استلار چیست؟ همه چیز درباره استلار (XLM)

بسیاری از ارزهای دیجیتال، با اهداف ارزشمندی به وجود آمده اند. پیدا کردن این ارزها کار دشواری نیست؛ اما اینکه بدانیم کدام ارز به هدف خود خواهد رسید مهم است! یکی از ارزهایی که به ما وعده رسیدن به هدف هایش را می دهد استلار است. آیا می توانیم به آن اعتماد کنیم؟ معلوم می شود…

بی چهارچوب، بی نهایت و قدرتمند. سه عبارتی که استلار برای معرفی خود به ما نشان می دهد. این شاید بهترین تعریف استلار باشد که توسط سازندگان آن ارائه شده است. در ادامه این شعار، استلار خود را به عنوان یک سیستم واحد برای انجام امور مالی در سراسر جهان معرفی می کند. پس در نظر اول، می توانیم شبکه استلار را بسیار قدرتمند بدانیم. اما همه چیز به همین جا ختم نمی شود و ادعاهای سازندگان و توسعه دهندگان استلار باید یک به یک مورد بررسی قرار گیرند. در این مقاله با بلاک چین استلار و ارز دیجیتال آن بیشتر آشنا می شویم و صحت ادعاهای آن را می سنجیم.

 

استلار چیست و چگونه به وجود آمد؟!

سوال اصلی که این جا مطرح است و ما قصد پاسخگویی به آن را داریم، چیستی استلار است. نام استلار در بازار کریپتوکارنسی به عنوان یک ارز دیجیتال بسیار شنیده می شود. اما این نام را نمی توانیم در یک ارز دیجیتال خلاصه کنیم و باید آن را به مجموعه بزرگ تری تعمیم دهیم. استلار یک شبکه پرداخت می باشد که از فناوری دفتر کل توزیع شده بهره می برد. این عامل، موجب افزایش سرعت تراکنش ها در شبکه استلار می باشد. این شبکه در سیستم های مالی و بانکی کاربرد زیادی دارد. با استفاده از استلار می توان در سراسر جهان، پرداخت های راحت تر و سریع تر و ارزان تری داشت. پس عملکرد استلار را می توانیم سریع، راحت و ارزان بدانیم.

 

ارز دیجیتال لومن (XLM)

شاید انتظار داشته باشید که با ورود به بازار، نماد Stellar را ببینید. اما چنین چیزی را در بازار کریپتوکارنسی مشاهده نخواهید کرد. ارز دیجیتال شبکه استلار لومن نام دارد و با نماد XLM نشان داده می شود. Stellar پروتکلی است که لومن را برای انجام پرداخت های خود استفاده می کند. این شبکه را می توان متصل کننده غیر متمرکز سیستم های مالی و مردم دانست. هر چیزی که برای انجام یک تراکنش بین المللی لازم باشد، در شبکه استلار و به صورت مستقیم انجام می شود. دیگر نیازی به مراجعه به بانک و دفاتر خدمات مالی و گمرک و هر عنصر اداری دیگری ندارید. استلار همه کارها را یک تنه انجام خواهد داد.

 

ارتباط استلار و ریپل

 

شباهت و تفاوت با ریپل (XRP)

حوزه فعالیت استلار تقریبا با ریپل مشترک است. از این رو، استلار را رقیب ریپل می دانند. در بخش معرفی ریپل هم به این موضوع اشاره کردیم. میزان و مدل عرضه این دو ارز یکسان است. هر دو ارز XLM و XRP در عرضه خود از 100 میلیارد واحد استفاده کردند و این میزان را به طور اتوماتیک به بازار عرضه می کنند. ریپل در ژانویه 2013 به وجود آمده است و استلار یک سال پس از آن و در سال 2014 متولد شد. سازنده هر دو این ارزها جد مک کالب (Jed McCaleb) است. در قسمت قیمت استلار، ارزش بازار و قیمت این دو ارز را با یکدیگر مقایسه می کنیم.

با وجود مشترک بودن سازنده ریپل و استلار و شباهت های زیادی که بین این دو شبکه وجود دارد، تفاوت هایی هم بین دو شبکه ریپل و استلار وجود دارد که در این بخش به آن ها می پردازیم.

  • مخاطب هدف
  • متن باز بودن
  • قیمت و رتبه در بازار
  • همکاران و شرکا
  • عملکرد و برنامه

این 5 تفاوت عمده بین ریپل و استلار به وضوح قابل مشاهده است.

 

 

قیمت رمز ارز لومن (XLM)

 

قیمت ارز دیجیتال لومن

استلار امروز با 13% رشد، به قیمت 0.26 دلار رسید. با نرخ تتر 24700 تومانی، این مبلغ معادل 6500 تومان است. پس می توانیم بگوییم که استلار یک ارز دیجیتال ارزان قیمت است. ریپل قیمتی بالاتر از استلار دارد و امروز با 10% رشد، با قیمت 0.64 دلار معامله می شود. این مقدار تقریبا معادل 15600 تومان است. با این تفاسیر در حال حاضر قیمت ریپل تقریبا 2.5 برابر قیمت استلار است. در مقایسه ارزش بازار این دو ارز هم تفاوت زیادی مشاهده می شود. ریپل با 29,478,920,099 دلار ارزش، در رتبه 6 بازار و توکن XLM با ارزش 6,035,363,499 دلاری، در رتبه 19 بازار قرار دارند. البته بهترین رتبه ای که ریپل داشته به سال 2014 بر می گردد. این ارز پیش از ظهور اتریوم در رتبه دوم بازار قرار داشته است.

پایین ترین قیمت XLM در یک سال اخیر حدود 0.06 دلار و بالاترین قیمت آن نزدیک 0.8 دلار بوده است. این یعنی در این بازه قیمت استلار بیش از 13 برابر رشد داشته است!

 

ویژگی های استلار

 

نحوه کار استلار در سیستم بانکی

استلار در سیستم بانکی نقش یک مبدل را دارد. مبدلی که واحدهای پولی را در شبکه استلار به یکدیگر تبدیل می کند. به طور مثال، شخصی در ایران زندگی می کند و می خواهد برای دوستش در آلمان پولی بفرستد. برای این کار باید وقت و هزینه زیادی صرف کند و 3 تا 7 روز درگیر عملیات انتقال وجه باشد. با کمک شبکه استلار دیگر نیازی به این اتفاقات نمی باشد و عملیات انتقال وجه به سادگی و در هر ساعتی از شبانه روز انجام می شود. این کار هزینه کم تری دارد و بسیار ساده تر است و سرعت انجام آن نسبت به روش های کنونی بسیار بیشتر می باشد. این فرد در بانک مبدا، تومان را وارد شبکه استلار می کند و فرد مقابل در بانک مقصد آن را به یورو تحویل می گیرد.

بانک ها از این سیستم استقبال می کنند و آن را برای افزایش حیطه فعالیت خود مهم می دانند. ریپل و استلار معتمد بانک ها هستند و به اعتقاد آن ها، این دو ارز می توانند به ارزشمند ترین آلت کوین های بازار رمز ارزها تبدیل شوند!

 

استلار را کجا ذخیره کنیم؟!

پس از خرید ارز دیجیتال XLM، باید آن را در یک کیف پول ذخیره کنید. بیت ایمن یک کیف پول مجازی به شما می دهد که دارایی شما پس از خرید در آن ذخیره می شود. با این حال، می توانید آن را به کیف پول شخصی خود انتقال دهید. دقت داشته باشید که کیف پول انتخاب شده شما، باید از ارز دیجیتال XLM پشتیبانی کند. این کیف پول می تواند نرم افزاری یا سخت افزاری باشد. معمولا خرید کیف پول های سخت افزاری پیدا می شود اما باید آن را از یک شرکت معتبر بخرید. ما در اینجا دو کیف پول معتبر به شما معرفی می کنیم که از XLM پشتیبانی می کنند.

کیف پول Atomic Wallet : این کیف پول یکی از کیف پول های نرم افزاری مطرح است که از 300 ارز دیجیتال پشتیبانی می کند. محیط این نرم افزار امن و مطمئن است و می تواند خیال شما را از بابت سرمایه تان راحت کند. سیستم عامل های مختلف از جمله اندروید (Android)، مک (macOS)، IOS، لینوکس (Linux) و ویندوز (Windows) این کیف پول را می پذیرند.

کیف پول StellarTerm : یکی از کیف پول های جذاب استلار است که روی دسکتاپ قابل نصب است. کار کردن با این کیف پول راحت است و پس از نصب و اجرای آن، می توانید به راحتی دارایی خود را ذخیره و مدیریت کنید یا در صورت نیاز انتقال دهید.

 

خرید ارز دیجیتال XLM

 

خرید استلار

ارز دیجیتال استلار، لومن یا همان XLM را می توانید از صرافی های ارز دیجیتال بخرید. صرافی آنلاین بیت ایمن یکی از صرافی های P2P عرضه کننده این رمز ارز است. خرید استلار از این صرافی کار بسیار ساده ای می باشد. برای انجام این کار، کافی است در سایت بیت ایمن ثبت نام و احراز هویت کنید. این کار به سرعت و به سادگی انجام می شود. قبل از خرید این ارز، باید نسبت به رفتار آن در بازار اطلاعات کافی به دست آورید. این اطلاعات در تحلیل های تکنیکال و فاندامنتال استلار در اختیار شما قرار می گیرند. با ورود به بخش تحلیل استلار، می توانید این اطلاعات را به صورت رایگان به دست آورید.

پس از ثبت نام در بیت ایمن می توانید 28 ارز دیجیتال دیگر از جمله ریپل، اتریوم و بیت کوین را هم خریداری کنید. معرفی و تحلیل هر یک از این ارزها، در دسته مربوط به آن ها قرار گرفته است. با ورود به بخش دسته بندی ها می توانید با این ارزها آشنا شوید و آن ها را با لومن مقایسه کنید. به جز بیت کوین به بقیه این ارزها آلت کوین گفته می شود. معروف ترین این آلت کوین ها اتریوم است که در رتبه دوم بازار قرار دارد و در صرافی بیت ایمن، خرید و فروش می شود.

 

آینده ارز دیجیتال XLM

لومن نه یک ارز قدیمی محسوب می شود و نه یک ارز جدید XLM در واقع در سال های طلایی بازار ارز دیجیتال به وجود آمد و توانست ارتباط خوبی با موسسات مالی بزرگ برقرار کند. در خطوط پایین، 5 حامی بزرگ استلار را می بینید که این ارز را برای انجام فعالیت های خود پذیرفته اند.

  • AnchorUSD
  • Wirex
  • Satoshipay
  • SureRemit
  • Smartlands

با افزایش تعداد حامیان حقیقی و حقوقی استلار، ارزش این رمز ارز بیشتر خواهد شد. در پست بعدی که مربوط به تحلیل تکنیکال و فاندامنتال لومن می باشد، موقعیت احتمالی قیمت آن در آینده را مورد بررسی قرار می دهیم. پس از خواندن این تحلیل ها، می توانید تصمیم خود را برای خرید یا فروش این ارز قطعی کنید.

 

جمع بندی

استلار (Stellar) یک شبکه بلاک چین است که به منظور تسهیل انتقال سریع، امن و کم هزینه دارایی‌های دیجیتال طراحی شده است. این شبکه در سال 2014 توسط جد مک‌کالب و جویس کیم تأسیس شد. ارز دیجیتال بومی این شبکه لومن (XLM) نام دارد که برای پرداخت کارمزد تراکنش‌ها و تسهیل تبادل دارایی‌ها استفاده می‌شود. به صورت کلی استلار با هدف اتصال سیستم‌های مالی جهانی و امکان پذیر کردن تراکنش‌های بین‌المللی طراحی شده و همکاری‌های مهمی با موسسات مالی و شرکت‌های فناوری دارد. با در نظر داشتن این موضوع بهترین است بدانید استلار از ویژگی‌های کلیدی همچون سرعت بالای تراکنش‌ها، هزینه‌های کم، قابلیت تبدیل سریع ارزها و امنیت بالا بهره‌مند است.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها