بررسی انواع NFT و لیست کامل انواع توکن های غیر مثلی

در چندین سال گذشته تکنولوژی بلاک چین وارد عرصه‌های گوناگونی شده است و یکی از زمینه‌هایی که به وسیله‌ی آن بهبود یافته است، صنعت هنر می‌باشد برهمین اساس توسعه دهندگان با راه اندازی توکن های غیرمثلی انقلاب بزرگی در صنعت هنر به وجود آورده است. زیرا توکن های غیرمثلی یک نوع دارایی دیجیتال است که که به صورت منحصر به فرد فعالیت می‌کند.

البته بهتر است بدانید NFT تنها مختص به صنعت هنری نمی‌باشد بلکه در سال‌های اخیر این فناوری به بیشتر حوزه‌ها ورود کرده است. با در نظر داشتن این موضوع می‌توان گفت توکن های غیرمثلی انواع متفاوتی دارد که برای شناخت بیشتر این دارایی دیجیتالی ادامه مقاله قصد داریم به توضیح کامل‌تری به معرفی انواع NFT بپردازیم تا با توکن های غیرمثلی بیشتر آشنا شوید.

 

NFT چیست؟

 

NFT چیست؟

بهتر است پیش از آشنایی با انواع NFT ابتدا در خصوص این نوع دارایی دیجیتال اطلاعاتی داشته باشید تا بدانید NFT چیست. به صورت کلی توکن غیرمثلی یا NFT یکی از انواع ارزهای دیجیتال می‌باشد که در چندین سال اخیر با پیشرفت‌های زیادی روبرو بوده است. این نوع دارایی دیجیتال به صورت منحصر به فرد فعالیت می‌کند یعنی هر واحد از این رمز ارز با واحد دیگر تفاوت دارد. برهمین اساس در حوزه ارزهای دیجیتال عده زیادی این نوع رمز ارزها را با نام توکن های غیرقابل تعویض می‌شناسند. جالب است بدانید همانطور که در بخش بالا به آن اشاره کردیم توکن های غیرمثلی به بیشتر حوزه‌ها ورود کرده‌اند.

زیرا افراد می‌توانند هر اثر دیجیتالی را به NFT تبدیل کنند که این موضوع باعث شد هنرمندان بتوانند آثار خود را در NFT Marketplace ها به فروش بگذارند و متقاضیان نیز به خرید آن‌ها بپردازند. از همین رو افراد با استفاده از NFT می‌توانند درآمد کسب کنند و این موضوع باعث به وجود آمدن NFT های متفاوت شده است. با در نظر داشتن این موضوع در ادامه به معرفی انواع NFT می‌پردازیم.

 

معرفی انواع NFT ها

 

معرفی انواع NFT ها

توکن های غیرمثلی یکی از انواع دارایی‌های دیجیتالی است که در چندین سال اخیر تنوع بسیار زیادی به همراه داشته است که این تنوع در بیشتر حوزه‌ها ورود کرده است و با در نظر داشتن این موضوع این افراد می‌توانند آثار دیجیتالی خود را به NFT تبدیل کرده و از این روش درآمد کسب کنند.

اگرچه NFTها را می‌توان برای اثبات مالکیت دارایی‌های فیزیکی یا دیجیتالی مانند هنری، موسیقی، تصاویر و کلکسیون‌ها مورد استفاده قرار داد، اما انواع ان اف تی‌ها می‌توانند در صنایع مختلفی از جمله مد و بازی نیز مورد استفاده قرار بگیرند. برهمین اساس جالب است بدانید افراد می‌تواند اجزای لباس خود را نیز به NFT تبدیل کنند. از همین رو در ادامه مقاله به معرفی انواع NFT بپردازیم.

 

NFT موسیقی

 

NFT موسیقی

NFT در چندین سال اخیر به صنعت موسیقی نیز ورود کرده است از همین رو موسیقی را می‌توان به عنوان انواع NFT معرفی کرد. از همین رو افراد می‌توانستند به جای خرید اشتراک یک آلبوم موسیقی به وسیله NFT می‌توانستند مالکیت آن موسیقی را با داشتن حق و حقوق و امتیازات آن را در اختیار داشته باشند. البته با استفاده از این روش خوانندگان نیز می‌توانند آثار خود را به توکن های غیرمثلی تبدیل کنند و آثار خود را به فروش بگذارند.

از همین رو افراد می‌توانند با رجوع به پلتفرم‌های همچون رریبل (Rarible) و راکی (Rocki) که یک NFT Marketplace است، NFT موسیقی تهیه کنید. البته اکنون ممکن است این سوال برایتان به وجود آید که NFT Marketplace چیست به صورت کلی NFT Marketplace یک بازار خرید و فروش انواع NFT می‌باشد.

 

NFT بازی

 

NFT بازی

NFT بازی یک از دیگر از انواع NFT می‌باشد که به آن Play-to-earn gaming NFTs گفته می‌شود. بهتر است بدانید این توکن های غیرمثلی از ابتدا با شعار بازی کن، جایزه ببر فعالیت خود را آغاز کرده است. به صورت کلی NFT بازی یکی از انواع NFT می‌باشد که به عنوان آیتم‌های درون بازی، سلاح‌ها، آواتارها یا سایر کالاهای مجازی از آن‌ها استفاده می‌شود. از همین می‌توانیم پروژه اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)، الین ورلدز (Alien Worlds)، خدایان آنچین (Gods Unchained)، سندباکس (The Sandbox) را به عنوان بهترین بازی‌ NFT معرفی کرد.

 

NFT زمین مجازی

 

NFT زمین مجازی

اگر بخواهیم یکی از انواع NFT را به شما معرفی کنیم می‌توانیم به NFT املاک و مستغلات (Real estate NFT) اشاره کنیم. به صورت کلی NFT املاک و مستغلات یک نوع دارایی دیجیتالی است که شرایط مشابه با زمین‌های واقع دارد. از همین رو این زمین‌های مجازی نشان دهنده مالکیت و تجارت املاک مجازی می‌باشد که می‌توانند از آن در بازی‌های آنلاین یا در دنیای متاورس استفاده کنید.

 

NFT نقاشی

 

NFT نقاشی

NFT هنر یکی از مباحثی است که در چندین سال اخیر در میان افراد محبوبیت زیادی پیدا کرده است و از زیر شاخه‌های متفاوتی تشکیل شده است. از همین رو نقاشی دیجیتالی نیز یکی از زیر مجموعه‌های NFT هنر به حساب می‌آید که بر روی بستر بلاک چین راه اندازی شده و توانسته توجه هنرمندان زیادی را به خود جلب کند.

که این موضوع باعث به وجود آمدن NFT های متفاوتی شده است و این حوزه از سال 2021 تا به امروز به حدی پیشرفت کرده که تعدادی از این توکن های غیرمثلی به عنوان گرانترین NFT یاد می‌شود با در نظر داشتن این موضوع هنرمندان می‌توانند نقاشی‌های دیجیتالی خود را به NFT تبدیل کنند و از طریق آن درآمد کسب کنند که این موضوع باعث جلوگیری از کپی می‌شود.

 

NFT نقاشی

 

NFT فشن

در بخش‌های بالا به این نکته اشاره کردیم که توکن های غیرمثلی به بیشتر حوزه‌ها ورود کرده است و این روزها می‌توان هر اثر دیجیتالی را به NFT تبدیل کرد. با در نظر داشتن این موضوع بهتر است بدانید که توکن های غیرمثلی این بار به حوزه فشن نیز ورود کرده‌اند. از همین رو می‌توان NFT فشن را به عنوان انواع NFT به حساب می‌آید البته صنعت فشن و مد به دنیای متاورس نیز ورود کرده است و برندهایی همچون Nike ،Gucci ،Balenciaga ،Burberry و Ralph Lauren محصولات خود را نه تنها به صورت فیزیکی بلکه به صورت دیجیتالی نیز منتشر می‌کنند.

حتی جالب است بدانید که برندهای معروف، کالشن‌های متفاوتی در دنیای NFT برگزار می‌کنند که از مشهورترین کالکشن‌ها می‌توان به To The Moon اشاره کرد که یکی از معروف‌ترین کاکشن‌های برند Balenciaga به حساب می‌آید که این کالکشن از ۸٬۰۰۰ طراحی متفاوت تشکیل شده است. با در نظر داشتن این موضوع علاقه‌مندان به فشن و مد می‌توانند در دنیای مجازی و دنیای NFT نیز به خرید و فروش اجزای مختلف لباس بپردازند.

 

جمع بندی

با به وجود آمدن دنیای NFT شرایط آثار هنری نیز تغییر کرد، زیرا این فناوری شرایطی برای کاربران تعبیه کرده است تا افراد بتوانند تمامی آثار دیجیتال خود را به توکن های غیرمثلی تبدیل کنند. با در نظر داشتن این موضوع حوزه NFT توانسته پل ارتباطی میان هنرمندان به وجود آورد. زیرا هنرمندان می‌توانند با هزینه کم به تولید و انتشار آثار خود بپردازند و از این راه درآمد کسب کنند.

برهمین اساس با شناخت هر چه بیشتر دنیای توکن های غیرمثلی حوزه‌های متفاوتی از جمله موسیقی، املاک، نقاشی و حتی دنیای مد و فشن نیز به حوزه NFT وردو کرده اند. که این موضوع باعث به وجود آمدن انواع NFT شده است. با در نظر داشتن این موضوع ما در این مقاله به معرفی بهترین انواع NFT پرداختیم تا بدانید این نوع توکن ها شامل چه مجموعه‌هایی می‌شود.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها