معرفی ارز دیجیتال نئو (NEO)

پس از بیت کوین ارزهای دیجیتال زیادی به وجود آمدند که آلت کوین نام گرفتند. ظهور آلت کوین هایی همچون ارز دیجیتال نئو، دنیای کریپتوکارنسی را متحمل کردند. زیرا به فعالان حوزه ارز دیجیتال ثابت کردند که از رمز ارزها می توان استفاده هایی فراتر از یک وسیله برای پرداخت و سرمایه گذاری داشت. اما این گونه رمز ارزها از ابتدای ظهور با ارائه خدماتی متفاوت و جذاب قصد داشتند جای بیت کوین را بگیرند. اکنون ما در این مقاله قصد داریم به ارز دیجیتال نئو که یکی از آلت کوین های شناخته شده بازار ارز دیجیتال است و در گذشته جایگاه ویژه ای در بازار کریپتوکارسی داشته بیشتر بپردازیم.

 

ارز دیجیتال نئو (NEO) چیست؟!

نئو یک پروژه بلاک چینی است که در راستای تحقق اقتصاد هوشمند فعالیت می کند. این پروژه قصد دارد تا دارایی ها و مدیریت آن ها را به دست سیستم های هوشمند بلاک چینی بسپارد. نئو را می توان شبکه ای هوشمند و مفید دانست که ارز دیجیتال نئو که با نماد اختصاری NEO در بازار ارز دیجیتال شناخته می شود را، به فروش می رساند. این پروژه در سال 2014 شروع شد و 1 سال طول کشید تا برای اولین بار توکن آن عرضه شود.

نام ابتدایی این رمز ارز AntShares بود اما این نام پس از مدتی عوض شد و از همان زمان نئو نام گذاری شد. نه تنها ارز دیجیتال نئو جذابیت و خلاقیت بسیاری داری بلکه شبکه نئو نیز امتیازات زیادی دارد که هر کدام از آن ها به صورت جداگانه و جمعی ارزشمند هستند.

 

ارز دیجیتال نئو

 

ارتباط ارز دیجیتال نئو با اتریوم

همانطور که در بخش بالا به آن اشاره کردیم شبکه نئو از ویژگی‌ها و امتیازات بالایی برخوردار است. برهمین‌اساس یکی از ابعاد گسترده شبکه نئو، پشتیبانی از قرارداد هوشمند می‌باشد. قابلیتی که در شبکه اتریوم بسیار گسترده و کاربردی است. ارز دیجیتال نئو نیز در کنار اتریوم، یک پلتفرم ایجاد و ثبت قرارداد هوشمند و یک رمز ارز می‌باشد. این شباهت‌های بارز، بین این دو ارز بسیار به چشم می‌خورد. البته این شباهت‌ها باعث شده‌است تا فعالان حوزه ارز دیجیتال به نئو، اتریوم چینی هم بگویند. استفاده از عبارت اتریوم چینی به این علت است که نئو یک ارز دیجیتال ساخته‌شده توسط چینی‌ها است.

البته این دو ارز تفاوت‌های زیادی هم‌دارند. میزان‌عرضه، سرعت‌تراکنش‌ها، میزان‌شناخته‌شدگی و کارمزد نهایی چیزی‌است که ارز دیجیتال نئو و اتریوم را از یکدیگر متمایز می‌کند. یک‌سال‌پیش، اختلاف‌جایگاه NEO و ETH در بازار فقط 5 رتبه بود اما امسال با نزول جایگاه ارز دیجیتال نئو این اختلاف بسیار زیاد شده‌است.

مقاله مرتبط: اتریوم چیست

 

اقتصاد هوشمند

اقتصاد هوشمند که هدف‌نهایی پروژه NEO می‌باشد، سه‌عامل عمده را شامل می‌شود. این عوامل به‌صورت گروهی، توانسته‌اند سازنده اقتصاد هوشمند باشند. همه آن‌ها در شبکه NEO جمع آوری شده‌اند تا بتوانند به هدف خود برسند. اکنون بهتر است با این سه عامل آشنا شوید که شامل دارایی‌دیجیتال، هویت‌دیجیتال و قرارداد هوشمند می‌باشند.

دارایی‌ دیجیتال دارای‌مالکیت حقیقی‌دیجیتالی هستند که به‌صورت جهانی و قراردادی می‌باشند. فرمت جهانی، تمام‌سیستم، دارایی را می‌پذیرد و به رسمیت می‌شناسد اما در فرمت قراردادی شرایط متفاوت است. زیرا دارایی‌های قراردادی در تمام‌سیستم کاربرد ندارند و عملکرد آن‌ها مربوط به یک بخش خاص است و در دیگر بخش‌ها استفاده نمی‌شود.

هویت‌دیجیتالی تعریفی ساده دارد که با یک مثال محسوس قابل‌بیان‌است. هنگامی که شما به بانک مراجعه می‌کنید تا حساب بانکی خود را ایجاد کنید، اطلاعاتی را به مسئول مربوطه می‌دهید. این اطلاعات به عنوان هویت‌دیجیتالی شما در سیستم بانک ثبت می‌شوند. که این هویت می‌تواند شامل اطلاعات شخصی شما، امضا و اثر انگشت باشد. البته شاید در سیستم‌های دیگر نیاز به ثبت صدا و تصویر شما هم باشد.

قراردادهای هوشمند، عناصر سازنده برنامه‌های غیرمتمرکز یا به اصطلاح DApp‌ها هستند. پس می‌توانید آینده‌ای نزدیک را تصور کنید که در آن همه اقدامات لازم برای ثبت و انجام یک فرآیند خاص، به‌صورت هوشمند و مجازی انجام شود. بهتر است بدانید تمامی این فرآیند‌ها را قراردادهای هوشمند انجام می‌دهند و با خیال‌راحت می‌توانید کار را به آن‌ها بسپارید. البته به‌صورت غیرمتمرکز، بدون واسطه و مستقیم، همه کارهای مورد نیاز شما در یک فرآیند اداری و مالی هوشمند انجام می‌شوند. با این کار شما دیگر نیازی به مراجعه به دفاتر مختلف و ارائه مدرک مختلف ندارید. بلکه همه این کارها به وسیله قراردادهای هوشمند انجام خواهند شد. البته درحال حاضر عملکرد این قراردادها در وضعیت موجود کمی دشوار است.

 

ارز دیجیتال نئو NEO

 

قیمت ارز دیجیتال NEO

ارز دیجیتال نئو رمز ارز گران قیمتی نیست اما به‌دلیل جذابیت و ویژگی‌های بسیار، از ارزش بالایی برخوردار است. یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت نئو، میزان‌عرضه کوین آن بوده‌است. طبق برسی تحلیلگران حدود 100 میلیون نئو در نهایت عرضه خواهد شد. بیش از نصف این مقدار در عرضه اولیه و به مرور زمان عرضه شده‌است. اما با این وجود مدت‌ها طول می‌کشد تا عرضه ارز دیجیتال نئو به پایان برسد. هم‌اکنون حدود 70 میلیون نئو عرضه شده و 30 میلیون دیگر باقی مانده‌است.

این میزان کم باعث‌شده تا ارزش ارز دیجیتال نئو به صورت بالقوه افزایش زیادی داشته‌باشد. ارز دیجیتال NEO در‌حال‌حاضر در رتبه 65 بازار قرار دارد. ارزش آن 638,014,036 دلار است. طبق داده های سایت tradingview در زمان نوشتن این مقاله شما می‌توانید با 9.04 دلار، یک واحد نئو بخرید. طبق قیمت این روزهای نئو این رمز ارز را قضاوت نکنید، بلکه در گذشته ارز دیجیتال نئو جایگاه بهتر و قیمت بالاتری داشت. خریداران به‌دلیل عملکرد خوب اتریوم فعالا نسبت به خرید نئو مردد هستند و عملکرد خوب اتریوم در حال حاضر مانع خودنمایی بیش از حد دیگر ارائه دهندگان قرارداد هوشمند شده‌است.

 

آینده نئو چگونه خواهد بود؟

ارز دیجیتال نئو در‌حال‌حاضر آینده‌ای مبهم و غیرقابل پیش‌بینی دارد. اهداف این پروژه بسیار بزرگ است و می تواند به پیشرفت علم و تکنولوژی کمک بسیار زیادی بکند. با این حال نامی بزرگ تر از نئو در این زمینه دیده می‌شود. اتریوم حداقل در زمینه قرارداد هوشمند بسیار شناخته‌شده‌تر از نئو می‌باشد.همین شهرت و تقاضای کمتر عامل اصلی پایین‌تر قرار گرفتن ارز دیجیتال نئو می‌باشد.

اگر بخواهیم این فاکتورها را به شکل دقیق تر برسی کنیم باید سری به تحلیل فاندامنتال نئو،بزنیم. اما در کل نئو ارزی است که از دید فاندامنتال جذاب به نظر می‌رسد و طرفداران زیادی دارد.افراد زیادی آینده ارز دییجیتال نئو را امیدوار کننده و روشن می‌دانند. این اعتماد باید به دیگر سرمایه‌گذاران هم سرایت کند تا نئو بتواند شبکه خود را گسترش دهد و در بازار رتبه بهتری داشته‌باشد. علی‌رغم همه این‌ها، در بین 10 هزار ارز دیجیتال، رتبه 65 برای NEO بسیار خوب به نظر می‌رسد.

اما در این بازار، عمده تمرکز روی ارزهای اول تا سوم یا نهایتا اول تا دهم قرار دارد. نئو قبلا توانسته بود رتبه هفتم را تصاحب کند و سپس رتبه 30 را به خود اختصاص داده‌بود. اما با گذر زمان جایگاه‌قبلی خود را از دست داد و دیگر نتوانست جایگاه خود را پس بگیرد. اکنون شما می‌توانید با خرید نئو، این ارز را در بازگشت به رتبه‌قبلی خود یاری کنید.

 

خرید ارز دیجیتال نئو

 

چگونه NEO بخریم؟!

همانطور که در بخش قبلی به آن اشاره شد ارز دیجیتال نئو یک پروژه امیدوار کننده‌است که در آینده می‌تواند رشد بسیار زیادی داشته‌باشد. اکثر فاکتورهای موجود، نوید پیشرفت این ارز در آینده را می‌دهند. با این وجود باید منتظر ماند و رفتار بازار را مشاهده کرد. متاسفانه این روزها در بازار ارز دیجیتال، افرادی سودجو و مشهور معادلات را بر‌هم زدند و کنترل را در دست گرفتند. با حمایت افراد سرشناس این بازار که اهدافی بالاتر از منافع‌شخصی خود دارند، بازار دارد به روند عادی خود باز می‌گردد. در روند عادی ارزش‌ها دنبال خواهند شد و تحلیل‌‌ها تعیین‌کننده خواهند‌بود.

شما با استفاده از تحلیل‌ها می‌توانید خرید بهتر و مطمئن‌تری داشته‌باشید. همچنین می‌توانید تحلیل ارز دیجیتال نئو را در پست بعدی بلاگ مشاهده‌کنید. برای خرید نئو کافی‌است به صرافی بیت ایمن مراجعه کنید. همچنین با انجام ثبت‌نام و احراز هویت در این صرافی می‌توانید از مزایای پرشمار آن به صورت رایگان بهرمند شوید. البته علاوه بر نئو و اتریوم، 47 ارز دیجیتال دیگر هم در سبد ارزی بیت ایمن قرار دارند که به مرور زمان به تعداد آن‌ها افزوده خواهد شد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها