آموزش راه اندازی کیف پول لجر نانو اس

سرمایه‌گذاران بازار رمز ارزها برای نگهداری و حفاظت از دارایی خود به یک کیف پول ارز دیجیتال نیاز دارند. کیف پول های ارز دیجیتال انواع مختلفی دارند که هرکدام ویژگی‌های خاصی را دارا می‌باشند. معمولا کسانی که به دنبال امن‌ترین راه ذخیره ارز دیجیتال می‌گردند، به سراغ کیف پول های سخت افزاری می‌روند. کیف پول لجر نانو اس، یکی از کیف پول های سخت افزاری محبوب است که امکان ذخیره تعداد زیادی ارز دیجیتال را به شما می‌دهد. در این مقاله با این کیف پول و ویژگی‌های مختلف آن آشنا می‌شوید و نحوه تهیه و راه‌اندازی لجر نانو اس را یاد می‌گیرید.

  1. کیف پول لجر نانو اس (Ledger Nano S) چیست؟
  2. ویژگی‌های کیف پول Ledger Nano S
  3. تفاوت لجر نانو اس و سایر کیف پول های لجر
  4. لجر Nano S مناسب چه افرادی است؟
  5. چگونه کیف پول لجر نانو اس را تهیه کنیم؟
  6. نرم افزار لجر لایو

 

لجر نانو اس چیست؟

 

کیف پول لجر نانو اس (Ledger Nano S) چیست؟

لجر نانو اس یک کیف پول سخت افزاری است که توسط شرکت فرانسوی لجر (Ledger) عرضه شده و امکان ذخیره ارزهای دیجیتال را به سرمایه‌گذاران می‌دهد. لجر Nano S یکی از امن‌ترین کیف پول های ارز دیجیتال است که دارای شکلی فیزیکی می‌باشد و قابل حمل است. این کیف پول دارایی شما را به صورت آفلاین ذخیره می‌کند تا امکان هک شدن کیف پول از بین برود. بر همین اساس، افرادی که به دنبال امن‌ترین گزینه برای ذخیره دارایی خود می‌گردند، معمولا از لجر نانو اس و سایر محصولات شرکت لجر استفاده می‌کنند.

بسیاری از افراد از لجر Nano S به عنوان بهترین کیف پول ارز دیجیتال نیز یاد می‌کنند. در بخش‌های بعدی ویژگی‌های این کیف پول را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا ببینیم که آیا لجر نانو اس بهترین کیف پول ارز دیجیتال است یا کیف پول های بهتری هم وجود دارند.

 

کیف پول لجر نانو اس

 

ویژگی‌های کیف پول Ledger Nano S

همانطور که گفتیم، لجر نانو اس یک کیف پول سخت افزاری است و از امنیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. این کیف پول از 5500 ارز دیجیتال از جمله بت (BAT)، یرن فایننس (YFI) و هدرا هش گراف (HBAR) پشتیبانی می‌کند و امکان ذخیره NFTها را هم به ما می‌دهد. با این حال، حافظه لجر نانو اس نسبت به سایر محصولات لجر کمتر است و قابلیت اجرای همزمان تنها 5 اپ رمز ارز را دارد. ابعاد این کیف پول 128x32px است و از این رو فضای زیادی را برای حمل و نقل اشغال نمی‌کند.

اتصال به کیف پول لجر نانو اس از طریق کابل درگاه Micro USB صورت می‌گیرد و این کیف پول فاقد باتری داخلی می‌باشد. وزن لجر نانو اس 21 گرم بوده و با توجه به وزن و ابعاد کم، جابه‌جایی آن بسیار راحت است. این ویژگی‌ها با سایر کیف پول های لجر مقداری تفاوت دارد که در بخش بعدی به بیان این تفاوت‌ها می‌پردازیم.

 

کیف پول های لجر

 

تفاوت لجر نانو اس و سایر کیف پول های لجر

علاوه بر لجر نانو اس، دو کیف پول دیگر هم توسط شرکت لجر عرضه می‌شود. یکی از این کیف پول ها لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) و دیگری لجر نانو اس پلاس (Ledger Nano S Plus) است. هر کدام از این کیف پول ها ویژگی‌های خاص خود را دارا می‌باشند که بعضا کمی با لجر Nano S تفاوت دارد. هر دو کیف پول لجر نانو ایکس و لجر نانو اس پلاس دارای صفحه نمایشی با ابعاد 128x64px هستند و قابلیت اتصال از طریق درگاه با کابل USB Type C را دارند. از طرفی حافظه هر دو کیف پول بیشتر از لجر Nano S است و هر کدام آن‌ها از 100 اپ رمز ارز به صورت همزمان پشتیبانی می‌کنند.

نکته حائز اهمیت دیگر یکی از معدود تشابهات لجر نانو ایکس، لجر نانو اس و لجر نانو اس پلاس می‌باشد که پشتیبانی از 5500+ رمز ارز و NFT است. وزن لجر نانو ایکس از سایر کیف پول ها بیشتر است و 34 گرم می‌باشد. این کیف پول قابلیت اتصال بدون کابل و بلوتوثی را هم دارد. وزن Ledger Nano S Plus نیز از سایرین کمتر است و تنها 16 گرم می‌باشد.

بر اساس این ویژگی‌ها، می‌توانیم بگوییم که لجر نانو اس مطلقا بهترین کیف پول ارز دیجیتال نیست و نمونه‌های بسیار خوب دیگری هم وجود دارند که ممکن است در برخی موارد از لجر Nano S بهتر هم باشند.

 

Ledger Nano S

 

لجر Nano S مناسب چه افرادی است؟

لجر نانو اس بر خلاف تراست ولت و سایر کیف پول های نرم افزاری رایگان نیست. از طرفی دارای یک پکیج فیزیکی می‌باشد که آن را از کیف پول های مجازی متمایز می‌کند. تهیه این کیف پول هم از کیف پول های نرم افزاری مانند تراست ولت سخت‌تر است. چرا که شما علاوه بر تهیه نرم افزار، باید نسخه فیزیکی کیف پول را هم از یکی از شرکت‌های عرضه کننده خریداری کنید. بر این اساس معمولا افرادی که دارایی خیلی زیادی ندارند و راحتی تهیه و استفاده از کیف پول برایشان در اولویت است، کیف پول های نرم افزاری را ترجیح می‌دهند.

اغلب افرادی از لجر نانو اس استفاده می‌کنند که دارایی قابل توجهی دارند و می‌خواهند به امن‌ترین شکل ممکن از دارایی خود نگهداری کنند. صرافی های ارز دیجیتال و اشخصاص حقوقی دیگر نیز معمولا از این کیف پول یا نمونه‌های مشابه آن استفاده می‌کنند. با این حال، استفاده از لجر نانو اس و سایر کیف پول های سخت افزاری در بین سرمایه‌گذاران خرد به ندرت دیده می‌شود.

 

خرید لجر نانو اس

 

چگونه کیف پول لجر نانو اس را تهیه کنیم؟

در ایران سایت‌ها و شرکت‌هایی هستند که امکان خرید کیف پول لجر نانو اس را به شما می‌دهند. باید دقت داشته باشید که برای خرید این کیف پول شرکت معتبر و مطمئنی را انتخاب کنید تا به مشکل بر نخورید. سایت‌های تهران ولت و تهران لجر، دو نمونه از سایت‌هایی هستند که امکان خرید کیف پول لجر نانو اس را به شما می‌دهند. برای خرید لجر Nano S و راه اندازی آن، علاوه بر تهیه نسخه فیزیکی، به تهیه اپلیکیشن لجر لایو هم نیاز دارید. شما می‌توانید این اپلیکیشن را مانند سایر نرم‌افزارها دانلود و نصب کنید و با کیف پول لجر خود همگام سازید.

 

لجر Nano S

 

چگونه از کیف پول لجر نانو اس استفاده کنیم؟

برای استفاده از کیف پول لجر نانو اس، ابتدا باید کیف پول را خریداری کنید و نرم افزار لجر لایو را نصب کنید. می‌توانید برای اتصال لجر نانو اس به گوشی اندرویدی خود نیز، از یک کابل OTG استفاده کنید. برای اتصال به کامپیوتر نیز، کیف پول خود را با کابل به کامپیوتر متصل می‌کنید و عبارت بازیابی 24 کلمه خود را دریافت می‌کنید. برای بازیابی کیف پول خود حتما باید این عبارت را در جایی امن ذخیره کرده باشید تا در صورت نیاز بعدا بتوانید از آن استفاده کنید. از طرفی، یک دفترچه راهنما هم در پکیج کیف پول قرار دارد که می‌توانید برای راه‌اندازی کیف پول خود از آن کمک بگیرید.

 

لجر لایو

 

نرم افزار لجر لایو

لجر لایو نرم افزار مدیریت کیف پول شما می‌باشد که از طریق آن می‌توانید ارزهای دیجیتال و توکن‌های NFT را بخرید، انتقال دهید و مدیریت کنید. در واقع کار مدیریت دارایی شما در این اپلیکیشن انجام می‌شود و کیف پول سخت افزاری لجر تنها فضایی برای ذخیره امن دارایی‌های شما می‌باشد. با تهیه نسخه مناسب سیستم عامل خود، می‌توانید از خدمات لجر لایو و کیف پول لجر استفاده کنید و برای خود تجربه امنی از نگهداری ارز دیجیتال را رقم بزنید.

 

بر اساس توضیحات فوق، کیف پول لجر نانو اس یکی از امن‌ترین و بهترین گزینه‌ها برای ذخیره ارز دیجیتال است که معمولا انتخاب حرفه‌ای‌ها می‌باشد. شما نیز می‌توانید برای تهیه این کیف پول، مراحل گفته شده را انجام دهید و پس از خرید ارز دیجیتال، از دارایی خود به امن‌ترین شکل ممکن نگهداری کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها