اقدامات کوین بیس علیه دلار بایننس

در چند وقت اخیر صرافی بایننس دچار دگرگونی های زیادی شد، که این دگرگونی ها فقط به خود صرافی و توکن آن محدود نمی شود. بلکه اتفاقات جالبی نیز برای استیبل کوین بایننس (BUSD) نیز رقم خورد. صرافی ارز دیجیتال کوین بیس در روز 27 فوریه 2023 در حساب توییتری خود اعلام کرد که از روز 13 مارس 2023 معاملات دلار بایننس در این صرافی متوقف می شود. کوین بیس دلیل این تصمیم ناگهانی را ناهماهنگی های استیبل کوین بایننس با استانداردهای حداقلی خود گزارش داد.

استیبل کوین بایننس که در سال 2019 با همکاری بایننس و شرکت پکسوس راه اندازی شد، در مدت زمان کوتاهی به یک استیبل کوین پر استفاده تبدیل شد. BUSD در بین تمامی استیبل کوین های منتشر شده، از لحاظ ارزش بازار رتبه سوم را به خود اختصاص داد. اما این تصمیم کوین بیس می تواند تبعات بدی را برای این استیبل کوین بر جا بگذارد. ما قصد داریم در این مقاله به تصمیمات جدید coinbase در خصوص دلار بایننس بیشتر بپردازیم.

 

دلار بایننس

 

چرا کوین بیس معاملات دلار بایننس را متوقف می کند؟

طبق گزارش سایت Cointelegraph متوقف شدن همکاری coinbase با دلار بایننس برای کوین بیس پرو، صرافی کوین بیس و کوین بیس پرایم نیز اجرا می شود. پس از انتشار این خبر عده زیادی از سرمایه گذاران نگران دارایی های خود بودند. اما این صرافی در ادامه توییت خود نوشت نیازی به نگرانی نیست. سرمایه گذاران استیبل کوین بایننس فعلا امکان دسترسی به دارایی های BUSD خود را دارند و هر زمان که بخواهند، می توانند BUSD خود را برداشت کنند.

سخنگوی صرافی کوین بیس در پیامی اعلام کرد که تصمیم توقف معاملات دلار بایننس طبق بررسی و نظارت های داخلی تیم coinbase انجام شده است. بعد از برسی های لازم در خصوص دلار بایننس به یک اجماع کلی رسیدیم که این استیبل کوین دیگر با استانداردهای ما همخوانی ندارد. بنابراین باید معاملات آن در صرافی کوین بیس متوقف شود. طبق داده های به دست آمده این صرافی حساسیت زیادی به دلار بایننس نشان داده و دارندگان دلار بایننس هر چه زودتر باید راهکاری برای حفظ موجودی BUSD خود بیابند.

 

اقدامات دیگر علیه دلار بایننس

قبل از تصمیمات صرافی کوین بیس، اقدامات دیگری نیز از سوی دیگر پلتفرم ها برای دلار بایننس رقم خورد. یکی از این اقدامات توقف ضرب دلار بایننس در شرکت پکسوس به دستور کمیسیون اوراق بهادر ایالات متحده آمریکا بود. پس از تصمیم شرکت پکسوس، صرافی بایننس به سرعت به این خبر عکس العمل نشان داد و یک استیبل کوین جایگزین برای استیبل کوین BUSD در نظر گرفت.

البته صرافی کوین بیس در این خصوص اعلام کرد که ما نمی دانیم کمیسیون بورس و اوراق بهادر ایالات متحده چه مشکلی با استیبل کوین بایننس دارند اما قاطعانه می دانیم نه تنها استیبل کوین بایننس بلکه تمامی استیبل کوین ها جزء اوراق بهادر نمی باشند. حال باید منتظر بمانیم تا ببینیم صرافی بایننس چه عکس العملی نسبت به این خبر نشان می دهد و چه سیاست هایی را برای BUSD در نظر می گیرد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها