3 دلیل رشد بیت کوین در آینده

آیا رشد بیت کوین باز هم اتفاق خواهد افتاد؟ رشد بیت کوین چه زمانی رخ می دهد؟ آیا بیت کوین تمام شده است؟ این ها برخی از سوالاتی هستند که ذهن بسیاری از معامله گران را پریشان می کنند. بیت کوین همواره در تاریخ خود با پستی و بلندی های بسیار همراه بوده است. هیچ نموداری به طور مطلق صعودی نمی باشد و گاهی با توقف یا ریزش مواجه می شود.

نمودار ارز دیجیتال بیت کوین هم به همین شکل است. بیت کوین یک وسیله پرداخت غیرمتمرکز و بدون واسطه است. امنیت بیت کوین و سیستم غیرمتمرکز و غیرقابل دستکاری آن، Bitcoin را به یک انتخاب هوشمندانه تبدیل کرده است. پس از آشنایی با بیت کوین و رفتار آن در سال های اخیر، به بررسی دلایل رشد آن می پردازیم.

 

بیت کوین چگونه رشد می کند؟

بیت کوین اولین ارز دیجیتالی بود که ساخته شد. ساخت آن در سال 2008 اتفاق افتاد و اولین معاملات آن در سال 2010 انجام شدند. در سال 2010 یک مرد فلوریدایی با شکم پرستی خود لطف بزرگی به بیت کوین کرد. این مرد با خوردن 10 هزار بیت کوین باعث شد اولین پذیرش بیت کوین به عنوان یک وسیله پرداخت صورت گیرد.

مگر می شود بیت کوین را خورد؟ بله. این مرد آمریکایی که از اولین دارندگان بیت کوین بود، 10 هزار بیت کوین را برای خرید 2 عدد پیتزا فروخت! این اتفاق باعث شد تا بیت کوین رسما به عنوان یک وسیله پرداخت پذیرفته شود. همین عامل موجب افزایش تقاضا برای BTC و رشد بیت کوین شد. برای آشنایی بیشتر با بیت کوین می توانید مقاله همه چیز درباره بیت کوین (BTC) را مطالعه کنید.

 

رشد بیت کوین در آینده

 

افزایش تقاضا چه تأثیری بر رشد بیت کوین دارد؟

نه تنها بیت کوین، بلکه هر دارایی عمومی دیگری در این جهان، بر اساس روند عرضه و تقاضا، ارزش پیدا می کند. دارایی های خصوصی از این قاعده پیروی نمی کنند. مثلا شما می توانید ماشین مدل پایین خود را 10 میلیارد تومان قیمت گذاری کنید. اما نمی توانید قیمت بیت کوین را تعیین کنید. قیمت بیت کوین توسط روند عرضه و تقاضای عمومی مشخص می شود. بنابراین رشد بیت کوین در گرو افزایش تقاضا برای خرید آن است.

با در نظر گرفتن این نکته که عرضه بیت کوین محدود و ثابت است، می توانیم متوجه شویم که رشد بیت کوین با افزایش تقاضا اتفاق می افتد. در چند روز اخیر اتفاقاتی برای بیت کوین افتاده که خیلی از سرمایه گذاران را نگران کرده است. با ذکر 3 دلیل نشان خواهیم داد که نگرانی آن ها بی مورد است و هیچ خطری دارایی شان را تهدید نمی کند.

 

تاریخچه بیت کوین

همانطور که در مقدمه مقاله اشاره شد، قیمت بیت کوین همواره با فراز و فرودهایی همراه بوده است. در سال 2020 قیمت بیت کوین طی ریزشی غیر منتظره، از 20 هزار دلار تا حدود 3 هزار دلار کاهش یافت. اما بعد از گذشت 1 سال، دوباره قیمت بیت کوین افزایش پیدا کرد و به 64 هزار دلار رسید. دلیل این افزایش و کاهش قیمت چیست؟ هر ارزی بعد از رشدی که دارد، دچار اصلاح قیمتی می شود. این اصلاح یک نوع استراحت برای ارز است تا دوباره بتواند به سمت اهداف بزرگ تر خود حرکت کند.

در این زمان که بازار یک ارز با کاهش قیمت مواجه می شود، خریداران فرصت دارند تا وارد بازار شوند. بیت کوین هم در طول تاریخ 15 ساله خود، همواره این قاعده را رعایت کرده است. با ورود خریداران به بازار در قیمت های پایین، رشد ارزها مجدداً شروع خواهد شد. پس با مراجعه به تاریخچه بیت کوین می توان رشد قیمت دوباره آن را امری قابل پیش بینی دانست. از آن جایی که پشتوانه بیت کوین اعتماد مردم است، هیچ قدرتی نمی تواند آن را کاملا نابود کند.

 

ارز دیجیتال بیت کوین

 

تأثیرات رفتار نهنگ ها بر رشد بیت کوین

به کسانی که مقدار زیادی از یک ارز دیجیتال را دارند، نهنگ گفته می شود. نهنگ ها یک عامل تأثیرگذار در بازار هستند. گاهی این افراد که تعداد آن ها خیلی زیاد هم نیست، می توانند روند بازار را موقتا تغییر دهند. آن ها با فروش دارایی خود در قیمت بالا، موجب ریزش بازار می شوند. در این زمان افراد عادی (آن ها را میگو صدا بزنید)، از ریزش بیشتر قیمت و از دست رفتن سرمایه شان می ترسند و بیت کوین یا دیگر ارزهای خود را می فروشند.

در این هنگام چه کسی از آن ها خرید می کند؟ درست است؛ همان نهنگ ها. آن ها با فروش در قیمت بالا و خرید در قیمت پایین، با رشد بیت کوین سود کلانی را از آن خود می کنند. کسانی در این بین ضرر می کنند که گول خورده و دارایی خود را می فروشند. بهتر است که در رفتار با ارز اثبات شده ای مانند بیت کوین، گول بازی بزرگان را نخورید و ریزش قیمت را فرصتی برای ورود مجدد به بازار بدانید.

 

رشد بیت کوین بر اساس وضعیت نمودار BTC

نمودار فعلی BTC، دیگر عامل نشان دهنده رشد بیت کوین در آینده است. تحلیل گران پیش بینی کرده بودند که روند بازار تا پایان سال جاری میلادی صعودی باشد. در دل هر روند بلند مدت، چند روند کوتاه مدت مختلف قرار دارد. با دانستن این موضوع که روند کلی بازار صعودی است، نگرانی سرمایه گذاران کمتر می شود. در حال حاضر روندهای نزولی موجود کوتاه مدت هستند و روند بلند مدت به گونه ای دیگر است.

پس فرصت را غنیمت بشمارید و فرصت سود را برای خود مهیا کنید. مطالب آموزشی وبلاگ بیت ایمن به شما در تصمیم گیری کمک می کند. این مطالب حالت سیگنال دهی ندارند و صرفا آموزشی هستند. احتمالات رشد بیت کوین در بخش اخبار بیت کوین به اطلاع شما خواهد رسید.

 

خرید بیت کوین

 

چگونه بیت کوین بخرم؟

خرید بیت کوین به سادگی و با سرعت انجام می شود. خرید بیت کوین در قیمت های پایین کاری هوشمندانه است. در این صورت رشد بیت کوین سود بیشتری به شما می دهد. بنابراین می توانید این کار را به راحتی و پس از ثبت نام و احراز هویت در صرافی بیت ایمن انجام دهید. خرید بیت کوین از اشخاص حقیقی هم یک راه سنتی می باشد.

در سال های اول عرضه بیت کوین که صرافی های زیادی وجود نداشتند این راه ساده تر بود. با افزایش تعداد صرافی ها و سهولت خرید از آن ها، دیگر این راه پیشنهاد نمی شود. امنیت خرید از اشخاص حقوقی بسیار بالاتر است و دیگر نیازی به اعتماد به شخص حقیقی ندارد.

این راه امن به شما پیشنهاد شده تا به سادگی از آن استفاده کنید. برای کسب حداکثر سود از رشد بیت کوین، بهتر است که راه های موجود را بشناسید و معاملات حرفه ای تری انجام دهید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها