NFT Marketplace چیست؛ معرفی 5 NFT Marketplace معتبر

در سال‌های اخیر، ظهور فناوری بلاک چین،تحولات زیادی در دنیای دیجیتال به وجود آورده است و توانسته در نحوه درک و تعامل افراد با دارایی‌های دیجیتال انقلابی ایجاد کند. یکی از جالب‌ترین پیشرفت‌ها در این فضا، ظهور توکن های غیر مثلی یا توکن های غیرقابل تعویض (NFT) می‌باشد. به صورت کلی برای اینکه بدانید NFT چیست باید بگوییم ان اف تی یا توکن غیرمثلی یک نوع دارایی دیجیتال است که به صورت منحصر به‌ فرد فعالیت می‌کنند. بهتر است بدانید در دنیای NFT افراد می‌توانید هر آثار دیجیتالی را به NFT تبدیل کنند از همین رو توکن های غیرمثلی در چندین سال اخیر به حوزه‌های متفاوتی همچون آثار هنری، موسیقی، ویدیوها و سایر خلاقیت‌های دیجیتالی ورود کرده است.

با در نظر داشتن این موضوع در چندین سال اخیر NFT Marketplace بسیار زیادی راه اندازی شد تا کاربران بتوانند در این بازارها به خرید و فروش توکن های غیرتعویض بپردازند. برهمین اساس ممکن است این سوال برایتان به وجود آید که NFT Marketplace چیست ؟ به صورت کلی NFT Marketplace بازار خرید و فروش NFT می‌باشد که در چندین سال اخیر با استقبال هرچه بیشتر کاربران از توکن های غیرمثلی تعداد آن‌ها نیز افزایش پیدا کرده است. برهمین اساس برای درک بهتر این موضوع در ادامه مقاله قصد داریم به توضیح کامل‌تری در خصوص بازار خرید و فروش توکن های غیرمثلی بپردازیم تا بدانید NFT Marketplace چیست.

 

NFT Marketplace چیست؟

 

NFT Marketplace چیست ؟

NFT یکی از انواع ارزهای دیجیتال می‌باشد که به صورت منحصر به فرد فعالیت می‌کند و تفاوت‌های زیادی با سایر ارزهای دیجیتال دارد زیرا این نوع رمز ارزها به صورت منحصر به فرد فعالیت می‌کند و هر واحد از آن با دیگر متفاوت است. با در نظر داشتن این موضوع توکن های غیرمثلی با ورد به حوزه‌های متفاوت شرایطی برای افراد فراهم کرده‌اند تا بتوانند هر گونه آثاری دیجیتالی را به NFT تبدیل کنند. که توسعه دهندگان برای انجام این کار NFT Marketplace را راه اندازی کرده‌اند. برای اینکه بدانید NFT Marketplace چیست می‌توانیم بگوییم NFT Marketplace یک بازار آنلاین برای خرید و فروش NFT است که با استفاده از فناوری بلاک چین به صورت غیرمتمرکز فعالیت می‌کند.

از همین رو هر فردی با استفاده از این بازار می‌تواند آثار دیجیتالی خود را در پلتفرم‌های NFT Marketplace برای افراد دیگر به نمایش بگذارد. از همین رو این پلتفرم‌ها توانسته‌اند ارتباطی میان خریداران و فروشندگان ایجاد کنند. زیرا در گذشته خرید و فروش آثار هنری شرایط متفاوت‌تری داشت و هنرمندان برای به وجود آوردن و نگهداری از آثار هنری باید شرایط متفاوتی را می‌گذراند اما این روزها با استفاده از دنیای NFT خرید و فروش هر نوع اثر دیجیتالی امکان پذیر است.

 

معرفی 5 NFT Marketplace معتبر

 

معرفی بهترین NFT Marketplace

اکنون که به سوال NFT Marketplace چیست پاسخ دادیم بهتر است بدانید که در چندین سال اخیر به خصوص از سال 2021 تا به امروز دنیای NFT به بیشتر حوزه‌ها از جمله هنر ورود کرده است. از همین رو با پیشرفت هر چه بیشتر این فناوری و فروش گرانترین NFT پلتفرم‌های متفاوتی برای خرید و فروش توکن های غیرمثلی راه اندازی شده است که هر یک از آن‌ها در حوزه‌های متفاوتی فعالیت می‌کند.

با در نظر داشتن این موضوع بهتر است برای انتخاب بهترین پلتفرم برای NFT Marketplace به نکاتی همچون رابط کاربری ساده، امنیت بالا، شبکه هایی که از توکن های غیرمثلی پشتیبانی می‌کنند و غیره توجه کنید تا بتوانید بهترین پلتفرم را انتخاب کنید. با در نظر داشتن این موضوع ما قصد داریم برای شناخت هر چه بیشتر با این نوع بازارها به معرفی 5 NFT Marketplace معتبر بپردازیم.

 

پلتفرم اوپن سی (OpenSea)

 

پلتفرم اوپن سی (OpenSea)

برای اینکه بدانید بهترین پلتفرم NFT Marketplace چیست می‌‌توانیم اوپن سی را معرفی کنیم. به صورت کلی پلتفرم اوپن سی (Opensea) در سال 2017 توسط دو کارآفرین بزرگ با نام‌های الکس اتالا (Alex Atallah) و دوین فینزر (Devin Finzer) کار خود را آغاز کرد. اما همانطور که در بخش بالا نیز به آن اشاره کردیم حوزه NFT از سال 2021 با پیشرفت‌های زیادی روبرو بود که همین موضوع باعث پیشرفت اوپن سی در سال 2021 شد.

برهمین اساس از آن زمان تا به امروز اوپن سی به دلیل داشتن ویژگی‌های بسیار زیاد همچون رابط کاربری ساده و پشتیبانی از NFT های حوزه‌های متفاوت به عنوان بهترین NFT Marketplace شناخته شد. از همین رو کاربران تازه کار و مبتدی نیز می‌توانند به راحتی به خرید و فروش NFT در Opensea بپردازند.

 

پلتفرم راریبل (Rarible)

 

پلتفرم راریبل (Rarible)

پلتفرم راریبل (Rarible) در سال 2020 توسط دو توسعه دهنده بزرگ با نام‌های الکس سالنیکوف و الکسی فالین راه اندازی شد. به صورت کلی راریبل یک پلتفرم معاملاتی برای خرید و فروش توکن های غیرمثلی متفاوت مخصوصا در حوزه هنری می‌باشد که کارایی مشابهی با Opensea دارد. از همین رو افراد می‌توانند آثار هنری خود را اعم از کتاب، موسیقی، نقاشی، مجسمه خود را به NFT تبدیل کنند. همچنین بهتر است بدانید که هنرمندان با تبدیل آثار خود به NFT می‌توانند از کپی کردن آن توسط اشخاص دیگر جلوگیری کنند. برهمین اساس راربیل با هدف ایمن سازی آثار هنری هنرمندان راه اندازی شده است.

 

پلتفرم NBA Top Shot

 

پلتفرم NBA Top Shot

همانطور که پیشتر نیز به آن اشاره کردیم دنیای NFT به بیشتر حوزه‌ها نفوذ کرده است. از همین رو افراد می‌توانند هر اثر دیجیتالی را به NFT تبدیل کنند. که این موضوع باعث جلب باعث شده افراد زیادی به دنیای توکن های غیرمثلی علاقه‌مند شوند. از همین رو افراد برای خرید و فروش توکن‌ های غیرمثلی به پلتفرم‌های متفاوتی نیاز دارند. برای اینکه بدانید بهترین پلتفرم NFT Marketplace چیست می‌توانیم NBA Top Shot را به شما معرفی کنیم.

زیرا پلتفرم NBA Top Shot توسط اتحادیه ملی بسکتبال (NBA) و Dapper Labs مبتنی بر بلاک چین برای خرید و فروش توکن های غیرمثلی راه اندازی شده است. این پلتفرم برای کاربران شرایطی فراهم کرده است تا افراد بتوانند لحظات مسابقات ورزشی را ثبت کرده و به NFT تبدیل کنند تا افراد بتوانند به خرید و فروش NFT بپردازند. این پروژه با هدف جذب طرفداران بازی‌های ورزشی به خصوص بسکتبال کار خود را آغاز کرده است تا بتوانند طرفداران ورزشی را به دنیای NFT جذب کنند.

 

صرافی بایننس (Binance)

 

پلتفرم Binance NFT

صرافی بایننس در چندین سال اخیر با پیشرفت‌های بسیار زیادی روبرو بوده است و خدمات متفاوت همچون ارز بایننس کوین را ارائه داده است. از همین رو Binance NFT یکی از خدمات صرافی بایننس می‌باشد که بر روی بستر بلاک چین طراحی شده است. این NFT Marketplace در سال 2021 با هدف ارائه ابزارهای قدرتمندی برای خرید، فروش و مدیریت NFT ایجاد شد است. به صورت کلی هنرمندان، طراحان بازی و سایر افرادی که به دنبال خرید و فروش NFT می‌باشند بستر مناسبی می‌باشد زیرا افراد می‌توانند با استفاده از این بازار به خرید و فروش آثار هنری، مجسمه‌ها، فیلم‌های کوتاه، موسیقی، بازی‌ها و غیره بپردازند.

 

پلتفرم نیفتی گیت وی (Nifty Gateway)

 

پلتفرم نیفتی گیت وی (Nifty Gateway)

پلتفرم نیفتی گیت وی (Nifty Gateway) یکی از بهترین سایت‌های خرید و فروش توکن های غیرمثلی می‌باشد که در سال 2018 توسط دونکان و گریفین فاستر (Duncan and Griffin Cock Foster) فعالیت خود را آغاز کرده است. این پلتفرم یک فناوری بلاک چینی است که بر روی بستر اتریوم راه اندازی شده و  با استفاد از این بازار کاربران و هنرمندان می‌توانند آثار خود را به NFT تبدیل کنند و در Nifty Gateway به فروش بگذارند.

 

جمع بندی

NFT یک فناوری متفاوت در حوزه ارزهای دیجیتال می‌باشد که از ویژگی‌های مختلفی برخوردار است که این موضوع باعث متمایز شدن توکن های غیرمثلی نسبت به سایر ارزهای دیجیتال شده است. زیرا توکن های NFT به صورت منحصر به فرد می‌باشد و برای افراد شرایطی فراهم کرده است تا بتوانند هر اثر هنری همچون کتاب، موسیقی، بازی، فیلم را به NFT تبدیل کنند. البته از همین رو برای خرید و فروش انواع توکن های غیرمثلی بازارهای متفاوتی راه اندازی شده است. برهمین اساس اکنون ممکن است این سوال برایتان به وجود آید که NFT Marketplace چیست NFT Marketplace بازاری برای خرید و فروش انواع توکن های غیرمثلی متفاوت می‌باشد

 

سوالات متداول

آیا NFT Marketplace امنیت دارند؟

در چندی سال اخیر NFT Marketplace بسیار زیادی راه اندازی شده از همین رو باید برای انتخاب این نوع بازارها دقت کنید و از امنیت آن‌‌ها مطلع شوید.

NFT ویدیویی را از کدام NFT Marketplace می توان خریداری کرد؟

کاربران می‌توانند توکن های غیرمثلی را از پلتفرم‌هایی همچون پلتفرم Theta Drop، پلتفرم Mintable، پلتفرم AirNFTs و غیره خریداری کنند.

NFT Marketplace باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

برای انتخاب یک NFT Marketplace معتبر به ویژگی‌هایی همچون سرعت بالا، کارمزد پایین، امنیت بالا، رابط کاربری آسان و غیره دقت کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها