بیت کوین از ویزا و مسترکارد پیشی گرفت

به گزارش u.today ارز دیجیتال بیت کوین حجم معاملات قابل توجهی را ثبت کرده است. بر اساس داده‌های اخیر ارائه شده توسط گلس‌نود، بیت‌کوین، ارز رمزنگاری‌شده، از نظر حجم تراکنش روزانه از ویزا و مسترکارت پیشی گرفته است.

حجم تراکنش‌های زنجیره‌ای بدون فیلتر این ارز دیجیتال پرچمدار 46.4 میلیارد دلار است و حجم انتقال اقتصادی فیلتر شده 6.5 میلیارد دلار است. جهش اخیر در حجم تراکنش‌ها پس از بهبود خیره کننده قیمت ارز دیجیتال اتفاق افتاد. همانطور که u.today گزارش داد، احساسات بازار به سرعت در عرض چند روز از ترس به طمع تغییر کرد.

این ارز دیجیتال پیشرو با ارزش بازار فعلی 1.3 تریلیون دلاری، ارزش بیشتری نسبت به ویزا و مسترکارت دارد. ارزش دو غول جهانی کارت اعتباری به ترتیب 556 و 418 میلیارد دلار است.
البته در طول دوره‌های صعودی، طبیعی است که شبکه بیت کوین تعداد تراکنش‌های بیشتری را ثبت کند. اخیراً به دلیل راه اندازی پروتکل Runes در ماه آوریل، تعداد تراکنش‌ها نیز افزایش یافته است. در 16 جولای، شبکه بیت کوین در مجموع 529056 تراکنش ثبت کرد.

 

آیا استیبل کوین ها می توانند با ویزا رقابت کنند؟

در ماه آوریل، نانسن فاش کرد که استیبل کوین‌هایی مانند تتر (USDT)، دایره (USDC) و همچنین دای (DAI) به طور تجمعی حجم بیشتری نسبت به میانگین کل ماهانه ویزا در طول سال گذشته ایجاد کردند.

با این حال، شایان ذکر است که اکثریت قریب به اتفاق تراکنش‌های استیبل کوین در واقع از سوی کاربران واقعی انجام نمی‌شود. در ماه می، بلومبرگ گزارش داد که 90 درصد از تراکنش‌های استیبل کوین غیرارگانیک بوده است. تتر با ارزش بازار 113 میلیارد دلار همچنان استیبل کوین برتر است.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها