آربیتروم چیست؛ معرفی ارز دیجیتال آربیتروم (ARB)

اتریوم یکی از بهترین پروژه‌ها در بازار ارزهای دیجیتال می‌باشد که به دلیل داشتن ویژگی‌های بسیار زیاد در سال‌های اخیر محبوبیت بسیار زیادی به دست آورده‌ است.برهمین اساس بسیاری از رمز ارزهایی که از شبکه اختصاصی برخوردار نیستند بر روی بستر اتریوم قرار می‌گیرند. که همین موضوع باعث شده اتریوم با مشکلاتی همچون شلوغی شبکه، کارمزد بالا و مقیاس پذیری پایین مواجه شود.

از همین رو پروژه‌های بسیار زیادی راه‌اندازی شدند که سعی داشتند مشکلات شبکه اتریوم را حل کنند. یکی از این پروژه اتریوم نیم سرویس می‌باشد، البته پروژه ارز دیجیتال آربیتروم (Arbitrum) یکی دیگر از پروژه‌هایی است که برای رفع مشکلات اتریوم راه‌اندازی شده است. برهمین اساس در ادامه مقاله قصد داریم شما را با پروژه ارز دیجیتال آربیتروم آشنا کنیم و به ابعاد مختلف آن بپردازیم.

  1. ارز دیجیتال آربیتروم چیست؟
  2. تاریخچه ارز ARB
  3. ویژگی‌ های ارز دیجیتال آربیتروم
  4. قیمت ارز ARB
  5. خرید ارز دیجیتال آربیتروم
  6. بهترین کیف پول‌های ARB

 

ارز دیجیتال آربیتروم چیست؟

 

ارز دیجیتال آربیتروم چیست؟

پروژه آربیتروم یکی از پروژه‌هایی است که سعی دارد کارایی و عملکرد اتریوم را بهبود ببخشد. زیرا به دلیل شلوغی شبکه اتریوم بسیاری از تراکنش‌ها با تاخیر انجام می‌شود که این موضوع باعث افزایش هزینه کارمزد این شبکه  می‌شود. برهمین اساس توسعه‌دهندگان آربیتروم شرایطی طراحی کرده‌اند تا شبکه آربیتروم بتواند این مشکلات را از میان بردارد. از همین رو شبکه آربیتروم با استفاده از رولاپ آپتیمیستیک به شرایط تراکنش‌ها سر و سامانی می‌دهند و آن‌ها را به صورت برون زنجیره‌ای اجرا کنند.

که استفاده از این فناوری می‌تواند منجر به کاهش کارمزدها شود و سرعت تراکنش‌ها را افزایش دهد. با در نظر داشتن این موضوع بسیاری از فعالان حوزه ارزهای دیجیتال از آربیتروم به عنوان راهکار لایه دوم اتریوم یاد می‌کنند. البته در این بین شبکه و پروژه آربیتروم از توکن حاکمیتی به نام ارز دیجیتال آربیتروم برخوردار است. البته ارز دیجیتال آربیتروم در بازار ارزهای دیجیتال با نماد اختصاری ARB نیز شناخته می‌شود و بر روی شبکه اتریوم راه‌اندازی شده است. به طور کلی این موضوع نشان می‌دهد ARB به عنوان توکن ERC-20 فعالیت می‌کند و دارندگان این توکن ها می‌توانند با داشتن حق رای در آینده و موارد مختص به پروژه آربیتروم نظرات خود را ارائه دهند.

 

تاریخچه ارز ARB

 

تاریخچه ارز ARB

اکنون که با پروژه و ارز دیجیتال آربیتروم آشنا شدید بهتر است برای آشنایی هرچه بیشتر با Arbitrum در خصوص تاریخچه و بنیانگذاران این پروژه نیز اطلاعاتی داشته باشید. برهمین اساس پروژه آربیتروم برای اولین بار در 31 آگوست 2021 توسط شرکت Offchain Labs راه‌اندازی شد. البته این شرکت توسط سه متخصص بزرگ با نام‌های اد فلتن (Ed Felten)، استیون گلدفدر (Steven Goldfeder) و هری کالودنر (Harry Kalodner) تاسیس شده است. البته هر سه این توسعه‌دهندگان در پروژه Arbitrum نیز تاثیر به سزایی داشتند.

 

ویژگی‌ های ارز دیجیتال آربیتروم

 

ویژگی‌ های ارز دیجیتال آربیتروم

همانطور که در بخش‌ بالا به آن اشاره کردیم شبکه آربیتروم به عنوان راهکار لایه دوم اتریوم راه‌اندازی شده است تا بتواند مشکلات اتریوم را برطرف کند. از همین رو در این بخش قصد داریم شما را با چند مورد از ویژگی‌های مهم این پروژه آشنا کنیم. یکی از ویژگی‌های شبکه Arbitrum امنیت آن می‌باشد، زیرا این پروژه برای امنیت شبکه خود از ساز و کاری مشابه با اتریوم استفاده می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های این پروژه سرعت تایید تراکنش بالا می‌باشد زیرا از آنجایی که به دلیل شلوغی شبکه اتریوم سرعت تایید تراکنش‌ها کاهش یافته است آربیتروم از سرعت بالاتری نسبت به اتریوم برخوردار است. در این بین به عنوان آخرین ویژگی این پروژه، می‌توانیم مقیاس پذیری بالا آربیتروم را نام ببریم. زیرا این موضوع در حوزه ارزهای دیجیتال اهمیت بسیار زیادی دارد.

 

قیمت ارز ARB

 

قیمت ارز ARB

ارز دیجیتال آربیتروم نیز همچون سایر ارزهای دیجیتال نوسانات زیادی را از سر گذرانده است. اما طبق داده‌های سایت coinmarketcap ارز دیجیتال ARB در یک سال اخیر با نوسات شدیدی همراه بوده است که باعث شده این رمز در 23 مارچ 2023 با بالا ترین قیمت خود یعنی 11.80 دلار روبرو شود و تنها پس از گذشت 5 ماه یعنی در 11 سپتامبر 2023 با پایین‌ترین قیمت خود مواجه شد. که در آن زمان ARB با قیمت 1.66 دلار معامله می‌شد.

با در نظر داشتن نوساناتی که این توکن در یک سال اخیر در پیش داشت اکنون توانسته در جایگاه 41 بازار کریپتو قرار بگیرد و  با ارزش بازار 2,008,693,940 دلاری به فعالیت خود ادامه می‌دهد. همچنین در زمان نوشتن این مقاله ارز دیجیتال آربیتروم با قیمت 1.58 دلار به فروش می‌رود.

 

خرید ارز دیجیتال آربیتروم

 

خرید ارز دیجیتال آربیتروم

صرافی ارز دیجیتال در حوزه کریپتوکارنسی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. زیرا کاربران برای انجام معاملات خود ابتدا باید به دنبال یک پلتفرم معاملاتی مطمئن باشند. از همین در چندین سال اخیر پلتفرم‌های معاملاتی متفاوتی راه‌اندازی شدند که هر یک از ویژگی‌های متفاوتی بهره‌مند بودند. البته برای خرید ارز دیجیتال آربیتروم و انواع ارزهای دیجیتال کاربران بهتر است به دنبال یک صرافی امن برای معاملات خود باشند تا بتوانند با خیال راحت به خرید و فروش رمز ارزها بپردازند. البته در این بین تعدادی از صرافی‌های شناخته شده همچون بایننس، کوین بیس، کوکوین ارز دیجیتال آربیتروم را خریداری کنید.

البته به زودی می‌توانید ارز دیجیتال ARB را از طریق صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن نیز خریداری کنید. زیرا به تازگی صرافی بیت ایمن قصد دارد تغییرات و ویژگی‌هایی در پلتفرم خود ایجاد کند. که یکی از این ویژگی‌ها پشتیبانی از تعداد زیادی رمز ارز متفاوت همچون آربیتروم می‌باشد.

 

بهترین کیف پول‌های ARB

 

بهترین کیف پول‌های ARB

نگهداری از رمز ارزها یکی از نگرانی‌های بزرگی است که از گذشته تابه امروزگریبان‌گیر کاربران بوده است. از همین رو کاربران باید برای نگهداری از دارایی‌های خود به دنبال یک کیف پول مطمئن باشند. البته خبر خوب این است که ارز دیجیتال آربیتروم بر روی بستر اتریوم قرار داد برهمین اساس بهتر است بدانید بیشتر کیف پول های ارز دیجیتال از این شبکه پشتیبانی می‌کند. از همین رو ما قصد داریم چند مورد از کیف پول سخت افزاری و نرم افزاری را برای نگهداری از ارز ARB به شما معرفی کنیم.

  1. کیف پول نرم افزاری تراست ولت
  2. کیف پول نرم افزاری متامسک
  3. کیف پول سخت افزاری و نرم افزاری سیف پل

 

جمع بندی 

همانطور که به آن اشاره کردیم پروژه آربیتروم از ویژگی‌های زیادی برخوردار است و با هدف رفع مشکلات اتریوم راه‌اندازی شده است. برهمین اساس از آنجایی که این پروژه از توکن حاکمیتی برخوردار است و ویژگی‌های زیادی به همراه دارد توسعه‌دهندگان و سرمایه‌گذاران آینده خوبی را برای آن پیش‌بینی می‌کنند. با در نظر داشتن این موضوع ما در این مقاله سعی داشتیم شما را با پروژه و ارز دیجیتال آربیتروم آشنا کنیم.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها