تارگت در ارز دیجیتال چیست؛ بررسی روش های تعیین تارگت

هدف یا تارگت یکی از مهم‌ترین مسائلی است که هر فردی در طول زندگی باید به آن توجه کند. زیرا این موضوع می‌‎تواند تا حد زیادی مسیر را برای افراد آسان سازد. از همین رو بازار ارزهای دیجیتال نیز یکی از انواع بازارهای مالی می‌باشد که به دلیل داشتن نوسانات زیاد با ریسک معاملاتی بالایی مواجه است و افراد باید برای داشتن معاملاتی بهتر به آموزش و هدف گذاری بپردازند تا در صورت بروز نوسانات زیاد بتوانند تا حدی سرمایه خود را از وجود در خطر در امان نگه دارند.

البته معامله گران بهتر است در تمامی بازارهای مالی هدف مشخصی را برای خود تعیین کنند و هیچگاه بدون داشتن اطلاعات کافی و تعیین هدف سرمایه گذاری نکنند. با در نظر داشتن این موضوع می‌توان گفت که تارگت در ارز دیجیتال از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و با در نظر داشتن این موضوع در ادامه مقاله قصد داریم به توضیح کامل‌تری در خصوص هدف گذاری در بازار کریپتو بپردازیم تا بدانید تارگت در ارز دیجیتال چیست؟

 

تارگت در ارز دیجیتال چیست؟

 

تارگت در ارز دیجیتال چیست؟

بازار ارزهای دیجیتال از نوسانات زیادی برخوردار است و این موضوع در کنار داشتن سود زیاد می‌تواند دارایی کاربران را به خطر بیندازد برهمین اساس کاربران باید برای انجام معاملات خود بی‌گمان به آب نزنند و برای معاملات خود هدف و تارگت انتخاب کنند. البته بهتر است معامله گران تارگت و هدف خود را براساس استراتژی معاملاتی که مد نظر دارند مشخص کنند تا بتوانند معاملات بهتری را برای خود به ارمغان آوردند.

از همین رو سرمایه گذارانی که از تارگت و استراتژی معاملاتی درست در معاملات خود استفاده کنند تا حدی می‌توانند معاملات بهتری را برای خود رقم بزنند. با در نظر داشتن این موضوع برای درک بهتر این موضوع قصد داریم به مثالی در خصوص تارگت ارز دیجیتال بپردازیم تا بدانید تارگت در ارز دیجیتال چیست برهمین اساس با خود فرض کنید که قصد خرید بیت کوین را با قیمت 63 هزار دلار دارید اما شما برای خود هدفی تعیین کرده اید که تا زمانی که بیت کوین به قیمت 68 هزار دلار می‌رسد صبوری کنید و به انتظار اون روز بمانید.

اما در این شرایط ممکن است بازار ارزهای دیجیتال با نوسانات شدیدی روبرو شود و روند نزولی را در پیش بگیرد. با در نظر داشتن این موضوع سرمایه گذاران بهتر است برای شروع معاملات خود و انتخاب تارگت در بازار ارزهای دیجیتال یا سایر بازارهای مالی مدیریت ریسک را در نظر بگیرند تا در صورت بروز مشکل یا نوسانات شدید بتوانند دارایی خود را از خطر درامان نگه دارند. با در نظر داشتن این موضوع می‌توان گفت رعایت اصول مدیریت ریسک در انتخاب تارگت قیمت برای ارزهای دیجیتال از اهمیت بالایی بهره‌مند است.

 

روش های تعیین تارگت در بازار ارزهای دیجیتال

 

روش های تعیین تارگت در بازار ارزهای دیجیتال

اکنون که توانستیم به سوال تارگت در ارز دیجیتال چیست پاسخ مناسبی دهیم بهتر است به روش‌های تعیین هدف در بازار کریپتوکارنسی بپردازیم زیرا همانطور که در بخش‌های بالا به ان اشاره کردیم روش تارگت در ارز دیجیتال از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و با استفاده از تعیین هدف معامله گران می‌توانند به صورت آگانه‌تری به انجام معاملات خود بپردازند و نقطه شروع و خروج به بازار را مشخص کنند. از همین ر برای تعیین تارگت در ارز دیجیتال باید روش‌های متفاوتی را مورد بررسی قرار دهید از همین رو در ادامه مقاله قصد داریم به روش‌های تعیین تارگت در ارز دیجیتال بپردازیم.

 

بررسی نسبت سود و ضرر

 

بررسی نسبت سود و ضرر

برای انتخاب تارگت در ارز دیجیتال روش‌های متفاوتی وجود دارد که یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تعیین تارگت در بازار ارزهای دیجیتال ثابت نگه داشتن نسبت سود و ضرر است. اگر بخواهیم به صورت ساده‌تر بیان کنیم باید بگوییم در نمودار قیمتی رمز ارز مورد نظر هر فاصله حد ضرر و ورود بیشتر باشد احتمال موفقیت در این نوع معاملات کاهش پیدا می‌کند. اما هرچه فاصله بین نقطه ورود و حد ضرر کمتر باشد احتمال سوددهی بیشتر است. از همین رو کاربران تازه کار و مبتدی نیز بهتر است برای انتخاب تارگت از این روش استفاده کنند تا بتوانند ریسک بازار ارزهای دیجیتال را مدیریت کنند.

 

سطوح حمایت و مقاومت

 

سطوح حمایت و مقاومت

سطوح حمایت و مقاومت یکی دیگر از روش‌های تارگت در بازار کریپتوکارنسی است که این نواحی عواملی برای نگه داشتن یا بازدارنده برای حرکت قیمت‌ها به ست افزایش یا کاهش قیمت است. برهمین اساس بهتر است افراد هدف خود را به شکلی تعیین نکنند که قیمت مجبور باشد از خطوط حمایت و مقاومت رد شود. زیرا در این صورت احتمال رسیدن به هدف شما کاهش پیدا می‌کند. با در نظر داشتن این موضوع بهتر است افراد پیش از سرمایه گذاری خطوط حمایت و مقاومت خود را مشخص کنند تا بتوانند معاملات بهتری را برای خود به ارمغان آورند.

 

سطوح فیبوناچی اکستنشن

 

سطوح فیبوناچی اکستنشن

اگر بخواهیم آخرین روش تعیین تارگت در ارز دیجیتال را معرفی کنیم می‌توانیم به سطوح فیبوناچی اکستنشن (Fibonacci Extension) اشاره کنیم. بهتر است بدانید که بعد از شکست سطوح مقاومت و شناسایی نقاط، از همین رو بهتر است افراد ابزار فیبوناچی را از پایین تا بالای حرکتی که با شکست مقاومت مواجه شده است رسم کنید. از همین رو پس از انتخاب سطح فیبوناچی اصلاحی می‌توانند یکی از سطوح فیبوناچی را به عنوان یکی از روش‌های تعیین تارگت در ارز دیجیتال بپردازند. البته نکته قابل توجه این است که هرچه خطوط فیبوناچی نزدیک تر باشند، بیشتر از سایر سطوح به عنوان تارگت قیمت در نظر گرفته می‌شود.

 

جمع بندی

بازار ارزهای دیجیتال از پیچیدگی‌های بسیار زیادی برخوردار است از همین رو کاربران و معامله گران مبتدی در بیشتر مواقع نمی‌توانند بدون داشتن اطلاعات کافی در بازار کریپتو فعالیت کنند. با در نظر داشتن این موضوع معامله گران باید پیش از شروع معاملات خود مراحل متفاوتی را در پیش بگیرند البته بهتر است بدانید که داشتن اطلاعات کافی یکی از مراحلی است که کاربران باید پیش از انجام معاملات خود در نظر داشتن باشند.

از همین رو تارگت در ارز دیجیتال یکی دیگر از مسائلی است که هر فرد باید پیش از سرمایه در بازارهای مالی به آن دقت کنند و پیش انجام معاملات خود براساس استراتژی معاملاتی که مدنظر دارند اهداف خود را در خصوص خرید و فروش ارزهای دیجیتال در پیش داشته باشید. برهمین اساس ما در این مقاله سعی کردبم به سوال تارگت در ارز دیجیتال چیست پاسخ مناسبی دهیم تا شما با روش‌های تعیین هدف در این بازار مالی آشنا شوید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها