ارز سوشی چیست؛ معرفی ارز دیجیتال سوشی سواپ (SUSHI)

بسیاری از ارزهای دیجیتال و پروژه‌های بلاک چینی حال حاضر، به لطف بلاک چین اتریوم به وجود آمده اند. در واقع اتریوم بستری برای ایجاد و توسعه توکن های بلاک چینی و برنامه‌های مختلف این حوزه بوده است. یکی از برنامه‌ها و توکن‌های اتریومی، سوشی سواپ می‌باشد. ارز دیجیتال سوشی سواپ یک توکن اتریومی ERC-20 است که برای فعالیت در صرافی سوشی سواپ استفاده می‌شود. در این مقاله شما را با ارز دیجیتال سوشی سواپ و ابعاد مختلف آن از جمله تاریخچه، ویژگی‌ها، قیمت، خرید و بهترین کیف پول های SUSHI آشنا می‌کنیم. ترتیب مطالب این مقاله به شرح زیر است:

 

سوشی سواپ چیست؟

 

ارز دیجیتال سوشی سواپ (SUSHI) چیست؟

ارز دیجیتال سوشی سواپ با نماد SUSHI، یک توکن ERC-20 است که روی بلاک چین اتریوم قرار دارد و برای سرمایه گذاری و فعالیت در صرافی سوشی سواپ از آن استفاده می‌شود. صرافی سوشی سواپ (SushiSwap) یک صرافی غیرمتمرکز یا DEX مبتنی بر بلاک چین است که امکان خرید و فروش ارز دیجیتال بدون واسطه و نیاز به ثبت نام و احراز هویت را فراهم می‌کند. این صرافی از رقبای یونی سواپ و سایر صرافی‌های غیرمتمرکز می‌باشد که در حوزه DeFi یا امور مالی غیرمتمرکز فعالیت می‌کند.

ارز دیجیتال سوشی سواپ توکن اختصاصی این صرافی است که در بازار کریپتو با نماد SUSHI خرید و فروش می‌شود. این ارز دیجیتال علاوه بر امکان سرمایه‌گذاری، امکان معامله در صرافی سوشی را هم به دارندگان خود می‌دهد. همچنین ارز دیجیتال سوشی سواپ در بین 200 رمز ارز برتر بازار کریپتو قرار دارد و در طول مدت فعالیت 3 ساله خود توانسته سرمایه زیادی را جذب کند.

 

تاریخچه سوشی سواپ

 

تاریخچه SushiSwap

سوشی سواپ در سال 2020 توسط یک تیم توسعه‌دهنده به نام هایک میزونیس و کریپتو کب به عنوان یک پروتکل تبادل اتریومی معرفی شد. این پروتکل با هدف ارائه یک صرفه‌جویی قابل توجه در هزینه‌های تبادل و محدود کردن وابستگی به واسطه‌ها و توسط طراحی قراردادهای هوشمند، به کاربران امکان خرید و فروش ارز دیجیتال را فراهم می‌کند. صرافی SushiSwap از ارز دیجیتال سوشی سواپ به عنوان توکن بومی خود استفاده می‌کند و برای بازارسازی نیز یک از مدل بازارساز خودکار (AMM) بهره می‌برد.

اکنون سه سال از معرفی ارز دیجیتال سوشی سواپ و صرافی میزبان آن می‌گذرد. در همان ابتدای معرفی این محصولات، افراد زیادی به سرمایه‌گذاری روی آن‌ها روی آوردند و توانستند سود خوبی را از اعتماد خود نسبت به این پروژه بگیرند. بعدها سوشی سواپ به یکی از برجسته‌ترین اعضای بازار دیفای (DeFi) و برنامه‌های اتریومی تبدیل شد و به شهرت بالاتری هم دست یافت.

 

سوشی سواپ

 

ویژگی‌های سوشی سواپ

ارز دیجیتال سوشی سواپ و صرافی آن ویژگی‌های جالب توجهی دارند که سرمایه‌گذاران زیادی را به سمت آن‌ها جذب می‌کند. در این قسمت به بررسی برخی از ویژگی‌های سوشی سواپ می‌پردازیم:

صرفه‌جویی در هزینه: سوشی سواپ با استفاده از قراردادهای هوشمند بر روی بلاک چین اتریوم، امکان تبادل ارز دیجیتال بدون واسطه را فراهم می‌کند، که هزینه‌ها را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

امنیت بالا: این پروتکل از معماری بلاک چین استفاده می‌کند که امنیت بالایی در تبادل اطلاعات و دارایی‌ها فراهم می‌کند.فراهم کردن فعالیت‌های دارایی‌های غیرقابل قابلیت تجزیه: سوشی سواپ به کاربران امکان می‌دهد تا فعالیت‌های دارایی‌های غیرقابل تجزیه را پشتیبانی کنند، که این امر را به عنوان یک ویژگی منحصر به فرد در ارزهای دیجیتال معرفی می‌کند.

مدل بازارساز خودکار و مدیریت غیرمتمرکز: می‌توانیم بگوییم که اصلی‌ترین ویژگی صرافی ارز دیجیتال سوشی سواپ، غیرمتمرکز بودن و عدم دخالت در بازارسازی آن است. در یک صرافی متمرکز، یک تیم متشکل از اعضای حقیقی یا حقوقی مالک تمامی حقوق مادی و معنوی هستند. اما در DEXهایی همچون سوشی سواپ و یونی سواپ این حالت وجود ندارد و درآمدهای ناشی از دریافت کارمزد یا استیکینگ نیز برای تامین نقدینگی صرافی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پشتیبانی از ارزهای دیجیتال نوظهور و انفجاری: در صرافی ارز دیجیتال سوشی سواپ توکن‌هایی را می‌یابید که شاید هیچ بازار دیگری برای خرید و فروش آن‌ها وجود نداشته باشد. این توکن‌ها که ذر بین کاربران بازار ارز دیجیتال اصطلاحا به شت کوین معروف اند، در صرافی های غیرمتمرکزی مثل سوشی سواپ، یونی سواپ و پنکیک سواپ قابل خرید و فروش هستند. البته که هنگام سرمایه‌گذاری روی آن‌ها باید به نکات امنیتی توجه داشته باشید تا اسیر پروژه‌های کلاهبرداری نشوید.

 

قیمت ارز دیجیتال سوشی سواپ

 

قیمت ارز دیجیتال سوشی سواپ

قیمت سوشی سواپ مانند بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر، تحت تأثیر عوامل چندگانه‌ای است که شامل عرضه و تقاضا، رویدادهای بازار و عوامل اقتصادی است. هنگامی که این مقاله را نوشتیم، قیمت ارز دیجیتال سوشی سواپ با 4.28% رشد روزانه، به 0.70 دلار یا 70 سنت رسید. در همین هنگام، بازار سوشی سواپ 162 میلیون دلار ارزش داشت که باعث قرارگیری ارز دیجیتال سوشی سواپ در رتبه 161 بازار شده بود.

با توجه به متغیر بودن این اعداد و ارقام در بازار ارز دیجیتال، بهتر است که برای اطلاع از وضعیت کنونی ارز دیجیتال سوشی سواپ، سایت‌های اطلاع‌رسانی نرخ ارزهای دیجیتال را چک کنید. البته که سوشی سواپ به زودی در صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن لیست خواهد شد و می‌توانید قیمت تومانی و تتری آن را در سایت و اپلیکیشن بیت ایمن نیز دنبال کنید.

 

خرید ارز دیجیتال سوشی سواپ

 

خرید ارز دیجیتال سوشی سواپ

برای خرید سوشی سواپ، می‌توانید از صرافی‌های ارز دیجیتالی که این ارز را در لیست دارایی‌های قابل خرید قرار داده‌اند استفاده کنید. شما می‌توانید از برنامه‌های کاربردی موبایل یا وب‌سایت‌های صرافی برای خرید سوشی سواپ استفاده کنید. در روزهای آتی، صرافی آنلاین بیت ایمن نیز امکان خرید ارز دیجیتال سوشی سواپ را برای کاربران خود فراهم خواهد کرد. بنابراین می‌توانید با ثبت نام و احراز هویت و ارتقای موجودی حساب کاربری خود، ارز دیجیتال سوشی سواپ و چندین کوین و توکن مطرح دیگر را خریداری کنید.

 

بهترین کیف پول های سوشی سواپ

 

کیف پول‌های سوشی سواپ

شما برای نگهداری ارز دیجیتال سوشی سواپ و سایر رمز ارزها نیاز به یک کیف پول مطمئن و قابل اعتماد دارید. برخی از بهترین کیف پول‌ های سوشی سواپ عبارت اند از:

  • کیف پول متامسک (MetaMask)
  • مای اتر ولت (MyEtherWallet)
  • تراست ولت (Trust Wallet)
  • لجر نانو اس (Ledger Nano S)

با استفاده از این کیف پول‌های دیجیتالی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، شما می‌توانید دارایی‌هایتان را به طور امن نگهداری کنید و مبادلات مالی را انجام دهید.

سوشی سواپ با استفاده از تکنولوژی بلاک چین اتریوم و قراردادهای هوشمند، به کاربران امکان تبادل ارز دیجیتال بدون واسطه و با صرفه‌جویی در هزینه‌ها را فراهم می‌کند. با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد و امنیت بالای آن، سوشی سواپ به یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال در جهان تبدیل شده است. با استفاده از کیف پول‌های مطمئن و انتخاب صرافی‌ مناسب، شما می‌توانید سوشی سواپ را خریداری کرده و به سبد سرمایه‌گذاری خود اضافه کنید.

 

جمع بندی

سوشی سواپ (SushiSwap) یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) مبتنی بر بلاک چین اتریوم است که به کاربران امکان می‌دهد بدون نیاز به واسطه‌های مرکزی، ارزهای دیجیتال را تبادل کنند. به صورت کلی سوشی سواپ ویژگی‌های اضافی مانند ییلد فارمینگ و استیکینگ را نیز ارائه می‌دهد. البته این پلتفرم با هدف افزایش سودآوری برای کاربران و ایجاد یک اکوسیستم مالی غیرمتمرکز پویا و کارآمد طراحی شده است و از طریق جامعه کاربران و توسعه دهندگان خود بهبود می‌یابد.

همچنین کاربران می‌توانند با ارائه نقدینگی به استخرهای مختلف، توکن‌های SUSHI به دست آورند که به عنوان توکن بومی این پلتفرم برای پاداش‌دهی و مشارکت در حاکمیت استفاده می‌شود البته ارز سوشی سواپ در سال 2020 به عنوان فورک از یونی سواپ (Uniswap) ایجاد شد و از مدل بازارسازی خودکار (AMM) استفاده می‌کند.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها