تتا چیست؛ معرفی ارز دیجیتال تتا (Theta)

با راه‌اندازی پلتفرم‌هایی همچون یوتیوب افراد زیادی به تماشای ویدیوهای آموزشی و سرگرم کننده علاقه‌مند شدند. از همین رو صنعت ویدیویی یا پیشرفت زیادی همراه بود و از آن پس ویدیوها و فیلم‌های آموزشی شکلی متفاوت به خود گرفتند و عده‌ای توانستند از این راه کسب درآمد کنند. در این بین فضای بلاک چین و بازار ارزهای دیجیتال که همواره سعی دارد در زندگی روزمره افراد تاثیر زیادی بگذارد از قافله عقب نماند و فضایی متفاوت را به وجود آورد.

با در نظر داشتن این موضوع و پیشرفت صنعت ویدیو شبکه تتا به صورت غیرمتمرکز با کمک رمز بومی خود به نام ارز دیجیتال تتا (Theta) به کمک این صنعت شتافت و پلتفرمی متفاوت را راه‌اندازی کرد. زیرا در پلتفرم‌های قبلی مشکلات زیادی به چشم می‌خورد و این شبکه با هدف برطرف کردن این مشکلات راه اندازی شد. برهمین اساس در ادامه مقاله قصد داریم به توضیح کامل‌تری در خصوص ارز تتا و موارد زیر بپردازیم تا شما را با این پلتفرم متفاوت آشنا کنیم.

 

ارز دیجیتال تتا چیست؟

 

ارز دیجیتال تتا چیست؟

تتا یک پلتفرم غیرمتمرکز بلاک چینی است که با کمک ارز دیجیتال تتا قصد دارد تغییراتی در صنعت پخش ویدیوها به وجود آورد. زیرا پلتفرم‌های قدیمی گنجایش تقاضای بالای پخش ویدیو را ندارند و نمی‌توانند با کیفیت بالا آن‌ها را منتشر کنند. از همین رو شبکه تتا برای برطرف کردن این مشکل روی کار آمده است و شرایطی متفاوت طراحی کرده است و در این پلتفرم هرچه تعداد کاربران برای تماشا فیلم بیشتر شود این پلتفرم گنجایش لازم را دارد و کیفیت آن نیز کاهش پیدا نمی‌کند. البته بهتر است بدانید شبکه و ارز دیجیتال تتا به دنبال این نیست که جای پلتفرم‌های دیگر همچون یوتیوب را بگیرد.

بلکه سعی دارد یک فضای غیرمتمرکز برای تمامی شبکه‌ها به وجود آورد و تغییراتی در فضای نسل سوم وب (Web 3.0) ایجاد کند. از همین رو حوزه‌های متفاوتی همچون ورزش‌های الکتریکی، موسیقی، تلویزیون و غیره می‌توانند از این شبکه استفاده کنند و ویدیوهای خود را به اشتراک بگذارند. حتی جالب است بدانید پاداش دریافتی این پلتفرم میان سازندگان محتوا و بینندگان و تمامی افرادی که در رشد شبکه تاثیر گذار بودند تقسیم می‌شود.

البته بهتر است در خصوص ارز دیجیتال تتا نیز به شما توضیحاتی دهیم. رمز ارز تتا توکن بومی این شبکه می‌باشد و کاربران از طریق سهام‌گذاری بر روی این رمز ارز می‌توانند به عنوان اعتبار سنج یا نود سرپرست به تولید بلاک‌های جدید کمک کنند. همچنین دارندگان این توکن ها می‌توانند به برخی از ویژگی‌هایی که درون پلتفرم تتا قرار دارد دسترسی پیدا کنند.

 

تاریخچه ارز تتا

 

تاریخچه ارز تتا

اکنون که با شبکه تتا و توکن حاکمیتی این پروژه آشنا شدید بهتر است در خصوص تاریخچه و بنیانگذاران آن نیز اطلاعاتی داشته باشید. به طور کلی ایده پروژه تتا ابتدا در سال 2017 توسط جی لانگ (Jieyi Long) و میچ لیو (Mitch Liu) مطرح شد و توسعه‌دهندگان استقبال بسیار خوبی از این پروژه کردند. زیرا این پروژه می‌تواست ایرادات پلتفرم‌های قبلی را برطرف کند البته استقبال از این پروژه آن قدر زیادی بود که در همان سال ارز دیجیتال تتا نیز برای اولین بار بر روی سایت Medium به عنوان توکن ERC-20 راه‌اندازی شد.

همچنین جی لانگ که یکی از بنیانگذاران این پروژه می‌باشد در گذشته به عنوان کارشناس واقعیت مجازی و پخش زنده فعالیت می‌کرد و دارای مدرک دکترای مهندسی کامپیوتر از دانشگاه نورث وسترن می‌باشد. همچنین میچ لیو نیز در گذشته به عنوان کارآفرین استارتاپ‌های بازی موبایلی و تبلیغات آنلاین شناخته می‌شد و فارع‌التحصیل رشته علوم کامپیوتر از دانشگاه MIT و فارغ التحصیل رشته MBA از دانشگاه استنفورد است.

 

ویژگی‌ های ارز دیجیتال Theta

 

ویژگی‌ های ارز دیجیتال Theta

همانطور که در بخش بالا به آن اشاره کردیم تتا با هدف ارتقا گنجایش و ارائه ویدیوهایی با کیفیت بالا راه‌اندازی شد و شرایطی را فراهم کرد تا وبدبوها در یک پلتفرم غیرمتمرکز بتوانند قرار بگیرند. اما غیرمتمرکز بودن تنها مزایا و ویژگی این پروژه نمی‌باشد بلکه این فناوری از ویژگی‌ها و مزایای بسیار زیادی برخوردار است.

اعطای پاداش به فعالان این پلتفرم و کاهش هزینه‌های انتشار محتوا یکی دیگر از ویژگی‌های شبکه تتا می‌باشد که این موضوع توانسته توجه افراد زیادی را به این پروژه جلب کند. همچنین باید بدانید شبکه تتا از الگوریتم اجماع اثبات سهام (PoS) استفاده می‌کند که انودهای زیادی زیر مجموعه این الگوریتم قرار گرفته است که تمامی این مسائل منجر به افزایش سرعت شبکه می‌شود. همچنین از آنجایی که تتا منبع باز است می‌تواند به پیشرفت اپلیکیشن‌ های غیرمتمرکز (DApp) کمک کند. که تمامی این موضوعات به عنوان ویژگی‌های تتا به حساب می‌آید.

 

قیمت ارز تتا

 

قیمت ارز تتا

طبق داده‌های سایت coinmarketcap ارز دیجیتال تتا در سال‌های اول راه‌اندازی روند قیمتی ثابتی را در پیش داشت که در همان سال‌ها یعنی 13 مارچ 2020 رمز ارز Theta با پایین‌ترین قیمت خود روبرو شد که در آن زمان این رمز ارز با قیمت 0.0397 در بازار ارزهای دیجیتال معامله می‌شد.

البته پس از گذشت سه سال ارز تتا روندی صعودی را در پیش گرفت و در تاریخ 16 آپریل 2021 شاهد اوج قیمت خود یعنی 15.90 دلار بود و پس از آن زمان، Theta مجددا روند نزولی را در پیش گرفت. با در نظر داشتن این موضوع در حال حاضر ارز تتا رتبه 55 بازار را به خود اختصاص داد و در زمان نوشتن این مقاله با قیمت 0.97 معامله می‌شود.

 

خرید ارز دیجیتال تتا

 

خرید ارز دیجیتال تتا

با پیشرفت بازار ارزهای دیجیتال صرافی های زیادی راه‌اندازی شدند که به صورت متمرکز فعالیت می‌کردند و  کاربران می‌توانستند با رجوع به این صرافی ها معاملات خود را انجام دهند. البته پس از گذشت مدتی صرافی غیرمتمرکز با کارکردی متفاوتی روی کار آمد. اما باید بدانید برای خرید ارز دیجیتال تتا ابتدا باید به دنبال یک صرافی ارز دیجیتال مطمئن برای معاملات خود باشید. در همین بین صرافی های شناخته و محبوبی همچون بایننس (Binance)، کوکوین (KuCoin)، بیت هاب (Bithumb) از ارز تتا پشتیبانی می‌کنند.

البته مدتی است که تعدادی از صرافی های خارجی احراز هویت را اجباری کرده‌اند و کاربران ایرانی به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانند در این پلتفرم ها ثبت نام کنند. پس کاربران ایرانی باید به دنبال یک صرافی مطمئن برای انجام معاملات خود باشند. که در این بین صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن به زودی قصد دارد ارز دیجیتال تتا را در لیست رمز ارزهای خود قرار دهد. بر همین اساس به زودی تنها با گذراندن روند ثبت نام و احراز هویت می‌توانید رمز ارز Theta و چندین رمز ارز جدید را خریداری کنید.

 

بهترین کیف پول‌ های Theta

 

بهترین کیف پول‌ های Theta

همانطور که در بخش‌های بالا به آن اشاره شد پروژه تتا از ویژگی‌های بسیار زیادی برخوردار است. که یکی از ویژگی‌های مهم این شبکه کیف پول اختصاصی تتا می‌باشد که با نام تتا والت (Theta Wallet) در بازار ارزهای دیجیتال به صورت نرم افزاری فعالیت می‌کنند. که کاربران می‌توانند این کیف پول ارز دیجیتال را به راحتی بر روی سیستم عامل اندروید و ios  نصب کنند و ارز دیجیتال تتا و رمز ارز تی‌فیوئل (TFUEL) را درون آن نگهداری کنند.

البته کاربران می‌توانند ارز دیجیتال تتا در بسیار از کیف پول های ارز دیجیتال نگهداری کنند اما باید توجه کنید که امنیت کیف پول های ارز دیجیتال از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. که ما در این بخش قصد داریم بهترین کیف پول سخت افزاری و نرم افزاری را برای نگهداری تتا به شما معرفی کنیم.

  1. کیف پول نرم افزاری تراست والت (Trust Wallet)
  2. کیف پول نرم افزاری متامسک (MetaMask‌)
  3. کیف پول نرم افزاری و سخت افزاری سیف پال (Safepal)
  4. کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)
  5. کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

 

جمع بندی

در این مقاله به بررسی مفهوم ارز دیجیتال تتا و ویژگی‌ها و بهترین کیف پول‌های این رمز ارز پرداختیم تا بتوانیم به سوال ارز تتا چیست پاسخ کاملی دهیم. با در نظر داشتن این موضوع همانطور که در بخش‌های بالا به آن اشاره کردیم ارز تتا برای بهبود سرعت، کیفیت و موارد این چنینی در صنعت ویدیویی به صورت غیرمتمرکز راه‌اندازی شده است و سعی دارد بسیاری از پلتفرم‌های پخش ویدیو را به  سمت غیرمتمرکز بودن بکشاند. از همین رو تحلیلگران و سرمایه‌گذاران زیادی آینده خوبی برای این رمز ارز پیش‌بینی می‌کنند.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها