هاوینگ لایت کوین در راه است؛ 30 روز تا هاوینگ LTC

ارز دیجیتال لایت کوین یکی از قدیمی‌ترین کوین‌های بازار کریپتوکارنسی می‌باشد که در بین رمز ارزها شهرت زیادی دارد. لایت کوین حدودا 2 سال بعد از ساخت بیت کوین، با الهام از این پروژه قدرتمند ساخته شد و در تلاش بود که برخی از نواقص آن را هم رفع کند. مبحثی که امروز به آن می‌پردازیم هاوینگ لایت کوین است که به زودی رخ خواهد داد. بسیاری از سرمایه‌گذاران امید دارند که با رویداد هاوینگ لایت کوین، قیمت این ارز دیجیتال نیز افزایش پیدا کند. از این رو خالی از لطف نیست که ارتباط رویداد هاوینگ با افزایش قیمت لایت کوین را هم بررسی کنیم.

 

تنها 30 روز تا هاوینگ لایت کوین مانده است

احتمالا قبلا عبارت هاوینگ ارزهای دیجیتال را شنیده اید. هاوینگ رویدادی است که طی آن پاداش ماینرهای ارز دیجیتال نصف می‌شود و میزان عرضه کوین در بازار کاهش پیدا می‌کند. از این رویداد به عنوان ابزاری برای کنترل تورم در ارزهای دیجیتال و یکی از تدابیر هوشمندانه ساتوشی ناکاموتو یاد می‌شود. هاوینگ تنها مربوط به بیت کوین نیست و در پروژه‌های دیگر از جمله لایت کوین هم اتفاق می‌افتد. هاوینگ لایت کوین هم مشابه هاوینگ بیت کوین است و بر روند عرضه و تقاضای Litecoin تاثیر می‌گذارد.

اکنون یک ماه تا هاوینگ لایت کوین مانده است و 30 روز دیگر پاداش بلاک لایت کوین نصف می‌شود. از آن پس ماینرهای LTC برای استخراج یک بلاک 6.25$ پاداش خواهند گرفت. این اتفاق می‌تواند قیمت لایت کوین را هم تحت تاثیر قرار دهد و بازار LTC را با تغییراتی مواجه کند. در بخش بعدی، تاثیر احتمالی هاوینگ لایت کوین روی قیمت این ارز دیجیتال را بررسی می‌کنیم.

 

قیمت لایت کوین

 

آیا هاوینگ لایت کوین قیمت LTC را افزایش خواهد داد؟

از نظر تئوری و منطقی، هاوینگ در شرایطی خاص می‌تواند منجر به افزایش قیمت لایت کوین شود. در واقع هاوینگ منجر به کاهش عرضه کوین‌های آتی می‌شود و در صورت ثبات تقاضا یا افزایش آن، قیمت لایت کوین را افزایش می‌دهد. از طرفی تاثیر این اتفاق روی نگرش و رفتار سرمایه‌گذاران نیز، ممکن است تقاضا برای خرید لایت کوین را افزایش دهد. با این حال نکته‌ای در این میان وجود دارد که شاید کمی عجیب به نظر برسد. لایت کوین پس از هاوینگ‌های قبلی خود نه تنها افزایش قیمت نداشته، بلکه با اصلاح قیمتی هم مواجه شده است.

از آنجایی که سوابق تاریخی برای بسیاری از سرمایه‌گذاران اهمیت فراوانی دارد، می‌تواند آن‌ها را از خرید لایت کوین پیش از هاوینگ منصرف کند. این اتفاق می‌تواند در بازار آتی لایت کوین نیز تاثیر بگذارد و میزان و حجم پوزیشن‌های شورت را افزایش دهد. وضعیت بازار آتی هم یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند روی تصمیمات سرمایه‌گذاران و تحلیلگران تاثیر بگذارد. بنابراین تحت چنین شرایطی، کاهش تقاضا و قیمت LTC پس از هاوینگ لایت کوین چندان دور از انتظار نیست.

البته که این اثر کوتاه‌مدت است و به احتمال بسیار زیاد قیمت لایت کوین تا هاوینگ بعدی که 4 سال دیگر می‌باشد افزایش چشمگیری خواهد داشت. همانطور که 2 سال پس از هاوینگ لایت کوین در سال 2019، قیمت لایت کوین به سقف تاریخی (ATH) خود رسید. بنابراین در هر صورت رویداد هاوینگ لایت کوین می‌تواند به نفع سرمایه‌گذاران بلندمدت یا هولدرها باشد. از این رو نهنگ‌های لایت کوین در قیمت‌های پایین این ارز دیجیتال را از سرمایه‌گذاران خرد می‌خرند تا در بازه بلندمدت سود بیشتری دریافت کنند.

 

تاثیر رفتار نهنگ ها بر بازار لایت کوین چیست؟

نهنگ‌ها سرمایه‌گذاران بزرگی هستند که تعداد قابل توجهی از یک ارز دیجیتال را در اختیار دارند. بنابراین معاملات و تصمیمات و حتی جوسازی‌های آن‌ها می‌تواند روی وضعیت یک ارز دیجیتال تاثیر زیادی داشته باشد. همانطور که توئیت‌های ایلان ماسک بارها منجر به افزایش قیمت دوج کوین شد. میزان تسلط نهنگ‌ها بر بازار لایت کوین نسبت به سایر ارزهای دیجیتال کمتر است و آن‌ها فقط 14.77% بازار لایت کوین را در اختیار دارند. بنابراین اقدامات نهنگ‌های لایت کوین پیش یا پس از هاوینگ لایت کوین، آنچنان تاثیری بر بازار این کوین نخواهد گذاشت. مگر اینکه رفتار آن‌ها منجر به تحریک احساسات سرمایه‌گذاران شود و 85.23% دارندگان لایت کوین که سرمایه‌گذاران خرد هستند را به سمت خاصی هدایت کند.

با مطالعه اخبار لایت کوین در وبلاگ صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن، اطلاعات بهتری درباره وضعیت این ارز دیجیتال به دست می‌آورید. هرچه دانش و اطلاعات شما درباره این ارز دیجیتال بیشتر شود، تصمیمات بهتری در قبال خرید و فروش آن خواهید گرفت.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها