معرفی ارز دیجیتال بت (BAT)

مسئله مهمی که ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین از ابتدا به آن توجه داشتند، امنیت و حریم شخصی بوده است. در دنیای متمرکزی که عمده داده‌های ما بر بستر اینترنت بوده و ISPهای متعددی به آن‌ها دسترسی دارند، عملا حریم شخصی چندان رعایت نمی‌شود. تکنولوژی بلاک چین و پروژه‌هایی نظیر ارز دیجیتال بت یا بیسیک اتنشن توکن، فضای امن و قابل اعتمادی را برای ما به وجود می‌آورند. بنابراین می‌توانیم با کمک ارز دیجیتال بت و سایر رمز ارزهای غیرمتمرکز، تجربه بهتر و ایمن‌تری از فعالیت بر بستر اینترنت به دست آوریم.

در این مقاله قصد داریم که شما را با ارز دیجیتال بت آشنا کنیم و به ابعاد مختلف این رمز ارز بپردازیم. فهرست مطالبی که در این راستا به آن‌ها می‌پردازیم شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. ارز دیجیتال بت (BAT) چیست؟
  2. تاریخچه بیسیک اتنشن توکن
  3. ویژگی‌های بیسیک اتنشن توکن
  4. قیمت ارز دیجیتال بت
  5. خرید ارز دیجیتال بت
  6. بهترین کیف پول های ارز دیجیتال بت

 

بیسیک اتنشن توکن

 

ارز دیجیتال بت (BAT) چیست؟

ارز دیجیتال بت، فراتر از یک رمز ارز و ابزار سرمایه‌گذاری می‌باشد. این ارز دیجیتال ارائه دهنده خدمتی مطمئن برای تبلیغات آنلاین مبتنی بر بسترهای اینترنتی است. ارز دیجیتال بت یک توکن ERC-20 مربوط به مرورگر غیرمتمرکز به نام Brave است که امکان ایجاد تبلیغات هدفمندتر و پربازده‌تر را برای صاحبان کسب‌وکار ایجاد می‌کند.

علاوه بر این امکان درآمدزایی نیز برای فعالان این پلتفرم وجود دارد و تبلیغ‌کنندگان و بینندگان می‌توانند در کنار فعالیت اصلی خود، به درآمد هم برسند. از این رو، ارز دیجیتال بیسیک اتنشن توکن یک عضو ارزشمند در صنعت مارکتینگ غیرمتمرکز محسوب می‌شود.

نماد بیسیک اتنشن توکن یا همان بت، BAT می‌باشد. تحلیلگرانی که می‌خواهند نمودار قیمتی ارز دیجیتال بت را تحلیل کنند، از این نماد استفاده می‌کنند. همانطور که از نام این ارز دیجیتال پیداست، بت یک توکن برای جلب توجه بینندگانی است که از تبلیغات نامربوط و متعدد پلتفرم‌های اینترنتی خسته شده اند.

از طرفی تبلیغ‌کنندگانی که محتواهای تبلیغاتی خود را بر بستر وب منتشر می‌کنند هم چندان دل خوشی از نحوه نگهداری اطلاعات خصوصی خود ندارند. آن‌ها باید اطلاعات‌شان را در اختیار پلتفرم‌های واسطه‌ای قرار دهند و از این جهت، حریم شخصی خود را در خطر می‌بینند. ارز دیجیتال بت و سایر پروژه‌های مشابه آن، راهکاری برای حل این مشکلات هستند.

 

ارز دیجیتال بیسیک اتنشن توکن

 

تاریخچه بیسیک اتنشن توکن

ساخت و انتشار پلتفرم میزبان ارز دیجیتال بت یعنی Brave Browser، به سال 2016 برمی‌گردد. این پلتفرم در راستای صیانت از اطلاعات و دارایی تبلیغ‌کنندگان فضای دیجیتال و سایر استفاده‌کنندگان این فضا از ارز بت میزبانی کرد. ارز دیجیتال BAT در سال 2017 عرضه شد و به سرعت توانست خود را مطرح کند.

تکنولوژی جالبی که پشت ارز دیجیتال BAT قرار دارد، آن را برای بسیاری از سرمایه‌گذاران به یک گزینه محبوب برای سرمایه‌گذاری تبدیل کرد. از این رو تقاضا برای خرید بت افزایش پیدا کرد و این توکن توانست به جمع 100 رمز ارز برتر بازار راه پیدا کند.

زیرساخت قوی ارز دیجیتال بت باعث شد که بعدها بلاک چین‌های مخلتفی از جمله بایننس اسمارت چین، سولانا، نیر پروتکل و آوالانچ هم از آن پشتیبانی کنند. این ارز دیجیتال یکی از سریع‌ترین عرضه اولیه‌های پایان‌یافته را نیز به نام خود ثبت کرده است. تنها 1 دقیقه پس از آغاز عرضه اولیه (ICO) ارز دیجیتال بت، تمامی توکن‌های عرضه شده به مبلغ 35 میلیون دلار فروش رفتند. بعدها استقبال از این توکن بیشتر هم شد و کمپانی‌های زیادی در سراسر جهان به سراغ آن رفتند. تا نوامبر سال 2020، کشورهای آمریکا، کانادا و انگلیس بیشترین کمپین‌های تبلیغاتی پلتفرم Brave و بیسیک اتنشن توکن را ثبت کردند.

 

ارز بت

 

ویژگی‌های بیسیک اتنشن توکن

احتمالا تا به اینجای کار با هدف کلی ارز دیجیتال بت و پلتفرم میزبان آن آشنا شده اید. بنابراین اکنون می‌توانید برخی از ویژگی‌های این ارز دیجیتال را نام ببرید. در این بخش سعی می‌کنیم که با انسجام بیشتری به بررسی ویژگی‌های ارز دیجیتال بت بپردازیم. از این رو، به ویژگی‌های بارز این توکن در قالب یک لیست اشاره می‌کنیم:

  • قابل استفاده در شبکه‌های بلاک چینی مختلف از جمله اتریوم، سولانا، بایننس اسمارت چین، نیر پروتکل و آوالانچ
  • استفاده به عنوان پاداش تماشای تبلیغات در پلتفرم Brave
  • حضور در صنعت دیجیتال مارکتینگ غیرمتمرکز، تولید محتوا، امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)
  • دارای یکی از موفق‌ترین ICOهای تاریخ رمز ارزها
  • قرار داشتن در حدود 400 هزار کیف پول ارز دیجیتال تا سال 2020
  • پیروی از قوانین استاندارد ERC-20 در بلاک چین اتریوم

موارد فوق باعث می‌شوند که ارز بت از دیدگاه بسیاری از تحلیلگران یک ارز آینده‌دار و مفید باشد. با این حال در حال حاضر قیمت این ارز دیجیتال فاصله بسیار زیادی با نقطه اوج پیشین دارد. در بخش قیمت ارز دیجیتال بت، روند قیمتی این توکن را به صورت دقیق‌تری بررسی می‌کنیم.

 

قیمت ارز دیجیتال بت

 

قیمت ارز دیجیتال بت

قیمت بیسیک اتنشن توکن از الگوریتم عمومی عرضه و تقاضا پیروی می‌کند. بنابراین نحوه قیمت‌گذاری این توکن عادلانه است و توسط فرد خاصی تعیین نمی‌شود. مقدار عرضه ارز دیجیتال بت معادل 1,500,000,000 توکن می‌باشد که 66.67% از آن به سرمایه‌گذاران، 20% به User growth pool و 13.33% دیگر به پلتفرم Brave اختصاص داده شده است. حجم نقدینگی موجود در بازار ارز دیجیتال بت نیز، 297,995,276 دلار است که باعث قرارگیری این توکن در جایگاه 105 بازار می‌شود.

در حال حاضر قیمت ارز دیجیتال بت 0.20 دلار یا 20 سنت است. بنابراین سرمایه‌گذاران می‌توانند حتی با مبالغ کم هم تعداد زیادی توکن BAT بخرند. قیمت فعلی ارز بت نسبت به اوج قیمت تاریخی یا ATH آن 90% کمتر است. این اوج قیمتی در نوامبر سال 2021 و در نقطه 1.92 دلار ثبت شد. با این حال قیمت بت با کف قیمت تاریخی یا ATK آن نیز فاصله زیادی دارد. این کف قیمتی در جولای 2017 یعنی 6 سال پیش و در نقطه 0.6 دلار ثبت شد که حدودا یک سوم قیمت فعلی بود.

 

خرید ارز دیجیتال بت

 

خرید ارز دیجیتال بت

حالا که اطلاعات بیشتر و کامل‌تری را درباره ارز دیجیتال بت به دست آوردید می‌توانید سرمایه‌گذاری مطمئن‌تری روی آن انجام دهید. به این منظور باید در یک صرافی ارز دیجیال که از این توکن پشتیبانی کند ثبت نام و احراز هویت کنید. سپس موجودی حساب خود را ارتقا دهید و سفارش خرید ارز دیجیتال بت را به ثبت برسانید. در بین صرافی‌های بزرگ جهان، بایننس، کوکوین، کوین بیس، کراکن و یونی سواپ از جمله پلتفرم‌هایی هستند که امکان خرید بت را به شما می‌دهند.

صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن نیز قصد دارد که با اضافه کردن این توکن به سبد ارزی خود، مناسب‌ترین بستر موجود برای خرید ارز دیجیتال بت را برای شما فراهم کند. این‌گونه به سادگی می‌توانید خرید خود را انجام دهید و نیاز به تبدیل ارز و ساخت حساب جعلی یا احراز هویت دردسرساز در صرافی‌های خارجی از بین می‌رود.

 

بهترین کیف پول های بت

 

بهترین کیف پول های ارز دیجیتال بت

کیف پول های ارز دیجیتال زیادی هستند که امکان ذخیره بت را به شما می‌دهند. در این قسمت به معرفی برخی از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال بت می‌پردازیم تا بتوانید با تهیه یکی از آن‌ها، فضای مناسب برای ذخیره توکن‌های خود را فراهم کنید.

  • اتمیک ولت (Atomic Wallet)
  • لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)
  • ترزور (Trezor)
  • مای اتر ولت (MyEtherWallet)
  • بریو ولت (Brave)
  • تراست ولت (Trust Wallet)

این‌ها برخی از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال بت هستند که امکان ذخیره این توکن را برای شما فراهم می‌کنند. پس از خرید بت می‌توانید آن را به یکی از این کیف پول ها انتقال دهید تا دیگر نگران امنیت دارایی خود نباشید و خودتان از آن نگهداری کنید. هنگام فروش ارز دیجیتال بت نیز می‌توانید مجددا آن را به صرافی انتقال دهید و توکن‌های خود را بفروشید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها