ارز لایو پیر چیست؛ معرفی ارز دیجیتال لایو پیر (LPT)

صنعت ویدیو در چندین سال گذشته پیشرفت‌های زیادی به همراه داشته است و این موضوع باعث به وجود آمدن پلتفرم‌های زیادی برای انتشار ویدیوهای متفاوت شده است. از همین این پلتفرم‌ها با اقدامات متفاوت کاربران زیادی را به این حوزه علاقه‌مند کردند و این روزا افراد زمان زیادی را صرف تماشا ویدیوها می‌کنند. یکی از این اقدامات کسب درآمد از طریق انتشار ویدیو‌های مختلف می‌باشد برهمین اساس با افزایش توجه کاربران به این صنعت پروژه‌های متفاوتی به این حوزه روی آوردند. که فضای بلاک چین و دنیای ارزهای دیجیتال یکی از همان پروژه‌ها می‌باشد.

از همین رو در چندین سال گذشته برای بهبود بخشیدن به پلتفرم‌های پخش ویدیو، پروژه‌های زیادی در حوزه ارزهای دیجیتال راه‌اندای شد که یکی از آن‌ها پروژه لایو پیر (Livepeer) می‌باشد که با کمک رمز ارز بومی خود به نام ارز دیجیتال لایو پیر سعی دارد شرایط صنعت ویدیو را تغییر دهد. البته در این بین ارز دیجیتال تتا (Theta) نیز با هدف ایجاد تغییرات متفاوت در صنعت ساخت ویدیو راه‌اندازی شد. برهمین اساس در ادامه مقاله قصد داریم شما را با ارز لایو پیر آشنا کنیم و به موضوعات متفاوت در خصوص این رمز ارز نیز یپردازیم.

  1. ارز دیجیتال لایو پیر چیست؟
  2. تاریخچه ارز لایو پیر
  3. ویژگی‌ های ارز دیجیتال LPT
  4. قیمت ارز لایو پیر
  5. خرید ارز دیجیتال لایو پیر
  6. بهترین کیف پول‌ های LPT

 

ارز دیجیتال لایو پیر چیست؟‌

 

ارز دیجیتال لایو پیر چیست؟‌

با پیشرفت صنعت ویدیو و ورود ویدیوهای 4K و VR به این صنعت پلتفرم‌های شناخته شده استریم همچون نتفیلیکیس و سایر پلتفرم‌های پخش ویدیو برای انتشار ویدیوهایی با کیفیت بالا باید هزینه بسیار زیادی پرداخت می‌کردند. زیرا برای پخش ویدیوها و فیلم‌های با کیفیت، توسعه‌دهندگان باید آن‌ها را رمزگذاری می‌کردند که برای انجام این کار هزینه‌ هنگفتی لازم بود. اما در این بین پروژه لایو پیر با داشتن فناوری غیرمتمرکز شرایطی فراهم کرده است تا پلتفرم‌های استریم بتوانند با هزینه پایین ویدیوهایی به صورت رمزگذاری و با کیفیت بالا منتشر کنند.

البته این پروژه در صدد فراهم کردن شرایطی است تا در کنار کاهش هزینه‌ پلتفرم‌های پخش ویدیو، مشکل مقیاس پذیری آن‌ها را نیز به کمک توکن حاکمیتی خود برطرف کند. رمز ارز بومی یا توکن حاکمیتی پروتکل لایو پیر، ارز دیجیتال لایو پیر می‌باشد که بر روی بلاک چین اتریوم راه‌اندازی شده است و به عنوان توکن ERC-20 فعالیت می‌کند. همچنین در بازار ارزهای دیجیتال این رمز ارز با نماد LPT نیز شناخته می‌شود و ساختاری کاملا غیرمتمرکز دارد.

 

تاریخچه ارز لایو پیر

 

تاریخچه ارز لایو پیر

اکنون که با پروژه و ارز دیجیتال لایو پیر آشنا شدید بهتر است برای اطلاعات بیشتر در خصوص این پروژه با تاریخچه و بنیانگذاران آن نیز آشنا شوید. در سال 2016 زمانی که صنعت ساخت ویدیو با تحولاتی روبرو شد دو بنیانگذار بزرگ با نام‌های داگ پتکانیکس (Doug Petkanics) و اریک تنگ (Eric Tang) ایده لایو پیر را مطرح کردند. ایده Livepeer از همان ابتدا با استقبال زیادی روبرو شد.

زیرا به دلیل غیرمتمرکز بودن این پروژه، لایو پیر می‌توانست تغییرات زیادی در پلتفرم‌های ساخت ویدیو ایجاد کند برهمین اساس در مدت زمان کمی تواسنت توجه فعالان حوزه ارزهای دیجیتال و توسعه‌دهندگان صنعت بازی را به خود جلب کند. بهتر است بدانید استقبال از این پروژه به حدی رسید که پس از گذشت یک سال یعنی در سال 2017 رمز ارز بومی این پروژه به نام ارز دیجیتال لایو پیر بر روی شبکه اتریوم راه‌اندازی شد و از آن پس دریچه‌ای جدید برای صنعت پخش ویدیو باز شد.

 

ویژگی‌ های ارز دیجیتال LPT

پروتکل و ارز دیجیتال لایو پیر همچون سایر پروژه‌های حوزه ارزهای دیجیتال از ویژگی‌ها و مزایای بسیار زیادی برخوردار است. از همین رو قصد داریم به چند مورد از ویژگی‌های این پروژه بپردازیم. همانطور که در قسمت بالا نیز به آن اشاره کردیم این رمز ارز بر روی بستر اتریوم راه‌اندازی شده است برهمین اساس این توکن از تمامی ویژگی‌های شبکه اتریوم همچون امنیت بالا و قرارداد هوشمند برخوردار است.

همچنین این پروژه می‌تواند هزینه‌های پلتفر‌م‌های پخش ویدیو را تا حد زیادی کاهش دهد. برهمین اساس افراد می‌توانند به راحتی و بدون هیچ مشکلی ویدیوهای خود را با هزینه پایین و کیفیت بالا به اشتراک بگذارند. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که توانسته توجه افراد مختلف را به این پروژه جلب کند کسب درآمد از طریق لایو پیر می‌باشد. زیرا در این پروتکل کاربران می‌توانند ارز دیجیتال لایو پیر را استیک کنند و با انجام یک سری وظایف پاداش زیادی دریافت کنند.

 

قیمت ارز لایو پیر

 

قیمت ارز لایو پیر

به دلیل نوسانات بازار ارزهای دیجیتال کاربرانی که قصد خرید LPT و سایر رمز ارزها را دارند باید به سایت‌هایی که قیمت لحظه رمز ارزها را نمایش می‌دهند رجوع کنند. از همین رو ما برای ارائه اطلاعات در خصوص قیمت ارز لایو پیر ما قصد داریم به سایت coinmarketcap مراجعه کنیم. داده‌های این سایت نشان می‌دهد ارز دیجیتال لایو پیر در سال‌های اول روند قیمتی ثابتی داشت و حتی در 13 مارچ 2020 این توکن با پایین‌ترین قیمت خود یعنی 0.4206 دلار روبرو شد.

اما پس از گذشت چند ماه در اوایل سال 2021 رمز ارز LPT روندی متفاوتی را در پیش گرفت و این روند قیمتی باعث شد سرمایه‌گذاران این رمز ارز، امیدی دوباره پیدا کنند. همچنین رشد این رمز ارز به حدی رسید که در 9 نوامبر 2021 ارز دیجیتال لایو پیر شاهد بالاترین قیمت خود بود. که در آن زمان این رمز ارز با قیمت 100.24 دلار معامله می‌شد. امادر حال حاضر LPT جایگاه 178 بازار را به خود اختصاص داد و هم اکنون با قیمت 6.59 دلار معامله می‌شود.

 

خرید ارز دیجیتال لایو پیر

 

خرید ارز دیجیتال لایو پیر

ارز دیجیتال لایو پیر در سال‌های اخیر توسط بسیاری از پلتفرم‌های معاملاتی پشتیبانی می‌شود. از همین رو کاربران می‌توانند با ثبت نام در این صرافی‌ها رمز ارز خود را خریداری کنند. البته در میان این پلتفرم‌ها صرافی شناخته‌ای همون بایننس، کوین بیس، کوکوین از این رمز ارز پشتیبانی می‌کنند. اما باید بدانید در سال گذشته احراز هویت در بعضی از صرافی‌های خارجی همچون بایننس اجباری شد.

از همین رو به دلیل تحریم‌هایی که در چندین سال اخیر برای کشور ایران اعمال شده است کاربران نمی‌توانند در این پلتفرم‌ها ثبت نام کنند و به معاملات خود بپردازند. برهمین اساس آن‌ها باید به دنبال یک صرافی مطمئن برای خرید رمز ارزهای خود باشند. در این بین صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن به زودی قصد دارد از ارز دیجیتال لایو پیر، تتا و تعداد زیادی رمز ارز متفاوت پشتیبانی کند. برهمین اساس به زودی کاربران می‌توانند تنها با گذراندن روند ثبت نام و احراز هویت LPT را به راحتی خریداری کنند.

 

بهترین کیف پول‌ های LPT

 

بهترین کیف پول‌ های LPT

پس از انتخاب یک صرافی مطمئن برای خرید ارزهای دیجیتال کاربران باید به دنبال بستری امن برای نگهداری دارایی‌های خود باشند. که انتخاب بهترین کیف پول ارزهای دیجیتال از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. زیرا این موضوع یکی اصلی‌ترین نگرانی کاربران در زمان خرید یک رمز ارز می‌باشد. اما باید بدانید در چندین سال گذشته تعداد زیادی کیف پول سخت افزاری و نرم افزای متفاوت طراحی شده است که این موضوع توانسته نگرانی کاربران را در این باره کاهش دهند. برهمین اساس ما شما را با بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای نگهداری رمز ارز لایو پیر آشنا کنیم.

  1. کیف پول تراست ولت (Trust wallet)
  2. کیف پول مای اتر ولت (Myetherwallet)
  3. کیف پول متامسک (Metamask)
  4. کیف پول لجر (Ledger)
  5. کیف پول ترزور (Trezor)

جمع بندی

ما در این مقاله سعی داشتیم شما را با ارز یجیتال لایو پیر و مباحث مرتبط با این رمز ارز آشنا کنیم تا با مفهوم لایو پیر آشنا شوید. همچنین در این مقاله به تحولات صنعت پخش ویدیو اشاره کردیم و بهتر است بدانید این صنعت همواره در حال پیشرفت است و در سال‌های اخیر تغییرات بسیار زیادی را به همراه داشته است. از همین رو بازار ارزهای دیجیتال و حوزه بلاک چین به صنعت ویدیو نفوذ کرده‌ است. برهمین اساس توسعه‌دهندگان و تحلیل‌گران برای صنعت ویدیو و رمز ارزهایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند آینده خوبی را پیش‌بینی می‌کنند.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها