سقوط BUSD در پی کاهش ارزش بازار آن

کاهش ارزش بازار استیبل کوین بایننس، باعث سقوط BUSD به جایگاه چهارم بازار استیبل کوین ها شد. این روزها BUSD یا همان استیبل‌کوین بایننس از نظر ارزش‌ بازار در یک ماه گذشته با کاهش 1 میلیارد دلاری مواجه شده‌ است. ارزش‌ بازار این استیبل‌ کوین در‌حال‌حاضر 4.3 میلیارد دلار می‌باشد، این موضوع توانسته تاثیرات زیادی بر‌روی BUSD بگذارد.

یکی از این تاثیرات، سقوط BUSD از جایگاه سوم به جایگاه چهارم بازار استیبل کوین ها می‌باشد؛ البته قابل ذکر است که استیبل‌‌ کوین BUSD تا روز پنجشنبه 15 ژوئن در جایگاه سوم قرار داشت. اما با کاهش 1 میلیارد دلاری ارزش‌ بازار استیبل کوین بایننس، در حال‌حاضر استیبل‌ کوین دیگری این جایگاه را نصیب خود کرده‌است.

همچنین عده زیادی از فعالان این حوزه پس از انتشار خبر سقوط BUSD معتقدند که سقوط استیبل‌ کوین بایننس به صورت کاملا ناگهانی بوده‌ است. اما این استیبل‌ کوین از سال گذشته تحت تاثیر عوامل گوناگونی قرار گرفته است. عوامل و اتفاقاتی که هر یک توانسته‌اند بر سقوط BUSD یا صرافی بایننس تاثیرات به‌سزایی بگذارند. همچنین هر یک از آن‌ها دقیقا زمانی اتفاق‌ افتادند که ارزش بازار BUSD به بالای 23 میلیارد دلار در سال گذشته رسیده بود و در آن روزها روند صعودی را می‌گذراند.

یکی از آن عوامل تاثیر گذار، سقوط چشمگیر FTX در نوامبر سال گذشته بود، سقوط این صرافی باعث تحولات بسیار زیادی در پیرامون بایننس شد. همچنین چندماه گذشته وزارت خدمات مالی نیویورک (NYDFS) به شرکت سازنده BUSD که Paxos نام دارد اعلام کرد که باید ضرب این استیبل‌ کوین را متوقف کند. از همین رو ارزش بازار BUSD از 15.88 میلیارد دلار به 8.38 میلیارد دلار رسید و پس از آن مقدار قابل توجهی از BUSD بازخرید شد. همچنین پس از توقف ضرب دلار بایننس، توسط Paxos استیبل‌ کوین TUSD جایگزین استیبل‌ کوین BUSD شد.

 

پس از سقوط BUSD دای جایگاه سوم را به دست آورد

 

پس از سقوط BUSD دای جایگاه سوم را به دست آورد

طبق گزارش‌های به دست آمده در ماه می، پس از کاهش 98 درصدی ارزش ترا‌یو‌اس‌دی (UST)، استیبل‌کوین بایننس جایگاه سوم استیبل‌ کوین ها را نصیب خود کرد. همچنین این استیبل‌ کوین تا مدت‌ها یکی از ده دارایی با ارزش در بازار ارز دیجیتال شناخته می‌شد. اما همان‌طور که در قسمت بالا اشاره کردیم، تا پنجشنبه 15 ژوئن این استیبل‌ کوین در جایگاه سوم قرار داشت. اما پس از سقوط BUSD، استیبل‌کوین دای (DAI) جایگاه سوم را نصیب خود کرد و در حال حاضر از نظر ارزش‌ بازار، DAI از BUSD پیشی گرفته‌است.

در زمان نوشتن این مقاله طبق داده‌های سایت coinmarketcap ارزش بازار دای 4.621 میلیارد دلار می‌باشد. همچنین در حال حاضر ارزش بازار BUSD حدود 4.304 میلیارد دلار است که چیزی حدود 89،993،165 دلار از ارزش بازار DAI کمتر است و حجم معاملات روزانه آن به 64,013,320$ می‌رسد. با توجه به فاصله اندک موجود بین BUSD و DAI، احتمال بازگشت استیبل کوین بایننس به جایگاه قبلی چندان دور از ذهن نیست. این موضوع تحت تاثیر اتفاقات محتمل آینده قرار دارد که در مقالات بعدی به اطلاع شما خواهیم رساند.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها