تحلیل بیت کوین (BTC)؛ شنبه 19 تیر 1400

در بازار کریپتوکارنسی، هیچ نامی بزرگ تر از بیت کوین نیست. همه چیز در این بازار به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با بیت کوین در ارتباط است. در پست قبلی، دلیل این وابستگی را به طور کامل به شما توضیح دادیم. اگر آن را مطالعه کرده باشید، باید بدانید که بیت کوین اولین و با ارزش ترین و مشهور ترین ارز دیجیتال و پروژه بلاک چینی است. رمز ارزهای زیادی تحت عنوان آلت کوین به وجود آمدند تا جایگزین بیت کوین شوند. با این حال تا کنون هیچ کدام موفق به انجام این کار نشده اند. می دانیم که رفتار این رمز ارز روی بازار تاثیر زیادی دارد. به همین منظور در این پست به تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بیت کوین می پردازیم.

 

ارز دیجیتال BTC

ارز دیجیتال شبکه بیت کوین با نماد BTC نشان داده می شود. این رمز ارز در سال 2008 توسط شخصی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو به وجود آمد. این که می گوییم شخص، منظور صرفا یک شخص حقیقی مثل من و شما نیست. ساتوشی می تواند یک شخص حقوقی (شرکت، نهاد، موسسه) باشد که بیت کوین را خلق کرده است. اغلب فعالان بازار هم اعتقاد دارند که ساتوشی یک شخص حقوقی و یک تیم است و خلق بیت کوین از عهده یک نفر بر نمی آید. شبکه بیت کوین، یک پروژه بلاک چینی غیرمتمرکز است که به گونه ای سریع، امن و بدون واسطه، امکان پرداخت های بین المللی در هر ساعت از شبانه روز را می دهد.

 

قیمت بیت کوین

 

قیمت بیت کوین

ارز دیجیتال این شبکه یعنی BTC، در حال حاضر 33,886 دلار قیمت دارد. قیمت بیت کوین به تومان معادل 850 میلیون تومان است. بالاترین قیمتی که تا کنون ارز دیجیتال BTC تا کنون به خود دیده یا به اصطلاح ATH آن، 64,863 دلار بوده است. این میزان، حدودا 2 برابر قیمت فعلی بیت کوین می باشد. دانستن این اعداد و ارقام به شما کمک می کند که پیش زمینه ای از رفتار بیت کوین داشته باشید. با این اطلاعات، می توانید از تحلیل های ما راهنمایی های بهتری دریافت کنید و آن ها را راحت تر متوجه شوید.

 

تحلیل تکنیکال بیت کوین

شکل نمودار بیت کوین را در تصویر پایین مشاهده می کنید. این تحلیل در تایم فریم 2 ساعته مقیاس لگاریتمی انجام شده است. در این تصویر، نقاط حمایتی و مقاومتی پیش روی بیت کوین مشخص شده اند. می توانید این تحلیل بیت کوین را با تحلیل های خود مقایسه کنید و نقاط ورود و خروج بازار را تطبیق دهید. با توجه به شرایط فعلی بیت کوین، این موقعیت برای ورود پله ای هولدرها و هولد چند ماهه مناسب است.

 

تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC)

 

تحلیل فاندامنتال بیت کوین

رمز ارز بیت کوین، در دید بنیادی و بلند مدت بسیار قدرتمند است. علی رغم تلاش مخالفان آن و انتقادات نمایشی برخی از افراد قدرتمند از جمله ایلان ماسک، بیت کوین همچنان با قدرت به راه خود ادامه خواهد داد. بسیاری از تحلیل گران معتقد اند که قیمت بیت کوین تا پایان سال میلادی جاری یا اوایل سال 2022، مرز 400 هزار دلار را رد خواهد کرد! این یعنی رشد 12 برابری بیت کوین ظرف چند ماه! بیت کوین از نظر نمره بنیادی، در سطح A قرار می گیرد. نمره این ارز در شاخص FCAS، نزدیک به بالاترین سطح بوده و 897 است. در بین 28 ارز دیجیتالی که پیش از بیت کوین به شما معرفی کردیم، تنها اتریوم با دریافت نمره باور نکردنی 972، عملکردی بهتر از بیت کوین داشت.

امتیاز بنیادین دارایی دیجیتال اتریوم، از 1000 امتیاز ممکن، 972 است! اتریوم با دریافت این امتیاز در بالاترین سطح یعنی سطح S قرار می گیرد. این یعنی می توانیم اتریوم را یکی از قدرتمند ترین یا شاید حتی قدرتمند ترین ارز دیجیتال در آینده بدانیم. با این حال برای رسیدن به این مقام، اتریوم باید از سد بزرگ ارز دیجیتال بیت کوین عبور کند. ارقام 400 هزار و حتی 1 میلیون دلار، مقادیری هستند که برای بیت کوین پیش بینی می شوند.

در نتیجه بیت کوین را می توان یک دارایی بسیار آینده دار دانست. این رمز ارز در 10 سال اخیر، پر سود ترین دارایی در تمام جهان بوده است. برای خرید بیت کوین و اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال، در سایت صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن ثبت نام کنید. با این کار علاوه بر امکان خرید و فروش رمز ارزها، به صورت اتوماتیک در قرعه کشی مسابقات 100 میلیونی بیت ایمن نیز، شرکت داده می شوید.

 

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها