تحلیل تکنیکال بیت کوین BTC؛ تاریخ 11 تیر 1403

تحلیل تکنیکال بیت کوین نه تنها برای سرمایه‌گذاران و تریدرهای این ارز بلکه برای تمام افراد فعال در بازار کریپتو اهمیت دارد. چرا که حرکت تمامی ارزهای بازار به نوعی تابع روند بیت کوین بوده و برای شکل گیری روند حرکتی همیشه به روند بیت‌کوین نگاه دارند. لازمه شروع حرکت در همه بازارها از جمله کریپتو، تزریق سرمایه می‌باشد و این سرمایه از طریق رفتار بیت کوین جذب یا دفع می‌شود. امروز 11 تیر 1403 با تحلیل تکنیکال بیت‌کوین در کنار شما هستیم تا ضمن بررسی روند کلی حرکت بیت‌کوین به تعیین محدوده‌های مهم قیمت مثل حمایت و مقاومت‌های این ارز بپردازیم.

در حال حاضر حجم سرمایه در گردش بیت کوین 1.2 تریلیون دلار می‌باشد و با دامیننس 53.5 درصدی با اختلاف زیاد در صدر جدول ارزهای دیجیتال از لحاظ مارکت کپ قرار دارد. معمولا هرگاه پس از افزایش قیمت، شاهد کاهش دامیننس یا همان سلطه BTC در بازار باشیم، می‌توانیم انتظار رشد خوب از سایرارزهای مارکت کریپتو را داشته باشیم.

 

روند قیمت بیت کوین BTC چگونه است؟

برای تعیین روند قیمت بیت کوین BTC بهتر است در نمودار سایت tradingview به سراغ تایم‌فریم 4 ساعته برویم.

 

روند قیمت بیت کوین BTC چگونه است؟

 

با بررسی نمودار تحلیل تکنیکال در این تایم‌فریم مشخص می‌شود قیمت بیت کوین از اوایل اسفند سال 1402 که سقف قیمتی جدید ثبت کرد وارد یک کانال سایدوی (خنثی) شد و بین کف و سقف این کانال در نوسان بوده است. به بیانی روشن‌تر بیت کوین هیچ‌گونه روند صعودی یا نزولی از خود نشان نداد و صرفا بین بازه 72000 تا 62000 دلار در حال نوسان بود. اما سرانجام طی هفته گذشته این کانال قیمت از سمت پایین شکسته شد و قیمت بیت کوین تا58000 دلار نیز سقوط کرد. به نظر می‌رسد بیت‌کوین پس از برخورد با ناحیه حمایتی 58000 دلار در حال ریکاوری می باشد و تمایل دارد تا ناحیه شکسته شده قبلی یعنی 62000 دلار پولبک بزند.

اندیکاتور Rsi هم که یکی از ابزارهای کمکی در تحلیل تکنیکال به شمار می‌رود فعلا سیگنالی مبنی بر ریزش قیمت صادر نکرده و به نظر میرسد تا محدوده 62000 دلار یا کمی بالاتر به همین منوال پیش برود. در صورتی که بیت کوین پس از رسیدن به ناحیه مقاومتی 62000 دلار نشانه هایی مبنی بر ضعف نشان دهد و به نوعی پولبک خود را تکمیل کند انتظار ریزش تا محدوده حمایتی 56000 دلار را خواهیم داشت. اما اگر پولبک تکمیل نشود و BTC موفق شود بالاتر از 62000 دلار تثبیت داشته باشد میتوانیم به شروع روند صعودی آن امیدوار باشیم. اولین مقاومت جدی در صورت شروع رالی صعودی نیز محدوده 67000 دلار خواهد بود.

 

شرایط نوسان گیری بیت کوین BTC چگونه است؟

برای بررسی شرایط نوسان گیری بیت کوین BTC به سراغ تحلیل تکنیکال این ارز در تایم فریم 30m می‌رویم تا نوسانات ریزتر را بهتر مشاهده کنیم. این تایم فریم مناسب افرادی است که توانایی نوسان‌گیری کوتاه مدت و ترید روزانه را دارند پس اگر دانش و تجربه کافی ندارید از انجام این کار اجتناب کنید.

 

شرایط نوسان گیری بیت کوین BTC چگونه است؟

 

در این تایم فریم 2 سطح مهم قیمت مشاهده می‌شود که برای پوزیشن‌گیری حائز اهمیت می‌باشند. محدوده 62000 به عنوان یک سطح مقاومتی و محدوده 60000 به عنوان سطح حمایتی مطرح می‌باشند. با رسیدن قیمت بیت کوین به هرکدام از این سطوح در صورت مشاهده تاییدیه‌های کندلی می‌توانید وارد پوزیشن شوید و حد سود خود را محدوده مخالف آن تعیین کنید. برای مثال با رسیدن قیمت بیت کوین به سطح مقاومتی 62000 می توانید پوزیشن Sell بگیرید و حد سود را 60000 دلار قرار دهید.

توجه داشته باشید در صورت شکسته شدن هر کدام از این نواحی اجازه بدهید تا پولبک قیمت به سطح شکسته شده تکمیل بشود و سپس در جهت روند وارد پوزیشن بشوید. در حال حاضر قیمت بیت کوین نزدیک به سطح مقاومتی 62000 دلار می‌باشد و با زیر نظر گرفتن قیمت در این ناحیه حساس میتوانید از فرصت پیش آمده برای نوسان گیری استفاده کنید.

 

سخن آخر

اعتبار بیت کوین از دید فاندامنتال بر کسی پوشیده نیست و روزانه خبرهای زیادی مبنی بر پذیرش این ارز از سوی نهادهای مختلف شنیده می‌شود. با این حال برای خرید این ارز باید توجه ویژه‌ای به تحلیل تکنیکال داشته باشید تا در ارزنده‌ترین قیمت آن را خریداری کنید. خرید در نقاط ارزنده می‌تواند باعث شود که با تحمل کمترین ضرر سرمایه شما به سود برسد. اگر بار دیگر تحلیل تکنیکال ارائه شده را مرور کنید این محدوده‌های مهم برای شما واضح تر خواهند شد. در صورتی که به عنوان نوسان‌گیر در بازار فعالیت دارید در صورت رعایت نکات مدیریت ریسک و سرمایه می‌توانید پوزیشن‌های نسبتا مطمئنی در بازار بگیرید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها