معرفی ارز دیجیتال نئو (NEO)

پس از بیت کوین ارزهای دیجیتال زیادی به وجود آمدند که آلت کوین نام گرفتند. ظهور آلت کوین هایی همچون ارز دیجیتال نئو، دنیای کریپتوکارنسی را متحمل کردند. زیرا به فعالان حوزه ارز دیجیتال ثابت کردند که از رمز ارزها می‌توان استفاده‌هایی فراتر از یک وسیله برای پرداخت و سرمایه گذاری داشت. اما این گونه رمز ارزها از ابتدای ظهور با ارائه خدماتی متفاوت و جذاب قصد داشتند جای بیت کوین را بگیرند. اکنون ما در این مقاله قصد داریم به ارز دیجیتال نئو که یکی از آلت کوین های شناخته شده بازار ارز دیجیتال است و در گذشته جایگاه ویژه‌ای در بازار کریپتوکارنسی داشته است بیشتر بپردازیم.

 

ارز دیجیتال نئو چیست؟

 

ارز دیجیتال نئو چیست؟

نئو یک پروژه بلاک چینی است که در راستای تحقق اقتصاد هوشمند فعالیت می‌کند. این پروژه قصد دارد تا دارایی‌ها و مدیریت آن‌ها را به دست سیستم‌های هوشمند بلاک چینی بسپارد. نئو را می‌توان شبکه‌ای هوشمند و مفید دانست که ارز دیجیتال نئو که با نماد اختصاری NEO در بازار ارز دیجیتال شناخته می‌شود را، به فروش می رساند. این پروژه در سال 2014 فعالیت خود را آغاز کرد و 1 سال طول کشید تا برای اولین بار توکن آن عرضه شود.

نام ابتدایی این رمز ارز AntShares بود اما این نام پس از مدتی عوض شد و از همان زمان نئو نام گذاری شد. نه تنها ارز دیجیتال نئو جذابیت و خلاقیت بسیاری دارد بلکه شبکه نئو نیز امتیازات زیادی با خود به همراه دارد که هر کدام از آن‌ها به صورت جداگانه و جمعی ارزشمند هستند.

 

ویژگی های ارز دیجیتال نئو

 

ویژگی های ارز دیجیتال نئو

همانطور که در بخش بالا به آن اشاره کردیم شبکه نئو از ویژگی‌ها و امتیازات بالایی برخوردار است. برهمین‌اساس یکی از ابعاد گسترده شبکه نئو، پشتیبانی از قرارداد هوشمند می‌باشد. قابلیتی که در شبکه اتریوم بسیار گسترده و کاربردی است. ارز دیجیتال نئو نیز در کنار اتریوم، یک پلتفرم ایجاد و ثبت قرارداد هوشمند و یک رمز ارز می‌باشد. این شباهت‌های بارز، بین این دو ارز بسیار به چشم می‌خورد. البته این شباهت‌ها باعث شده‌است تا فعالان حوزه ارز دیجیتال به نئو، اتریوم چینی هم بگویند. استفاده از عبارت اتریوم چینی به این علت است که نئو یک ارز دیجیتال ساخته شده توسط چینی‌ها است.

البته این دو ارز تفاوت‌های زیادی هم‌دارند. میزان‌عرضه، سرعت‌تراکنش‌ها و کارمزد نهایی چیزی‌است که ارز دیجیتال نئو و اتریوم را از یکدیگر متمایز می‌کند. یک سال پیش، اختلاف جایگاه NEO و ETH در بازار فقط 5 رتبه بود اما امسال با نزول جایگاه ارز دیجیتال نئو این اختلاف بسیار زیاد شده‌است. البته بهتر است بدانید که ویژگی‌های این پروژه تنها به قرارداد هوشمند خلاصه نمی‌شود بلکه اقتصاد هوشمند هدف نهایی پروژه NEO می‌باشد و سه‌عامل عمده را شامل می‌شود.

این عوامل به‌صورت گروهی، توانسته‌اند سازنده اقتصاد هوشمند باشند و همه آن‌ها در شبکه NEO جمع آوری شده‌اند تا بتوانند به هدف خود برسند. اکنون بهتر است با این سه عامل آشنا شوید که این سه عامل شامل دارایی دیجیتال، هویت دیجیتال و قرارداد هوشمند می‌باشند. دارایی‌ دیجیتال دارای مالکیت حقیقی دیجیتالی هستند که به‌صورت جهانی و قراردادی می‌باشند. فرمت جهانی، تمام‌سیستم، دارایی را می‌پذیرد و به رسمیت می‌شناسد، اما در فرمت قراردادی شرایط متفاوت است. زیرا دارایی‌های قراردادی در تمام سیستم کاربرد ندارند و عملکرد آن‌ها مربوط به یک بخش خاص است و در دیگر بخش‌ها استفاده نمی‌شود.

هویت‌دیجیتالی تعریفی ساده دارد که با یک مثال محسوس قابل بیان‌است. هنگامی که شما به بانک مراجعه می‌کنید تا حساب بانکی خود را ایجاد کنید، اطلاعاتی را به مسئول مربوطه می‌دهید. این اطلاعات به عنوان هویت دیجیتالی شما در سیستم بانک ثبت می‌شوند. که این هویت می‌تواند شامل اطلاعات شخصی شما، امضا و اثر انگشت باشد. البته شاید در سیستم‌های دیگر نیاز به ثبت صدا و تصویر شما هم باشد.

قراردادهای هوشمند، عناصر سازنده اپلیکیشن غیرمتمرکز یا به اصطلاح DApp‌ها هستند. پس می‌توانید آینده‌ای نزدیک را تصور کنید که در آن همه اقدامات لازم برای ثبت و انجام یک فرآیند خاص، به‌صورت هوشمند و مجازی انجام شود. بهتر است بدانید تمامی این فرآیند‌ها را قراردادهای هوشمند انجام می‌دهند و با خیال‌راحت می‌توانید کار را به آن‌ها بسپارید. البته به‌صورت غیرمتمرکز، بدون واسطه و مستقیم، همه کارهای مورد نیاز شما در یک فرآیند اداری و مالی هوشمند انجام می‌شوند. با این کار شما دیگر نیازی به مراجعه به دفاتر مختلف و ارائه مدرک مختلف ندارید. بلکه همه این کارها به وسیله قراردادهای هوشمند انجام خواهند شد. البته در حال حاضر عملکرد این قراردادها در وضعیت موجود کمی دشوار است.

 

قیمت ارز دیجیتال NEO

 

قیمت ارز دیجیتال NEO

ارز دیجیتال نئو رمز ارز گران قیمتی نیست اما به‌دلیل جذابیت و ویژگی‌های بسیار، از ارزش بالایی برخوردار است. یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت نئو، میزان‌عرضه کوین آن بوده است. طبق بررسی تحلیلگران حدود 100 میلیون نئو در نهایت عرضه خواهد شد. بیش از نصف این مقدار در عرضه اولیه و به مرور زمان عرضه شده است. اما با این وجود مدت‌ها طول می‌کشد تا عرضه ارز دیجیتال نئو به پایان برسد.

هم‌اکنون حدود 70 میلیون نئو عرضه شده و 30 میلیون دیگر باقی مانده است. این میزان کم باعث شده تا ارزش ارز دیجیتال نئو به صورت بالقوه افزایش زیادی داشته باشد. طبق داده های سایت Tradingview در زمان نوشتن این مقاله ارز ندو با قیمت 9.76 معامله می‌شود و با مارکت کپ 688,089,530 دلاری جایگاه 88 بازار را به خود اختصاص داده است.

 

خرید ارز نئو

 

خرید ارز نئو

همانطور که در بخش قبلی به آن اشاره شد ارز دیجیتال نئو یک پروژه امیدوار کننده است که در آینده می‌تواند رشد بسیار زیادی داشته باشد. اکثر فاکتورهای موجود، نوید پیشرفت این ارز در آینده را می‌دهند. با این وجود باید منتظر ماند و رفتار بازار را مشاهده کرد. متاسفانه این روزها در بازار ارز دیجیتال، افرادی سودجو و مشهور معادلات را بر‌هم زدند و کنترل را در دست گرفتند. با حمایت افراد سرشناس این بازار که اهدافی بالاتر از منافع شخصی خود دارند، به روند عادی خود باز می‌گردد. در روند عادی ارزش‌ها دنبال خواهند شد و تحلیل‌‌ها تعیین‌کننده خواهند‌ بود.

شما با استفاده از تحلیل‌ها می‌توانید خرید بهتر و مطمئن‌تری داشته‌باشید. با در نظر داشتن این موضوع بهتر است بدانید که ارز نئو در چندین سال اخیر با استقبال زیادی از سوی سرمایه گذاران و معامله گران روبرو شدند و همین موضوع باعث شد بسیاری از صرافی های شناخته شده همچون بایننس، اوککس، کراکن و بیت فینیکس شناخته شده است. البته بهتر است بدانید که صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن نیز از این پروژه پشتیبانی می‌کند از همین رو تنها با گذراندن روند ثبت نام و احراز هویت می‌تواند به خرید نئو بپردازید.

 

بهترین کیف پول نئو چیست؟

 

بهترین کیف پول نئو چیست؟

برای خرید نئو بهتر است به دنبال یک بستر مناسب برای دارایی‌های خود داشته باشید تا بتوانید با خیال راحت به فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال بپردازید. البته بسیاری از صرافی های متمرکز از کیف پول های ارز دیجیتال برخوردار است. به صورت کلی زمانی که کاربران در این صرافی ها ثبت نام می‌کنند صرافی یک کیف پول درون حساب کاربری افراد طراحی شده است از همین رو کاربران می‌توانند دارایی‌های خود را درون این کیف پول ها نگهداری کنند.

اما با این کار را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم زیرا استفاده از کیف پول اختصاصی گزینه مناسب‌تری است از همین رو بهتر است به سراغ کیف پول های ارز دیجیتال بروید و از آن‌ها استفاده کنید. با در نظر داشتن این موضوع ما در این بخش قصد داریم چند مورد از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال برای نگهداری از ندو را به شما معرفی کنیم که این کیف پول ها عبارت‌اند از:

کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)
کیف پول سخت افزاری ترزور تی (Trezor model T)
کیف پول نرم افزاری اتمیک ولت (Atomic Wallet)
کیف پول نرم افزاری اکسودوس (Exodus)

 

جمع بندی

ارز نئو (NEO) یک پلتفرم بلاک چینی است که هدف آن ایجاد اقتصاد هوشمند از طریق دیجیتالی سازی دارایی‌ها و خودکارسازی مدیریت آن‌ها با استفاده از قراردادهای هوشمند است. نئو از سال 2014 راه‌اندازی شد و به عنوان اتریوم چینی شناخته می‌شود، زیرا قابلیت اجرای برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) و قراردادهای هوشمند را دارد. نئو با استفاده از دو توکن NEO و GAS به کار می‌رود؛ توکن NEO برای مشارکت در تصمیم‌گیری‌های شبکه و GAS برای پرداخت هزینه‌های تراکنش‌ها استفاده می‌شود. نئو به دلیل مقیاس‌پذیری، پشتیبانی از چندین زبان برنامه‌نویسی و تمرکز بر مقررات قانونی، یک پلتفرم جذاب برای توسعه‌دهندگان و کسب‌وکارهای مختلف به شمار می‌رود و پتانسیل رشد در آینده دارد.

 

سوالات متداول

آیا نئو استخراج می شود؟

خیر، نئو قابل استخراج نیست و تعداد توکن‌های NEO از ابتدا ثابت و محدود به 100 میلیون است.

مقیاس پذیری نئو چگونه است؟

نئو توانایی پردازش هزاران تراکنش در ثانیه را دارد که آن را نسبت به بسیاری از شبکه‌های دیگر مقیاس‌پذیرتر می‌کند.

آیا نئو غیرمتمرکز است؟

بله، نئو از یک شبکه غیرمتمرکز از نودها برای تضمین امنیت و یکپارچگی شبکه استفاده می‌کند.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها