نظر جنجالی پیتر برانت در مورد بیت کوین

پیتر برانت، تاجر افسانه‌ای، مشاهده کرده است که در مقایسه با طلا، پایین‌ترین سطح قیمت مسکن در ایالات متحده چندان دور نیست. اما او یک گام فراتر رفت و پیشنهاد کرد که اگر قیمت مسکن به بیت کوین بیان شود، به میزان قابل توجهی کمتر خواهد بود.

این ادعا برخی از مسائل و انتقادات مهم را برجسته می‌کند و در عین حال به بحث گسترده‌تر در مورد استفاده احتمالی بیت کوین به عنوان معیاری برای اندازه گیری ارزش کمک می کند. اساس استدلال برانت این تصور است که بیت کوین ممکن است دقیق‌تر یا نماینده ارزش واقعی نسبت به معیارهای معمولی ارزش مانند طلا یا ارزهای فیات باشد.

وقتی طلا در نظر گرفته شود، خانه‌ها نسبتا مقرون به صرفه‌تر هستند، زیرا طلا در طول تاریخ به‌عنوان یک ذخیره‌کننده ارزش قابل اعتماد در نظر گرفته شده است. با این وجود، بیت‌کوین به‌عنوان شکل جدیدی از طلای دیجیتال شناخته می‌شود که می‌تواند جایگزین استانداردهای سنتی پول شود، حتی با وجود نوساناتی که دارد. برانت ادعا می کند که با توجه به افزایش 10 ساله قابل توجه بیت کوین، خانه هایی که بر اساس بیت کوین قیمت گذاری شده‌اند اکنون به طور قابل توجهی ارزان‌تر از قیمت دلار یا حتی طلا به نظر می‌رسند.

در این بین، نوسانات بیت کوین یک مسئله کلیدی است که نباید نادیده گرفته شود. بیت کوین فراز و نشیب‌های قابل توجهی را تجربه کرده است که آن را به یک معیار بالقوه غیرقابل اعتماد برای قیمت گذاری چیزی به مهمی املاک و مستغلات تبدیل می‌کند. علاوه بر این، ایده استفاده از بیت کوین به عنوان یک استاندارد جهانی برای ارزش گذاری املاک و مستغلات، به دلیل پذیرش نسبتا پایین آن در تراکنش های منظم و محیط نظارتی ناپایدار آن، هنوز کاملاً نظری است.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها