صرافی های ارز دیجیتال بر چه اساسی مقایسه می شوند؟

صرافی های ارز دیجیتال بستری مناسب برای معاملات ارزهای دیجیتال می‌باشد که کاربران می‌توانند در این پلتفرم‌های معاملاتی به خرید و فروش، واریز و برداشت انواع ارزهای دیجیتال بپردازند. اما در چندین سال با استفقبال هرچه بیشتر کاربران و سرمایه گذاران از بازار کریپتوکارنسی تعداد صرافی های ارز دیجیتال و وب سایت‌ها و پلتفرم‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند.

گسترش پیدا کرد و همین موضوع باعث شد انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری سخت شود. برهمین اساس بهتر است پیش از انتخاب صرافی به مقایسه صرافی های ارز دیجیتال بپردازید. زیرا هر یک از این صرافی ها از ویژگی‌های متفاوتی برخوردارند که باعث متمایز شدن آن‌ها شده است. برهمین اساس در این مقاله قصد داریم به مقایسه صرافی های ارز دیجیتال خارجی و ایرانی بپردازیم.

  1. صرافی متمرکز و غیرمتمرکز چیست؟
  2. معیار مقایسه صرافی های ارز دیجیتال خارجی
  3. امنیت
  4. کارمزد
  5. احراز هویت
  6. معاملات جفت ارز
  7. رابط کاربری
  8. معیار مقایسه صرافی ارز دیجیتال ایرانی

 

صرافی ارز دیجیتال

 

صرافی متمرکز و غیرمتمرکز چیست؟

پیش از مقایسه صرافی ارز دیجیتال بهتر است با انواع صرافی های ارز دیجیتال آشنا شوید. به صورت کلی پلتفر‌های معاملاتی ارز دیجیتال به دو دسته متمرکز و غیرتمرکز تقسیم می‌شود. صرافی های متمرکز (Centralized exchanges) پلتفرم‌هایی می‌باشند که توسط شخص یا گروهی مدیریت می‌شوند. این نوع صرافی ها به صورت P2P فعالیت می‌کنند به زبان ساده‌تر یعنی صرافی واسطه‌ای میان خریدار و فروشنده می‌باشد. از همین رو در چندین سال اخیر صرافی های متمرکز زیادی راه اندازی شد که هر یک از ویژگی‌های زیادی برخوردار بودند. برهمین اساس قصد داریم چند مورد از بهترین صرافی های متمرکز را به شما معرفی کنیم.

  • صرافی ارز دیجیتال بایننس (Binance)
  • صرافی ارز دیجیتال کوین بیس (coinbase)
  • صرافی ارز دیجیتال کراکن (kraken)

 

صرافی غیرمتمرکز (Decentralized exchanges) یکی از محبوب‌ترین صرافی های ارز دیجیتال می‌باشد که با نام اختصاری DEX نیز شناخته می‌شود. این نوع صرافی ها همانطور که از نامشان پیداست به صورت غیرمتمرکز فعالیت می‌کنند و هیچ شخص یا گروهی آن‌ها را مدیریت نمی‌کنند. هچنین صرافی های غیرمترکز با استفاده از بلاک چین و قرارداد هوشمد سعی دارد واسطه‌ها را از میان بردارد. از همین رو بهترین صرافی های غیرمتمرکز عبارت‌اند از:

  • نسل چهارم صرافی ارز دیجیتال دی وای دی ایکس (dYdX v4)
  • نسل سوم صرافی ارز دیجیتال پنکیک سواپ (Pancakeswap v3)
  • نسل سوم صرافی ارز دیجیتال یونی سواپ (Uniswap v3)

 

معیار مقایسه صرافی های ارز دیجیتال خارجی

همانطور که در بخش بالا به آن اشاره کردیم صرافی های ارز دیجیتال بستری مناسب برای انجام معاملات کاربران می‌باشد. اما بهتر است بدانید تمامی پلتفرم‌های معاملاتی ارز دیجیتال برای خرید و فروش، واریز و برداشت ارزهای دیجیتال مناسب نیست و در زمان انتخاب بهترین پلتفرم معاملاتی برای معاملات ارزهای دیجیتال کاربران باید به مقایسه صرافی های ارز دیجیتال بپردازید تا بتوانند بستری مناسب برای انجام معاملات خود انتخاب کنند. البته اگر بخواهی به صورت جزئی به این موضوع توجه کنیم معیارهای زیادی برای مقایسه صرافی های ارز دیجیتال وجود دارد. اما ما در این بخش قصد داریم چند مورد از مهم‌ترین معیارها برای مقایسه صرافی های متمرکز و غیرمتمرکز را معرفی کنیم.

 

امنیت صرافی های ارز دجیتال

معیارهای زیادی برای انتخاب صرافی های ارز دیجیتال وجود دارد اما امنیت یکی از مموضوعات اساسی و حیاتی در حوزه کریپتوکارنسی می‌باشد که از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا کاربران و سرمایه گذاران دارایی‌های خود برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال به صرافی ها انتقال می‌دهند و در صورت نبود امنیت کافی با مشکلات زیادی همچون از بین رفتن دارایی‌های خود روبرو می‌شوند. برهمین اساس ابتدا صرافی متمرکز راه اندازی شد است. البته از آنجایی که این پلتفرم معاملاتی توسط شخص یا گروهی اداره می‌شد از امنیت پایین‌تری برخوردار بود. با در نظر داشتن این موضوع برای امنیت بیشتر دارایی کاربران صرافی های غیرمتمرکز کار خود را آغاز کردند.

 

کارمزد

یکی دیگر از معیارهای مقایسه صرافی های ارز دیجیتال می‌باشد. که به صورت کلی در حوزه ارزهای دیجیتال کارمزد به دو بخش کارمزد شبکه و کارمزد صرافی تقسیم می‌شود. فی که کاربران باید برای شبکه پرداخت کنند بسته به شبکه انتخابی آن‌ها دارد اما کارمزد صرافی های ارز دیجیتال با یکدیگر متفاوت است و کاربران باید در زمان انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال به این مسائل توجه کنند. زیرا در زمان خرید و فروش ارزهای دیجیتال بسته به صرافی مورد نظر مبلغی از دارایی شما به عنوان کارمزدها کسر می‌شود. البته در صرافی های متمرکز میزان کارمزد پرداختی کمتر از صرافی های غیرمتمرکز می‌باشد.

 

احراز هویت

یکی از مسائل و موضوعات چچالش برانگیز برای کاربران ایرانی احراز هویت می‌باشد. زیرا در چندین سال اخیر به دلیل تحریم‌هایی که برای کشور ایران لحاظ شده است کاربران ایرانی نمی‌توانند از صرافی های متمرکز استفاده کنند. البته صرافی بایننس یکی از صرافی های متمرکزی است که نیاز به احراز هویت نداشت و کاربران ایرانی به راحتی می‌توانستند به خرید و فروش، واریز و برداشت ارزهای دیجیتال بپردازند. اما در دو سال گذشته این صرافی نیز احراز هویت را برای کابران خود اجباری کرد. از همبن کاربران ایرانی می‌توانند با مراجعه به صرافی های غیرمتمرکز و ایرانی به معاملات ارزهای دیجیتال بپردازند.

 

 

 

معیارهای مختلفی برای مقایسه بازارهای خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران و خارج از ایران وجود دارد. شما باید پیش از انتخاب بین صرافی های ارز دیجیتال، این ملاک ها را مد نظر قرار دهید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. البته که اکثر صرافی های ایرانی خدمات خوبی را به کاربران خود ارائه می دهند و از این حیث تفاوت چشمگیری بین آن ها وجود ندارد. عمده تفاوت ها در کیفیت و روش ارائه خدمات است که باید مورد توجه فرد سرمایه گذار قرار بگیرد.

بر این اساس، مواردی نظیر میزان کارمزد، عمق بازار، قیمت خرید و فروش، اختلاف قیمت صف های خرید و صف های فروش و… معیارهایی برای مقایسه صرافی ها هستند. البته که برخی از این معیارها باید به صورت تخصصی مورد بررسی قرار بگیرند. بنابراین شما می توانید از افراد متخصص برای تحقیقات خود کمک بگیرید.

چند سایت معتبر در ایران هستند که صرافی های ارز دیجیتال را با هم مقایسه می کنند. این سایت ها معمولا هر یک از صرافی ها را به صورت جداگانه و تخصصی نیز مورد بررسی قرار می دهند. بر این اساس می توانید با مراجعه به سایت های این چنینی، صرافی های ارز دیجیتال مختلف را بشناسید و آن ها را با یکدیگر مقایسه کنید. یکی از گزینه های همیشگی شما هم صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن است که در همین مقاله می توانید دلایل انتخاب آن را بخوانید.

 

صرافی بیت ایمن

 

چرا صرافی بیت ایمن را انتخاب کنیم؟

صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن یکی از بازارهای آنلاین خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران است. خدمات صرافی بیت ایمن به تمام کاربران ایرانی بالای 18 سال ارائه می شود. از این رو طیف گسترده ای از سرمایه گذاران می توانند در سایت و اپلیکیشن بیت ایمن خرید و فروش ارز دیجیتال را انجام دهند. علاوه بر این، بر اساس سوابق تاریخی موجود، عملکرد بیت ایمن در ارائه خدمات به کاربران مثال زدنی بوده است.

با توجه به اهمیت مواردی که در بخش قبل خواندید، تیم بیت ایمن به عمق بازار، صف های خرید و فروش ارز دیجیتال، کارمزد و سایر موارد اهمیت ویژه ای می دهد. بنابراین سرمایه گذاران ایرانی می توانند با خیال راحت سایت Bitimen را مورد بررسی قرار دهند و در صورت تمایل در آن به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازند.

ویژگی هایی که بیت ایمن را از عموم صرافی های ارز دیجیتال متمایز می کند، امنیت بسیار بالای آن می باشد. این صرافی با دقیق ترین تست های امنیتی مورد آزمایش قرار گرفته است و تمامی خدمات خود را با ایمنی کامل در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین دیگر جای هیچ نگرانی برای مسائل امنیتی وجود ندارد و بیت ایمن همه چیز را در کمال امنیت و اطمینان برای شما فراهم می کند.

مسائلی نظیر سرعت و هزینه های سرمایه گذاری نیز برای ما حائز اهمیت هستند. توجه به این موارد نیز به خاطر اهمیت بسیار بالای تجربه کاربری و راحتی شما در معامله ارز دیجیتال می باشد. از این رو در صرافی بیت ایمن یک پکیج کامل از خدمات مورد نیاز را دریافت خواهید کرد تا با بالاترین کیفیت به معامله رمز ارزها بپردازید.

برای اطلاع از نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال در سایت بیت ایمن، می توانید مقاله خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی بیت ایمن را مطالعه کنید. به این ترتیب، تمامی مراحل فعالیت در بیت ایمن از جمله ثبت نام، احراز هویت و معامله ارز دیجیتال را یاد خواهید گرفت.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها