آموزش استیکینگ اتریوم و کسب درآمد از آن

در بازار ارز دیجیتال راه‌های مختلفی برای کسب درآمد وجود دارد که بسیاری از سرمایه‌گذاران از آن‌ها بی‌خبر اند. یکی از این راه‌ها سپرده‌گذاری یا استیکینگ می‌باشد. در این مقاله سعی داریم که این منبع درآمدزایی را با توضیح نحوه استیکینگ اتریوم معرفی کنیم. بنابراین با مطالعه این مطلب، می‌توانید یکی از روش‌های کسب سود در بازار ارز دیجیتال را یاد بگیرید و برای انجام آن اقدام کنید. استیکینگ اتریوم یکی از انواع سپرده‌گذاری در بازار ارز دیجیتال است که طرفداران بسیاری دارد. در این مقاله مطابق فهرست زیر، ابعاد مختلف سپرده‌گذاری اتریوم را بررسی می‌کنیم:

  1. استیکینگ اتریوم چیست؟
  2. استیکینگ چه تفاوتی با ماینینگ دارد؟
  3. استیکینگ اتریوم چگونه است؟
  4. سود استیکینگ اتریوم چقدر است؟
  5. برای سپرده‌گذاری اتریوم چقدر سرمایه لازم است؟

 

استیکینگ اتریوم چیست؟

 

استیکینگ اتریوم چیست؟

اتریوم یکی از ارزهای دیجیتال مطرح است و در جمع برترین دارایی‌های جهان نیز قرار دارد. به این منظور شهرت آن بسیار زیاد است و افراد پرشماری به دنبال به دست آوردن آن از طرق مختلف هستند. برای به دست آوردن اتریوم راه‌های گوناگونی وجود دارد که مرسوم‌ترین آن خرید اتریوم و سرمایه‌گذاری روی آن است. استیکینگ اتریوم یکی دیگر از راه‌های به دست آوردن ارز دیجیتال ETH است. این مسیر مشابه سپرده‌گذاری در بانک‌ها می‌باشد و سود ثابتی را به شما می‌دهد. از این رو اگر به دنبال کسب سود مطمئن و کاهش میزان ریسک هستید، می‌توانید به سراغ استیکینگ اتریوم بروید.

استیکینگ یا سپرده‌گذاری مختص به ارزهای دیجیتالی است که شبکه آن‌ها از الگوریتم اجماع PoS یا اثبات سهام استفاده می‌کند. در شبکه‌های این‌چنینی مانند اتریوم، کاردانو و سولانا شما می‌توانید با سهام‌گذاری و قفل کردن مقداری توکن در شبکه به درآمد برسید. زمانی که شما سرمایه خود را در شبکه قفل می‌کنید، به تامین امنیت شبکه، تایید تراکنش‌ها و آزادسازی توکن‌های جدید کمک می‌کنید. به همین خاطر، شبکه میزبان پاداشی را در قالب سود سهام‌گذاری یا استیکینگ به شما می‌دهد.

 

ماینینگ

 

استیکینگ چه تفاوتی با ماینینگ دارد؟

ماینینگ و استیکینگ هر دو اهداف مشابهی دارند و نتیجه آن‌ها نیز تقریبا یکسان است. تفاوتی که بین این دو روش وجود دارد در روش انجام و سیستم شبکه میزبان است. شبکه‌هایی که از الگوریتم PoS یا اثبات سهام استفاده می‌کنند دارای قابلیت استیکینگ و شبکه‌هایی که از الگوریتم PoW یا اثبات کار استفاده می‌کنند دارای قابلیت ماینینگ و نیازمند انجام محاسبات پیچیده و سخت ریاضی برای رمزنگاری هستند. به طور مثال، ارزهای دیجیتال بیت کوین، دوج کوین و لایت کوین قابلیت ماینینگ یا استخراج را دارند و اتریوم و سولانا و کاردانو امکان سهام‌گذاری را به شما می‌دهند.

همانطور که گفتیم، مسیر انجام استیکینگ و ماینینگ نیز متفاوت است. ماینینگ سنتی که با قدرت سخت‌افزار انجام می‌شود نیاز به تهیه دستگاه‌هایی با پردازنده قدرتمند دارد. ماینینگ ابری (Cloud-Mining) نیز یکی دیگر از روش‌های ماینینگ است که طی آن دستگاه فرد دیگری اجاره می‌شود و سود حاصل از ماینینگ آن دستگاه به شما اختصاص داده می‌شود. با این حال استیکینگ اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال با قفل سرمایه در یک شبکه یا کیف پول خاص انجام می‌شود. در ادامه روش استیکینگ اتریوم را توضیح می‌دهیم تا دید دقیق‌تری از این فرایند پیدا کنید.

 

استیکینگ ETH

 

استیکینگ اتریوم چگونه است؟

اتریوم یکی از ارزهای دیجیتالی بود که شبکه آن از الگوریتم PoW استفاده می‌کرد. با اتمام رویداد مرج یا ادغام اتریوم، سیستم این شبکه به طور کلی به سمت‌وسوی دیگری رفت و با اثبات سهام یا PoS سازگار شد. اکنون در پلتفرم‌های مختلف امکان استیکینگ اتریوم برای دارندگان این ارز دیجیتال وجود دارد. برخی از این پلتفرم‌ها برای استیکینگ نیازمند حداقل 32 اتریوم هستند. اما برخی دیگر امکان استیک ETH با میزان دارایی کمتر را هم به شما می‌دهند. اگر می‌خواهید کمتر از 32 اتریوم را استیک کنید، از یکی از پلتفرم‌های بدون محدودیت مانند Lido استفاده کنید. برای سهام‌گذاری یا استیکینگ اتریوم کافیست مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. در یک صرافی ارز دیجیتال ثبت نام کنید
  2. پس از شارژ حساب مقداری اتریوم بخرید
  3. به سایت Lido.fi بروید و روی گزینه Stake Now بزنید
  4. در کادر مربوط به ارز دیجیتال اتریوم دکمه Stake Now را بزنید
  5. روی دکمه آبی رنگ Wallet Connect کلیک کنید و کیف پول خود را انتخاب کنید
  6. در قسمت ETH Amount مقدار مورد نظر خود برای سهام‌گذاری را بنویسید
  7. میزان ETH مورد نظر را از کیف پول به پلتفرم استیکینگ انتقال دهید

پس از تکمیل این مراحل، سود دریافتی شما و سایر اطلاعات مربوط به استیکینگ نمایش داده می‌شود. شما به میزان ETH سهام‌گذاری‌شده، توکن stETH دریافت می‌کنید و پلتفرم استیکینگ اتریوم نیز مقداری از سود شما را به عنوان کارمزد کسر می‌کند.

 

سود استیکینگ اتریوم

 

سود استیکینگ اتریوم چقدر است؟

استیکینگ ارزهای دیجیتال در بازه‌های زمانی مختلف و پلتفرم‌های مختلف متفاوت است. در زمان نگارش این مقاله، استیکینگ اتریوم سودی بالغ بر 3.5% داشته است. ممکن است ارزهای دیجیتال دیگر مانند پولکادات، سولانا یا کاردانو سود بیشتری به شما برسانند. بنابراین اگر به دنبال کسب درآمد از طریق استیکینگ هستید، علاوه بر اتریوم گزینه‌های دیگری هم دارید که بهتر است شرایط آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید. شما می‌توانید سود استیکینگ ارزهای دیجیتال مختلف و سایر جزئیات مربوط به آن را در استخرها و پلتفرهای استیکینگ مشاهده کنید.

مقاله مرتبط: اتریوم چیست

 

سپرده‌گذاری اتریوم

 

برای سپرده‌گذاری اتریوم چقدر سرمایه لازم است؟

برخی از پلتفرم‌ها برای استیکینگ اتریوم دارای کف مشخصی هستند و حداقل 32 اتریوم را برای استیکینگ مستقل به عنوان یک ولیدیتور یا تاییدگر طلب می‌کنند. با این حال استخرهایی مانند Lido امکان استیکینگ اتریوم در حجم کمتر را هم به شما می‌دهند. اگر بخواهید 32 اتریوم را استیک کنید و به صورت مستقل به استیکینگ اتریوم بپردازید، با توجه به قیمت فعلی ETH که معادل 1,860 دلار می‌باشد، به حدود 60 هزار دلار سرمایه نیاز دارید. در غیر این صورت، امکان استیکینگ اتریوم با مبالغ کمتر هم برای شما وجود دارد.

به طور کلی استیکینگ اتریوم در پلتفرم‌های مختلف و با شرایط مختلفی صورت می‌گیرد. بنابراین علاقه‌مندان به سهام‌گذاری ETH می‌بایست شرایط این کار را بررسی کنند و با توجه به اولویت‌های خود تصمیم درست را بگیرند. راه ساده‌تر و پرسودتری که پیش‌روی شما قرار دارد خرید اتریوم است که صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن امکان آن را به شما می‌دهد. با خرید اتریوم و سرمایه‎‌گذاری روی آن، می‌توانید هر زمان که بخواهید کوین‌های خود را بفروشید و به دارایی‌های دیگر تبدیل کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها