چند بازی متاورسی درآمدزا در سال 2022

یکی از صنایع پولساز جهان، بازی‌های رایانه‌ای هستند و این درآمدزایی را مدیون محبوبیت‌شان اند. می‌توان گفت این صنعت پولساز در تمام زمینه‌ها وارد شده است. از لوازم هوشمند سامسونگ تا خودروهای تسلا می‌توان ردپای بازی‌های رایانه‌ای را مشاهده کرد. ارزهای دیجیتال، شبکه های بلاک چینی و متاورس هم زمینه‌هایی هستند که پتانسیل بسیار بالایی برای همکاری با این صنعت درآمدزا دارند. از این رو، بازی متاورسی و بلاک چینی به وجود آمد تا دریچه جدیدی از قابلیت‌های تکنولوژی بلاک چین را به روی کاربران بگشاید.

با نگاهی به سال 2021 و پروژه‌های موفق در بازی‌های رایانه‌ای مانند اکسی اینفینیتی، متوجه اهمیت و درآمدزایی بازی‌های رایانه‌ای در متاورس و ارزهای دیجیتال می‌شویم. ادامه این روند در سال‌های بعدی را نیز انتظار داریم. این پروژه‌ها محبوبیت خود را مدیون بازیکنان و پلیرها هستند. همچنین پلیرها با انجام مراحل و ماموریت‌ها می توانند ارز دیجیتال و توکن های غیر مثلی (NFT) دریافت کنند. این معامله دو سر برد است و یعنی هم به نفع پلیر ها و هم به سود این پروژه ها می باشد.  

از جمله پروژه های موفق در زمینه های بازی متاورس و بلاک چین سال 2021، می توان به سندباکس (Sandbox)، اکسی اینفینیتی(Axie Infinity)، گادزآنچین (GodsUnchained) و… اشاره کرد. اکنون با ورود به سال 2022 و داغ شدن بازار متاورس (Metaverse) و بازار NFT، زمینه های عناوین جدید به وجود آمده است. اکنون ما می خواهیم به 5 پروژه و بازی متاورسی درآمدزا در سال 2022 اشاره کنیم. برای آشنایی کامل و صفر تا صد با متاورس و مباحث آن می‌توانید به مقاله متاورس چیست؟ سر بزنید.

 

بازی my neighbor alice

 

بازی متاورسی MY Neighbor Alice 

اگر شما هم از طرفداران بازی های Animal crossing و Stardew Valley هستید، قطعا از این بازی متاورسی لذت خواهید برد. بازی MY Neighbor Alice ترکیبی از این دو بازی است. این بازی شما را در محیط جذاب و سرگرم کننده ی فانتزی و روستایی قرار می دهد. به علاوه شما می توانید به وسیله ی تعامل با دیگران کسب و کار خود را گسترش دهید، مزرعه بسازید و محصولات خود را بفروشید.

این بازی متاورسی چند نفره و رایگان، مبتنی بر بلاک چین بوده و شما در این شبیه ساز می توانید با خرید زمین، ساخت مزرعه و کشت وپرورش محصولات کشاورزی با دیگران رقابت کنید. همچنین می توانید زمین های خود را بفروشید. این زمین ها را به دلیل خاص و یکتا بودن به شکل توکن های غیر مثلی NFT می فروشند.

توکن این بازی متاورسی همانطور که از اسمش می توان حدس زد، آلیس (Alice) نام دارد. این توکن یک توکن بومی برای بازی آلیس است. با استفاده از این توکن شما می‌توانید آیتم‌های مختلف بازی را خریداری کنید و در رویدادها و تورنمنت‌ها شرکت کنید. اکنون توکن آلیس در میان 400 توکن مطرح جهان قرار دارد. در حال حاضر نسخه دموی این بازی برای PC برای کاربران در دسترس است.

 

بازی متاورسی لایت نیت

بازی متاورسی شماره دو: Light Nite

لایت نایت یکی از معدود بازی‌هایی است که از بیت کوین به‌ عنوان واحد پولی استفاده می‌ کند. برای خرید این بازی متاورسی به معادل ۲۰ دلار بیت کوین نیاز دارید. همچنین پاداشی که در بازی دریافت می‌ کنید برحسب ساتوشی (Satoshi) محاسبه می‌ شود. بازیکنان می‌ توانند پس از اتمام بازی ساتوشی‌ های دریافت کرده را از طریق شبکه لایتنینگ به کیف پول خود منتقل کنند.

از آنجا که لایت نایت یک بازی متاورسی بتل رویال (Battle Royal) است از بسیاری جهات با بازی فورت نایت (Fortnite) مشابه است. سلاح‌ های گوناگون، اسکین‌ های (Skins) خاص، لوت‌ باکس‌ های (Loot Boxes) متنوع، بخشی از امکاناتی است که این بازی در اختیار بازیکنان قرار می‌ دهد.

هدف اصلی در این بازی متاورسی، زنده‌ ماندن در برابر رقبا است؛ آخرین نفری که بتواند در میدان نبرد زنده بماند پاداش بیت کوینی دریافت می‌کند، البته این بازی تنها محدود به نبردهای رو‌ در‌ رو نیست و بازیکنان می‌توانند با انجام مأموریت‌ها و چالش‌ها هم پاداش دریافت کنند. این بازی در سال ۲۰۲۲ و برای رایانه‌ های خانگی، سیستم‌ عامل‌ های موبایل و کنسول‌ های بازی منتشر خواهد شد.

 

بازی shroom kingdom

 

بازی متاورسی شماره سه: Shroom Kingdom 

حتی اگر اهل بازی‌های رایانه‌ای هم نباشید قطعا اسم بازی Super mario یا همان قارچ خور را شنیدید. سبک و گیم پلی بازی متاورسی Shroom Kingdom از بازی محبوب و سرگرم کننده قارچ خور الهام گرفتند. بازی Shroom Kingdom از فناوری وب استفاده می‌کند و سازندگانش آن را روی پروتکل بلاک چینی نیر (NEAR) توسعه دادند. این بازی سازو‌کاری مشابه سوپر ماریو میکر ۲ دارد به این معنی که شما می‌توانید با استفاده از امکانات مختلفی که در اختیارتان قرار دادند مراحل و دنیاهای جدید بسازید و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

کاربران می‌‌توانند مراحلی را که در بازی‌ های مشابه ساختند و در عین حال با شروم کینگدام هم سازگاری دارند از سایت (Gamebanana) دانلود کنند و به این بازی انتقال دهند. از آنجا که صاحب‌ امتیاز شخصیت ماریو شرکت نینتندو (Nintendo) بوده و شروم کینگدام هم آن را خریداری نکرد، شاهد حضور این شخصیت در بازی نخواهیم بود. مراحل بازی در قالب NFT قابل خرید‌ و‌ فروش است البته نباید فراموش کرد که برای خرید این توکن‌های باید از ارز SHRM استفاده کرد. در ادامه شما را با دو بازی متاورسی دیگر نیز آشنا می‌کنیم تا بتوانید مقایسه‌ای بین همه موارد معرفی شده انجام دهید.

 

بازی متاورسی Aavegotchi

 

بازی متاورسی شماره چهار: Aavegotchi 

بازی‌ هایی با موضوع مراقبت از حیوانات مجازی یا پت گیم (Pet Game) یکی از سبک‌ های محبوب در میان سرگرمی‌ های بلاک چینی است. یکی از اولین عناوینی که در این سبک به‌ محبوبیت رسید، کریپتو کیتیز (CryptoKitties) بود. اکنون بازی آوی‌ گوچی با استفاده از خلق روح‌های پیکسلی در تلاش است تا این سبک از بازی‌ها را ارتقا دهد. با آن که در ظاهر آوی‌ گوچی یک بازی ساده به نظر می‌ رسد، می‌ توان آن را تعاملی جدید با دنیای دیفای و موضوع سهام‌ گذاری توکن‌ ها از طریق یک سرگرمی دانست.

این بازی متاورسی روی پروتکل آوی (Aave) توسعه پیدا کرد و از سازو‌کار توکن‌ های غیرمثلی استفاده می‌‌کند. به عبارت دیگر روح‌های پیکسلی موجود در این بازی غیرمثلی هستند و می‌توان آنها را با شکارکردن یا احضار به‌ وسیله پورتال‌ها (Portal) به‌ دست آورد.

این بازی متاورسی از توکن بومی با نام GHST استفاده می‌کند که با آن می‌‌توان آیتم‌ها‌ی درون بازی و پورتال‌های احضار آوی‌ گوچی را خریداری کرد. برخلاف سایر بازی‌ های مبتنی بر NFT که هدف تنها به‌ دست‌ آوردن یک آیتم خاص است، در این بازی با خریدن یک آوی‌ گوچی شما تازه در ابتدای مسیر قرار می‌گیرید.

بعد از آنکه یک آوی‌ گوچی را به‌ دست آوردید باید با انتخاب نام‌‌های خاص، تغییر ظاهر و سهام‌گذاری ارز GHST آن را ارزشمند‌تر کنید. علاوه بر بازار مخصوصِ این بازی شما می‌توانید این روح‌‌ های بامزه را در بازارهای ثانویه NFT مانند اوپن‌ سی (OpeanSea) و رریبل (Rarible) هم خرید‌ و‌ فروش کنید.

 

بازی big time

 

بازی شماره پنج: Big Time 

بیگ تایم یک بازی متاورسی چند نفره در سبک نقش‌آفرینی است. این بازی اکشن و با زمینه‌های فضایی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. از تفاوت‌های اساسی این بازی با گیم‌های هم سبک خودش، روند و محیط آن است. بیگ تایم مانند جدیدترین بازی انحصاری کنسول پلی‌ استیشن ۵ یعنی رچت اند کلنک: ریفت اپارت (Ratchet & Clank: Rift Apart)، پیرامون جست‌ وجو و سفر در زمان و رفتن به مکان‌ های مختلف است. برای این بازی بودجه ی 21 میلیون دلاری در نظر گرفتند.

این بازی متاورسی قرار است یکی از بزرگترین پروژه های بازی های بلاک چینی P2E با محدودیت توکن های غیرمثلی باشد. برخی از توسعه دهندگان بازی متاورسی بیگ تایم، سابقه همکاری با کمپانی‌های مطرح بازی‌سازی را در کارنامه خود دارند.

معمولا در یک بازی متاورسی یا بلاک چینی، موضوع داستان اهمیت کمتری دارد. با این حال، بازی متاورسی بیگ تایم اینگونه نیست. در واقع می‌توان گفت داستان جذاب نقطه قوت این بازی است. در بازی بیگ تایم با از بین بردن دشمنان و غول های هر مرحله، یک NFT باارزش هدیه می‌گیرید. به آسانی می توان این NFT ها را به ارز دیجیتال یا پول نقد تبدیل کنید. از آنجایی که در این بازی آیتم ها در افزایش قدرت هر کاراکتر موثر اند، سازندگان امکان خرید و فروش آن را حذف کردند.

براساس اطلاعات نشریه‌ها به نظر می‌رسد، این بازی از توکن بومی خاصی پشتیبانی نمی‌کند. اقتصاد بازی بیگ تایم به وسیله ی NFT ها واتر خواهد چرخید. رونمایی از این بازی برای سال 2022 است و تنها از پلتفرم PC قابل دسترس می باشد.

 

جمع بندی 

محبوبیت صنعت بازی متاورسی روزبه‌روز بیشتر می شود. از آنجایی که این صنعت درآمدزا کاربران فراوانی دارد، ورود این بازی ها به متاورس و دنیای رمزارز  می تواند به گسترش و پذیرش بیشتر ارزهای دیجیتال کمک کند. صنعت بازی متاورسی تازه اول راه است و هنوز کمپانی‌های بزرگ وارد همکاری نشدند. با مشاهده روند رشد محبوبیت این بازی‌ها می‌توان نتیجه گرفت که تا چند سال آینده بسیاری از این شرکت ها به دنیای رمز ارز ملحق می شوند و جامعه کاربران ارز دیجیتال را افزایش می دهند.

می‌توان روزی را در آینده‌ای نزدیک تصور کرد که کمپانی‌های بزرگ بازی‌سازی مانند سونیريال مایکروسافت، یوبی سافت و کونامی وارد ارزهای دیجیتال و متاورس شوند. اینگونه امکان خلق چندین بازی متاورسی جدید و جذاب به وجود می‌آید و متاورس به یک گزینه جالب‌تر برای گیمرها تبدیل می‌شود.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
احمد
2 سال قبل

خوبه عالیه. ازکجابایدگرفت.

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  احمد

بعضیاشون هنوز به بازار نیومدن و بعضیاشون به صورت دمو و آزمایشی هستن ولی چندتاشونوسرچ کنی میاره

شیلا
شیلا
2 سال قبل

وای چه عالی اگه اینجوری باشه خیلی خوبه

سعیده
سعیده
2 سال قبل

مرسی برای معرفی☺️

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  سعیده

خواهش میکنم🙏🙏
خوشحالم که خوشتون اومده