک سری تجهیزات و ابزارها می‌باشد تا استخراج کنندگان بتوانند بلوک‌های جدیدی بسازند و پاداش دریافت کنند. که استفاده از ماینر یکی از اصلی‌ترین تجهیزات لازم برای استخراج ارزهای دیجیتال می‌باشد. اما در فرآیند استخراج تنها داشتن ماینر کافی نیست بلکه برخورداری از برق و اینترنت نیز یکی ملزومات استخراج می‌باشد برهمین اساس اگر به دنبال استخراج ارزهای دیجیتال می‌باشید باید با اطلاعات و تجهیزات کاملی کار خود را آغاز کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها