پنکیک سواپ چیست؟ همه چیز درباره پنکیک سواپ (CAKE)

امروز را کاملا به پنکیک سواپ اختصاص داده ایم. ابتدا این ارز را معرفی می کنیم و سپس به تحلیل آن می پردازیم. اگر هر دو مقاله امروز بیت ایمن درباره پنکیک سواپ را بخوانید، می توانید یک خرید خوب داشته باشید. در این دو مقاله شما را به طور کامل بر پنکیک سواپ مسلط می کنیم. با شناسایی این ارز و رفتار آن، احتمال سود حاصل از سرمایه گذاری خود را افزایش خواهید داد.

 

پنکیک سواپ چیست؟

با شنیدن نام سواپ، ممکن است یاد ارزهای حوزه دیفای و به خصوص یونی سواپ بیفتید. مسلما این نامگذاری بی ربط نیست و پنکیک و یونی با یکدیگر شباهت های زیادی دارند. گرچه یونی سواپ بسیار مشهورتر است و در بازار هم جایگاه بهتری دارد. همچنین قیمت یونی سواپ بالاتر می باشد. در این مقاله قصد داریم بدانیم که پنکیک سواپ چیست. برادر کوچک تر یونی سواپ در بازار کریپتوکارنسی با نماد CAKE نشان داده می شود. توکن CAKE توکن اصلی صرافی غیر متمرکز (DEX) پنکیک سواپ است. این توکن برای تبادل توکن های BEP20 در بلاک چین هوشمند بایننس (Binance Smart Chain) استفاده می شود.

همان طور که گفتیم، این صرافی، غیر متمرکز است. یعنی چه؟ یعنی هیچ کس بر آن نظارت کامل ندارد و کارمزدهای دریافتی آن به جیب شخص خاصی نمی رود. هر چیزی که در این شبکه دریافت شود، برای بهبود کارایی آن در خود شبکه استفاده خواهد شد. یونی سواپ هم عملکردی مشابه دارد. البته بین این دو شبکه یک تفاوت اساسی هم وجود دارد. یونی سواپ روی بلاک چین اتریوم و پنکیک سواپ روی بلاک چین هوشمند بایننس کار می کنند. پس می توانیم انتظار داشته باشیم که کارایی و همچنین کارمزد یونی سواپ در این زمینه بیشتر باشد.

 

پنکیک سواپ

 

 

تاریخچه ارزهای حوزه دیفای

علاوه بر این دو ارز، ارزهای دیفای بسیار زیادی وجود دارند. دیفای (DeFi) در کل به معنای امور مالی غیرمتمرکز است. این عبارت، ترجمه شده Decentralized Finance می باشد. طبیعتا از ارزهای دیجیتال متصل به دیفای هم، انتظار می رود که به صورت غیرمتمرکز در حوزه امور مالی فعالیت کنند. با پیدایش ارز دیجیتال آوه (Aave)، حوزه دیفای توانست خود را در زمینه وام دهی غیرمتمرکز به خوبی مطرح کند. بعدها ارزهایی به وجود آمدند که از آوه محبوبیت و جایگاه بهتری به دست آوردند. چین لینک و یونی سواپ دو نمونه از این ارزها هستند. پنکیک سواپ هم توانست خود را به سرعت به جمع بزرگان نزدیک کند و جایگاه خوبی در بازار ارز دیجیتال به دست آورد.

این ارز در اواخر سال 2020 و در ماه سپتامبر به وجود آمد. با این که هنوز یک سال از عرضه آن نگذشته است، در بازار ارز دیجیتال جایگاه خوبی دارد. با افزایش شهرت این رمز ارز و ازدیاد تقاضا برای آن، می توانیم منتظر رشد قیمت و بهبود رتبه آن در بازار کریپتو باشیم. در تحلیل فاندامنتال ارائه شده برای پنکیک سواپ، این موضوع را به طور کامل تشریح کرده ایم. در مقاله بعدی می توانید این تحلیل را به صورت رایگان بخوانید.

 

قیمت ارز دیجیتال پنکیک سواپ (CAKE)

توکن کیک یکی از پر سود ترین ارزهای دیجیتال در سال 2021 بود. تا به اینجا می توان در بین ارزهای مطرح آن را پر سود ترین دانست. با این وجود هنوز هم ارزهایی وجود دارند که در این چند ماه رشدی بسیار بالاتر داشته اند. ارز دیجیتال شیبا یکی از این ارزها است که با رشد قیمت نجومی خود سر و صدای زیادی به راه انداخت. در وصف رشد قیمت شیبا همین بس که اگر پارسال با 1 میلیون تومان، این ارز را می خریدید، اکنون میلیاردر بودید! با این وجود ریسک سرمایه گذاری در این ارز بسیار بالا می باشد و به افراد تازه وارد توصیه نمی شود. ارزهایی مانند پنکیک سواپ، یونی سواپ و دیگر ارزهای شناخته شده و جا افتاده، ریسک کم تری برای سرمایه گذاری دارند. قیمت توکن CAKE هم اکنون معادل 17.73 دلار است.

این بالاترین قیمتی نیست که این ارز به خود دیده است. فعلا قیمت این ارز مقداری پایین آمده تا خریداران بتوانند راحت تر آن را بخرند. معادل تومانی آن حدود 420 هزار تومان است. شما می توانید هر میزان از این ارز را که بخواهید بخرید (مثلا 0.01، 1 یا 100 عدد). بزرگی بازار یا مارکت کپ (Market Capitalization) این ارز، 3,211,657,764 دلار است. این حجم ارزش باعث شده تا پنکیک سواپ در رتبه 35 بازار ارز دیجیتال قرار بگیرد. با توجه به اینکه بیش از 10 هزار ارز دیجیتال وجود دارد، رتبه 35 می تواند برای توکن CAKE رتبه بسیار خوبی باشد!

 

ارز دیجیتال پنکیک سواپ

 

 

نحوه قیمت گذاری در پنکیک سواپ

در صرافی پنکیک سواپ، قیمت گذاری با استفاده از سیستم AMM صورت می گیرد. AMM مخفف عبارت Automated Market Maker است که در زبان فارسی به صورت بازار ساز خودکار ترجمه می شود. AMM یک پروتکل قیمت گذاری خودکار است که با استفاده از الگوریتم های ریاضی کار می کند. این سیستم، روند قیمتی را بر اساس عرضه و تقاضا و بدون دخالت مستقیم انسان تنظیم می کند. بنابراین پنکیک سواپ برای تعیین قیمت های خود نیازی به دفتر سفارشات نخواهد داشت و قیمت های آن به صورت اتوماتیک تنظیم خواهند شد.

خرید و فروش ارزها فقط یکی از کارایی های صرافی غیرمتمرکز Pancake است. شما با ورود به این صرافی حتی می تواند از لاتاری هم استفاده کنید! شما می توانید در این صرافی با استفاده از توکن CAKE بلیط لاتاری بخرید و شانس برنده شدن توکن های بیشتری را داشته باشید. این یکی از سرگرمی های سودآور صرافی پنکیک است.

 

خرید ارز دیجیتال CAKE

این روزها بر خلاف گذشته، خرید ارز دیجیتال کار بسیار ساده ای است. در زمان قدیم حتی برای خرید بیت کوین هم باید وقت زیادی را صرف می کردید تا یک فروشنده مطمئن پیدا کنید. با پیدایش صرافی های ارز دیجیتال این مشکل حل شد. صرافی های آنلاین ارز دیجیتال، خیال شما را از بابت خریدتان راحت کرده اند. برای خرید توکن کیک هم دو راه پیش روی شما است. با استفاده از این دو راه می توانید به راحتی ارز پنکیک سواپ را بخرید.

  • خرید از افراد حقیقی
  • خرید از افراد حقوقی

شما از هر دو راه می توانید ارز دیجیتال کیک را خریداری کنید. با این وجود پیشنهاد ما به شما خرید از افراد حقوقی یا همان صرافی های ارز دیجیتال است. این صرافی ها به دو دسته OTC و P2P تقسیم می شوند. شیوه معامله در این دو صرافی با یکدیگر متفاوت است. صرافی های OTC امکان معامله کاربر به کاربر را به شما نمی دهند. خود صرافی به طور مستقیم وارد عمل می شود و با قیمتی که خودش تعیین می کند با شما معامله می کند. در صرافی های P2P این موضوع کاملا متفاوت است. این صرافی ها در معاملات شما دخالتی ندارند و صرفا نقش واسطه را ایفا می کنند. واسطه ای که یک خریدار واقعی را به یک فروشنده واقعی وصل می کند و تعیین قیمت معامله را هم بر عهده خود آن ها می گذارد.

در نتیجه، استفاده از صرافی P2P برای خرید پنکیک سواپ و سایر رمز ارزها به نفع شما می باشد.

 

خرید پنکیک سواپ

 

 

صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن

بیت ایمن معتبر ترین صرافی آنلاین ارز دیجیتال در ایران است. این صرافی ویژگی های خاصی دارد که آن را از سایر فعالان این حوزه متمایز می کند. اول از همه باید بدانید که صرافی های P2P ایرانی، عمدتا از ارز دیجیتال پنکیک سواپ پشتیبانی نمی کنند. بیت ایمن یکی از معدود صرافی هایی است که این ارز را در اختیار کاربران می گذارد. بعد از این کار، کاربران می توانند به صورت مستقیم و بدون دخالت صرافی با هم معامله کنند. بیت ایمن ویژگی هایی دارد که آن را به بهترین مرجع خرید پنکیک سواپ و سایر پول های دیجیتال تبدیل می کند. در ادامه با این ویژگی ها به طور کامل آشنا می شویم.

  • سرعت و امنیت بسیار بالا
  • کامل ترین سبد ارزی در بین صرافی های P2P ایرانی
  • مسابقات اینستاگرامی پر جایزه
  • سیستم کسب درآمد از طریق دعوت دوستان
  • آموزش های رایگان
  • اخبار فوری و مهم
  • کارمزد بسیار پایین معاملات
  • ثبت نام و احراز هویت سریع و آسان

این ویژگی ها بیت ایمن را به کامل ترین صرافی آنلاین ایرانی تبدیل کرده است. همه این امکانات پس از انجام ثبت نام و احراز هویت به صورت کاملا رایگان در اختیار شما قرار می گیرند. در این صرافی علاوه بر ارز دیجیتال پنکیک سواپ، 28 رمز ارز دیگر هم به فروش می رسند. بیت کوین، اتریوم، تتر، چین لینک، بایننس کوین، اتریوم کلاسیک، بیت کوین کش، لایت کوین، استلار، ریپل، ترون، دوج کوین، کاردانو، پولکادات، یونی سواپ، آوه، اومیسگو، شیبا، وینک، کوانتوم، دش، زی کش، وی چین، ایاس، ریپل، نئو و بیت تورنت، دیگر ارزهایی هستند که توسط صرافی بزرگ بیت ایمن پشتیبانی می شوند. به تدریج به تعداد این ارزها افزوده خواهد شد تا کاربران نیاز به هیچ مرجع دیگری برای فعالیت در بازار ارز دیجیتال نداشته باشند.

 

جمع بندی

پنکیک سواپ با توجه به عمر کمی که دارد، راهی طولانی را پیش روی خود می بیند. با توجه به عملکرد خوب این شبکه تا الان و رشد زیادی که توکن آن یعنی CAKE داشته است، مدتی باید منتظر ماند تا این ارز دوباره شروع به رشد کند. با خرید این ارز می توانید در آینده ای نه چندان دور، از رشد احتمالی آن سود ببرید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amer
Amer
3 سال قبل

باسلام
در سایتهای ( پنکیک کیف و یونی سواپ) پول تراست والتم ارز های خارج از کیف پولم قابل خریداری نبوده گوشه سمت راست بالا یک قفل پدیدار شده نمی‌دانم این قفل عامل و سبب غیرفعال شدن خرید ارز از سایت‌های بیرون بوده، یا تغییرات دیگری که ناخواسته بنده در حین کار ایجاد کردم، سبب غیرفعال شدن سایتهای ( پنکیک سوآپ و. یونی سوآپ) شده لطفا اگر کسی اطلاع و کمکی در رفع این اختلال و غیرفعال شدن مورد پیش آمده دارند، منو راهنمایی نمایند

Amer
Amer
3 سال قبل

سلام
لطفا منو در رفع محدودیت و غیرفعال شدن خرید ارز از سایت‌های (پنکیک و یونی سواپ) کمک کنید که چه عامل و اشکالی که سبب این غیر فعال شدن شده است، نمی‌دانم دلیلش شکل یک قفل در بالای صحفه سمت راست این عامل غیرفعال شدن است، یا دلیل دیگری سبب این محدودیت در خرید ارز در این دو سایت در کیف پول تراست والتم شده است، لطفا منو راهنمایی کنید کلافه شدم چون خرید ارزهای خوبی را دارم از دست میدهم