تحلیل تکنیکال پپه PEPE؛ تاریخ ۳۱ تیر ۱۴۰۳

در سالیان گذشته کمتر کسی را پیدا می‌کردید که در بازار ارزدیجیتال به دنبال میم‌ کوین جهت سرمایه‌گذاری باشد. اما با ظهور دوج کوین و شیبا نظرات کم کم تغییر کرد و تب میم کوین‌ها داغ شد. علاوه بر دوج و شیبا که در این زمینه شناخته شده هستند اکنون توکن په په هم برای رقابت جدی به این جمع اضافه شده و با اقبال خوبی هم مواجه شده است. په په در ابتدا با الگوگیری از یک شخصیت کارتونی ایجاد شد و علیرغم اعلام تیم پشتیبانی آن مبنی بر اینکه هیچ فعالیت توسعه‌ای نخواهند داشت مورد استقبال عموم قرار گرفت و رشد قیمت بالایی را تجربه کرد.

ما نیز تصمیم گرفتیم امروز ۳۱ تیر ۱۴۰۳ به سراغ تحلیل تکنیکال پپه برویم و شرایط قیمت این توکن را بررسی کنیم. در تحلیل تکنیکال په په در ابتدا روند کلی قیمت را تعیین می‌کنیم و سپس به بیان مقاومت و حمایت‌های مهم می‌پردازیم. در انتها هم وضعیت این توکن برای نوسان گیری را بررسی خواهیم کرد. په په در حال حاضر در رتبه 21 بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال قرار دارد و مارکت کپ آن حدود 5 میلیارد دلار است.

 

روند قیمت پپه

در تحلیل تکنیکال برای اینکه تا حد امکان از تصمیم اشتباه و برخلاف جهت بازار دوری کنیم سعی میکنیم روند کلی قیمت را تشخیص دهیم. چرا که معامله در خلاف جهت بازار سبب خواهد شد سرمایه شما به سرعت وارد زیان شود. جهت تعیین روند قیمت په په تایم فریم معاملاتی را بر روی حالت چهار ساعته (4h) تنظیم می‌کنیم و با کمک نمودار سایت tradingview تحلیل تکنیکال را انجام می‌دهیم.

 

روند قیمت پپه

 

با دقت به نمودار تحلیل تکنیکال په په در تایم فریم 4h به نظر می‌رسد روند نزولی قیمت این توکن به اتمام رسیده باشد. قیمت په‌په با رسیدن به محدوده 0.000008 دلار با حمایت خوبی مواجه شد و هم‌زمان نیز بازار کریپتو وارد فاز مثبت شد. این دو عامل باعث شدند که pepe ضمن شکست خط روند نزولی خود که مقاومت داینامیک به شمار می‌آید، مقاومت استاتیک خود در ناحیه 0.00001 دلار را هم از پیش رو بردارد و با قدرت مناسبی به بالای این ناحیه برسد.

تکمیل پولبک در این ناحیه و تثبیت بالاتر از خط EMA20 این انتظار را به وجود آورده‌اند که احتمال ادامه روند صعودی بیشتر باشد. در صورت ادامه روند صعودی اولین مقاومت مهم در مسیر pepe محدوده 0.000014 دلار خواهد بود. البته از واگرایی منفی اندیکاتور RSI با قیمت هم نباید غافل شد که به نوعی یک سیگنال نزولی محسوب می‌شود. برای تایید بازگشت قیمت به روند نزولی لازم هست که pepe مجددا به پایین‌تر از 0.000010 برسد.

 

شرایط پپه برای نوسان گیری

افراد زیادی هستند که به سبب دو طرفه بودن و نوسان بالای بازار کریپتو به ترید در این بازار علاقه‌مند هستند. دوطرفه بودن بازار سبب خواهد شد که از هم از موقعیت‌های خرید و هم از موقعیت‌های فروش بتوانید سود کسب کنید. البته که این کار در کنار جذابیت بالا ریسک بالایی هم دارد و توصیه می‌کنیم چنانچه دانش و تسلط کافی در تحلیل تکنیکال و مدیریت سرمایه ندارید از ترید کردن پرهیز کنید. جهت اینکه شرایط په په را برای نوسان گیری تعیین کنیم به سراغ تحلیل تکنیکال این توکن در تایم فریم سی دقیقه 30m می‌رویم. استفاده از این تایم فریم باعث می‌شود جزئیات بیشتری از بازار را مشاهده کنیم.

 

شرایط پپه برای نوسان گیری

 

در حال حاضر سنتیمنت یا احساسات بازار در این تایم فریم صعودی است و قیمت پس از تثبیت بالاتر از 0.000012 دلار تمایلات صعودی دارد. اندیکاتور rsi هم در فاز نزولی قرار دارد و تا رسیدن به محدوده اشباع خرید فاصله دارد. با این تفاسیر شانس موفقیت در پوزیشن‌های buy بیشتر است و اولین مقاومت که به عنوان پله اول حد سود عمل خواهد کرد 0.000013 دلار خواهد بود. بدیهی است در صورتی که قیمت pepe به پایین‌تر از 0.000012 دلار برسد شانس موفقیت پوزیشن‌های Sell بیشتر خواهد شد.

 

سخن آخر

خرید میم کوین‌ها از لحاظ فاندامنتال توجیه قوی نخواهد داشت اما برخی از میم کوین‌ها به واسطه سابقه بالا و مارکت کپ قابل قبول از ریسک کمتری برخوردار هستند. شرایط په په هم مانند این دسته از میم‌ کوین‌هاست و ریسک نسبتا کمتری نسبت به هم خانواده‌های گمنام خود دارد. چنانچه قصد خرید این توکن را دارید قیمت فعلی رمزارز pepe‌ می‌تواند به عنوان یکی از پله‌های ورود در نظر گرفته شود چرا که به دلیل قرار گیری بالاتر از مقاومت‌های داینامیک و استاتیک وضعیت مناسبی را از لحاظ تکنیکال رقم زده است. در صورتی که به عنوان تریدر در بازار فعالیت دارید هم فعلا اولویت با پوزیشن‌های buy می‌باشد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها