استخراج ارز دیجیتال با کارت گرافیک؛ معرفی بهترین ارزهای دیجیتال

در دهه اخیر، با ورود ارزهای دیجیتال به بازار مالی، فعالیت‌های مربوط به استخراج این ارزها یا همان ماینینگ (mining)، به یکی از موضوعات مهم و جذاب در حوزه اقتصاد تبدیل شده است. یکی از روش‌های مورد استفاده برای استخراج ارزهای دیجیتال، استفاده از کارت‌های گرافیک (GPU) است. به صورت کلی در ابتدای فعالیت بازار ارزهای دیجیتال، استخراج بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال با استفاده از پردازنده‌های مرکزی (CPU) انجام می‌شد.

اما با افزایش سختی شبکه و پیچیدگی مسائل ریاضی، استخراج با CPU به مرور زمان کارایی خود را از دست داد. اینجاست که کارت‌های گرافیک (GPU) وارد میدان شدند. از همین بهتر است بدانید که استخراج ارز دیجیتال با کارت‌ گرافیک به فرایندی اطلاق می‌شود که در آن از توان محاسباتی کارت‌های گرافیکی یا همان GPU برای حل مسائل پیچیده ریاضی استفاده شود. به صورت کلی این مسائل ریاضی بخشی از فرآیند ایجاد بلاک‌های جدید در زنجیره بلوکی یک ارز دیجیتال هستند و به عنوان پاداش برای حل این مسائل، مقدار مشخصی از آن ارز دیجیتال به ماینر داده می‌شود.

بنابراین به دلیل توانایی بالا در پردازش موازی و کارایی بیشتر در حل مسائل پیچیده ریاضی، استفاده از کارت‌های گرافیکی به یکی از محبوب‌ترین و مقرون‌ به‌صرفه‌ترین گزینه‌ها برای استخراج تبدیل شد. با در نظر داشتن این موضوع در ادامه مقاله قصد داریم به توضیح کامل‌تری در خصوص نحوه استخراج ارز دیجیتال با کارت گرافیک بپردازیم و بهترین ارز برای استخراج با کارت گرافیک را به شما معرفی کنیم.

 

آموزش استخراج ارز دیجیتال با کارت گرافیک

 

آموزش استخراج ارز دیجیتال با کارت گرافیک

برای استخراج ارزهای دیجیتال روش‌های متعددی راه اندازی شده است که هر یک از این روش‌ها از ویژگی‌های متفاوتی برخوردار است. اما بهتر است بدانید برای استخراج بیشتر رمز ارزها و دریافت پاداش بیشتر باید از دستگاه‌هایی با توان پردازشی بالا استفاده کنید تا بتوانید به راحتی ماین کردن رمز ارزها بپردازید. با در نظر داشتن این موضوع در چندین سال اخیر دستگاه‌های متعددی راه اندازی شد که یکی از این دستگاه‌ها کارت‌های گرافیکی یا همان GPU می‌باشد. برای استخراج ارز دیجیتال با کارت گرافیک سایت‌های بسیاری راه اندازی شده است که می‌توانید از طریق آن‌ها به ماین رمز ارزها بپردازید.

از همین رو ما در این بخش قصد داریم استخراج ارزهای دیجیتال را با استفاده از سایت Unmineable به شما آموزش دهیم. برای استخراج ارز دیجیتال با کارت گرافیک ابتدا وارد سایت Unmineable شوید تا سایت برایتان باز شود از همین رو در سمت راست صفحه بر روی گزینه Download کلیک کنید.

که در این صفحه دو فرمت متفاوتی برای استخراج ارزهای دیجیتال طراحی شده است که به انتخاب خود می‌توانید هر یک از آن‌ها را دانلود کنید. از همین رو فایل دانلود شده را بر روی سیستم خود نصب کنید و وارد آن شوید. در این صورت پس از ورود، برنامه به شما اعلام می‌کند که آیا قصد دارید استخراج رمز ارزها را به روش CPU انجام دهید یا روش GPU؟ اگر در نظر دارید که روند استخراج را با استفاده کارت‌های گرافیک انجام دهید باید گزینه GPU را انتخاب کنید و پس از آن به انتخاب ارز دیجیتال مورد نظر بپردازید.

بنابراین پس از انتخاب رمز ارز مورد نظر برنامه به شما اعلام می‌کند که باید آدرس کیف پول خود را وارد کنید تا پس از اتمام روند استخراج، پاداش به دست آمده به صورت خودکار به کیف پول شما انتقال داده شود. البته در این بخش اگر کد دعوت به همراه داشته باشید می‌توانید با وارد کردن کد دعوت هزینه‌های استخراج را تا حدی کاهش دهید که این صورت مقداری کمی سود از استخراج به معرف شما تعلق می‌گیرد. پس از انجام تمامی این مراحل روند استخراج آغاز می‌شود.

البته دقت کنید که در این سایت می‌توانید سرعت استخراج را نیز تعیین کنید. برای انجام این کار کافی در پایین صفحه بر روی گزینه تنظیمات یا Settings کلیک کنید. در این صورت گزینه‌های متفاوتی به شما نمایش داده می‌شود که با انتخاب گزینه Hight می‌توانید سرعت استخراج را افزایش دهید و با انتخاب گزینه LOW سرعت استخراج را کاهش دهید.

 

بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با کارت گرافیک

 

بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با کارت گرافیک

اکنون که با آموزش استخراج ارز دیجیتال با کارت گرافیک آشنا شدید بهتر است بدانید که به دلیل سختی شبکه‌های بلاک چینی استخراج تمامی رمز ارزها توسط کارت‌های گرافیکی انجام نمی‌شود. از همین رو پیش از انتخاب بهترین ارز دیجیتال با کارت گرافیک بهتر است در خصوص اینکه هر یک از بلاک چین ها با چه الگوریتم هش بلوک‌های خود را طراحی کرده است اطلاع داشته باشید. زیرا سختی برخی از شبکه‌ها به حدی افزایش پیدا کرده است که انجام عملیات استخراج برای این کوین‌ها به کمک کارت‌های گرافیک غیر ممکن شده است.

به طور مثال در چندین سال گذشته توسعه دهندگان سختی شبکه بیت کوین را به حدی افزایش دادند که استخراج این رمز ارز تنها توسط دستگاه‌های ASIC انجام می‌شود. البته انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای استخراج تنها به سختی شبکه بستگی ندارد زیرا علاوه بر تمامی این مسائل برای انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با کارت گرافیک باید عوامل دیگری همچون نرخ هش GOU، هزینه‌های برق، روند قیمت رمز ارزها، عرضه و تقاضا را برای تصمیم خود ملاک قرار دهید. با در نظر داشتن تمامی این موارد در ادامه مقاله قصد داریم چند مورد از بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج با کارت گرافیک را به شما معرفی کنیم.

 

اتریوم کلاسیک (ETC)

 

اتریوم کلاسیک (ETC)

اتریوم کلاسیک (Ethereum Classic) یک پلتفرم بلاکچین غیرمتمرکز است که قراردادهای هوشمند (Smart Contracts) را اجرا می‌کند. این ارز دیجیتال در سال 2016 به دلیل هک DAO به عنوان یک انشعاب یا همان فورک از اتریوم اصلی به وجود آمده است. به صورت کلی اتریوم کلاسیک اصلی‌ترین ویژگی‌های اتریوم را به ارث برده و به عنوان یک پلتفرم قابل برنامه ریزی برای اجرای قرارداد هوشمند و توکن‌های دیجیتال عمل می‌کند. با در نظر داشتن این موضوع بهتر است بدانید ارز اتریوم کلاسیک که در بازار کریپتو با نماد اختصاری ETC نیز شناخته می‌شود دارای شبکه‌ای قابل اعتماد و امن بوده و از الگوریتم Proof of Work برای تایید تراکنش‌ها استفاده می‌کند.

پس از شناخت این رمز ارز ممکن است این سوال برایتان به وجود آید که چرا اتریوم کلاسیک برای استخراج با کارت گرافیک مناسب است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم اتریوم کلاسیک از الگوریتم Ethash استفاده می‌کند که به طور خاص برای مقاومت در برابر استخراج با دستگاه‌های ASIC طراحی شده است. این الگوریتم نیاز به حافظه بالایی دارد که باعث می‌شود کارت‌های گرافیک (GPU) برای استخراج آن مناسب‌تر باشند.

 

مونرو (XMR)

 

مونرو (XMR)

مونرو (Monero) یک ارز دیجیتال مبتنی بر بلاکچین است که در بازار کریپتوکارنسی با نماد اختصاری XMR نیز شناخته می‌شود. با در نظر داشتن این موضوع بهتر است بدانید تمرکز اصلی این پروژه بر روی حریم خصوصی و غیرقابل ردیابی بودن تراکنش‌ها است. به صورت کلی این ارز دیجیتال از تکنیک‌های پیشرفته رمزنگاری برای مخفی کردن اطلاعات تراکنش‌ها استفاده می‌کند، به طوری که فرستنده، گیرنده و مقدار تراکنش‌ها همگی مخفی می‌مانند و هیچ کس قادر به ردیابی آن‌ها نمی‌باشد. همچنین قابل ذکر است که مونرو نیز همچون اتریوم کلاسیک دارای شبکه‌ای قابل اعتماد و امن بوده و از الگوریتم Proof of Work برای تایید تراکنش‌ها بهره می‌برد.

علاوه بر این مونرو از الگوریتم RandomX استفاده می‌کند که به طور خاص برای مقاومت در برابر استخراج با دستگاه‌های ASIC طراحی شده است. این الگوریتم به گونه‌ای طراحی شده که برای استخراج با CPU و GPU بهینه باشد. همچنین این پروژه به طور منظم الگوریتم استخراج خود را به‌روزرسانی می‌کند تا از توسعه و استفاده از دستگاه‌های ASIC جلوگیری کند. به صورت کلی این تغییرات باعث می‌شود که استخراج با کارت‌های گرافیک و CPU همچنان سودآور باقی بماند. از همین رو می‌توان گفت مونرو یکی از بهترین رمز ارزها برای استخراج با کارت‌های گرافیک می‌باشد.

 

ریون کوین (RVN)

 

ریون کوین (RVN)

یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج با کارت گرافیک کریون کوین است به صورت کلی کرین کارت (Ravencoin) یک ارز دیجیتال مبتنی بر بلاکچین است که در ژانویه 2018 با هدف تسهیل انتقال دارایی‌ها از یک شخص به شخص دیگر راه اندازی شد. به صورت کلی پروژه RVN از تکنولوژی بلاکچین بیت کوین الهام گرفته و قابلیت‌هایی مانند انتقال داده‌های اضافی در تراکنش‌ها را فراهم می‌کند و از الگوریتم X16R برای استخراج بهره می‎‌برد. با در نظر داشتن این موضوع قابل ذکر است که این ارز از شبکه امنی برخوردار است و سرعت تایید تراکنش‌ها را بهبود بخشیده است. ریون کوین همچنین قابلیت صدور توکن‌های قابل تبادل را دارد و به عنوان یک پلتفرم برای ایجاد دارایی‌های دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

گرین (Grin)

 

گرین (Grin)

ارز دیجیتال گرین توکن حاکمیتی پروژه گرین است که در بازار ارزهای دیجیتال با نماد اختصاری Grin شناخته می‌شود. به صورت کلی گرین یک پروژه مبتنی بر بلاک چین است که با هدف حفظ حریم خصوصی و مقیاس‌پذیری بالا، طراحی شده است. به صورت کلی پروژه گرین از الگوریتم استخراج Mimblewimble استفاده می‌کند، از همین رو این الگوریتم ارزش‌های معاملاتی و اطلاعات تراکنش‌ها را پنهان می‌کند و از تکنولوژی confidential transactions استفاده می‌کند و به عنوان یک پلتفرم متن باز فعالیت خود را آغاز کرده است.

با در نظر داشتن این موضوع هر فرد، شرکت یا نهادی می‌تواند عملیات اجرایی را اجرا کنند یا تغییراتی بر روی آن‌ها اعمال کنند. همچنین این پروژه نیز یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج با کارت گرافیک است از همین رو افرااد می‌توانند به راحتی فرایند استخراج را انجام دهند و در ازای آن پاداش دریافت کنند.

 

زی کش (ZEC)

 

زی کش (ZEC)

زی کش (Zcash) یک ارز دیجیتال مبتنی بر بلاکچین است که تمرکز اصلی آن بر حفظ حریم خصوصی و امنیت تراکنش‌ها می‌باشد. این ارز در تاریخ ۲۹ اکتبر 2016 راه‌اندازی شده است و از تکنولوژی zk-SNARKs استفاده می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا تراکنش‌های خود را بدون افشای اطلاعات حساس انجام دهند. همچنین این تکنولوژی برای کاربران امکانی فراهم می‌کند تا تراکنش‌ها را به صورت خصوصی و ناشناس انجام دهند، به طوری که جزئیات تراکنش‌ها مانند فرستنده، گیرنده و مبلغ مخفی بماند.

با در نظر داشتن این موضوع بهتر است بدانید که ری کش یکی از بهترین ارزهای قابل استخراج با کارت گرافیک rx580 می‌باشد. البته عده زیادی از افراد ممکن است کارت گرافیک rx580 را نشناسند، به صورت کلی کارت گرافیک AMD Radeon RX 580 یکی از محبوب‌ترین کارت‌های گرافیک برای استخراج ارزهای دیجیتال است. این کارت با ارائه عملکرد خوب و مصرف نسبتا معقول برق، انتخابی مناسب برای استخراج کنندگان مبتدی و حرفه‌ای محسوب می‌شود.

 

مزایای استخراج ارز دیجیتال با کارت گرافیک

 

مزایای استخراج ارز دیجیتال با کارت گرافیک

استخراج ارز دیجیتال با استفاده از کارت گرافیک (GPU) دارای مزایای متعددی است و کارت‌های گرافیک به راحتی قابل ارتقاء هستند. همچنین کارت‌های گرافیک به طور گسترده‌تری در دسترس هستند و می‌توان آن‌ها را از فروشگاه‌های مختلف تهیه کرد. در حالی که دستگاه‌های ASIC به راحتی قابل دسترسی نیست و هزینه‌های اولیه استخراج ارز دیجیتال با کارت گرافیک کمتر است و در برخی موارد هزینه مصرف برق کمتری را به همراه دارد. از همین رو این مزایا باعث شده‌ بسیاری از افراد و شرکت‌ها به استفاده از کارت‌های گرافیک برای استخراج ارزهای دیجیتال روی بیاورند.

 

معایب استخراج ارز دیجیتال با کارت گرافیک

 

معایب استخراج ارز دیجیتال با کارت گرافیک

تا به اینجای مقاله در خصوص مزایای متفاوت استخراج ارز دیجیتال با کارت گرافیک گفتیم اما بهتر است بدانید که استخراج ارز دیجیتال با کارت گرافیک معایبی نیز به همراه دارد. کارت های گرافیک از قدرت پردازشی پایین‌تری نسبت به دستگاه‌های ASIK برخوردارند از همین رو پاداش به دست آمده از این روش کمتر است و درآمد ماینرها نیز در این روش کاهش پیدا می‌کند.

همچنین همانطور که در بخش بالاتر به آن اشاره کردیم اگر روند استخراج را به صورت High انجام دهیم کامپوترها هنگ می‌کنند و اگر در حین استخراج فرایند دیگری را طی کنید با مشکلات زیادی روبرو می‌شوید و مانیتور شما هنگ می‌کنند. از همین رو باید گفت که هر فناوری در کنار داشتن مزایای متعدد با چالش‌ها و مشکل زیادی نیز روبرو است.

 

نتیجه گیری

استخراج ارز دیجیتال با کارت گرافیک، به عنوان یک روش محبوب و مقرون‌به‌صرفه، برای بسیاری از افراد امکان مشارکت در دنیای ارزهای دیجیتال و کسب درآمد را فراهم می‌کند. این روش با ارائه توان محاسباتی بالا و انعطاف‌ پذیری در استخراج انواع مختلفی از ارزهای دیجیتال، فرصت‌های بسیاری را برای استخراج کنندگان فراهم می‌کند. با این حال، چالش‌هایی مانند مصرف بالای برق و نیاز به خنک کننده‌های قوی روبرو است از همین رو این فرایند، نیازمند برنامه ریزی دقیق و مدیریت موثر هستند.

البته برای دستیابی به موفقیت در استخراج با کارت گرافیک، لازم است که استخراج کنندگان با تغییرات سریع در فناوری و الگوریتم‌های استخراج همگام باشند و تجهیزات و نرم افزارهای خود را به‌روز نگه دارند. در نهایت، با درک عمیق از مبانی و اصول استخراج و اتخاذ تصمیمات آگاهانه، می‌توان به سودآوری و موفقیت در این حوزه دست یافت و به عنوان یک مشارکت کننده فعال در آینده مالی دیجیتال نقش ایفا کرد.

 

سوالات متداول

بهترین کارت‌های گرافیک برای استخراج کدامند؟

در چندین سال اخیر با استقبال هر چه بیشتر افراد از استخراج ارزهای دیجیتال کارت‌های گرافیک بسیار زیادی راه اندازی شد اما از بهترین کارت‌های گرافیک می‌توان به کارت Nvidia RTX 3080، کارت Nvidia RTX 3090 ،AMD Radeon RX 580، کارت AMD Radeon RX 6800 XT و کارت گرافیک rx580 را معرفی کرد.

استخراج ارز دیجیتال با کارت گرافیک چه هزینه هایی دارد؟

هزینه‌های کارت گرافیک شامل هزینه اولیه خرید تجهیزات، هزینه برق، هزینه‌های خنک‌سازی و نگهداری تجهیزات است.

آیا می‌توان با چند کارت گرافیک استخراج کرد؟

بله، بسیاری از استخراج کنندگان از ریگ‌های استخراج (Mining Rig) استفاده می‌کنند که شامل چندین کارت گرافیک است تا توان پردازشی بیشتری داشته باشند.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها