جایگزینی استیبل کوین BUSD توسط بایننس

استیبل کوین BUSD یا همان دلار بایننس، یک رمز ارز قانون گذاری شده اس که وابسته به دلار آمریکا می باشد. این استیبل کوین بیشتر برای صرافی بایننس و بایننس اسمارت چین کارایی دارد. این استیبل کوین از سال 2019 راه اندازی شد و شرکت بزرگ پکسوس، مسئولیت عرضه استیبل کوین BUSD را به عهده گرفت و از همان زمان پشتیبانی خود را از آن دریغ نکرد. حال با گذشت 4 سال از راه اندازی استیبل کوین BUSD مقامات نظارتی آمریکا دستور قطع همکاری شرکت پکسوس را با BUSD دادند.

برای اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید مقاله توقف ضرب دلار بایننس را مطالعه کنید. اکنون با گذشت چند روز از اعلام این خبر، صرافی بایننس به دنبال جایگزینی برای استیبل کوین BUSD است. این استیبل کوین، TUSD نام دارد که در بخش بعد با آن آشنا خواهید شد.

 

استیبل کوین TUSD

 

TUSD جایگزین استیبل کوین BUSD شد

براساس داده های اتراسکن چند روز پس از خبر توقف عرضه استیبل کوین BUSD، صرافی بایننس حدود 50 میلیون دلار استیبل کوین TUSD را ضرب کرد. طبق گزارش های کوین تلگراف، این عملکرد بایننس دو روز پس از صحبت های چانگ پنگ ژائو، مدیر عامل بایننس انجام شد. ژائو اعلام کرد که قصد دارد در کنار استیبل کوین BUSD تنوعی برای Stablecoin به وجود آورد. بهتر است بدانید TUSD از محصولات شرکت تراست توکن می باشد که تا کنون 5 نوع استیبل کوین متفاوت با پشتوانه های مختلف عرضه کرده است.

چانگ پنگ ژائو پیش از عرضه 50 میلیون دلار استیبل کوین TUSD اعلام کرد که اقدامات اخیر اداره خدمات مالی نیویورک می تواند تبعات بدی برای استیبل کوین ها داشته باشد. حتی این اقدامات در طولانی مدت می تواند منجر به کاهش تسلط بر روی استیبل کوین هایی با پشتوانه مالی دلار آمریکا شود.

 

صحبت های ژائو در خصوص تصمیمات خدمات مالی نیویورک

ژائو در ادامه صحبت های خود گفت با مواضع کنونی که قانون گذاران در ارتباط با Stablecoin با پشتوانه مالی دلار آمریکا، در نظر گرفتند دنیای رمز ارزها به سراغ استیبل کوین هایی با پشتوانه غیر دلاری می روند. او افزود در حال حاضر، فشار زیادی از سوی سازمان ها و ارگان های مختلف به وجود آمده. این موضوع تنها بر روی دنیای Stablecoin های مبتنی بر دلار آمریکا تاثیر می گذارد و بازار این استیبل کوین ها را کوچک تر خواهد کرد.

او قبل از عرضه TUSD گفته بود که به دلیل کاهش تلسط بر روی استیبل کوین BUSD، صرافی بایننس قصد دارد در کوتاه مدت از استیبل کوین USDC و Tether بیش تر از گذشته پشتیبانی کند. همچنین صرافی بایننس در حال برسی استیبل کوین های مبتنی بر یورو و ین ژاپن است. او در رابطه با نگرانی های سرمایه گذاران در خصوص استیبل کوین BUSD گفت، که مقدار زیادی از استیبل کوین BUSD همچنان در گردش است. البته هرچقدر افراد بیشتری بخواهند آن را بازخرید کنند مقدار بیشتری از استیبل کوین BUSD از گردش خارج می شود. حال باید منتظر ماند تا ببینیم سرمایه گذاران از استیبل کوین TUSD چه استقبال می کنند.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها