تحلیل تکنیکال کازماس ATOM؛ تاریخ ۶ مرداد ۱۴۰۳

امروز ۶ مرداد ۱۴۰۳ با تحلیل تکنیکال رمز ارز اتم همراه شما خواهیم بود. اتم در واقع توکن اصلی شبکه کازماس (cosmos) محسوب می‌شود. پلتفرم کازماس در دنیای کریپتو جایگاه ویژه‌ای دارد و به عنوان اینترنت بلاکچین شناخته می‌شود. تا قبل از cosmos بلاکچین‌ها از یکدیگر جدا بودند و توانایی ارتباط با هم را نداشتند. اما با ظهور پلتفرم کازماس ارتباط بین بلاکچین‌ها برقرار شد و این کار اقدام مهمی بود که صورت گرفت.

واضح است که این پلتفرم شرایط فاندامنتالی مناسب دارد و از اجزای مهم دنیای بلاکچین و ارزدیجیتال به شمار می‌رود. اما رمز ارز اصلی آن یعنی atom در چه وضعیتی از لحاظ تکنیکالی به سر می‌برد؟ روند قیمت آن چگونه است و مهم‌ترین محدوده‌های حمایت و مقاومت آن کجا هستند؟ پاسخ این سوالات در تحلیل تکنیکال اتم نهفته است.

در حال حاضر Atom در رتبه 42 بزرگترین ارزهای بازار قرار دارد و مارکت کپ آن حدود 2.39 میلیارد دلار است.

 

روند قیمت کازماس

درباره ارزش بنیادین اتم صحبت کردیم اما این دلیل برای بی توجهی به تحلیل تکنیکال کافی نیست. بازارمالی از نوسانات و روندهای قیمتی تشکیل می‌شود و اینها جزئی جدایی ناپذیر از بازار هستند. لذا عدم توجه به تحلیل تکنیکال باعث خواهد شد در دام این نوسانات گرفتار شوید. برای اینکه تا حد ممکن از حرکت بر خلاف جهت بازار جلوگیری کنیم در ابتدا روند قیمت را شناسایی خواهیم کرد. جهت تعیین روند قیمت اتم به سراغ تحلیل تکنیکال این رمز ارز در تایم فریم روزانه (1D) می‌رویم تا هم دید کاملی بر بازار داشته باشیم و هم تحلیل ارائه شده از ثبات مناسبی بهره مند شود.

 

روند قیمت کازماس

 

اتم پس از تشکیل الگوی سقف دو قلو در قیمت 44 دلار روند نزولی گرفت و تا محدوده 5 دلار هم رسید! جالب است بدانید قیمت اتم طی 2 سال گذشته هیچ روند ثابت صعودی یا نزولی نداشته و صرفا در یک کانال سایدوی (رنج) حرکت کرده است. محدوده بالا و پایین این کانال نیز به ترتیب 16 و 5 دلار بوده‌اند. در حال حاضر اتم در محدوده پایینی کانال و در نزدیکی حمایت استاتیک خود یعنی 5.5 دلار قرار دارد. شیب نزولی قیمت و قدرت کندل‌ها زیاد بود و امکان از دست رفتن این محدوده حمایتی وجود دارد. ضمن اینکه کندل‌ها در پایین‌تر از خط میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA20) قرار دارند و اندیکاتور Rsi هم سیگنال‌های نزولی را بیشتر نشان می‌دهد.

در صورتی که محدوده 5.5 دلار از دست برود اولین محدوده‌های حمایتی که می‌توانند مانع از ریزش بیشتر قیمت شوند به ترتیب 3.8 و 1.6 دلار خواهند بود. توجه داشته باشید که در تحلیل تکنیکال قطعیت وجود ندارد و صرفا با در نظر گرفتن محتمل‌ترین گزینه‌ها آمادگی لازم را کسب خواهیم کرد و استراتژي مناسب را عملی می‌کنیم. پس این امکان وجود دارد که قیمت در محدوده 5.5 دلار حمایت شود. در صورتی که چنین اتفاقی رخ دهد اتم می‌تواند خود را بازیابی کند و تا سقف کانال یعنی 16 دلار هم پیش برود و برای پیش‌بینی ادامه حرکت باید منتظر واکنش قیمت به این محدوده باشیم.

 

شرایط کازماس برای نوسان‌گیری

نوسان بالا و امکان معامله دوطرفه به صورت اهرم دار باعث شده تا ترید روزانه یا نوسان‌گیری به یکی از بخش‌های جذاب بازار ارز دیجیتال تبدیل شود. البته که این کار در کنار جذابیت بالا ریسک بالایی هم دارد و بهتر است قبل از انجام آن به مباحث تحلیل تکنیکال و مدیریت ریسک مسلط باشید. چرا که در غیر این صورت ریسک بالایی متوجه سرمایه شما خواهد شد. جهت تعیین شرایط اتم برای نوسان‌گیری تحلیل تکنیکال را در تایم فریم 30 دقیقه پیش می‌‌بریم تا نوسانات بازار را بهتر مشاهده کنیم.

 

شرایط کازماس برای نوسان‌گیری

 

روند قیمت Atom در این تایم فریم نزولی است و اندیکاتور rsi هم در منطقه اشباع خرید قرار گرفته است و طبق این مشاهدات احتمال ریزش قیمت از این ناحیه بیشتر خواهد بود و به نظر می‌رسد اگر اولویت خود را به پوزیشن‌های Sell اختصاص دهید شانس موفقیت بالاتری خواهید داشت. نکته مهم اینجاست که این تحلیل در صورتی Fail‌ می‌شود و فاقد اعتبار خواهد بود که اتم بتواند بالاتر از 6.8 دلار تثبیت داشته باشد.

 

سخن آخر

رمزارز atom به دلیل نوع فعالیت‌های شبکه اصلی خود یعنی cosmos شرایط خوبی از دید فاندامنتال دارد و باعث ترغیب سرمایه‌گذاران خواهد شد. ممکن است شما هم جزو این دسته از افراد باشید اما قبل از خرید توجه داشته باشید که شرایط کنونی اتم کمی پرریسک است و می‌تواند وارد یک روند نزولی قیمتی شود که در این صورت باعث زیان سرمایه شما خواهد شد. اگر قصد خرید دارید بهتر است منتظر واکنش قیمت در محدوده‌های مهم گفته شده در تحلیل تکنیکال باشید. ضمنا اگر به صورت روزانه ترید می‌کنید در حال حاضر شرایط برای پوزیشن‌های Sell بهتر است.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها