ارز گراف چیست؟ همه چیز درباره گراف (GRT)

در دنیای مدرن امروز، با توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات، ارزهای دیجیتال به یکی از موضوعات حیاتی و مورد توجه در اقتصاد جهانی تبدیل شده‌اند. از همین در چندین سال اخیر بازار کریپتوکارنسی با پیشرفت‌های زیادی روبرو بود و همین موضوع باعث ظهور رمز ارزهای متفاوت شد. ارز دیجیتال گراف یکی از انواع ارزهای دیجیتال می‌باشد که به سرعت به چشم‌اندازهای مثبت پیش می‌رود. با در نظر داشتن این موضوع در ادامه مقاله قصد داریم به توضیح کامل‌تری در خصوص گراف بپردازیم تا بدانید ارز گراف چیست و از چه ویژگی‌هایی برخوردار است.

  1. ارز گراف چیست؟
  2. ویژگی های ارز گراف چیست؟
  3. قیمت گراف
  4. خرید گراف
  5. کیف پول ارز گراف چیست؟

 

ارز گراف چیست؟

 

ارز گراف چیست؟

برای پاسخ به ارز گراف چیست بهتر است بدانید گراف یک سیستم جستجوی اطلاعات مبتنی بر بستر بلاک چین اتریوم است. این پروژه مستقیما در حوزه‌های DeFi و Web3.0 دخالت دارد و کارایی زنجیره‌های بلوکی را بهبود می‌بخشد. توکن اختصاصی این شبکه (GRT) نام دارد که یک توکن ERC20 مبتنی بر اتریوم می‌باشد. این سیستم مستقیما با API ها در ارتباط است و امکان تبادل ساخت و تبادل آن‌ها به صورت غیرمتمرکز را به کاربران می‌دهد.

برهمین اساس می‌توان گراف را به عنوان یکی از شبکه‌های کاربردی موجود در فضای بلاک چین اتریوم در نظر گرفت. ساخت و انتشار پروژه The graph با همکاری اعضایی از چند تیم بزرگ توسعه انجام شد. این افراد که Yaniv Tal (مدیر پروژه)، Brandon Ramirez (مدیر تحقیقات) و Jannis Pohlmann (مدیر تکنولوژی) بین 5 تا 8 سال سابقه همکاری داشتند. سازندگان اصلی گراف را این تیم سه نفر در نظر می‌گیریم که اتفاقا همگی سابقه تحصیل در رشته مهندسی برق را دارند.

از همین رو موضوع API از ابتدا برای این افراد قابل توجه بود و حتی چند استارتاپ را هم برای توسعه آن راه اندازی کردند. این تیم سه نفره نهایتا در سال 2018، ارز گراف را به عنوان یک پروژه متمرکز در این زمینه با ویژگی‌های بسیار زیادی راه اندازی کردند. از همین رو برای آشنایی هر چه بیشتر با گراف بهتر است بدانید ویژگی‌های ارز گراف چیست و نحوه خرید آن چگونه است.

 

ویژگی های ارز گراف چیست؟

 

ویژگی های ارز گراف چیست؟

همان طور که در بخش قبل گفتیم، گراف در زمینه‌های مختلفی کاربرد دارد. این شبکه امکان تولید و انتشار API هایی را می‌دهد که در داخل سیستم، ساب گراف (Subgraph) نامیده می‌شوند. تعداد این ساب گراف ها در حال حاضر بیش از 3 هزار مورد است و تعداد آن‌ها روز به روز افزایش می‌یابد. این API ها به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApp) مختلفی مربوط می‌شود که یونی سواپ (Uniswap) و آوه (Aave) دو نمونه از آن‌ها می‌باشند.

ارز دیجیتال GRT نیز در دسته توکن های دیفای و وب 3.0 قرار می‌گیرد. به همین منظور می‌توان آینده روشنی را برای آن متصور شد. این رمز ارز برای فعالیت‌های درون شبکه‌ای سیستم The graph مورد استفاده قرار می‌گیرد. به صورت کلی با استفاده از GRT می‌توان داخل فعالیت‌های شبکه گراف شرکت کرد و با استیک کردن (Staking) توکن ها سود مشخصی را به دست آورد. البته این ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

قیمت گراف

 

قیمت گراف

اصلی ترین کاربرد توکن GRT برای علاقمندان به سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال، نوسانگر بودن می‌باشد. این توکن ERC20 می‌تواند با نوسانات خود به سرمایه گذاران سود یا ضرر برساند. قیمت GRT نیز به صورت غیرمتمرکز و با توجه به روند عرضه و تقاضا مشخص می‌شود. بنابراین هیچکس حتی سازنده پروژه نمی‌تواند آن را به صورت کامل کنترل کند. البته با توجه به این که گراف یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است، اتفاقات درون آن به صورت شفاف در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

از طرفی این اطلاعات به صورت غیر قابل دستکاری بایگانی می‌شوند تا امکان خرابکاری در شبکه از بین برود. قیمت گراف در حال حاضر معادل 0.2983 دلار است و از ارش بازار 2,798,249,807 برخوردار است. از همین رو بهتر است بدانید گراف جایگانه 44 بازار را به خود اختصاص داده است. از همین رو برای اطلاع از قیمت لحظه‌ای بازار بهتر است به سایت‌هایی همچون coinmarketcap مراجعه کنید.

 

خرید ارز گراف

 

خرید ارز گراف

در صورتی که با کسب این اطلاعات قصد خرید ارز دیجیتال GRT را دارید، به راحتی و با سرعت و امنیت بالا می‌توانید این کار را انجام دهید. به این منظور ابتدا وارد صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن شوید و ثبت نام خود را انجام دهید. بعد از تکمیل ثبت نام، به صفحه اطلاعات کاربری بروید و مراحل احراز هویت را انجام دهید. البته ارز گراف توسط تعداد زیادی صرافی شناخته شده خارجی نیز پشتیبانی می‌شود. از همین رو می‌توانید با مراجعه به صرافی هایی همچون بایننس، کوین بیس، کوکوین، اوککس و غیره به خرید گراف بپردازید.

 

کیف پول ارز گراف چیست؟

 

کیف پول ارز گراف چیست؟

برای هر رمز ارزی فضای ذخیره و کیف پول دیجیتالی وجود دارد. به همین دلیل برای ذخیره گراف نیز کیف پول های دیجیتالی مختلفی راه اندازی شده است که امکان نگهداری مطمئن آن را به ما می‌دهند. در این قسمت یک لیست مختصر و مفید از کیف پول های گراف را به شما ارائه می‌کنیم تا بدانیم کیف پول ارز گراف چیست از همین رو کیف پول ارز دیجیتال گراف عبارت‌اند از:

  • کیف پول سخت افزاری لجر (Ledger)
  • کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor)
  • کیف پول نرم افزاری متامسک (MetaMask)
  • کیف پول نرم افزاری تراست ولت (Trust wallet)
  • کیف پول نرم افزاری اتمیک ولت (Atomic wallet)

 

جمع بندی

در یک جمع بندی کلی می‌توان گراف را در دسته ارزهای دیجیتال پرکاربرد قرار داد. با توجه به ارتباط با شبکه‌های اتریوم، دنیای متاورس و نسل سوم وب، آینده آن نیز احتمالا روشن خواهد بود. با در نظر داشتن این موضوع ما در این مقاله سعی کردیم به معرفی GRT بپردازیم تا بدانید ارز گراف چیست و چه کاربردهایی دارد. زیرا اگر قصد خرید گراف را دارید با پاسخ به سوال ارز دیجیتال گراف چیست می‌توانید معاملات بهتری را برای خود رقم بزنید.

 

سوالات متداول

 

مزایای ارز گراف چیست؟

گراف از ویژگی‌های بسیار زیادی برخوردار است که به عنوان مهم‌ترین ویژگی آن می‌توان به امنیت بالا و تمرکززدایی اشاره کرد.

آیا کاربران ایرانی می توانند از صرافی های خارجی استفاده کنند؟

به دلیل تحریم‌هایی که در چندین سال اخیر برای کشور ایران لحاظ شده است کاربراان ایرانی نمی‌توانند در صرافی هایی همچون بایننس، کوین بیس و غیره فعالیت کنند.

گراف چه محصولاتی دارد؟

گراف از محصولات بسیار زیادی برخوردار است از همین رو می‌توان به مهم‌ترین محصولات گراف همچون استودیوی ساب گراف، مرورگر گراف، گردش کار گراف اشاره کرد.

معایب ارز دیجیتال grt چیست؟

تعداد عرصه توکن های گراف محدود است و امکان استخراج این رمز ارز وجود ندارد از همین رو می‌توان محدودیت عرضه توکن گراف را به عنوان یکی از مهم‌ترین معایب گراف معرفی کرد.

آینده ارز دیجیتال گراف چگونه است؟

بازار ارزهای دیجیتال هیچ گاه به صورت صد درصد قابل پیش‌بینی نمی‌‌باشد. از همین رو نمی‌توان به صورت قطعی آینده یک رمز ارز را به صورت دقیق پیش بینی کرد. البته با استفاده از تحلیل تکنیکال و بررسی ابزارهای تکنیکال می‌توان تا حدی روند بازار را بررسی کرد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها