معرفی ارز دیجیتال یرن فایننس (YFI)

بسیاری از سرمایه‌گذاران فکر می‌کنند که بیت کوین همواره گران‌ترین ارز دیجیتال بوده است. امروز با توکنی آشنا می‌شویم که قیمت آن زمانی حتی از بیت کوین هم بالاتر بود. این توکن، ارز دیجیتال یرن فایننس است که یک توکن اتریومی به‌شمار می‌رود. در این مقاله قصد داریم که ارز دیجیتال یرن فایننس را به شما معرفی کنیم و به بررسی تاریخچه، ویژگی‌ها، قیمت‌، نحوه خرید و بهترین کیف پول های یرن فایننس بپردازیم. با مطالعه این مطلب، می‌توانید یک راه جدید برای کسب سود در بازار ارز دیجیتال را هم یاد بگیرید.

  1. ارز دیجیتال یرن فایننس (YFI) چیست؟
  2. تاریخچه یرن فایننس
  3. ویژگی‌های یرن فایننس
  4. قیمت ارز دیجیتال یرن فایننس
  5. خرید ارز دیجیتال یرن فایننس
  6. بهترین کیف پول های ارز دیجیتال یرن فایننس

 

یرن فایننس

 

ارز دیجیتال یرن فایننس (YFI) چیست؟

ارز دیجیتال یرن فایننس یک توکن مبتنی بر بلاک چین اتریوم است که به عنوان کمیاب‌‌ترین رمز ارز بازار کریپتوکارنسی نیز از آن یاد می‌شود و نماد اختصاری آن YFI است. میزان عرضه بسیار پایین این ارز دیجیتال باعث شد که علی‌رغم تقاضای نه‌چندان زیاد در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال مطرح بازار، قیمتی بسیار زیاد داشته باشد. محدودیت عرضه ارز دیجیتال یرن فایننس یکی از ویژگی‌های قابل توجه آن می‌باشد.

این ارز دیجیتال در ابتدا برای توسعه امور مالی غیرمتمرکز و فراهم کردن فضایی برای کسب سود حداکثری سرمایه‌گذاران معمولی بازار به وجود آمد. ارز دیجیتال یرن فایننس با قابلیت ییلد فارمینگ (Yield Farming) امکان کسب سود برای سرمایه‌گذارانی که ریسک‌پذیری کمتری دارند و به صورت جدی و حرفه‌ای ترید نمی‌کنند را به وجود آورد. با این راهکار، چنین سرمایه‌گذارانی می‌توانستند که با خیال راحت‌تری از بازار ارز دیجیتال سود بگیرند.

از طرفی غیرمتمرکز بودن سیستم فعالیت و درآمدزایی ارز دیجیتال یرن فایننس، بازاری مطمئن‌تر را برای سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کرد. به‌این‌ترتیب افراد می‌توانستند که با فعالیت کمتر و صرف زمان و انرژی اندک، سود مورد نظر خود از بازار ارز دیجیتال را بگیرند.

 

توکن یرن فایننس

 

تاریخچه یرن فایننس

احتمالا می‌دانید که در بازار ارز دیجیتال راه‌های گوناگونی برای کسب درآمد وجود دارد و سرمایه‌گذاری تنها راه موجود برای درآمدزایی نیست. اکنون پروژه‌های زیادی روی راه‌های جانبی کسب درآمد از بازار کریپتو تمرکز دارند که یکی از آن‌ها ارز دیجیتال یرن فایننس می‌باشد. یرن فایننس در سال 2020 و توسط یک کارشناس بلاک چین مجرب به نام Andre Cronje به وجود آمد. او که در فوریه 2020 پروژه iEarn را ترک کرده بود، با استفاده از تکنولوژی بلاک چین اتریوم ارز دیجیتال یرن فایننس را ساخت و به سرمایه‌گذاران معرفی کرد.

اکنون 3 سال از ساخت ارز دیجیتال یرن فایننس می‌گذرد و این توکن، گران‌ترین توکن اتریومی یا توکن ERC-20 محسوب می‌شود. در گذشته قیمت YFI حتی از بیت کوین هم بیشتر بود و دلیل این قیمت بالا هم میزان عرضه بسیار کم ارز دیجیتال YFI بود. یرن فایننس در همان ماه‌‌های ابتدایی فعالیت خود توانست سرمایه بسیار زیادی جذب کند تا پایه‌های محکمی برای توسعه پروژه خود بسازد.

 

ارز دیجیتال YFI

 

ویژگی‌های یرن فایننس

همانطور که گفتیم ارز دیجیتال یرن فایننس یک توکن اتریومی است. بنابراین یکی از ویژگی‌های آن، پیروی از قوانین پروتکل ERC-20 در بلاک چین اتریوم می‌باشد. از طرفی، به عرضه محدود این توکن نیز اشاره کردیم که عامل اصلی قیمت بسیار زیاد آن به‌شمار می‌رود. از دیگر ویژگی‌های ارز دیجیتال یرن فایننس، می‌توانیم به حضور آن در صنعت گیمینگ، درآمدزایی و ییلد فارمینگ اشاره کنیم. قابلیت عمومی YFI که سایر ارزهای دیجیتال هم از آن برخوردار هستند نیز، امکان سرمایه‌گذاری می‌باشد. در فهرست زیر، این موارد را به صورت موردی مشاهده می‌کنید:

  • ییلد فارمینگ
  • گیمینگ
  • پیروی از پروتکل ERC-20
  • عرضه محدود

 

قیمت یرن فایننس

 

قیمت ارز دیجیتال یرن فایننس

از ابتدای مقاله تا به این بخش، چندبار به قیمت بالا و عرضه کم ارز دیجیتال یرن فایننس اشاره کردیم. در حال حاضر قیمت یرن فایننس 7,093 دلار می‌باشد. این در حالی است که ارز دیجیتال YFI در اواخر سال 2021، حدود 83 هزار دلار قیمت داشت. میزان عرضه این توکن تنها 36,666 عدد است که در مقایسه با سایر دارایی‌ها بسیار محدود می‌باشد. تا کنون 36,647 توکن در گردش قرار گرفته اند و حجم معاملات آن‌ها در 24 ساعت اخیر 24,782,939 دلار بوده است. با این تفاسیر، ارز دیجیتال یرن فایننس از نظر حجم معاملات 24 ساعته در رتبه 124 بازار قرار می‌گیرد.

ارزش بازار ارز دیجیتال یرن فایننس یا مارکت کپ آن معادل 234,093,679 دلار است. شاید این رقم در ابتدا بسیار زیاد به‌نظر برسد؛ اما در جایگاه قیاس، نسبت به 127 ارز دیجیتال دیگر از جمله بیت کوین، اتریوم، بایننس کوین، ریپل، سولانا و… رقمی ناچیز است. با این حال با پیشرفت روزافزون بازار دیفای، انتظار می‌رود که ارز دیجیتال YFI هم در دید بلندمدت رشد زیادی را تجربه کند.

 

خرید یرن فایننس

 

خرید ارز دیجیتال یرن فایننس

احتمالا هدف اصلی شما از خواندن این مقاله، آشنایی با توکن YFI و تصمیم‌گیری درباره خرید یرن فایننس بوده است. اکنون با توجه به اطلاعاتی که به دست آوردید، می‌توانید برای خرید ارز دیجیتال یرن فایننس تصمیم نهایی را بگیرید. در صورتی که مایل به خرید یرن فایننس باشید، صرافی های بین المللی بایننس، کوین بیس، کوکوین، بیت استمپ و… میزبان شما خواهند بود.

البته فعالیت در این صرافی‌ها از نظر قانونی مجاز نمی‌باشد و ممکن است خطراتی را برای دارایی شما ایجاد کند. به همین خاطر صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن قصد دارد که با فراهم کردن زیرساختی امن و سریع، امکان خرید ارز دیجیتال یرن فایننس را به شما بدهد. از این رو می‌توانید در صرافی بیت ایمن ثبت نام و احراز هویت کنید تا امکان خرید یرن فایننس را به دست آورید.

 

بهترین کیف پول های یرن فایننس

 

بهترین کیف پول های ارز دیجیتال یرن فایننس

بهتر است که پس از خرید ارز دیجیتال یرن فایننس، فضایی را برای ذخیره کردن آن فراهم کنید. این‌گونه می‌توانید دارایی‌تان را از صرافی ارز دیجیتال خارج کنید و با خیال راحت نزد خود نگه دارید. کیف پول های اتریومی مختلفی از YFI پشتیبانی می‌کنند و برخی از کیف پول های دیگر هم امکان ذخیره این ارز دیجیتال را به شما می‌دهند. در فهرست زیر نام برخی از این کیف پول ها را مشاهده می‌کنید که پس از نصب و راه‌اندازی، می‌توانید ارز دیجیتال یرن فایننس را به آن انتقال دهید:

  • متامسک (MetaMask)
  • تراست ولت (Trust Wallet)
  • لجر (Ledger)
  • ایم توکن (imToken)

هرکدام از این کیف پول ها، علاوه بر یرن فایننس از چندین ارز دیجیتال دیگر هم پشتیبانی می‌کنند. بنابراین می‌توانید پس از خرید ارزهای دیجیتال دیگر هم از آن‌ها برای نگهداری دارایی خود استفاده کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها